globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hayabusáci poradíte ?
23.3.2014 v 11:13
Zdar chlapi,
v pátek jsem se vracel ze čtvrté letošní vyjížďky..
Asi deset km od domova se mi rozsvítila kontrolka F1..pokračoval jsem v normální jízdě domů
Po příjezdu před garáž jsem motorku odstavil vypnul motor.Po odložení bundy, helmy, rukavic znovu nastartoval - projel jsem to v ulici a kontrolka už nesvítila. V sobotu nastartuji a také už kontrolka nesvítila.
Jsem z toho nervozní co se vyklube za problém. Motorka je po zimní údržbě:olej,filtry,svíčky,ventily, chladící-tlumičová kapalina,destičky...Jízda byla v pohodě žádné cukání,škubání,plynulé reakce na otočení heftu,... Po zimě najeto do dnes mezi 300-400km. Vůbec nevím co signalizuje svítící kontrolka F1..Manuály zde umístněné jsem prohlédl ale nějak z toho nejsem moudrý
Snažil jsem se najít zde na foru podobná temata..., Chci se Vás dotázat zda víte co F1 má signalizovat co mohlo způsobit rozsvícení kontrolky F1 Vaše zkušenosti? Díky Jura

Hayabusáci poradíte ?

23.3.2014 v 11:24 | Nahoru | #1
http://www.gsxr.wz.cz/fault.htm Jestli Ti to pomůže ?Teoreticky to může být po tom servisu špatně docvaklý nějaký konektor.....

Naposledy editováno 23.03.2014 11:51:06

Hayabusáci poradíte ?

23.3.2014 v 12:23 | Nahoru | #2
FI - je závada v řízení motoru (ve vstřikování), může jít o nahodilou chybu.
Radši bych s tim zajel do Suzi ať máš jistotu

Hayabusáci poradíte ?

23.3.2014 v 14:23 | Nahoru | #3
čau, jak jsem Ti psal už do mailu, bude to nejspíš mít nějakou spojitost se vtřikovačema, nebo jak psal Rostyk, nějakej konektor...
tady si o tom můžeš něco přečíst http://www.hayabusa.org/forum/general-bike-related-topics/26811-busa-error-code-f1-help.html

tady se taky něco dočteš http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=107111&fid=18

edit: odkaz

Naposledy editováno 23.03.2014 14:24:37

Hayabusáci poradíte ?

23.3.2014 v 15:51 | Nahoru | #4
Zdar chlapi,
děkuji všem - vyčerpávající...
pokusím se provést sám - nejdříve propojení v konektoru pod sedlem dle odkazu od Rostyka..
co to ukáže za kod závady... Děkuji JuBr

1 reakcí na tento příspěvek Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 07:14 | Nahoru | #5
Tak dej pak vědět, co s tím bylo...

(reakce na) Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 07:43 | Nahoru | #6
mari> Ahoj, jasně určitě se ozvu...
kupodivu, včera jsem "prochrápal" celý den - nehnul jsem se z gauče..
Dnes je jediný den, kdy budu laborovat, do konce týdne už pak nemám odpoledne čas, no a večer až přijdu domů se mi už nechce nic řešit...Hezký, i když deštivý den JuBr

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 07:50 | Nahoru | #7
když vás mám tak pěkně pohromadě, má z vás někdo ten novější model 08+ a nemá to daleko do liberce?:)

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 08:11 | Nahoru | #8
Je to tady pořád a neustále dokola. Není to F1, ale FI (Failure Indicator) - indikátor poruchy. Pod sedlem propojíš při blikající FI konektor a na displayi se ti ukáže číslo chyby, které si dohledáš v manuálu. Co pořád máte s těmi vstřikovači?

Naposledy editováno 24.03.2014 08:12:26

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 08:49 | Nahoru | #9
kontrolka FI (Fuel Injection)

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 09:35 | Nahoru | #10
Já s tím nesouhlasím.

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 10:07 | Nahoru | #11
Na motocyklech Suzuki se vstřikováním se od počátku objevuje spolehlivý systém samodiagnostiky (self diagnostic), který se aktivuje většinou pod sedlem umístěným konektorem. Samodiagnostika je systém určení závady, který obsluhuje řídící jednotka a zobrazuje pomocí LCD na přístrojové desce. V případě vykazování hodnot od určitého čidla nebo akčního členu mimo běžný rozsah, rozsvítí se kontrolka FI (Fuel Injection). Pro zjištění druhu závady je nutné najít pod sedlem konektor.Asi tak.....

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 10:12 | Nahoru | #12
To, že to zkopíruješ ze stránek nějakého nadšence, neříká vůbec nic...

1 reakcí na tento příspěvek Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 11:04 | Nahoru | #13
Sice nerad,ale nechápu tady to zasírání témat slovíčkařením jestli FI je to a nebo todle,ale budiž.Nevím jestli tady chceš zkopírovat origo Návod k obsluze abys uvěřil,ale i v tom návodu je FI popsáno jako Indikátor systému vstřikování paliva....

(reakce na) Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 12:38 | Nahoru | #14

ROSTYK píše: Sice nerad,ale nechápu tady to zasírání témat slovíčkařením jestli FI je to a nebo todle,ale budiž.Nevím jestli tady chceš zkopírovat origo Návod k obsluze abys uvěřil,ale i v tom návodu je FI popsáno jako Indikátor systému vstřikování paliva....



je to pravda kouknul jsem do origo manualu

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 13:09 | Nahoru | #15
Taky jsem se díval do servisního manuálu a zatím jsem to nenašel. Jak bude víc času, zkusím to najít.

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 17:06 | Nahoru | #16
Zdar chlapi,
omluva všem - správně FI (já bez brýlí = slepí jak Pjů) četl jsem to jako F1 - sorry za neznalost
mari, Rostyk, BlackSabbath, : využil jsem materiál zaslaný od Rostyka z příspěvku č. 1
-našel jsem konektor - v mém případě 4 pinový, propojil jsem bílo/červený + červeno/bílý kancelářskou sponkou- dle návodu a na displayi se objevilo C00 "bez závad" : jediné co mne zobrazilo - jinak je vodorovná čára před kodem, která není ve střední poloze tak jak by mělo být - C00 - já mám _C00. Dle návodu by to mělo být seřizováno nějakým snímačem - umístněných na konci primárních klapek...
Protože nevím co a kde zajedu na samotné seřízení do servisu, bude to otázka pouhé zastávky u nich...(Pajk73 )budu klidnější..
Mluvil jsem již ze servis man-em (kde mojí Busu znají) řikal mi, že by to mohlo být jen zblbnutím některého z mnoha čidel, navíc pokud se kontrolka po znovu-nastartování již nerozsvítí dochází k vy-resetování systému a již v paměti nic nezůstane i když napíchne diagnostiku...Muselo by to svíti pořád.. Každopádně jsem klidnější, díky Vám za Vaše postřehy a rady.
mari:máš pravdu i ty vstřiky by to mohli dělat.. nic nezkazím když tím systémem proženu nějaké to "svinstvo" na čištění vstřiků ..Děkuji JuBr

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 20:11 | Nahoru | #17
tu synchronizaci jsem sice nedělal, ale dle popisu by to neměl být pro průměrně zručnýho a důvtipnýho jedince problém, možná jsi se mohl zkusit na to nejdřív podívat, třeba bys to zvládl, nesmíš se toho bát...

Hayabusáci poradíte ?

24.3.2014 v 23:41 | Nahoru | #18
synchronizace je celkem snadná, ale postupuj podle manuálu, není to jenom připojit budíky a točit šroubkama. třeba na mé 636 je součástí procesu i měření vstupního napětí na čemsi, zaslepování různých hadiček atd..

Hayabusáci poradíte ?

25.3.2014 v 06:46 | Nahoru | #19
Zdar chlapy,
mari, RUTAN: nějak se obávám do toho zasahovat, dle Vašich příspěvků...
od jednoho slyším, že bych to vlastně zvládl - protože za průměrně zručného se považuji také
od toho druhého je napsáno de-facto, že to až tak jednoduché není...
Vzhledem k tomu, že žádnou výbavu v podobě nějakých budíků nemám, manuál také - nechám to na servis man-na. Jenom mne zaráží, že když v lednu dělal zimní servis, že nebyla provedena "nějaká" synchronizace...což asi mělo být součástí komplexní prohlídky - seřízení - taky tomu tolik nerozumím.. Dle mých požadavků se mělo dělat seřízení ventilů a s tím přeci souvisí i další úkony, které měli být provedeny??! No každopádně naše vztahy jsou na solidní úrovni řeknu mu o tom v příštím týdnu až se tam vydám. Po seřízení budu dělat i TK která mi končí...
Díky za Vaše názory a příspěvky. Hezký den JuBr

Hayabusáci poradíte ?

25.3.2014 v 06:57 | Nahoru | #20
Ta carka ma byt uprostred kdyz motorka bezi a ma nastavene nejake volnobezne otacky - tzn ze v nejakym jinym rezimu uprostred neni neznamena ze je nekde chyba.

Ad ta diagnostika - u nekterych zavad to blbne a kdyz se propoji pri vypnutym zapalku a zapne je tam c00 ikdyz tam chyba je - je potreba zapnout zapalko a uvest motorku do stavu kdy se rozsviti FI a propojit to v tom okamziku - pak uz by to melo chybu ukazat.

Hayabusáci poradíte ?

25.3.2014 v 08:00 | Nahoru | #21
JuBr - synchronizace a kontrola ventilů není potřeba dělat každý rok, osobně to dělám co dva roky, přece jenom nemám ročně takový nájezd..

Hayabusáci poradíte ?

25.3.2014 v 10:07 | Nahoru | #22
Jestli chceš tu čárku dát doprostřed, tak zvedni nádrž, nastartuj motorku, počkej až budeš mít správný volnoběh ( samozdřejmě propojený ten konektor ) a pak povol tohle čidlo a pomaličku s ním toč kam potřebuješ aby byla ta čárka uprostřed a utáhni.

Naposledy editováno 25.03.2014 10:09:37

Hayabusáci poradíte ?

25.3.2014 v 10:07 | Nahoru | #23




Hayabusáci poradíte ?

25.3.2014 v 14:35 | Nahoru | #24
machy1118: díky za odkaz, zřejmě na tom nic skutečně není jak budu mít chvilku určitě se do toho pustím nic snad zkazit nemohu... tak že mari měl nakonec pravdu... na ten servis stejně v příštím týdnu zajedu takže pokud něco tak mi pomohou.... díky JuBr

Hayabusáci poradíte ?

25.3.2014 v 15:37 | Nahoru | #25
JuBr: ono spravne se to dela tak ze se udela synchonizace (srovnaji se podtlaky) = ze na volnobeh jdou vsechny valce stejne, potom pri tomhle vyrovnanym volnobehu nastavis ten senzor klapky (TPS) - ma to logickou navaznost, samo muzes nastavit senzor i na motoru kterej nema udelany podtlaky = nemusi bejt nastavenej uplne dobre, s tim ze se to pak udela po podtlacich znova. ono co ja mam zkusenost tak se jak podtlaky tak TPS moc nehne - tzn nutnost to furt ladit opravdu neni.

a nastavuje se to na zahratem motoru a pri nastavenem volnobehu na otacky podle manualu (u busy tipuju nekde kolem 1100ot) tzn to ze ti po propojeni na miste ukazalo carku dole misto uprostred neznamena vubec nic a klidne je to nastavene dobre....

Hayabusáci poradíte ?

30.5.2014 v 13:43 | Nahoru | #26
Ahoj,

mám dotaz. Pro přítele bych chtěla zařídit jako dárek přojížďku na Hayabuse. Samozřejmě za poplatek. Nevíte o nějaké půjčovně, nebo o někom co něco takového zprostředkovává? Je to vášnivý motorkář a tohle je jeho sen. Prosím poraďte. Díky moc!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist