globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hlavové uložení
Zdravím, zjistil jsem vůli v uložení přední vidle(v krku řízení)...zkoušel jsem to nejdříve seřídit, tak aby tam byla minimální vůle a zároveň šlo řízení lehce...ale to bohužel není možné, pořád je zde vůle(postup jsem dělal takto-povolit horní šroub, poté lehce utáhnout spodní matici se zážezy a opět utáhnout vrchní). Může někdo poradit, kde je problém? Dá se toto opravit i svépomocí? Nářadí a šikovné ruce mám...

Hlavové uložení

25.9.2013 v 21:04 | Nahoru | #1
Vyměnit ložiska krku řízení...

1 reakcí na tento příspěvek Hlavové uložení

25.9.2013 v 21:04 | Nahoru | #2
a měl jsi povolený horní brejle?

(reakce na) Hlavové uložení

25.9.2013 v 21:19 | Nahoru | #3
Povolený, jak to myslíš? Dělal jsem to dle manuálu....ještě by se měly povolit spodní brejle dle toho manuálu..teď jsem na to koukal. Jinak tam jsou pouze kuličky bez klece...

1 reakcí na tento příspěvek Hlavové uložení

25.9.2013 v 21:19 | Nahoru | #4
Z vyroby ma ER5 kulicky a ne kuzel. loziska. Vetsinou se tam dostane voda a lehce to zarezne + se tam udelaj aretace, pak ti vetsinou utazeni samotny nepomuze ale musi se to vycistit nebo vymenit lozisko. Nepamatujus presne postup u ER5, je v servisnim manualu, ale myslim ze tam je utahnout zubatou matku na urcitej moment a pak povolovat az to pujde volne.
POkud to i pri utazeni kdy tam neni vule zda ze ti to aretuje riditka v rovnym smeru, nezbyde ti nic nez to sundat a vycistit. Jestli to mas jak zavesit tak nemusis ani sundavat vydle, vysypat kulicky, vycistit, znovu namazat slozit a jede se.

Edit:Jinak povoleny brejle myslel tak, ze kdyz je nepovolis tak muzes utahovat vuli jak chces, ale ty vidle nemaj nahoru kam jet kdyz jsou utazeny.

Naposledy editováno 25.09.2013 21:30:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlavové uložení

26.9.2013 v 07:25 | Nahoru | #5
gugo>

Trochu nerozumím tomu ohledně povolení horních brýlí, bylo tím myšleno ten horní velký šroub(klíč 22) anebo ty dva šrouby co držejí vidle? Koukal jsem do manuálu, dle návodu by mělo řízení chodit lehce ze strany na stranu, což není můj přípat....zítra se do toho pustím, rozdělám to, vyčistím to a případně koupím nové ložiska(předpokládám, že to bude nějaký standartní tozdíl, takže se budou dát koupit kdekoliv, kde prodávají ložiska)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlavové uložení

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2013 v 08:58 | Nahoru | #6
jetta18> POdivej se sem kdyz budes mit utazeny vidle v hornich i dolnich brejlich (130+92150) tak to vidle budou branit tomu utazeni, takze klidne povol vsecny 4 srouby co drzej vidle a pak vymezuj vuli.

NOvy loziska v krame nekoupis, jediny co muzes normalne koupit jsou kulicky, ale tem nic nebude. Ty panvicky be kterejch to beha leda origo, ale kdyz uz se to nahrazuje tak se to cele nahradi kuzelikovejma loziskama koupis treba na motoretezech.cz.
Stran toho cisteni, jak jsem psal da se usetrit hodne prace tim ze nemusis sundavat vidle a kolo, kdyz muzes predek motorky zavesit, tak ze ti zustane kolo ve vzduchu (tohle me poradil speedak), je dobry mit pod to kolo nejaky prkynka aby sis to dobre mohl vypodlozit a kleslo ti to jenom tam kam chces (hlavne pri skladani).
Pak klasika povolis horni sroub co drzi horni bryle, pozor k hornim brylym je pridelany jeste svetlo nebo konzole na budiky nebo takovej nejakej bazmek, kvyli kterymu to nejde nehoru. Brejle sundas, kdyz to nepujde tak do nich jemne klepni zespoda gumovkou nebo pres drevenej hranolek co nejliz ke stredu. Pak povolis zubatou matku a pod ni je tusim talirova podlozka, pak uz by se mely vidle vesele poroucet smerem dolu, takze je pribrzdi. V tuhle chvili je dobry mit silnej magnet, protoze podle stavu toho spodniho loziska se bud rovou vysypou a rozlitaj po okoli nebo jsou prilepeny na bordelu vevnitr a nejak je musis vytahat. Myslim ze jich je 17-18 presnej pocet zjistis z nahradnich dilu na pdepotu. Hornio dolni jsou stejny takze je muzes vsechny nahazet do jednoho petroleje a vyprat. Horni dolni miska je tusim taky stejna takze taky vyprat. BUde tam dost takovyho cernyho bordelu a kdyz to vocistis tak tam najdes vyjety drahy a vnich otlaky kulicek v te aretovane poloze, niceho se neboj misky muzesez zkusit prelestit jemnym smirkem , protikus co ti zustane v motorce omezene taky.
Kdyz to mas cele ciste tak nasleduje nejlepsi cast vecera a to je vkladani kulicek zpet. Mas stesti uz neni vedro ja to naposledy delal kdzy bylo 30 a vazelina dost tekla takze moc kulicky nedrzela. Po celym obvodu spodniho ulozeni udelej housenku z vazeliny, vypodloz si kolo tak aby si tam mel mezeru pouze na vlozeni kulicek , nasazej do vazeliny kulicky spodniho loziska a pak pomalu nasun vidle nahoru, do toho osazeni se trochu blbe trefuje v krku je to uskoceny, ale da se.
No jak to tam mas a cejstis ze to dosedlo vypodloz kolo at ti to nespadne zase dolu, nasazej stejny zpusobem koulena nahoru dej podlozku utahni zubatou matku rukou , pak podle manualu (nejsem si jistej) utahni na pozadovany moment a povoluj do doby nez pujdou riditka volne ,bez vaklu.
POkud pujdou riditka volne a nebude tam aretace v rovnym smeru mas vyhrano. JInak muzes objenavat loziska, ale vetsinou to zabere.

Uffffffffff to jsem se rozepsal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlavové uložení

26.9.2013 v 09:51 | Nahoru | #7
gugo>
To jsi se tedy parádně rozepsal, ale moc děkuji. Ohledně toho povolení, zamyslel jsem se a konečně jsem to pochopil. Když to bude obojí utažené a já to začnu utahovat nebo povolovat, tak to jde proti sobě a vlastně se tím kroutí ještě horní brýle....Výhodou je, že má centrální stojan, takže pod ní hodím prkno, přizvednu si to heverem, povolím horní a dolní brýle, horní matku, světlo a pustím kolo dolů, vyčistím to a pak zase sesadím....a doufám, že to bude už ok

(reakce na) Hlavové uložení

30.9.2013 v 11:20 | Nahoru | #8
jetta18>
Ahoj, tak jsem to v pátek úspěšně rozebral a i dokonce úspěšně složil...ale, přišel jsem na to, že v servise nějak poztráceli kuličky, pač tam na vršku asi čtyři chyběly..tak jsem to celé vyčistil, koupil nové kuličky(80kčpak složil, vymezil vůli a je to super...chodí to lehounce a bez jakékoliv vůle. Akorát, když jsem to byl projet, tak mi začalo dělat to, že do cca 70km/hod se mi při puštění zozvibrují řidítka(předtím, když byla vůle v řízení, tak to nedělalo. Zkusil jsem tedy hodit celé řízení do vodováhy(nejdřív celou motorku a pak vidle, tak se to trochu zlepšilo, ale pořád to dělá...to přední kolo šlo prý blbě vyvážit(je tam asi 40g), tak si myslím, že by to mohla dělat buď guma anebo ráfek. Jo a trochu mi přibržďuje přední kolo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist