Téma: fichtl -zapalovaní
 
22.4.2014 v 11:18
čau chtěl bych se zeptat ,chci jezdit fichtl cross a chci fechtla co nejvíc vyladit ,napadlo mě že bych odělal ze zapalovaní ty dvě cívky na světla -tím padem by to mělo menší odpor a líp by se dostaval do otaček ,myslíte že by to pomohlo ? případně poradte další napady jak fechtla vyladit

1 reakcí na tento příspěvek fichtl -zapalovaní

22.4.2014 v 11:22 | Nahoru | #1
Pokud nebudou cívky zapojené a tedy zatížené, tak proti otáčení rotoru žádný významný odpor klást nebudou. A u fichtla se to beztak moc neprojevuje, magneto je slabé - však také zadní světlo se nevypíná odpojením žárovky, ale zkratováním cívky - a ta pak logicky by měla klást velký odpor otáčení a přitom v praxi nic takového znát není. Mechanickou demontáží cívek ušetříš leda váhu, ale ta je opět tak nepatrná, že na výkonech se to prakticky nijak neprojeví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fichtl -zapalovaní

22.4.2014 v 11:24 | Nahoru | #2
J.M.K.> díky za radu ,takže je tam necham :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fichtl -zapalovaní

22.4.2014 v 11:32 | Nahoru | #3
vita151> Nemáš zač. Když už bys chtěl, aby se motor "svižněji vytáčel", tak bys musel ubrat hmotu kliky, což znamená buď ubrat rotor magneta (což je nesmysl), nebo ubrat hmotu setrváků, ale chybějící objem se pak musí doplnit třeba kusem plastu (tvarovaným tak, aby rozměry setrváků byly původní), ne jako třeba expert z tohoto vlákna - nevěřím tomu, že ten motor pak vůbec šel nastartovat v důsledku snížení "spodní komprese". Ale ani s tím ubíráním hmoty kliky se to nesmí přehánět - setrvačník není pro srandu králíkům a kor dvoudobý motor neběží moc pravidelně sám o sobě, takže po přehnaném odlehčení kliky bys pak měl problémy s volnoběhem a chodem v nízkých otáčkách. Všechny tyto úpravy už vyžadují dost velké znalosti a zkušenosti, amatérské zásahy nemají moc šancí na úspěch.

1 reakcí na tento příspěvek fichtl -zapalovaní

22.4.2014 v 11:39 | Nahoru | #4
=DDDD to je fakt něco ta klika v tom odkazu =DDDDD ,a myslíš že kdyby se to vyplnilo pouze plastem tak to vydrží ? jsem myslel že se tam musí dávat dural,protože plast by se asi zdeformoval při tom teple ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fichtl -zapalovaní

22.4.2014 v 12:02 | Nahoru | #5
vita151> Není plast jako plast, třeba tzv. "silon" (přesné označení a složení si nepamatuju), co vím, vydrží dost - dělali jsme z něj v nástrojárně některé díly do vstřikolisových forem. Teflon také vydrží dost. Ta klika z odkazu by pochopitelně těžko šla zachránit, tam by se dodatečná hmota těžko upevňovala tak, aby se neutrhla. Když už, tak se toto dělá tak, že se do setrváku vyvrtají díry, které se následně vyplní "plombou" onoho lehkého materiálu. A samozřejmě je třeba udělat to tak, aby se nerozhodilo vyvážení kliky. Nebo se setrváky uberou na soustruhu a do karteru s pak musí udělat "vložka", která chybějící objem doplní.

(reakce na) fichtl -zapalovaní

22.4.2014 v 17:36 | Nahoru | #6
J.M.K.> ještě mam dotaz na jednu upravu ,chci upravit píst viz odkaz :http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-navod-na-upravy-motoru-jawa-20-pionyr-pistu.html,chci to udělat na seriovem pístu až za 2. kroužkem ,a nechci moc zasahovat do valce at se moc neopotrebovava , pojedeto líp když tam budou ty dražky v tom pístu a ve valci ne ? díky moc

fichtl -zapalovaní

22.4.2014 v 22:47 | Nahoru | #7
Pojede to hůř. Pokud si zjistíš v jakých místech je sací kanál a jaký má motor zvdih tak ti to dojde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fichtl -zapalovaní

23.4.2014 v 09:23 | Nahoru | #8

J.M.K.: ...Když už bys chtěl, aby se motor "svižněji vytáčel", tak bys musel ubrat hmotu kliky, což znamená buď ubrat rotor magneta (což je nesmysl), nebo ubrat hmotu setrváků...


Odvrtané magneto jsem ve fichtlu kdysi měl Výsledkem bylo, že na rozjezdy to fakt bylo o facku svižnější. Ale zase to nedrželo otáčky do kopců a muselo se dřív podřazovat, takže celkový účinek byl nalej/vylej a průměrná rychlost se nezměnila. Naštěstí to byla úprava rychle vratná, stačilo mít druhý originální rotor magneta a přehodit, což byla práce na pár minut.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fichtl -zapalovaní

23.4.2014 v 10:51 | Nahoru | #9
1100Virago> Odvrtané ano, měl jsem na mysli ubrání na soustruhu a že už jsem takového experta také viděl. Pak se strašně divil, že motor nejde ani nastartovat - bodejť by ano, když tím ubráním zvětšil vzduchovou mezeru o několik mm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fichtl -zapalovaní

23.4.2014 v 11:10 | Nahoru | #10
J.M.K.: Tak tohle mě fakt nenapadlo

(reakce na) fichtl -zapalovaní

23.4.2014 v 11:23 | Nahoru | #11
1100Virago> Možná to byl nějaký příbuzný mistra altíkáře Ondry.V, ví čert.

fichtl -zapalovaní

23.4.2014 v 14:23 | Nahoru | #12
diky za odpovědi, moc mi pomohly

Naposledy editováno 23.04.2014 14:23:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fichtl -zapalovaní

23.4.2014 v 14:39 | Nahoru | #13
1100Virago> jak odvrtane magneto ? muzes sem dat prosím foto nebo to aspoň vysvětlit ? když tam zavrtaš tak prece narusis ty magnety ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) fichtl -zapalovaní

23.4.2014 v 19:04 | Nahoru | #14
vita151: Foto nemám. Byly tam vyvrtané symetricky tři otvory o průměru (tuším) 18 mm. A ano, šlo to i skrz magnety a vrtalo se to hodně dlouho, ale žádný nežádoucí vliv jsem nezaznamenal.

(reakce na) fichtl -zapalovaní

24.4.2014 v 14:12 | Nahoru | #15
1100Virago> a nemělo to vliv na vykon zapalovaní a celkove elektriky ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist