globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: začínám opravovat motor
25.10.2013 v 22:22
Mám 2 motory od čz 175/450 oba z roku 1960 potřeboval bych jeden motor rozebrat a kompletně vyměnit ložiska a gufera, bohužel, když jsem chtěl rozšroubovat bloky, jsem zničil nástavec na šroubovák a rukou mi to nejde, jak to mám rozdělat? Musím se jen víc snažit ? Nebo na to je nějakej fígl, mám veškerá ložiska a gufera koupená, i těsnění mám, jediné co potřebuji je rozdělat oba bloky od sebe, klikovku měnit nebudu ta je OK a výměna by byla drahá, jen ji nechám rozlisovat a vyměním ložiska, dynamo mám skoro nové i když 50 let staré a rotor ze zápalka mi nejde sundat, bloky nechci poškodit, takže žádné příspěvky jako "Rozmlať ty bloky a otevřeš to atd..." díky za rady
Předchozí
1 2
Následující

začínám opravovat motor

25.10.2013 v 22:39 | Nahoru | #1
"zničil nástavec na šroubovák" to mě dojalo.Do ničeho nemlať a udělej si deskovej stahovák a nebo pokud teda vůbec netušíš o co jde a chceš riskovat poškození bloků, velice opatrně použij víc jak jeden šroubovák.

začínám opravovat motor

26.10.2013 v 08:46 | Nahoru | #2
pulit jedině deskovym stahovakem???!!!
pokud si to nikdy nedělal tak se neser do toho co funguje...?!,

začínám opravovat motor

26.10.2013 v 09:15 | Nahoru | #3
Co ti nejde? Povolit šrouby nebo od sebe dostat půlky. Šrouby přes bouchaci šroubovák poklepat,ideální šroubovák na který se da ještě nandat klíč na zvětšeni Paky a na půlky pokud nejdou od sebe pouzí stahovák který se opře o kliku a použiji se závity pro dynamo. Stahovák by mel mít ve středu kuličku aby se ne zničila klika.

Naposledy editováno 26.10.2013 09:44:46

začínám opravovat motor

26.10.2013 v 12:02 | Nahoru | #4
A do rotoru zapalování stačí našroubovat 8mm šroub dlouhý asi 60mm a jde to krásně dolů.jinak jak psali ostatní a pokud můžeš nepoužívej moc násilí,nebo to dostaneš do kopru.

začínám opravovat motor

26.10.2013 v 18:37 | Nahoru | #5
Tohle si sežeň. Opravy a seřizování motocyklů JAWA je jedno, že děláš ČZ je to na jedno kopyto. Pořádně čti a přemýšlej u toho. Nic na tom v zásadě není, ale zkurvit se toho dá poměrně dost.

Jo a jinak proč chceš motor půlit? Nejede nebo co? Znáš to zlatý pravidlo, že do věcí co fungují se nevrtá. U těhle starejch harapatnů to platí obzvlášť.

začínám opravovat motor

26.10.2013 v 21:16 | Nahoru | #6
Napřed musíš sundat válec .

začínám opravovat motor

27.10.2013 v 08:33 | Nahoru | #7
Jen at ho přetěsní.jestli motor dlouho stál.pak se stane že bude tejden jezdit a začne to brát olej z převodovky a jiný falešný vzduchy.dyt je to tak jednoduchý.Jak už říkali ostatní - sdtahovák na karter, m 8 na rotor.sundat válec,a kouknout jestli máš fakt všechny šrouby z bloku venku, je jich tam fakt dost.dvakrát víc než u jawy 250.

1 reakcí na tento příspěvek začínám opravovat motor

27.10.2013 v 21:59 | Nahoru | #8
nejdou mi povolit šrouby a u jednoho u nich je zlomená hlava, a půlit ho chci protože byl asi 20 let v garáži a v oleji byla voda a nerad bych abych zjistil že je uvnitř nejak moc rezavý, u spojky a kam se dá vidět jen malinká koroze jako nic moc jen jakovy vážně malilinkatá vrstva a hlavně mi nejde ze strany na klikovce jak je ta matice na ozubenym kolečku tak mi nejde povolit a ani rotor mi nejde sundat a moc násilý nechchi použít.

(reakce na) začínám opravovat motor

27.10.2013 v 23:50 | Nahoru | #9
Někdy je lepší se do toho sám nepouštět a to bude asi tento případ. Dej to někomu, kdo to umí.

začínám opravovat motor

28.10.2013 v 00:52 | Nahoru | #10
Zalomený šroub vyleptat kyselinou dusičnou http://www.jawamani...px?questionid=55334, zarazevěné cokoliv nechat ponořené v kyselině citronové (klidně celý motor nestane se tomu nic - co není rezavé nereaguje nijak). Já tak nechávám vytahovat zarazlé písty z válců co neměli svíčky,...krásně to rozhýbe i zarezavěné šroubky.

Rotor stáhneš šroubkem M5 tuším,.. viz ček here - http://www.veteranf...117&idtop=179671

Motor půlit jen "deskovým" stahovákem. Když si šikula tak si seženeš kus ocelové plotny omaluješ dírky a uděláš si to i doma,.. Hlavně nezasekávej šroubovák mezi bloky a nepač válec mimo čela a zadní strany,...(vyvaření zlomeného žebra tak 200-300)

Klika se nemění, nechají se udělat ložiska, vycentrovat (max vyměnit poškozené konce, pokud je třeba Ko závit nebo jsou vydrané plochy pro ložiska...) a hotovo. Setrváky sem nikdy neměnil,..cena za kliku tak 1500 u zetky 450. Výbrus je za 650 cca....





začínám opravovat motor

28.10.2013 v 06:04 | Nahoru | #11
doline píšež, že celý motor mám ponořit do kyseliny citronové a nechat ho tam a jak dlouho ? a potom se to asi určitě má nějak vyčistit od té kyseliny, že ? to bych chtěl vědět čím.

začínám opravovat motor

28.10.2013 v 20:41 | Nahoru | #12
No tak dokud snad nezmizel rez ne? Pak to opláchni vodou/benzínem....namasti,..citronová je prd, jen ti umyje ruky,..pokud je tam nenecháš dva dny teda.

začínám opravovat motor

28.10.2013 v 22:56 | Nahoru | #13
alespoň jak dlouho přibližně jestli je to otázka pár minut nebo hodin, jestli od toho můžu na pár hodin odejít, jak silnou? stačí normal z pytlíku z obchodu ?

začínám opravovat motor

29.10.2013 v 07:57 | Nahoru | #14
No tak na jeden den v pohodě o to jakože nic,....zareznuté válce nechávám ponořené i dva dny (ve studeném roztoku) Jo ta z obchodu (já kupuju kilovky teda). Dávám kilo do deseti litrů.

Otázkou je jak to máš rezaté ty a co potřebuješ povolit,..šroubky to chce vyleptat a nebo povolit silou a ohněm.

začínám opravovat motor

19.12.2013 v 15:47 | Nahoru | #15
když tam strčím do té kyseliny klikovku i s ložiskama nic se jim nestane nebo stane, když je hned po vynoření a vysušení namažu olejem. A taky mezi pístním čepem a ojnicí nemá být ložisko, protože tam žádné nebylo, když sem píst sundal prvně a v manuálu je jen nějaká vložka, což nějakou vložku asi měděnou tam mám, ale u jawa 175/356 a u Cagiva freccia C12R tam vždy bylo ložisko, přijde mi jako blbost aby tam ložisko nebylo, ale přesto se raději zeptám a hlavně jaké?.

Naposledy editováno 19.12.2013 15:54:44

začínám opravovat motor

19.12.2013 v 17:13 | Nahoru | #16
Ložisko je tam vždycky. Jde o to jaké...freccia měla jehličkový ložisko. 175/356 a 175/450 měly z fabriky vždy kluzné ložisko - to je ta tvoje "měděná vložka", která je ve skutečnosti bronzová. Do citronovky to klidně nalož, ale jak řikáš, pak hned dokonale vysušit a namazat.

začínám opravovat motor

19.12.2013 v 19:08 | Nahoru | #17
ok takže nemusím shánět ložiskou když je tam tato vložka. to je jen dobře. díky za odpovědi, s motorem budu stále potřeboval poradit, např. když sem rozpůlil motor, tak sem v něm našel kousky pružiny, cca 1cm průměr vím i odkud jsou, budu muset sehnat nové. a ložiska na klice asi nejlépe hned po vyndání vyfoukat kompresorem a namazat že ? nebo je mám nechat uschnout ?

začínám opravovat motor

19.12.2013 v 19:19 | Nahoru | #18
Teď nevím o jakých ložiskách mluvíš. Jestli myslíš klasický kuličkový ložiska, v kterých je uložena klika, tak ty bych hned vyměnil. Jinak v podstatě všechny pružiny do motoru jsou sehnatelné.

začínám opravovat motor

19.12.2013 v 22:08 | Nahoru | #19
Už jsem si ty pružiny sehnal, jen by sem se chtěl zeptat to kluzné ložisko je jen cca 1mm malá vložka po které se klouže čep a je normální, že je mezi čepem a ložiskem cca 1mm mezera když je čep úplně nahoře tak dolů k tomu ložisku, já toto ložisko neznám, s tím mi musíš poradit , ložiska na klice jsou měněna chvíli před odstavením motorky, nejsou opotřebované motorka asi 15 let stála ve vlhké stodole a motor byl zatuhlý, asi se tam dostalo trochu vody, válec mám po výbrusu a mám nové kroužky, ale uvnitř motor byl mírně narezavělý a já nic nechtěl riskovat, proto jsem ho raději rozebral, ještě že jsem to udělal, kvůli té pružině, by se dostala do ozubených kol a pápá motor jde na šroťák. Ohledně ložisek i když jsou téměř nejeté, mám je vyměnit ? pokud ano napiš mi jak je sundat, nandat přibližně vím(nahřát ložisko a nasadit ho na kliku. díky ti za odpovědi .

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 08:25 | Nahoru | #20
AaLve mám jen pocit, že tu nikdo moc nechápe o čem vlastně píšeš (toto je docela perla věta teda!! "že je mezi čepem a ložiskem cca 1mm mezera když je čep úplně nahoře tak dolů k tomu ložisku, já toto ložisko neznám, ".
Vem si katalog ND na daný typ a studuj. Dle něj se dá všechno koupit a sehnat v pohodě. A o ložiscích , která stála 15 le ve stodole a byla v nich voda bych se celkem asi ani moc nebavil.

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 09:16 | Nahoru | #21
Mezi futrem a písnim čepem musí být jen taková vůle, aby se to lehce otáčelo. Rozhodně s tim nesmí jít kinklat nahoru a dolu. Jak píše Dolin, pokud motor stál ve vlhku a byl uvnitř rezavý, tak se bojim že ložiska budou v háji. Ložiska zustala na klikovce?

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 10:15 | Nahoru | #22
vím co znamená když má motor vůli ty ložiska tam zůstaly jako přibitý a ložiska rezavý nejsou vody tam nebylo moc, jen dlouho, takže nepoškodila moc věcí, v katalogu ND to je ale ten co je na webu tak je skoro nečitelný.

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 10:33 | Nahoru | #23
Tak jestli si přesvědčen, že jsou v pořádku, tak je tam nech. Pokud bys měl nějaké další dotazy, tak napiš.

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 11:26 | Nahoru | #24
jo takže když je tam mezera, takže zahodit a koupit nový nebo vyměnit za jehličkový ?

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 11:29 | Nahoru | #25
Vyměnit za jehličkové nelze! Jestli je tam vůle, tak vyměnit to futro. Zároveň s tim ale doporučuju i pístní čep. Futro se zpravidla po nalisování musí vystružit výstružníkem.

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 14:35 | Nahoru | #26
joo jasně, potom jestli to bronzový nepohyblivý uvnitř oka ojnice je futro, potom to ložisko jako ta vložka chybí,potom je to jasný, že je tam mezera, nevíš kde bych to ložisko mohl sehnat ?

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 14:41 | Nahoru | #27
Stále si asi nerozumíme V ojničnim oku je zalisováno toto Futro. Nic jiného tam neni, přímo v tomhle běhá pístní čep.

Naposledy editováno 20.12.2013 14:42:21

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 17:29 | Nahoru | #28
dobře dík, já se divil co myslíš,takže když je tam mezera asi raděi dát to někomu kdo to umí a nechat si to od něj udělat, kolik to cca stojí ?

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 17:41 | Nahoru | #29
No...výměna futra drahá neni. Plácnu, třeba 150kč. Jak je na tom samotná klikovka? Jestli byl vnitřek motoru chycen korozí, tak aby to neodneslo i ojniční ložisko! Pak taky uplně nerozumim tomu, že jsi nechal udělat výbrus a máš nové kroužky...píst a čep bys měl mít teda také nové ne?

začínám opravovat motor

20.12.2013 v 18:15 | Nahoru | #30
ano ale mezi čepem a futrem je mezera, proto se na to ptám.
rád bych se tě zeptal, měl bych zrenovovat tu motorku nebo koupit si původní díly v dobrém stavu a složit ji? já bych radši zachoval old design.

Naposledy editováno 20.12.2013 22:28:36
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ Hery22 14 21.4.2024 v 11:54 krokoš
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 yagi 14 5.3.2024 v 16:52 Deadman
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 Jezdíííík 5 24.12.2023 v 04:19 Hybrš
ČZ 175 450 ČZ 175/450 Matejj12 3 15.9.2023 v 19:24 Benda1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist