globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2T nebo 4T?
1.10.2013 v 21:17
Ahoj, chtěl bych se vás zeptat co mýslíte že bude lepší volba? :) jsem začátečník a chci si koupit nějakou motorku na který budu moc jezdit od 16. Zatím jsem měl jen simsona. Tak jestli by jste mi mohli napsat nějaký výhody a nevýhody 2T a 4T která by byla na začátek lepší? Chtěl bych nějaké enduro spíš na silnici. Díky za odpovědi
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

1.10.2013 v 21:22 | Nahoru | #1
Projdi si starší témata, je toho tu plno. Za mě 2T, DT125R 4T ve 125 nejede, ale 2T jede, stojí to za vyšší náklady

(reakce na) 2T nebo 4T?

1.10.2013 v 21:41 | Nahoru | #2
Jarda350> Přesně :) Na 2t si užiješ víc.

2T nebo 4T?

1.10.2013 v 22:14 | Nahoru | #3
i na XR se vyblbneš ale záleží jestli máš na to uživit ten 2T přece jen otevřený DT žere snad okolo 7l a XR snad okolo 3,5l takže je v tom docela velkej rozdíl. Ale za mě DT!!

2T nebo 4T?

1.10.2013 v 22:17 | Nahoru | #4
Otevřený DT žere okolo 5Litrů, jednoznačně DT Není to drahý 2t, v pohodě to s brigády uživíš.

2T nebo 4T?

1.10.2013 v 23:12 | Nahoru | #5
A pokud nebudeš mít motorku na každodenní ježdění, tak se vyplatí užít si na dvoutaktu a netrápit se na čtyřtaktu

2T nebo 4T?

1.10.2013 v 23:30 | Nahoru | #6
2T DT či levvnější TDR - podle toho kde chceš jezdit

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

2.10.2013 v 06:56 | Nahoru | #7
2T
Jen od patku asi paty vlakno na tohle tema. 4T dvaca proste nejede, v kopci te budou predjizdet i kamiony. A jestli tady nekdo bude psat, jak mu cebro ve dvou jede 130 a zere 2 litry, tak se podivej tady na forum. Je tu spoust temat 'jede mi to s kopce stizi devadesat v jednom - co s tim'.

Naposledy editováno 02.10.2013 06:57:37

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

2.10.2013 v 08:26 | Nahoru | #8
Kdo nemíchal benzín s olejem - není žádný chlap. Větší výkon,jednodušší na údržbu. Takže 2T. J.

(reakce na) 2T nebo 4T?

2.10.2013 v 11:27 | Nahoru | #9

Benda1 píše: Kdo nemíchal benzín s olejem - není žádný chlap. Větší výkon,jednodušší na údržbu. Takže 2T. J.


Zvlast kdyz prihledneme k tomu, ze lidi kteri veri oilmasteru uz ani nemusi michat!

2T nebo 4T?

4.10.2013 v 11:24 | Nahoru | #10
mě oilmaster po tři sezony nezklamal, předtím jiná moto, taky dva roky oilmaster ok... to bude spíš údržbou...

2T nebo 4T?

6.10.2013 v 18:29 | Nahoru | #11
DT, 4t nejede Máma DT, otevřený na nějkých 20kW a nad 5,5l jsem se ještě nedostal, a to jezdím pořád nad přívěrou protože mam 14z pastorek do síly takže přívěru mam otevřneou už v 75km/h.. Většinou tak 4,5-5l/100km.. Jinak že oilmaster je na hovno jsou keci v kleci. Zrovna na DT je oilmaster dobrej, neznam nikoho s DT kdo by zadřel kvůli oilmasteru.

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

6.10.2013 v 19:29 | Nahoru | #12
Tk 5l na sto a 2,5l na sto, to je pro študáka s holym zadkem docela rozdíl. Navíc to DT bude jako ojetina vražda před go, takže rovnou si připravit 10 táců za go. A nevěř prodávajícímu, že je po GO. Jsme v čurákystánu a 90% lidí ti bude lhát a snažit se s tebou vyjebat. U 4t je tahle možnost mnohem menší, i když budou taky pěkně domrdaný. Přeju šťastnej výběr

2T nebo 4T?

6.10.2013 v 19:31 | Nahoru | #13
2T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

6.10.2013 v 20:17 | Nahoru | #14

SuperSic58 píše: Tk 5l na sto a 2,5l na sto, to je pro študáka s holym zadkem docela rozdíl. Navíc to DT bude jako ojetina vražda před go, takže rovnou si připravit 10 táců za go. A nevěř prodávajícímu, že je po GO. Jsme v čurákystánu a 90% lidí ti bude lhát a snažit se s tebou vyjebat. U 4t je tahle možnost mnohem menší, i když budou taky pěkně domrdaný. Přeju šťastnej výběr



tohle je naprosta pravda...4t ti vydrzi mnohem vic bez udrzby...a usetris na nem...a nemusis se bat ze na tom nekam nedojedes...sice je to trochu linejsi...ale treba kdybych se mel rozhodovat jestli pojedu na XRku nebo na DTcku se podivat treba z prahy do brna...tak na 2t bych urcite nejel...ne ze bys tam nebyl rychleji...ale olej...spotreba...prece jenom ten 4t vydrzi vic a nebude tak volitanej jako otevrenej 2t...

(reakce na) 2T nebo 4T?

7.10.2013 v 15:24 | Nahoru | #15
pesastor> Není pravda, co píšeš, do kopce mě nikdy kamion nepředjel, spíš já jeho. Když jedu do kopce ( nemyslím nějakej 5% kopeček, ale něco trochu většího, třeba co je v Lovosicich na dálnici pod Lovoš) Tak se v pohodě přímo do toho kopce rozjedu na nějakých 100-110. Ale taky bych radši DTčko. Pokud přestupuje ze Simsona, tak by mu chvíli těch 11KW dělalo radost, mě to dělalo i po přestupu z 2T padesátky, ale po pár měsících mě ten výkon prostě chybí a nejspíš přes zimu vyměnit 4T za 2T. Takže bejt ním, rovnou 2T

2T nebo 4T?

7.10.2013 v 16:14 | Nahoru | #16
jednoznačně 2T

(reakce na) 2T nebo 4T?

7.10.2013 v 21:07 | Nahoru | #17

Rauly píše: tohle je naprosta pravda...4t ti vydrzi mnohem vic bez udrzby...a usetris na nem...a nemusis se bat ze na tom nekam nedojedes...sice je to trochu linejsi...ale treba kdybych se mel rozhodovat jestli pojedu na XRku nebo na DTcku se podivat treba z prahy do brna...tak na 2t bych urcite nejel...ne ze bys tam nebyl rychleji...ale olej...spotreba...prece jenom ten 4t vydrzi vic a nebude tak volitanej jako otevrenej 2t...



U otevřenýho DT bude výhodou to, že se dá o 2 zuby větší pastorek, motor to v klidu utáhne, spotřeba klesne a když chceš bude to schopný jet +- 140 podle infa co mam GO motoru 7 tis...Tak určitě bych víc věřil 4T (kvůli tomu jsem si taky koupil varana ), ale zrovna v DT ma důvěru...a už si na něj brousim zuby a brzo je doma 2T power !

2T nebo 4T?

8.10.2013 v 08:10 | Nahoru | #18
Uplně nejlepší je pak 4T 250 Ale na to zas mlaďáci nemaj noty. Mě už dvoutakt nesmí přes práh(kromě babety), měli sme jich doma několik a jen trápení. Známí a kamarádi též, jen trápení, věčně v rozebranym stavu, každou chvíli se řešila go, kterou ty servisy ani nechtěly dělat a různě se ošívaly, že dvoutakty nechtěj moc dělat atd. Nejlíp na tom byl kamarád s DT, kterýmu sloužilo pár let bez poruchy, pak se ale vysralo na klice a ani vyhlášenej servis altmanmoto z toho nebyl. Nakonec to nějak zpytlíkovali a po 9 měsících bylo opraveno. Ano, motorku dal do servisu v březnu a v listopadu bylo hotovo Navíc to nějak dokurvili, že už to nemá ten výkon, co dřív. Kluci, co měli italský 2t by byli v řiti uplně, tam byl ještě obrovskej průser s náhradními díly, který nešly sehnat. Další věc byla spotřeba, chlastá to jak protržený, což je pro mlaďase likvidační, pokud nemá vykačkovanýho fotra. I to svezení stálo za hovno, skoro u všech ojetejch 2t dvacek nefunguje přívěra a zprovoznit jí je záležitost za hromadu peněz a bezesných nocí. Do prdele s tim! Bůh žehnej čtyřtaktu

2T nebo 4T?

8.10.2013 v 12:45 | Nahoru | #19
Jak tady každej píše, jak jezdí se 4T za 2,5litru, tak tomu taky moc nevěř. Jezdím skoro za 4 !! Na 2,5 se nedostane ani kámoš s XT-čkem, které skoro nejede. Rekordman je u nás kluk s Triggerem, kterému žere 5 litrů jako hovno, je jasné, že na tom má podíl přejebanej karbec, vykuchaný výfuk a tak dále, ale stále je to 4T dváca a žere srovnatelně jako DT.. Tak si vyber :)

2T nebo 4T?

8.10.2013 v 22:20 | Nahoru | #20
To bude asi podle typu motorky. Mě baští 4t 250ka 3,5l a to nejezdim jak lemra. Dvacka se musí víc roztáčet, tk si pak bere zhruba stejně. Ale znám lidi, co jezdí s dvackou pod 2 litry. A třeba ty čínský ležatý motory, ty jezděj vyloženě za slzu. Za 2 jako nic. Kluci, co měli dvoutakty, tk nešli pod 5 a kámoš, co má to DT, tk když jí ždíme, tk umí i za 8.

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

12.10.2013 v 15:15 | Nahoru | #21
Přesně tak, se seřízeným, otevřeným, či zavřeným 2T se dá jet i za 4 litry, pod přívěrou a když tomu nenakuříš při každém rozjezdu z křižovatky.
Mi neseřízený 2T žral 7 litrů. Byl jsem z toho neštastný. Ale ted po sežízení se dá jet i za 3,5 litrů, tak aby ses udržel s 4T dvackama a když potřebuješ výkon na předjetí, tak ho tam prostě máš.
PS: Hledej 2T po GO.

2T nebo 4T?

12.10.2013 v 16:57 | Nahoru | #22
když jsme dřív jezdili, tak kámoš jezdil otevřenou Cagiva Roadster 125ccm (2T vzducháč, 20 koní +, čopřík). jela moc pěkně, ale úplně běžně jezdil za 6,5 (plnej knedlík byl tak za vosum). Motorka byla servisovaná a vyloučil bych, že byla blbě nastavená.

Ono se dá netahat a hlídat se, bohužel dvoutaktu dělá dobře, když se pořádně vyplachuje (samočištění karbonu z výfuku, mazání, u vzducháčů dochlazování směsí).

malý našlapaný 2T motory prostě nejsou na economy rallye, ale pro lidi, co si užijou jejich výkon.

(reakce na) 2T nebo 4T?

13.10.2013 v 23:19 | Nahoru | #23

Friky píše: PS: Hledej 2T po GO.



Na to bacha Buď doložit fakturou nebo nebrat..."Motor po GO, najeto max 1000 km" tam umí napsat každej...radši bych koupil levnější a za ušetřený prachy nechal udělat GO sám Jistota je jistota Když si najdeš dobrýho soukromníka, tak ti to určitě udělá...já teda ještě neslyšel/neviděl, že by 2-takt v servisu odmítli...

2T nebo 4T?

14.10.2013 v 21:30 | Nahoru | #24
2-takt jedině

2T nebo 4T?

14.10.2013 v 21:49 | Nahoru | #25
2T
Jednoznačně po simplu aleespon si užiješ nástup přívěry
Mám Italky i když občas pozlobí tak jezdí stále,dá se sní jet za 3,5až4,5 ale táké si vezme když jí tahám i 10 ale tomu také asi přispívá že ji klopím až na silnici a něco si ucintne. Jo a náhradní díly jo tak to je průůůůů a ještě že mám 2 a baví mne to na ní víc než jawě 350
Musíš se rozhodnout jak chceš jezdit protože většině známích4T tu u nás ujedu aj slimákům Varanům

2T nebo 4T?

16.10.2013 v 21:15 | Nahoru | #26
jednoznačně 2T! Ty 4T dváci fakt nejedou hele! Záleží na tom na co to chceš, já měl Aprilii RX 125 na ježdění po lese, občas na trati atd. a jela mrtě pilu, když jsem s ní jel 80Km/h po silnici pod přívěrou (na drapákách) tak si vzala okolo 5l/100, na trati když jsme jezdily fakt hodně velkou pilu s ostrejma Crossama si vzala okolo 13L/100 ale ten zážitek z jízdy byl neskutečnej! teď jsem koupil DT 125 X tak jsem na ní zvědavej na mršku snad nezklame. Do 4T bych šel až od 600ccm nahoru!

2 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

16.10.2013 v 22:02 | Nahoru | #27
Mě se líbí jak tu skoro každej glorifikuje ty dvoutakty ale ve skutečnosti 99 procent dvackařů jezdí čtyřtakty Proč asi Chtěj jezdit, ne čumět do prázdný nádrže a šetřit na opravy

Naposledy editováno 16.10.2013 22:03:17

2T nebo 4T?

16.10.2013 v 22:12 | Nahoru | #28
No já bych řek že víc dvackařů jezdí 2T ale to je celkem jedno, údržba je na 4T téměř stejně drahá a když se ti posere něco na 4T tak to je 10x dražší než na 2T, a o nějaký 2l/100 vyšší spotřeba při stejný jízdě mě fakt nezabije! a nemusim se s tím bát předjíždět, akceleruje téměř do maximálky když to 4T od 80Km/h už je chcíplý, řekneš mi nějaký výhody 4T před dvoutaktem kromě o něco menší spotřeby ? :-o

1 reakcí na tento příspěvek 2T nebo 4T?

1.11.2013 v 11:16 | Nahoru | #29
Já přecházel ze 4T na 2T a nelituju toho, dokonce i na generalku jsem si v klidu našetřil a spotřeba není tak hrozná, když jedu v klidu tak za 4 litry ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T nebo 4T?

1.11.2013 v 12:23 | Nahoru | #30
 

komatkiller píše: Já přecházel ze 4T na 2T a nelituju toho, dokonce i na generalku jsem si v klidu našetřil a spotřeba není tak hrozná, když jedu v klidu tak za 4 litry ;)


Toto právě dobře dokumentuje ten rozdíl (respektive jeden z více rozdílů) mezi technicky jednodušším 2T motorem a technicky složitějším (ventily, rozvody atd.) 4T motorem s větší účinností.

Když jezdím "v klidu" na 4T dváce, tak mám spotřebu těsně pod 1.5 l/100km.
A dlouhodobě, za celou dobu, co tu Hondu CBF 125 mám (letos už 5. sezónu), jezdím na ní s celkovou spotřebou 1.6 l/100km.

Samozřejmě výkonem se nechytá na otevřenou 2T dvácu, to je zase druhá strana mince.
 
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist