Téma: Ovladatelnost Intrudera M1500
Zdravím, jezdil jsem teď rok Hondu Shadow VT750 a dostal chuť přesedlat na něco silnějšího. Tak jsem ji prodal, prachy na účtu a teď vybírám, což není úplně špatný pocit. Zaujala mě Yamaha XVS 1300, ale v recenzích docela kritizují motor a kvalty. Nejen podle recenzí, ale i podle vzhledu mě zaujal Intruder M1500, ale je ještě o dalších cca 30 kilo těžší než Yamaha a mám obavy, abych ji utáhnul a někde se nevykrosil. Repekt mám zejména z kruháčů, na těch jsem si nebyl zcela jistý ani na Hondě, ta měla taky 2,5 metru a 250 kilo, ale ten Intruder je přece jen jiná třída. Mám 180 cm a tak 85 kilo. Máte s podobným přechodem ze 750ky na 1500vku zkušenost? Díky předem za každou radu.

Ovladatelnost Intrudera M1500

15.9.2014 v 10:34 | Nahoru | #1
Zůstaň u Hondy a mrkni třeba na VTX 1300 !

1 reakcí na tento příspěvek Ovladatelnost Intrudera M1500

15.9.2014 v 10:40 | Nahoru | #2
Nazdar, vůbec bych se toho nebál, já mám tedy zkušenosti z M18, ale přecházel jsem na ní jako začátečník po roce ježdění na VS800 a byl jsem překvapený. Ovladatelnost mnohem lepší než VSko.
Sice mnohem težší, takže třeba parking je na prd, ale nejsi žádný párátko...

Jinak mám spíš jinej postřech. Všichni co si koupili M1500 za 2 měsíce začali brečet, že si nekoupili rovnou M18. Jednomu jsem koupi dokonce rozmlouval, nedal si říct, koupil M15 a pak půl roku brečel, že to nemůže prodat.

Takže za mě bych šel rovnou do M18 a budeš nadšenej z mašiny, která ti třeba vydrží léta a nebudeš přemýšlet nad M18...

Naposledy editováno 15.09.2014 10:41:08

Ovladatelnost Intrudera M1500

15.9.2014 v 11:12 | Nahoru | #3
Nemohu (!) souhlasit s tím, že XVS 1300 A Midninght Star má nějaký (snad) problémový motor či převodovku. Motor je velmi svižný a bezproblémový. Jeho technické parametry odpovídají tomu, že je to v řadě chopperů - cruiserů u Yamahy poměrně mladý typ, s nejmodernějšími prvky technického řešení, tedy vynikající. Myslím, že je to jediný vodník mezi Yamahami (chopper-cruiser) a o to mi šlo. Jezdím ji jako svoji třetí motorku v pořadí a ujišťuji tě, že se jedná o špičkový model Yamahy, zcela bezproblémový a spolehlivý s vynikajícími vlastnostmi.
V praxi, po odjetí cca 18000 km, si nemohu vynachválit. Oceňuji na něm taky to, že sekundárním převodem je ozubený řemen. Před zakoupením XVS 1300 jsem měl vůči tomuto převodu výhrady, které jsem ovšem získal (jako plky) na různých recenzích a hlavně diskuzích na fórech. Sekundár řemen - je to naprosto bezproblémová a absolutně bezúdržbová záležitost. Jednou za nějaký čas se podívám na napnutí a vizuálně zkontroluji celý řemen a toť vše.
Nejsem taky žádný drobeček (182 cm, 100 - 105 kg) a tato motorka poskytuje dostatečné pohodlí a výkon pro dva lidi.
Jde jen o to, co od motorky čekáš. Já jsem se před koupí rozhodoval a měl možnost otestovat i jiné značky různých výkonů (mezi nimi i VL 1500, která byla mojím favoritem a vlastně jsem pro ni jel ), nakonec jsem se na místě rozhodl pro XVS 1300, která nejvíce splňovala moje představy a požadavky, dovezl ji domů a vůbec nelituji.
A tobě doporučuju taky. Nechat si poradit je dobré, ale nedej na žádné radílky, kteří mají potřebu se, v mnoha případech, k těmto tématům vyjadřovat, kteří o tom však vědí velmi málo ne-li vůbec nic, ale na fóru "vědí všechno".
Zajeď někam, kde bude z čeho vybírat a kde ti umožní osedlat a projet, na co si ukážeš. Já jsem to vždy ke své spokojenosti řešil tady : www.khmoto.cz/ .
Ta správná motorka si sama řekne.
Tak hodně štěstí, kamaráde a dej nám vědět.

Ovladatelnost Intrudera M1500

15.9.2014 v 11:40 | Nahoru | #4
Já přešel z XVS 650 Dragstar na H-D Softail Heritage 1584ccm a jízda je stejná,i když je H-D o 100 kg těžší a kapánek rychlejší. Pokud máš hlavu rozumnou,je naprosto jedno,na čem jedeš. Neboj se toho a s respektem do těžké vozby.

Ovladatelnost Intrudera M1500

15.9.2014 v 13:05 | Nahoru | #5
Sice mám jinou mašinu - Hondu VTX 1800 - ale taky má poctivých 330 (nebo i víc?) kg. Parametry mám jako ty a skočil sem rovnou na ní po pětadvaceti letech co sem slez z fichtla! A jediný kdy je třeba si dát majzla je kluzkej povrch při manipulaci. Prostě píseček či blátíčko na silnici, nebo nedejbože mokrá tráva někde v kempu. To je o držku, protože jak se to začne sunout bokem, podklouzne noha, nebo stačí ťuknout o brzdu tak je to 50/50 jestli lehne. Ale na silnici je po rozjetí veškerá váha pryč a dá se vodit úplně bez problémů - tam se neni čeho bát. A kruháč - je třeba to naklopit dokud něco nezačne drhnout o asfalt a jde to - jen se nebát!

1 reakcí na tento příspěvek Ovladatelnost Intrudera M1500

16.9.2014 v 18:33 | Nahoru | #6
Díky všem za cenné informace a vaše doporučení.

Dědoušku, omlouvám se, nechtěl jsem se Tě dotknout. Nechci žádnou mašinu kritizovat, zvlášť když jsem na ní nejel. Vycházím z toho, co píšou recenze (ti na ní doufám jeli ) a děkuji za Tvůj reálný pohled na věc a nesouhlas s kritikou.

Suchý asfalt a krátkou zimu všem!
J.

(reakce na) Ovladatelnost Intrudera M1500

Skvělá odpověď, děkuji! 17.9.2014 v 07:07 | Nahoru | #7

George_78 píše: Díky všem za cenné informace a vaše doporučení.

Dědoušku, omlouvám se, nechtěl jsem se Tě dotknout. Nechci žádnou mašinu kritizovat, zvlášť když jsem na ní nejel. Vycházím z toho, co píšou recenze (ti na ní doufám jeli ) a děkuji za Tvůj reálný pohled na věc a nesouhlas s kritikou.

Suchý asfalt a krátkou zimu všem!
J.


No a já se zase omlouvám za to, že to třeba vyznělo tak, že se mne tvůj příspěvek dotknul. Tak to kamaráde, vůbec ne. Je dobré (a potřeba), než do něčeho praštíš, se zajímat. A to byl právě smysl mojí reakce. Měj se fajn a vyber tak, aby jsi byl co nejdéle spokojený.

1 reakcí na tento příspěvek Ovladatelnost Intrudera M1500

18.9.2014 v 11:39 | Nahoru | #8
Já se naopak řadím mezi ty, kteří mají k motoru a zpřevodování XVS 1300 výhrady. Skombinovat pouze pětistupňovou převodovku, která má dlouhý kvalty (pětka je řešena jako overdrive) s relativně slabým motorem, co se navíc vyznačuje nedobrým průběhem momentu mezi 2-3.000 otáčkami, mi nepřijde jako nejšťastnější nápad.

Ve výsledku pak třeba při jízdě do kopce v obci (50km/h) je buď trojka podtočená a škube, nebo je třeba podřazovat na vytočenou dvojku. Obdobná sitace je i v rychlosti 90km/h na pětku/čtyřku. A při jízdě po rovině se zmíněné nedostatky projeví poměrně váhavým pružným zrychlením.

Motor sám o sobě je na svůj objem a kategorii celkem OK, ale buď měl výrobce udělat kvalty kratší, a nebo, pokud už trval na posledním stupni jako rychloběžném, použít šestistupňovou převodovku.

Ale abych jen nekritizoval, podvozek XVS mi přišel bezproblémově ovladatelný (ač jsem sám zvyklý na lehčí motorku) a umožňuje velmi dynamické projíždění zatáček, aniž by při tom nějak trpělo pohodlí. S Kawasaki 1500 nemám žádnou zkušenost, tak nemohu porovnat.

(reakce na) Ovladatelnost Intrudera M1500

19.9.2014 v 06:30 | Nahoru | #9

JohnnyS08 píše: Já se naopak řadím mezi ty, kteří mají k motoru a zpřevodování XVS 1300 výhrady. Skombinovat pouze pětistupňovou převodovku, která má dlouhý kvalty (pětka je řešena jako overdrive) s relativně slabým motorem, co se navíc vyznačuje nedobrým průběhem momentu mezi 2-3.000 otáčkami, mi nepřijde jako nejšťastnější nápad.

Ve výsledku pak třeba při jízdě do kopce v obci (50km/h) je buď trojka podtočená a škube, nebo je třeba podřazovat na vytočenou dvojku. Obdobná sitace je i v rychlosti 90km/h na pětku/čtyřku. A při jízdě po rovině se zmíněné nedostatky projeví poměrně váhavým pružným zrychlením.

Motor sám o sobě je na svůj objem a kategorii celkem OK, ale buď měl výrobce udělat kvalty kratší, a nebo, pokud už trval na posledním stupni jako rychloběžném, použít šestistupňovou převodovku.

Ale abych jen nekritizoval, podvozek XVS mi přišel bezproblémově ovladatelný (ač jsem sám zvyklý na lehčí motorku) a umožňuje velmi dynamické projíždění zatáček, aniž by při tom nějak trpělo pohodlí. S Kawasaki 1500 nemám žádnou zkušenost, tak nemohu porovnat.


OK. Ale stejně skvělá. Už jen proto, že je moje a v současné době zatím poslední. Tudíž - skvělá a nejlepší. Ostatně jako u většiny z nás ta naše aktuální.

Ovladatelnost Intrudera M1500

20.9.2014 v 19:15 | Nahoru | #10
Díky všem za cenné rady. Dnes jsem si přivezl výsledek - Suzuki Intruder M1800R2. Na vlek se nevešla, tak jsem ji musel přivézt po vlastní ose - sice ze začátku respekt, ale pak úplně v pohodě. Krásně ovladatelná (když teda nestojí na místě ), pohodlná a síly na rozdávání. Po prvních 300 km jsem nadšený, oproti Hondičce úplně jiný kafe a řekl bych, že i když je o 100 kilo těžší, tak se při jízdě ovládá lépe než Shadowka. Mějte se, krátkou zimu a suchý asfalt všem.



(reakce na) Ovladatelnost Intrudera M1500

20.9.2014 v 19:16 | Nahoru | #11
Růža1800> Díky, je to přesně jak píšeš, kdybych šel do 1500, pořád by mě vrtalo v hlavě jaké by asi bylo jezdit tu 1800. Takže ve finále bych ji stejně za rok prodal a kupovat silnější. To se snad už nestane a tahle mě vydrží pár let.

1 reakcí na tento příspěvek Ovladatelnost Intrudera M1500

22.9.2014 v 07:52 | Nahoru | #12
tak.... já si myslím, že když máš respekt z kruháčů na malé motce, tak na ní ještě zůstan. Na težší mašině bude problém ještě větší. Případně jestli si něco většího vybereš, honem utíkej do motoškoly, aby tě zbavili strachu, že nezvládneš motku, která je na tebe moc a máš z ní respekt. Je to v hlavě, ne v mašine

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovladatelnost Intrudera M1500

22.9.2014 v 13:41 | Nahoru | #13
pijanst> Díky za názor, už je ale trochu pozdě (viz výše). Na druhou stranu musím říct, že na Intruderovi se kruhače projíždí snadněji než na Hondě (můj pocit, nikomu ho nevnucuji), asi je to tou zadní pneu a jistotou při náklonu.





Naposledy editováno 22.09.2014 13:42:32

Ovladatelnost Intrudera M1500

22.9.2014 v 20:44 | Nahoru | #14
jo tak, ty seš rychlík
tu motoškolu bych ale nepodcenoval
tak hodně km kolama dolu

(reakce na) Ovladatelnost Intrudera M1500

24.9.2014 v 20:17 | Nahoru | #15
George_78> v 17 jsem si udělal papíry na mašinu a nikdy po té nejezdil,letos po 20 letech pořídil VL 1500LC a myslím že v pohodě,jsem spokojen.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cruiser pro pořádného chlapa Suzuki VS 800 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Suz... gregorien 11 11.7.2017 v 18:55 Kalanis
Mnozstvi oleje Suzuki M1500 Intruder SINNERR 1 23.6.2017 v 17:38 wáca
Co na chrom? Suzuki VS 1400 Intruder, Yamaha XV 1100 Virago, Suzu... Kalanis 26 19.5.2017 v 12:14 Bůča_
Kardan - búchanie Suzuki M1500 Intruder, Suzuki C1500 Intruder MartinVZ1500M 2 20.3.2017 v 06:38 Plazivec
Stupačky Intruder M1500 Suzuki M1500 Intruder jiras 5 14.7.2016 v 08:18 fatman

TOPlist