paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: sháním jetou nekmitající přední gumu
26.3.2014 v 18:30
Ahoj holky a kluci s XJ 600 (teda samozřejmě i ostatní!). Jelikož mi mezi 60-90km/h kmitá i nová metzelerka a vyměnil jsem ložiska v krku, olej ve vidlích, kotouče i desky, kolo nechal několikrát převážit a furtkurvanicplatný, tak zkouším tento poněkud zoufalý způsob přijití na jádro pudla. Zkuste na mě myslet při výměně přední pneu a dejte mi prosím zprávu, až budete mít k dispozici vám nekmitající starou pryž. Přijedu, s díky odeberu, nechám ji obout a uvidím. Pokud možno okolí Brna, Vyškova, Břeclavi, prostě jižní Moraváci a okolní dědiny (klidně i Praha a tak..:)) Předem dík!
1 2

28.3.2014 v 12:28 | Nahoru | #31

Mircez píše: Pokud nemáš dobře vyvážené kolo na ruční vyvažovačce tak bych tolik penez neinvestoval Až možná poté, co bych to měl právě na té ruční. Ale určitý obdiv k Tobě mám za to kolik si utratil a neměl vyvážené na ruční A snad nakonec přijdeš na ten problém

Na obdiv se vyprdni, zas takovej magor nejsem, abych vrážel prachy do staré vrány kvůli kmitání... Guma byla sjetá (a kmitala), tak jsem ju vyměnil. Vidle špatně chodily, tak jsem vyměnil olej a choděj jak nový. A kotouče měly pod 3,5mm, tak jsem dal nový (a to byla teda kurva darda.. ) A ten litr, co stojí nový ložisko krku, už se v tom nějak ztratil...

28.3.2014 v 12:36 | Nahoru | #32

dave-lister píše: Ráfek nebo pneu ti vůbec nehází?

Od pohledu ne. Možná na to právě přijde ta ruční vyvažovačka. Ale zase, kmitá to jen mezi 60-90km/h. Kdyby bylo něco křivýho, nedělalo by to furt? Nevim...

28.3.2014 v 12:44 | Nahoru | #33

milanek81 píše: presne tak stavit se k nekomu se stejnou moto a zkusit to prehodit - muzes zkusit svoje kolo na motorce v poradku a obracene to pomuze hodne

Jj kluci, zaplaťpánbů snad aspoň trochu ta naše "motorodina" funguje, protože chodí spousta nabídek pomoci, vč. půjčení celýho kola. Rád využiju...

28.3.2014 v 17:57 | Nahoru | #34
Hele a zadni kolo mas v rovine. Pokud by bylo sejdrem muze to delat taky.zmer si to ze z boku zadniho kola das rovnou desku. Cim delsi, tim lepsi.na ukazatel napnuti retezu se vyprdni-ten lze.

29.3.2014 v 19:57 | Nahoru | #35
mira-xj> dík, zkusím...

10.4.2014 v 08:17 | Nahoru | #36
pokud ti výměna pneu nepomůže, zaměřil bych se na rovnost rámu..

2 reakcí na tento příspěvek sháním jetou nekmitající přední gumu

12.4.2014 v 20:33 | Nahoru | #37
Takže vyřešeno... Děkuju vám všem za rady a hlavně nabídky na gumy. Ojetou darovanou Pirelku (díky Romane) jsem obul a řídítka se nehly. Musím pochválit přístup pneuservisu ve Slavkově, protože mi Metzelerku i po roce vzali na reklamaci a několikeré obouvání a zouvání a obouvání a vyvažování udělali grátis i přesto, že jsem neměl doklad od nákupu té Metzelerky (kupoval a obouval jsem ji před rokem u nich, ale věřit mi to prostě nemuseli). Teď mám obutou Michalínu pilot activ a pohoda. Takže, pokud vám někomu kmitá řízení, dělalo to se starou gumou a dělá i s novou, tak nemusíte mít v háji něco na motce, jen smůlu na gumy..

13.4.2014 v 19:54 | Nahoru | #38
tak to čumím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním jetou nekmitající přední gumu

13.4.2014 v 20:59 | Nahoru | #39

14.4.2014 v 21:01 | Nahoru | #40

RUTAN píše: tak to čumím...

já jsem taky čuměl . Když mi kmitala stará guma, řikal jsem si, že je to tím, že je sjetá. Ale když mi hned po vyjetí z pneuservisu začala kmitat i nová, tak už jsem si byl skoro jistej, že mám něco v háji na mašině. Udělal jsem všechny ty úkony výše a nepomohlo to. Už jsem byl fakt zoufalej. A vona gumka... Hodně napovědělo i vyvažování, protože když sundal tu novou Metzelerku a dal jetou Pirellku, tak byl nedovažek 20g, ale když mi dal Metz. zpět, tak byl nedovažek 120g... U nové Michelinky pak 5g...

14.4.2014 v 21:04 | Nahoru | #41

Namork1 píše: famfulin76> Před 6 léty sjela Pirellka na 848ce z linky v Bologni a najela asi 7000km ale nikdy s ní nebyl problém, žádný kmitání. Jsem rád že ještě posloužila i tobě.

to je zářnej příklad toho, že se dá pomoct i po smrti...

28.10.2014 v 20:40 | Nahoru | #42
famfulin76> Čau, to mě dost překvapuje. Ja musím říct že jsem měl na XJ600 Metzerelky a taky mi řidítka kmitaly, když jsem pustil ruce, bylo to skoro o držku.
Koupil jsem dopředu Michelin Pilot Activ a dost se to zlepšilo, už to nebylo o držku.. Po 3000km se to ale vrátilo. Ted na ni mam tak 7000 a je to snad jeste horší než s tou Metz. Vzadu jsem mezi tím měnil na Dunlop. Nemělo to na to vliv. Zkoušel jsem i měnit olej ve vidlích na hustší. Hlavový složení se ani nehne.
Jedinej postřeh: ve dvouch to nekita. Vubec. A čím dáš tvrdší pružení vzadu, tím je to horší. Ted jezdim na 3 nejtvrdší. Mam 85 kg.
Kolega mel taky XJ600 a kdyz ho prodaval, kupujícího varoval. Ten mu řekl že už měl 3 XJ a všem řidítka kmitaly..

30.10.2014 v 19:17 | Nahoru | #43
ahoj. Jak píšu výše, tak mně to dělala stará a silně jetá, ale pak i nová Metzelerka. Mělo mě hned při nazouvání trknout, že na ní mám 120g závaží . Blbý bylo to, že jsem to cítil i při "silném" držení řídítek, škubalo mi to s rukama. Pak proběhlo to martýrium s výměnou všeho možnýho, až pomohla darovaná sjetá guma s nedovažkem 20g a pak nazutí nové s 5-ti gramy. Pak se řídítka nehly, jen s kuframa měly mezi 60-90km/h tendenci se rozkmitat, ale stačilo na na heft položit jeden prst a hned byl klid. Beru to jako normální jev, při nasazení kufru(ů) se dost odlehčí přední kolo. Najel jsem na Mišelince cca 4000km a nic se nezměnilo, pak jsem motorku prodal.

1.11.2014 v 18:02 | Nahoru | #44
famfulin76>
Jo jasně, já měl na mysli taky kmitání při puštění řidítek. Vibrace od předního kola žádna nejde a když je držím, klidně i dvěma prsty, je vše ok.
Jen když je pustim při těch 50-80 tak to udělá astabilně 2-3 kmity a kdybych je nechyt, tak už bych byl na zemi... řididla se rozkmitaj tak, že mi prásknou pres prsty když je zas chytam. Kufr neměl vliv co jsem zkoušel.
Prostě pořád držet. Taková je XJ

3.11.2014 v 22:00 | Nahoru | #45
Na prvni XJ co se mel stacilo nasadit prazdne kufr a riditka kmitaly i pri jemnym uvolneni riditek v temer jakekoliv rychlosti. Musel sem je fakt drzet, aby to nedelalo. Gumy sem mel obe novy. Jakmile sem odcvakl kufr, byl do 80km/h klid. Pak se pri pusteni jenom jemne rozkmitaly. Ale tam bylo v haji lozisko v krku. Nemohl sem ho dostatecne dotahnout, protoze melo presne ve stredu dulek - asi od nejake rany.

Zkus trochu dotahnout lozisko v krku. Kdyz zvednes predni kolo do luftu, riditkama by nemelo jit otacet uplne lehce, ale mel by byt pri otaceni citit mirny odpor. Ale ne zase moc, abys to lozisko nepretahl a zbytecne netrpelo.

17.2.2015 v 21:48 | Nahoru | #46
Ahoj, byl jsem v obdobné situaci.Když jsem 600 koupil i s ojetým pláštěm-zadním,přední cca.75,nahustil na předepsaný tlak,při 95-110 km kmitala mi řidítka.Po přitažení hlavového složení se situace zlepšila.Bohužel situace se maličko zlepšila až upuštění zadního kola.Nyní jsem nechal vyměnit zadní pneumatiku a čekám na oteplení co se ukáže.r.
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 tompok76 5 30.4.2024 v 14:56 tompok76
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01