globalmoto_kveten





Téma: Tlumič řízení - Hayabusa
1.10.2007 v 13:32
Ahoj všem autobusákům. Potřeboval bych vědět, zda-li někdo z vás řešil výměnu seriového tlumiče řízení za nějaký lepší, polohovatelný. Našel jsem nějaké modely, ale všechny se montovaly mezi nádrž a řídítka. Mě by spíš zajímal nějaký tlumič řízení, který lze zaměnit za ten původní - dolů pod řídítka, mezi řídítka a světlo. Jak se vám vůbec jeví ten seriový tlumič řízení? Mně přijde, jako by tam ani nebyl. Díky za věcné odpovědi. Smrči
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení - Hayabusa

1.10.2007 v 17:39 | Nahoru | #1
reseni sou 2:bud kup jiny ktery tam padne-mam vybornou zkusenost s Harrnesem a padne tak presne nebo vymen olej za husci-to taky hodne pomuze....ja sem si to delal a vpohode staci i serie s jinym olejem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

1.10.2007 v 19:04 | Nahoru | #2
Milagros>Mě to také zajímá.Mám origo nepolohovatelný.Je na něm pouze malý šroubek,nevím jakým způsobem to vyměním,asi mají na to v suzuki japonci nějaký fígl.Napiš,jaký olej jsi tam dal.Díkes.

(reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

1.10.2007 v 19:08 | Nahoru | #3
TomCBR>rozhodne bych zkusil ten hustsi olej...ale zase pak pri manipulovani bude proste tuhsi...zalezi na tom, kde hlavne jezdis...

Tlumič řízení - Hayabusa

1.10.2007 v 20:56 | Nahoru | #4
Ten hustší olej mě nenapadl - to bych mohl zkusit. Při manévrování na místě mi vůbec nepřijde, že by mi stávající tlumič řízení kladl nějaký odpor. Proto se ptám, jestli to ostatní majitelé Hayabus vnímají stejně. Na okruh nejezdím, ale musím se přiznat, že občas jedu dost na hraně a tam mi výraznější opora v podobě tužšího tlumiče řízení chybí.

1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení - Hayabusa

2.10.2007 v 19:24 | Nahoru | #5
no ja jezdim na okruhu takze tam mam ten uplne nejhusci co sem sehnal(M2T-cko) ale ty tam dej jakykoliv tlumicovy husci,staci vysroubovat ten sroubek a vylit starej olej a postupne doplnovat novy a hybat s pistnici tlumice az v tom neucitis zadne bublinky-proste chvili bude pracovat a pak jakoby se propadl-to sou ty bublinky,samo ze to budes plnit tim otvorem navrch-chce to chvili trpelivosti a vyhrat si s tim,ale vysledek je zarucen.Ja uz sem takto delal asi 3 tlumice.Muzu ti to za nejakej drobnej peniz vymenit pokud chces.Ja sem z Brna

(reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

3.10.2007 v 06:50 | Nahoru | #6
Milagros>Dík za radu,jdu do toho také.Jen se mi ten M2T nezdá moc tlumičovej.............
Ta dirka je sakra malá,zkusím to injekční stříkačkou.

Tlumič řízení - Hayabusa

4.10.2007 v 19:03 | Nahoru | #7
no v tom tlumici jde jen o prepousteni oleje z jedne strany na druhou...i kdyz to neni tlumicovy olej je nejhusci, a ja ho tam mam a je to dobry,ty budes jezdit jen v normalnim provozu takze toto je pro tebe moc huste,takze doporucuju bud ho zredit nejakym ridsim nebo dat rovnou hustej obyc tlumicovej jako do vidli

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 11:04 | Nahoru | #8
Smrči GSX-F>čaues,tak jak jsi dopadl s tim tlumičem,měnils ten olej?

Nedávno jsem ho měl venku(origo) a je celkem zavzdušněnej-jsou tam cítit ty propady.

Někde jsem četl,že výměna oleje u většiny origo tlumičů je dosti problematická a pokud to zavzdušníš,už s tim více-méně nic neuděláš.

Jen pro příklad,ten origo tlumič u Busy má jen jeden malej otvor.Abys vyměnil olej a následně ho doplnil,měly by tam bejt ty otvory dva ne?,abys to mohl odvzdušnit,třeba jako brzdovou soustavu-to mě jen tak napadlo a přijde mi to logický.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 11:10 | Nahoru | #9
mari: mam stejnej na TLS.... olej tam jde doplnit i tou jednou dirou... jen to chce cas apohrat si s tim .... musis vsechny ty bublinky naklanenim a pumpovanim tlumicem dostat do toho kominku kde je napousteci sroub a postupne dolejvat olej..... presne jak pise milagros.... zrovna u tohodle je to celkem v poho.... protoze ma ten napousteci sroub takhle v nalitku... jsou tlumice ktery jsou delany z trubky a plnej se na stojato ze strany kam se pak da gufero a na to uz maj vyrobci svoje finty a pripravky... aby se s tim plnenim u kazdyho tlumice nehrali hodinu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 11:14 | Nahoru | #10
assassin>tak to bych si netypnul,že jednou dírou to odvzdušníš-podle mě by to chtělo nějak natlakovat s možností průtoku.
¨
Ale asi to jde,když máš zkušenost.Doporuč mi nějakej hustčí olej-taky bych to asi vyměnil.

Ten původní olej jde ven v pohodě?stačí odšpuntovat dírku a pumpovat?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 15:50 | Nahoru | #11
mari>Jde to celkem dobře,zrovna jsem to dodělal,starý olej jsem nevyléval,ale nový doplňoval injekční stříkačkou tou dírkou po odšroubování šroubku do starého oleje.Po třech 20ml stříkačkách už tekl krásně čistý (zřejmě nový)olej.Tlumič funguje daleko lépe,než před tím.Nebojte se toho,je to záležitost 15 minut. *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 15:55 | Nahoru | #12
Pepa GSX-R>>
Starý nevyléval???Jak se tam teda vešel ten novej?

Nechápu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 16:03 | Nahoru | #13
mari>musíš tam ten nový doplnovat a ten starý odtéká,ta jehla tam jde kus zastrčit a i se dá tím tlumičem pomalu pohybovat.Mám jehlu asi 1mm silnou a stačí v pohodě.Olej jsem tam dal ten do vidlí-15W,podle mě tam byl asi 10W.Rozdíl je znát už v ruce,jde to víc ztuha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 16:15 | Nahoru | #14
Pepa GSX-R>áááha,tak že ty jsi nacpal jehlu do díry,s tlumičem jsi nehýbal a pral tam pod tlakem tu 15-ku,dokud ta 10-ka nevytekla???

Zajímavej postup... *yes*

Nemáš to zavzdušněný???Snese se zbytek 10-ky s 15- kou??Nesrazí se to,jako prasklý vejce co vaříš...??? :/

Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 16:22 | Nahoru | #15
já na tenhle tlumič (suzuki) používám jinou metódu - hodím ho nastojáka do svěráku,dírkou nahoru samozřejmě.Odšroubuju čelní zátku,píst je v dolní poloze.Vyndám ze svěráku,vyleju olej - nejlíp do potoka,nebo do záhonku - upnu z5 do svěráku do stejné polohy.Vezmu novej olej - tlumičovej 5w,10w,15w - dle libosti,ovšem tlumičovej,protože ostatní sračky pění a díky tomu máte pak v tlumiči bublinky.Naleju až po závit a začnu šroubovat zátku z5.Až cítím nárust tlaku,lehce povolím šroubeček na straně a přes závit začne unikat přebytečný olej i se zbytky vzduchu.Zátku dorvu nadoraz,zašroubuju šroubeček,tlumič dám z5 na motorku a je to.
To je toho,že? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 16:22 | Nahoru | #16
mari: oleje se normalne michaj ...ruznym pomerem udelas viskozitu akorat ... i mezistupne mezi 5-7,5-10.....

ten tlumic je otevrenej system... bublina se vzduchem jde normalne nahoru... takze staci aby to nejvyssi misto byl ten sroub... a to kvrdlani je tam k tomu aby se tam dostali i bublinky co nekde ulpi....

(reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 16:25 | Nahoru | #17
camca: jj nektery tlumice maj primo ventilek kterym pri takovymhle zpusobu plneni prebytecnej olej utece do nadobky co vypada jako nadobka se"stlacenym dusikem" ale nektery tam maj jen vicko a uvnitr ten ventilek.... a dusik a pist na kompenzaci ohrateho oleje se nekona:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 16:37 | Nahoru | #18
mari>Vůbec nic to neudělá,ty tlumičové oleje se normálně mísí.Dokonce byl i na stránkách motorkáři článek,když někomu nevyhovuje viskozita prodávaných olejů,ať si je namíchá podle sebe.Moje stříkačková metoda je rychlá a bezpečná.jediná nevýhodá je,že ten starý olej dokonale nevypustíš.Kamarád tlumič rozebral povolením ucpávky a už to nedokázal utěsnit,kupoval nový.

Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 16:43 | Nahoru | #19
stejná práce se dá udělat v podstatě dvěma způsoby:
- dobře
- špatně
za zátce je jemný závit,přes který neproteče ani prd.
Ale zátka se dá taky dát hezky "přes vint" a pak je to způsob 2
:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

9.10.2007 v 16:47 | Nahoru | #20
Pepa GSX-R>tvoje metoda se mi líbí,hlavně proto,že to nemůžeš zavzdušnit,nebo aspoň s minimální pravděpodobností a odpadá rozebírání a s ním i riziko pojebání nějakýho dílu,nebo neschopnost dát věci do původního stavu... ;) *yes*

Ale určitě bych na ní taky přišel... :lol:

Ten olej koupim kde?Doufám,že nejmenší balení je 1L !!! :(

Doporučte nějakýho výrobce a taky rozumný balení,ať nesvolávám akci na výměnu oleje tlumičů pro celej Západočeskej kraj :rolleyes:

(reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

10.10.2007 v 09:32 | Nahoru | #21
mari>prodává se balení 0,5l.Do toho tlumiče Ti stačí decka oleje,to se v Tvém okolí nikdo nezabývá motorkama?

Tlumič řízení - Hayabusa

13.10.2007 v 11:34 | Nahoru | #22
Už jsem tu dlouho nebyl a koukám, že budu mít přes zimu aspoň co ladit! :thmubup: Ten postup se stříkačkou se zdá být v poho, to bych ani nemusel zku*vit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

13.10.2007 v 11:39 | Nahoru | #23
mari> Výměnu nechám na zimu, teď čekám na novou pneu. Prosím tě, jaký značky máš ten malej blatníček nad zadním kolem? A na kolik tě vyšel? Jinak jsem minulej čtvrtek objednal Yoshimury, tak se na ně těším jak malej Jarda... :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

13.10.2007 v 13:07 | Nahoru | #24
Smrči GSX-F>
Čau,co je za výrobce toho blatníčku,netušim,už jsem to s tim koupil,ale podívám se ti,jestli na něm něco bude...,jestli to nebude od Ermaxu...?

Co za Yoshimury máš objednaný?Tri-ovál?karbon,nebo titan?Americkou,nebo Japonskou verzi?,předpokládám,že s homolog. vložkama,který stejně hned vyndáš... :P

Co vůbec dneska stojí vejfuck od Yoshimury,10 000,-???

(reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

13.10.2007 v 18:27 | Nahoru | #25
mari> Objednal jsem tri-ovál titan s homologací. Za dva kousky cca 25.000 Kč. Vím, že ten blatníček dělá Ermax a Powerbronze.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

21.10.2007 v 20:54 | Nahoru | #26
Pepa GSX-R> Prosím tě, mám ten tlumič teď venku. Možná se teď zeptám hloupě, ale v jaký poloze jsi měl čep, když jsi upevnil ten tlumič do svěráku s výpustnou dírkou nahoře? Hraje to nějakou roli? Já bych ho dal logicky vysunuté polohy. Jinak po odšroubování zátky jsi začal tou stříkačkou plnit nový olej, starý přetékal zpět a to celé jsi opakoval dokud z té dírky netekl nový olej (viditelně čistší)? Přijde mi snažší starý olej vypumpovat a potom nalít olej nový... Jinak asi koupím olej 15W, 20W už bude možná moc hustej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

23.10.2007 v 15:37 | Nahoru | #27
Smrči GSX-F>Ano dal jsem ho dírkou nahoru a ten starý vytékal při plnění ven,doplňoval jsem nový a s tím tlumičem jsem pomalu pohyboval.Měl jsem strach ho úplně vyprázdnit,protože tady ve fóru někdo psal,že měnil olej a má s tím tlumičem problémy.Asi tak za týden budu měnit olej v tlumiči,tak si vyzkouším ho úplně vyprázdnit a znovu naplnit.Budou další zkušenosti a dám Ti vědět.

(reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

23.10.2007 v 19:31 | Nahoru | #28
klucí plňte a vyměňujte,ať vim jak na to,až to budu přes zimu řešit... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

23.10.2007 v 19:32 | Nahoru | #29
Smrči GSX-F>

koukal jsem se ti na ten blatníček,ale žádný logo výrobce jsem na něm nenašel :(

(reakce na) Tlumič řízení - Hayabusa

23.10.2007 v 20:35 | Nahoru | #30
mari> Díky za snahu, asi půjdu do Powerbronze. Ten Ermax se mi zdá takovej "od sekery".
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist