globalmoto_kveten





Téma: Nordkapp 2014
 
27.12.2013 v 17:55
Čus

Hledám parťáka(čku) na cestu na Nordkapp. Termín 15.6.-7.7. plus mínus týden. Trasa - Varšava, Kaunas, Talin - trajekt Helsinki, Kuopio, Kuusamo, Nordkapp cca týden a pak se 14 dní courat západem Norska dolu. Spaní dle počasí, převážně stan případně sušení v chatě nebo hotelu Stravování jak se dá určitě ale nechci počítat každou korunu. Jezdím dle předpisů teda většinou.

Předchozí
1 2
Následující

Nordkapp 2014

27.12.2013 v 19:11 | Nahoru | #1
Čau
nejsem sice holka ale s kamarády plánujeme Nordkapp někdy v červnu nebo červenci na Jawách.
Takže pokud nevadí větší banda (4) a pomalejší cestovní tempo, tak se klidně mužeme domluvit. :)

Nordkapp 2014

27.12.2013 v 19:58 | Nahoru | #2
Já bych asi jel, ale bohužel můžu až od 1.7.

Tombar> kolik tak počítáš? 40-50tis.

Naposledy editováno 27.12.2013 20:00:02

Nordkapp 2014

28.12.2013 v 00:26 | Nahoru | #3
Zdar!
Jakto že někomu stačí na Nordkap 20 000kč a někdo zase potřebuje 50 000kč pri zhruba stejných kilometroch,je mi jasné že někdo se vyspí v stane někdo zase ne,ale rozdíl víc než jednou tolik ??

Nordkapp 2014

28.12.2013 v 00:38 | Nahoru | #4
Njn, zalezi na kazdem soudruhovi, jak si to zaridi. Me vyslo 8700km na 24tis cca. Letos planujeme Lofoty a vidim to tak do max. 30tis. Tech 20tis to je podle me mozny jedine s motorkou co nezere 6 ale tak nejvejs 4 litry, protoze tenkrat jsem mel vydaje jen 18tis za benzin a to nepocitm stravu a poplatky.

...autorovi bych po predchozich zkusenostech s podobnym dilematem radeji poradil vyjet uplne sam nez shanet nejakyho kolegu na cestu, pokud nikdo z opravdovejch kamaradu nemuze/nechce jet. Je docela velka pravdepodobnost, ze po 2-3 tydnech dojde na ponorku a navic nikdy nevis, kdo se ti prihlasi a jaky bude v realite. Lepsi si to uzit sam a kdyz se to tak vezme, tak nakonec je jedno, jestli se neco stane v Italii nebo v Norsku, pripadny problemy se resi uplne stejne neprijemne jako par stovek km od domova. Rozhodne to podle me neni dostatecny duvod pro to se pak s nekym vztekat a kazit si zazitek z dovoleny. Posledni 2 dovoleny osamote byly jedny z nejlepsich co jsem zazil a dalsi Norsko planuju jet s nekym jen proto, ze chce jet opravdu dobrej kamos, jinak bych jel opet sam.

Nordkapp 2014

28.12.2013 v 09:48 | Nahoru | #5
Na Nordkapp se chystám v termínu přelomu července a srpna na 23 dní.Cesta tam přes pobaltí a zpět přes Norsko do Švédska a z Trelleborgu pak trajektem na Rujánu a domů.Spaní mimo kempy a rozpočet počítám cca 35 000kč.Zatím jedu sám.

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014

28.12.2013 v 10:08 | Nahoru | #6
Čus

Runi> no 5 lidí už mi přijde dost a ne že bych nevěřil ve schopnosti Jawek, ale asi budu mít trochu vyšší tempo Ale zatím nic nevylučuju. Jestli už máte konkrétnější představu o cestě a termínu tak písni.

Titus> bohužel termín můžu posunout pouze týden dopředu nebo dozadu. Chtěl bych se vlézt pod 40t ale dost záleží na počasí a času stráveném pod stanem. PokyXX 20t je nesmysl to dá človek jenom za benzín a kde jsou trajekty jídlo a ubytko. Myslím že i těch 40 na tři týdny bude celkem honička . Holt na severu je draho

Jindra650> Taky to je varianta ale jak se říká ve dvou se to lépe táhne a taky je super dělit se o zážitky. A naštěstí jsem typ co s každým vyjde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014

28.12.2013 v 13:13 | Nahoru | #7
Tombar> No, ja si myslim taky, ze jsem dostatecne tolerantni, drzel jsem se 18 dni a pak to ve me bouchlo o 3 dny pozdeji jsem mu zamaval na hranicich s Danskem a uz jsem ho nikdy nevidel Je pravdou, ze ten chlapek byl hodne razovitej...

...s tema jawkama bych to nedoporucoval, vzhledem k jejich tempu a vykonum to vubec neni vhodna varianta cesty, jezdi se diky malymu vykonu a odstupnovani prevodovky tak 70-80 nekde v kopcich, obcas i mene, na rovinkach 90, zatimco ty na Stromu jedes konstantne vsade stejne.

Nordkapp 2014

28.12.2013 v 13:33 | Nahoru | #8
tak pokud psal, že jede předpisově tak je ta jawka ideální, spíš bych měl strach z tankování

Nordkapp 2014

28.12.2013 v 22:24 | Nahoru | #9
I pri predpisove jizde je to bida, protoze s velkou 4T motorkou se jede konstantne rychle a jen se brzdi do zatacek, kopec nekopec. Jawka sice i jede na rovine 90, ale prijde kopec a jdes dolu, nedejboze podradit a uz 90 je pryc, jedes 70 ve smrti a ses rad, stejne tak zrychleni ze zatacek zpet na cestovni tempo. Proste neni to ono, jasne muzes za to tahat ale pak se z toho stava tak trochu zavod a to te nebavi 8000km.

(reakce na) Nordkapp 2014

30.12.2013 v 14:50 | Nahoru | #10
Jindra650> No to je taky možnost, když to nefunguje tak si prostě zamáváte a můžete jet každý svou cestou další výhoda proti partě v autě

2 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014

1.2.2014 v 13:18 | Nahoru | #11
jedu tam s parťákem a vyrážíme 14.6 na cca 16-17 dní... takže se tam asi i potkáme cestou... jen to bereme obrácene... já si na cestu připravil cca 50.tis...ale odhaduji že bych se mohl do 40.tis vejít v pohodě bez nějakého škudlení.... největší pálky jsou za ubytování a stravu v restauracích... na tom se dá celkem ušetřit... cena béňa neí taky moc hezká...ale když si to člověk spočítá..tak to zase není to co by bylo tak brutální... ve finále to je cca 5
tis podle toho kolik to komu žere...

Naposledy editováno 01.02.2014 14:14:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014

2.2.2014 v 12:59 | Nahoru | #12
Rebel.no.1> tak to určitě někde cestou dáme kafčo nebo večer pivko s výměnou zkušeností o trase co nás ještě čeká až budu mít podrobnější harmonogram tak dam vedět a pošlu kontakt

Nordkapp 2014

2.2.2014 v 18:37 | Nahoru | #13
Plně souhlasím s Jindra650 . Když dovolená tak buď s partou na Jawách nebo na 4T mašinách. Hlavně to nekombinovat. Nemám nic proti jawám, sám sem byl minulý rok na J350 spolu s dalšíma třema novýma motorkama ve Finsku a přesně jak už bylo zmíněno: průměrná rychlost 70-80km/h, nedejbože nějaký delší táhlý kopec, větší riziko závad atd... Každopádně i přes to všechno jsem si to parádně užil a byl to skvělý zážitek ale opravdu bych se hodně rozmýšlel kdybych to měl takhle jet ještě jednou.

Tombar : Jinak Nordkapp bych jel hned, ale po tom co jsem pořídil nedávno endurko už by mi moc na takovou dovču nezbylo.

(reakce na) Nordkapp 2014

3.2.2014 v 18:04 | Nahoru | #14
Rebel.no.1> Na Nordkapp mít 17 dní.Nejsou to velké oči?Na Gibraltar jsem měl 18 dní a občas jsem drtil kilometry jak debil.Najel jsem 8 200km.Já to plánuji na 23 dní a bude to tak tak abych něco viděl a ne jen honil kilometry a užil si to.

Nordkapp 2014

4.2.2014 v 13:58 | Nahoru | #15
je to trochu kvapík.. ale Německo a Polsko nebudeme nijak prožívat a já i parťák na to máme hold jen nějaký předem omezený čas. Jinak vloni jsme byli v Portugalsku (CZ-A-I-F-AND-E-P a zpět E-F-D) a to jen samé okresní silnice s nulovým provozem... cca 7870 km za 15 dní.... je pravda že poslední den jsme půl Francie a celé Německo vzali na jeden zátah po dálnicích...(1600 km) ale jinak to byla pohoda... ale netvrdím že jsme pomalu a jistě nenabírali zpoždění oproti plánu...a dva dny navíc by byli k plusu, jinak z dovolené jsem měl cca 1000 fotek a několik desítek videí, většinou jsme spali mimo kempy...což člověku šetří nejen peníze ale i čas... samozřejmě že neubudu nikomu tvrdit že to je absolutní pohodička a klídek... ale mi máme dvě možnosti...buď to stihnout za cca 16 dní a nebo jen jezdit kolem komína či sedět na prdeli doma... I když bychom samozřejmě raději cestovali nordkapp okruh 3 týdny... nemáme jinou možnost... než se vejít do těch 16(17) dnů...a v podstatě nám to ani nijak moc nevadí... mi nikde nevysedáváme do noci v knajpách a ráno vyrážíme kolem 8.hod. dál, zkr. od svítání do soumraku.... průměrně se pohneme cca 400-500 km denně v průběhu 12 max. 14 hodin... což je tak cca v průměru do 40km za hodinu, ve své podstatě z každé hodiny jedeme tak 1/2 hodinu, a ještě máme denně 10-12 hodin na odpočinek a relax... samozřejmě že to jen pouhý průměr a realita je někdy mnohem příznivější a nebo naopak o dost tvrdší...zkrátka je to náš cestovní styl který je dán okolnostmi a znám spoustu lidí co tak jezděj a stejné množstí co by to tak nejeli nebo na to potřebujou jednou tolik času.... zkrátka a v souhrnu každý cestuje podle svého ,,GUSTA,, a podle svých možností...

Naposledy editováno 04.02.2014 14:11:15

(reakce na) Nordkapp 2014

4.2.2014 v 14:15 | Nahoru | #16
Tombar> jasně není problém... alepoň si vyměníme info co koho čeká v druhé polovině cesty...

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014

4.2.2014 v 16:50 | Nahoru | #17
Nordkapp za 16 dní jsem jel asi v roce 2011. Z toho jsem strávil 1,5 dne ve stanu kvůli dešti a 1 den na trajektu. 11 dní jsem jel Norskem nahoru a potom za 5 dní byl přes Švédsko doma. Často jsem na několik hodin zastavoval ve městech (namátkou Trondheim, Tromso, Lulea, Sundsvall, Uppsala, Stockholm) a šel půldenní trek na Kjerag. Takže časově to za 16 dní reálné určitě je, samozřejmě když týden v kuse neleje. Najel jsem asi 9000km. Jezdil jsem klidně do 1 v noci (je vidět, ale kosa) podle toho, jak jsem našel vhodné místo na spaní. Spal jsem 1x v kempu v Dánsku, jinak jen stan. 2x jsem nespal vůbec (noční trajekt Bodo-Lofoty a potom noční jízda Stockholm-Trelleborg).

Celková cena byla asi 18000. Z toho:
benzín 14400 (při průměrné spotřebě 4/100 a ceně 40Kč/l - Norsko víc, SRN a Švédsko míň)
kemp v Dánsku - 500
trajekt Dánsko-Norsko 400 (včasná rezervace)
1x trajekt přes Sognefjord - 150
trajekt Bodo-Lofoty - 750
tunel na Nordkapp 400 (samotný glóbus jsem vynechal, pršelo)
trajekt Trelleborg-Sassnitz 1400
jídlo 300 (těstoviny, polívky, tatranky)
plyn 100
voda zdarma

Jde to levně. Jenže dnes už to zase bude víc - benzín v Norsku 50, jinde 40. Navíc trajekt Trelleborg-Sassnitz přestali jezdit Scandlines (za pevnou cenu asi 55e/člověk+moto), ale Stena Line (loni bez rezervace ty svině chtěly 180e!!!). Vedlejší TT-Line za Trelleborg-Rostock taky hezkých 100e (jen pro zajímavost kamion byl za 137e). Je dobré přes mobil sledovat momentální ceny a udělat si ve vhodnou chvíli rezervaci. Nebo jet zpátky z Norska do Dánska trajektem Kristiansand-Hirtshals.

Až tam na sever možná někdy znovu pojedu, tak přes zajímavé Dánsko a určitě Norskem nahoru i dolů. Švédsko není až tak zajímavé, Finsko je totální nuda a komáři, snad jen trochu Pobaltí (města a levný benzín).

Naposledy editováno 04.02.2014 16:57:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014

7.2.2014 v 12:58 | Nahoru | #18
Zephyr-750> Teď jsem koukal na trajekt Sassnitz - Trelleborg a vyšlo mi to na 45 eur od Stena Line.Rostock - Trelleborg mi vyšel na 37 eur,ale odrazuje mě těch 6 hodin plavby.

Nordkapp 2014

7.2.2014 v 14:25 | Nahoru | #19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014

8.2.2014 v 00:58 | Nahoru | #20
V.e.n.c.a__zr7s> Ty ceny, které jsem uváděl (187e a 100e), byly v červenci 2013 bez předchozí rezervace. Někdy ve 4 ráno jsme přijeli v Trelleborgu do přístavu, zařadili se do fronty, na 2 hodiny si zdřímli a když otevřeli, jeli jsme přímo k okénku Stena Line do Sassnitzu. Tam na nás vybafl cifru 187 a nebyla s ním absolutně žádná řeč o nižší ceně. Tak jsme zkusili okénko TT-Line do Rostocku, kde chtěli "jen" 100, i když je to dál a cesta trvá déle. Taky bez šance na slevu. Ber neber... Tak jsme brali. Protože při představě, že pojedeme nevyspalí, unavení, v mlze nebo v dešti minimálně o 500km víc přes dánské mosty a zaplatíme totéž za poplatky a projetý benzín, jsme jim ty nekřesťanské prachy radši dali.

Logika, podle které si přepravní společnosti nastavují ceny, mi není zcela jasná. Na jednu stranu seženeš s rezervací lístek Dánsko-Norsko za 15e, na druhou stranu za kratší cestu Švédsko-SRN chtějí bez rezervace pomalu 200. Stejná společnost....
Ti dřívejší Scandlines byli v tomhle zlatí. Nešlo si sice udělat rezervaci, ale člověk aspoň věděl, na čem je - pevná cena okolo 50e.

Jestli víš přesně, kdy se budeš vracet a máš jistotu, že se do toho dokážeš trefit, tak si samozřejmě udělej rezervaci už teď.

Nordkapp 2014

8.2.2014 v 11:05 | Nahoru | #21
loni taky bez rezervace, pouze třída comfort, 100€ (Hirtshals->Kristiansand)
pokud bych plánoval, tak by to byla půlka

teď hledám trajekt, který by jezdil výš než Oslo, ale nic nevidím ...

(reakce na) Nordkapp 2014

8.2.2014 v 11:28 | Nahoru | #22
Zephyr-750> Ano je mi jasné,že bez rezervace to bude ranec peněz,ale za den se dostanu do Sassnitz,takže vím termín a čas odjezdu.Tím myslím cestou tam.Zpět jedu přes Finsko a pak trajektem do Talinu a tam nechci být vázán termínem.Nikdy nevíš co se na cestě stane.Ještě si pohrávám s myšlenkou jet do Petrohradu.

Naposledy editováno 08.02.2014 11:32:29

Nordkapp 2014

17.4.2014 v 16:46 | Nahoru | #23
tak trajekt z sasnitz do trelleborg je za 2 motorky + 2 lidi... 60 euro pokud se jede na večer po 17.hod....jinak dopoledne a po obědě to je i 120 éček... z Bado na Lofoty to je za cca 800 NOK.... (zase 2 motorky a 2 lidi) ... to není nic hrozného... doporučuji rezervovat měsíc předem....

německo - skandinávie

na Lofoty

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014

17.4.2014 v 20:17 | Nahoru | #24
Dobra rada nad zlato:

Jedte pres Polsko. Levny benzin, daleko prijemnejsi cesta nez pres Germansko, levne a dobre jidlo a da se jet jak po velkych cestach tak po okrskach. Trajekt Świnoujście - Ystad stoji okolo 1.500,- CZ (motorka + 1 osoba) a jeste se da uhadat 10% sleva na ruzne klubove karty. Trajekt jede dlouho, ale da se koupit luzko ve spolecne kajute za celkem rozumny peniz, nebo se vyvalet "nekde v rohu" na vlastni karimatce. Ja to tak jezdim skoro vzdy a jeste vzdy pres noc.

Jinak na Nordkap se asi taky nekdy vydam - nemam to tak daleko, ale zatim mam v planu (jako kazky rok) sotolinu v Norsku a v srpnu jedu na Island. Jo a chtel bych se uz konecne podivat na Lipno a na Sumavu, kde jsem jeste nikdy nebyl.

Naposledy editováno 17.04.2014 20:37:10

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014

18.4.2014 v 16:25 | Nahoru | #25
polsko mě nebere .... bydlím od něj kousek, ale takhle rozmrdaný silnice a vypatlaný řidiče jsem zatím jinde v evropě nepotkal než v polsku (alespoň zkušenost s cestami a řidiči z jihozápadního polska)... nehledě že se vracím pak přes polsko a to jej budu brát napříč od severovýchodu chodu na jihozápad.... takže to mi bude stačit, tak nemám chuť jej brát ještě cestou tam...

(reakce na) Nordkapp 2014

18.4.2014 v 20:53 | Nahoru | #26

Rebel.no.1 píše: polsko mě nebere .... bydlím od něj kousek, ale takhle rozmrdaný silnice a vypatlaný řidiče jsem zatím jinde v evropě nepotkal než v polsku (alespoň zkušenost s cestami a řidiči z jihozápadního polska)... nehledě že se vracím pak přes polsko a to jej budu brát napříč od severovýchodu chodu na jihozápad.... takže to mi bude stačit, tak nemám chuť jej brát ještě cestou tam...


Souhlasim s tim, ze polaci-ridici jsou paka, ale cesty (zvlast severne od A1) maji hodne dobry a casto nove. Rozhodne daleko lepsi, nez ceska D1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordkapp 2014

18.4.2014 v 21:51 | Nahoru | #27

jtr píše: Dobra rada nad zlato:

Trajekt Świnoujście - Ystad stoji okolo 1.500,- CZ (motorka + 1 osoba) a jeste se da uhadat 10% sleva na ruzne klubove karty. Trajekt jede dlouho, ale da se koupit luzko ve spolecne kajute za celkem rozumny peniz, nebo se vyvalet "nekde v rohu" na vlastni karimatce. Ja to tak jezdim skoro vzdy a jeste vzdy pres noc.



Tvl my tam jeli před 7 lety a když trajekt Sobieski odrazil od břehu, věřil jsem že vidím zemi naposled. V restauraci podávali hrachovou kaši s vejcem, školní jídelna hadr. Zatím sem nedostal odvahu to znovu zkusit a pokaždý radši jel ze Saasnitz.

Nordkapp 2014

19.4.2014 v 09:20 | Nahoru | #28
Druha rada nad zlato:
Kazdy at si jede jak chce.

(reakce na) Nordkapp 2014

19.4.2014 v 10:05 | Nahoru | #29

Selver píše: Tvl my tam jeli před 7 lety a když trajekt Sobieski odrazil od břehu, věřil jsem že vidím zemi naposled. V restauraci podávali hrachovou kaši s vejcem, školní jídelna hadr. Zatím sem nedostal odvahu to znovu zkusit a pokaždý radši jel ze Saasnitz.



Nechci tu byt za chytraka, ale za vice jako 25 let meho pobytu ve Svedsku, jsem jel ruzne trajekty urcite 100x a podle me, ty nejhorsi zkusenosti jsou zatim bezkonkurencne prave ze Sassnicem. Ozrali nemci co "vlastni" celou lod a lezi pres vsechny sedacky, zatim co vedle stoji holka s deckem na rukach. Okolo chodi personal a nic!!!
No proste "vychodonemecka" arogance jak blazen. Uz jsem si tam nejednou "vymenoval" nazory. Roztok je o neco lepsi, ale pokud nekomu vadi polaci, tak urcite ze "zapadniho" nemecka a pres Dansko.
Ale urcite zalezi hodne i na stesti, mozna ze i Sassnitz se da zajed bez problemu. Jedna vec je ale vic jako jista: ceny i podminky se meni u vsech spolecnosti i nekolikrat behem roku.

1 reakcí na tento příspěvek Nordkapp 2014

19.4.2014 v 16:51 | Nahoru | #30
Posledni trajekt z Rostocku kolem 22hod je uplne pecka, pres den jedes, ubihaji km, pak si vecer lehnes na lodi, km zase ubivaji a rano se probudis ve Švédsku...a jedes dal a odpocnuty.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist