je tu mezi vámi někdo, kdo používáte zásuvku na motorce na nabíjení něčeho přes noc a jak to máte řešeno, aby vám to z motorky nikdo nevzal?
Jde mi o to, že poprvé budu zkoušet komunikaci, za jízdy se nabíjet nedá (nebo dá, ale nemohla by se v tu chvíli používat), takže ideálně ji nabíjet večer, nebo přes noc. Délku nabíjení neznám, je to interphone asi první generace. Raději budu počítat s tím, že se to bude nabíjet déle. Takže jde o to, aby mi ty komunikace nikdo neukrad přes noc z motorky.... takže kam s tím?
napadají mě tyto možnosti umístění zásuvky:
1. zásuvka volně přístupná na motorce (např. u řidítek), trvale pod proudem
2. zásuvka volně přístupná na motorce (např. u řidítek), pod proudem jen s klíčky
3. zásuvka volně přístupná na motorce (např. u řidítek), s tajným vypínačem
4. zásuvka skrytá, např. v uzamykatelné přihrádce (nemám), nebo v prostoru pod sedlem
5. zásuvka v kufru
6. zásuvka na delším kabelu, např. hozená do bočního kufru
7. zásuvka na ještě delším kabelu, přivedena do stanu
8. jiná možnost, napište jaká
Jinak nejvíc se mi z nabízených variant, zapojení se zapnutým zapalování, to pak nepříjdeš jenom o intekom, ale i o motorku
Já to mám řešené zásuvkou v kastlíku na helmu, který mám místo nádrže.
Taky jsem si ted Ebay koupil powerbank, takze mobil, kameru, intercom ... muzu nabijet i kdyz nekam jdu a mam to v kapse. Pak proste powerbank strcim pod sedlo a dobije se za jizdy
dávej na to bacha. jednou jsem nechal omylem zapíchlou nabíječku v motorce a po pár dnech jsem musel dobíjet baterku...asi by stálo za úvahu i nějakej voltmetr a měřit...dráteníci poradí
E: Měl jsem takhle vyřešené brzdové na kufru bez nutnosti odpojování kabelů při sundání kufru.
Naposledy editováno 04.07.2013 23:04:55
Nejlepší jest namontovat zásuvku trvale spojenou s baterkou (přes pojistku) a schovat ji třeba pod sedlo. Pak jen napojíš prodlužovák (nejlepší a nejlevnější jest si jej vyrobit, než kupovat hotový předražený šmejd s vlasovými drátky), snad na každé motorce jde kabel prodlužováku v pohodě protáhnout nějakou štěrbinou kolem přicvaknutého sedla.
karf píše: ...asi by stálo za úvahu i nějakej voltmetr a měřit...dráteníci poradí
Není těžké vyrobit "odpojovač", který při poklesu napětí pod určitou úroveň zásuvku od baterky odpojí. Může být vratný (prostý komparátor a výkonový spínač buď relátko, nebo MOSFET), nebo nevratný (po rozepnutí je třeba jej znovu sepnout stiskem tlačítka apod.).
Nevratný jest lepší už z důvodu, že po odpojení zátěže napětí akumulátoru stoupne.
Jistě se takové odpojovače ("hlídače baterky") i prodávají jako komerční výrobky, vesměs jako mezizásuvkové elementy a to hlavně pro hlídání napájení termoelektrických autolednic, jež mají už nezanedbatelný příkon a baterku dovedou vybít během pár hodin.
1 reakcí na tento příspěvek kam namontovat zásuvku na noční nabíjení ?
trochu změním zadání - prý se ta komunikace nabije za 2-3 hodiny, to by se dalo stihnou večer než jde člověk spát. Takže zásuvku asi někde u řidítek, a další výhodu vidím v tom, že člověk nemusí každý den sundávat ty komunikace z přileb
Takže teď už jenom jestli ta zásuvka trvale pod proudem, nebo nějak na vypnutí (jak radí 1100Virago zásuvku na otočení klíčem, tak to na Stromu nejde, tam se hned rozsvítí světla...), nebo někde nějaký vypínač....
---
cort - "dráty na nabíjení baterky", ty jsem zatím nepotřeboval, baterku vždy nabíjím přes zimu doma a přímo v motorce jsem s ní neměl problém (jen jednou, když už měla asi 7 let, to už nevydržela )
JR.. - jo, powerbar je taky dobrá možnost...
S.M-A-RT - zajimavá možnost, mě se na Givi kufru originál kontakty rozpadly a spálily dvě pojistky, nemohl jsem na to přijít čím to je.... (v Černé hoře, pak jsem jel pár dní bez světel a bez blinkrů.... řidičům na Balkáně to nevadilo....)
J.M.K. - máš nějaký tip na nějaký konkrétní odpojovač? klidně nevratný, s tím že bych někde na něj došáhl...
Úplně jednoduchý nevratný odpojovač se dá vyrobit z relátka, tranzistoru, pár diod, pár odporů, trimru a "startovacího" tlačítka - náklady na součástky pár desítek korun. Výhodu by měl i v tom, že kontakty relátka jsou hned na jeho "začátku", takže odpojovač při rozepnutí odpojí i "sám sebe" a v rozepnutém stavu tedy nemá žádný klidový proudový odběr.