globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 660 Streetard - co vy na to ?
25.12.2014 v 18:25
Jak by mohl vypadat nakedbike Jawa?







Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

28.12.2014 v 22:48 | Nahoru | #121
To je jako zkusit kopirovat BMW. I když to děláme stejně, je z toho raketa...

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

29.12.2014 v 00:57 | Nahoru | #122
Co tak to????



(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

29.12.2014 v 12:46 | Nahoru | #123
yannick> Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby bože chraň nás před samozvaným designérem

Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

29.12.2014 v 13:45 | Nahoru | #124
Aby se motorka, která se má chytit na trhu de facto bez zázemí, chytila na trhu, měla by být něčím mimořádná, ve smyslu jiná, splňující obvyklé funkce, ale s nějakou přidanou hodnotou. Je fakt, že sportard nevypadá úplně špatně, slušný komponenty. Problém je, že cenová výhoda tam extra není, přidaná hodnota taky ne... Tak pak proč? Protože to je jawa. Otázka, co by mělo následovat, jestli dva otazníky nebo tři vykřičníky. Motor je moderní, osvědčený... ale rozplývat se nad tím nedá ani vzhledově, ani výkonově (mimo dálnice v jednom je výkon určitě solidní na cestování nebo dojíždění). Že by nad ním někdo slintal, to asi ne.
Bart: proč je to horké téma? no lidi vídí, že se tam dávají státní peníze a nás- uživatele resp. případné zákazníky tahají za nos, pořád se čeká, pořád nic, to i za komančů byla doba od oznámení novinky a předvedení na BVV kratší, viz kotoučová brzdy 2 roky atd. Padají značky, co jim to nejde. I když stroje jsou dobré. Mz, Morini, Horex... Jawa nepadá, zatím slibuje. Jeden člověk sešroubuje motorku z komponentů za +-1 den. 20 za měsíc, 240 za rok. Kdo 240 motorek koupí?
Dotace... řekněme si upřimně, je to vlastně podvod. V podstatě vždy, protože část peněz se vždy spotřebuje tak, jak by to dobrý hospodář neudělal. Bohužel z toho neznám vyjímku. Zasranej postsocialismus.
Já chápu, že tam někdo pracuje, má rád svou práci a je rád, že ji má. Má nadšení a třeba už leští prototyp. Jim se třeba moje řeči nemusí líbit. Ale leští moc dlouho, lakovali před dvěma roky..

Naposledy editováno 29.12.2014 13:58:55

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

29.12.2014 v 18:45 | Nahoru | #125
našezemě> Tapetuj to všude a dostaneš BAN dřív, než tady skončí tvůj první den!
Přečti si pravidla fóra..

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

29.12.2014 v 21:07 | Nahoru | #126
yannick> Ten hranatej motor se na retro moc nehodí. A zbytek vypadá jako ČZ 175/477. :D

Naposledy editováno 29.12.2014 21:11:16

Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

29.12.2014 v 23:53 | Nahoru | #127
Mě se to líbí a koupil bych si to .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 01:23 | Nahoru | #128

Bert-Jawatesty píše: Mě znovu a znovu překvapuje, jak horké téma Jawa je. Jak lidi na jiných fórech dokáží diskutovat celkem smysluplně o jakékoliv jiné značce, ale Jawa je pro ně jako červený hadr pro býka. Co se jednou zkusit na to podívat nezaujatě. Ale to asi v našich končinách nejde.



Čus Berte, já si nemyslím, že Jawa ze své podstaty někoho vyloženě popuzuje a nasírá...

Domnívám se, že většina lidí, kteří jsou dnes k Jawě (věcně) kritičtí, jsou spíše frustrovaní tím vývojem událostí, kterým náš motoprůmysl prošel a nadále prochází.

Ponejprv Jawa zůstala u dlouhodobé stálice J350 a v podstatě na ní zamrzla, pak přišly další "modely", které měly kvalitu nestabilní a značka na nich spíš jméno ztratila než budovala, a dá se tušit, že se Jawě aktuálně moc dobře nedýchá, ale nezpůsobili si to sami?

Jeden malý příklad, který jsem tu někde nedávno zmínil: když se porovnají webovky ofiko Jawy a Motomatesů, tak u Matesů JE NA CO KOUKAT , a o Jawě se to tvrdit nedá (je to v pořádku?)

Takže za mě ne červenej hadr, ale frustrace potenciálních uživatelů, kteří by si i z nostalgie něco "Jawího" pořídili (protože na Jawce třeba začínali oni nebo jejich tatíci či dědové), ale těch dobrých voleb aktuálně ve fabrice příliš nenajdeš a vypadá to, že ani budoucnost nebude zářivá.

Ano, jsem skeptik jako ostatní, když vidím ten "nepokrok", ale tajně doufám, že brzy bude venku Jawí enduro 1200 a bude pěkný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 01:24 | Nahoru | #129
BorekS> Amen

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 01:44 | Nahoru | #130
Dráťa> Díky strejdo

4 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 08:33 | Nahoru | #131
Mě se to líbí. Ale já nejsem kupec. Osobně bych rád koupil nějaký polotovar. Kdyby Jawa dělala třeba sadu. Motor + rám +TP za 55 tis a zbytek by si každý vytvářel dle chuti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 08:46 | Nahoru | #132
Davilak> Tuhle skládanku už zkoušelo BMW a u nás nějaké enduro...

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 09:38 | Nahoru | #133
rancher> V podstatě mě zajímá jen jaký bude, jestli teda bude, ten nový motor Jawa. O to bych měl zájem.
jinak design nové motorky mě moc nezajímá, to si stejně každý upravuje dle sebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 10:50 | Nahoru | #134
BorekS> Stránky Mates Moto Servisu dělám já

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 10:58 | Nahoru | #135
Davilak> S tou "skládačkou" by to nemusel být špatný nápad, už jen proto, že většina těch, co na Jawách jezdili a jezdí, s nebojí vzít vercajk do ruky. Vybrat si z nabídky sestavu, jakou budu chtít, komponenty přijdou v bednách, motorku si sestavím, přijede technik od výrobce skrz kontrolu a štempl, že motorka může dostat TK a může se přihlásit a nazdar. A klidně povolit i varianty, třeba možnost přehazování kol, nádrže, světla apod. aby se "dle potřeby" dala motorka předělávat na různé "styly", aniž by to vyžadovalo úpravu údajů v TP (i když tam by byl docela problém s barvou).
Ostatně takovým způsobem dodával svého času jako takovéto "kit-car" Morgan své tříkolky s motorem JAP a podobně funguje i Kaipan (hlavně v první verzi, kde se využije agregát ze zrušeného Favoritu). I když - ani jedno z toho bohužel není "laciná lidovka" a to by u Jawy mohl být docela problém.

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 11:51 | Nahoru | #136

Bert-Jawatesty píše: BorekS> Stránky Mates Moto Servisu dělám já



Fakt? a nechtěl bys jako fanda Jawy nabídnout podobné služby přímo fabrice?

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 12:43 | Nahoru | #137

Davilak píše: Mě se to líbí. Ale já nejsem kupec. Osobně bych rád koupil nějaký polotovar. Kdyby Jawa dělala třeba sadu. Motor + rám +TP za 55 tis a zbytek by si každý vytvářel dle chuti.


Tohle by cenově vycházelo s nějakou čínskou 125 nebo 250, jak by v tom měl bejt podobnej motor jako ve Spotardu tak bys musel sto tisíc (přibližně) přihodit, + nevím jak je to s homologací na něco takovýho.
Čau, Tom

Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 14:31 | Nahoru | #138
Vyrábět kit řekněme motor v rámu na kolech s "dodo" nedává šanci výrobci vydělat na ostatních komponentech. Škoda je, že když už jsme byli exportem zaměření na rusko, že jsme nevyráběli nějaké těžké velké moto na side nebo pod. Něco jako trochu lepší ural, bo motor je základ a kdybysme místo všech kývaček nebo 634 měli mraky nějakých motorů 4t 750 nebo litrů, mohli jsme kutit do aleluja a mohli nam polibit všichni šos. Dokonalost je nepotřebná, každej chlap má stejně auto nebo dvě. Vzhledem k tomu, že motorek je plná prdel, ekonomika jde pry do hajzlu a lidem klesaji realné příjmy, těžko se někdo efektivně prosadí s produktem typu sportard, streetard. Takova je prostě situace. De facto zkrachovala každá značka vyrábějící exklusivity, takže nový model jawa bude první co ne, jinak Bertovy motorky se mi líbí, ale místo specialit na -ard apod. už vidím spíš opravdu jen prostý solidní cestovní stroj jako něco, co chci. Z plechu a železa, opravitelný, bez diagnostické přípojky, ale to jen tak kecám.

Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 18:58 | Nahoru | #139
nic,co je hnusny, nejede a drahy dnes nema sanci. takze ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 20:25 | Nahoru | #140

Davilak píše: Mě se to líbí. Ale já nejsem kupec. Osobně bych rád koupil nějaký polotovar. Kdyby Jawa dělala třeba sadu. Motor + rám +TP za 55 tis a zbytek by si každý vytvářel dle chuti.


Můžeš si za cca 50000kč objednat Jawu 350 v bednách jako sadu dílů. Je to bez papírů, musíš si na to sehnat papíry a vyrazit číslo rámu. :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 21:21 | Nahoru | #141

dave-lister píše: Můžeš si za cca 50000kč objednat Jawu 350 v bednách jako sadu dílů. Je to bez papírů, musíš si na to sehnat papíry a vyrazit číslo rámu. :D



V Jawě nejsou žádný blbcí, ti na třindu seženou přepsatelný doklady a číslo rámu ti zfalšujou sami

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 22:11 | Nahoru | #142
Dráťa> Jasně, ale pšš.....

Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 22:21 | Nahoru | #143
Ono dřív tady bylo spousta věcí a i fabrik co dělali fajn věci.Já třeba v začátcích byl ve fabrice co dělala polotovary pro karbce,brzdový válec a brzdové kotůče,nevim na který model už.Doma máme tři motory od Motor Jikov,4takt jednovál,9 a 11 kobyl(píst z favorita).Konstrukčně sů jak ty na mufech apd.Trochu ochuzené na tryskách skrz emise,ale jinak jedů moc pjekně .Jenže všecky tyhle fabriky sa museli adaptovat a dělat to,o co je zájem pokud vůbec.Vemte si,kolik prachů sa vrazí do vývoje aut a to někeré dopadli tak,že sa neprodávali skoro vůbec!A často nebyly špatné,jen prostě nebyl zájem..Sice fandím ekologii,ale na druhů stranu pohřbila už spoustu dobrého a zbytek naši asijští přátelé.Je to čím dál těžší dnes něco dělat a vydělat..

Naposledy editováno 30.12.2014 22:23:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 22:23 | Nahoru | #144
Dráťa> V Jawě přehlášení na starší doklady neudělají, to dělají dealeři a legálně jako přestavbu (třeba Mates Moto Servis).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 22:25 | Nahoru | #145
Bert-Jawatesty> Ono se musí něco přehlašovat? Já myslel že stačí starý rám shovat nebo raději sešrotovat a nová motorka se papírově tváří jako 25 let stará.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 22:34 | Nahoru | #146
dave-lister> No protože každý rám musí mít vin, neexistuje nově vyrobený rám prodaný bez vin na který se "dolegalizuje" vin z jiných papírů.. Koupíš z jawy motorku - sadu nd, a o tomu papír o souhlasu s výměnou motoru a rámu deklarovaného jako náhradní díl, aby to nebyla individuální přestavba za pytel peněz. No a pak už jenom na úřadě zapsat, poté tě pošlou do firmy kde ti provedou obnovu vin náhradní technologií - staré ale v podstatě nové vin na nové motorce přebouchají xkama aby bylo pořád čitelné a vedle něj ti nabouchají to tvoje historicky staré z papírů a je po prdeli..

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

30.12.2014 v 23:01 | Nahoru | #147
hrnous> Tak to je každopádně krásnej příklad toho, jak se tržní vlk nažere (i když se fakt divim, že třindu nezvrátí) a eurokoza ekologických zákonů zůstane celá. A úřední šiml vesele pořechtává.

Na jednu stranu jim fandim, jak hezky obcházejí nesmyslný a debilní zákony a vyhlášky, na druhou stranu, když vidím, kde ta motovárna (děkuji Marex za krásný výraz - analogie automobilky) ustrnula a co z ní vyjíždí za veledíla...

Naposledy editováno 30.12.2014 23:03:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

31.12.2014 v 09:59 | Nahoru | #148
hrnous> A co se stane když na ten novej rám vyrazim číslo ze starý 634-ky? Starý rám nebo celou motorku schovám na půdě aby nebyly dvě stejný.

Naposledy editováno 31.12.2014 10:00:05

(reakce na) Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

31.12.2014 v 10:01 | Nahoru | #149
dave-lister> Tohle je nejlepší řešit tady, na fóru plným fízlů a ostatní havěti...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 660 Streetard - co vy na to ?

31.12.2014 v 10:03 | Nahoru | #150
No tot otazka, protoze novou motorku se starym cislem a tp to bude na evidencni kontrole vypadat podezrele. A pokud uz se s tim dostanes do sparu uradu tak ti v kazdem pripade v tp pristane hlaska o nahradnim vin a bez te posleze zase neuspejes na evidencce pokud si tam ty xka vymlatis sam..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist