globalmoto_kveten





Téma: řidičák BE nebo CE
 
4.3.2013 v 21:33
kama chodím, tama se ptám a každý říká něco jiného...

jde mi o osobní auto, co váží +- 2,5 tuny, na kule to má 2,5 tuny nebo víc a táhnu vozík, který má celkovou váhu stejnou, jako maximu toho tažného.

a kdybych se chtěl živit jako autodoprava (su vlastník auta i vozíku), stačí mi řidičák BE nebo CE a profesák?
Anketa: BE nebo CE + profesák
BE
60%
6
CE + profesák
40%
4
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 21:45 | Nahoru | #1
"E" potřebuješ, pokud hodláš tahat přívěs těžší, jak 750kg. "C" bys potřeboval, pokud by tažné auto mělo přípustnou váhu nad 3.5t. Ale pochopitelně je třeba zohlednit nejvyšší povolenou váhu vleku u daného vozidla (odlišná pro nebrzděný a brzděný). Často se setkávám s mylným názorem, že když tažné zařízení je konstruované např. na 2t, tak se tato možnost nedá využít, pokud auto má v TP povolenou váhu vleku třeba jen 550kg.

A pokud chceš dělat autodopravu na vlastní pěst (ne jako zaměstnanec), tak tam se o nutnosti profesáku také leckdy spekuluje, ale logicky - pokud Tě ježdění a převážení nákladu bude živit , tak potom to bez profesáku nepůjde. Jinak profesák je dnes sakra drahá investice, takže je třeba dobře zvážit, zda se vůbec vyplatí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 21:51 | Nahoru | #2
J.M.K.> jde mi o to, že vezmu auto (2,5 tuny), vozík (600 kg) a náklad (1500 kg) = 4600 kg

stačí mi BE, když jedu v autě do 3,5 tuny, ale souprava má 4,6 tuny?

myslel sem, že profesák je potřeba jen pro CE

řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:06 | Nahoru | #3
Radši napiš mail na ministerstvo,reagujou celkem pružně a budeš mít jasno.
Na Pepíka z m.cz se hlídce budeš těžko odvolávat

řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:08 | Nahoru | #4
Pokud překračuješ 3500kg v soupravě,musíš mít C.
Pokud máš C a chceš dělat E,udělej si CE a ne BE. Rozdíl v kurzu 2000kč.

1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:10 | Nahoru | #5
Pár věcí jsem našel a podle nich v případě "BE" může váha soupravy překročit 3.5t, zatímco pouze s "B" nesmí překročit 3.5t celá souprava. I když je snad schálena úprava, kdy váha soupravy může být až 4.25t.

B:

Motorová vozidla, která nespadají do žádné ze skupin A1, A2, A a B1, s největší povolenou hmotností nepřevyšující 3,5 tuny a maximálně 8 místy k sezení mimo řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3,5 tuny (schválený pozměňovací návrh připouští rozšíření na 4,25 tuny).



BE:

Jízdní soupravy z motorového vozidla skupiny B a přípojného vozidla těžšího 750 kg, celková hmotnost jízdní soupravy může překročit 3,5 tuny.



A dle tohoto článku by u skupiny "BE" profesák nutný být neměl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:12 | Nahoru | #6
J.M.K.> Profesák nutný není,a jak jsi psal. Pokud nemá auto samo víc,jak 3500kg,můžeš k němu připojit 750kg vozejk,ale ne více.
Při více jak 750kg už nesmí mít souprava dokupy víc,jak 3500kg.
edit: a při 3500+750 není nutné ani to E.

Naposledy editováno 04.03.2013 22:16:20

(reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:21 | Nahoru | #7

prackarr píše: J.M.K.> Profesák nutný není,a jak jsi psal. Pokud nemá auto samo víc,jak 3500kg,můžeš k němu připojit 750kg vozejk,ale ne více.
Při více jak 750kg už nesmí mít souprava dokupy víc,jak 3500kg.
edit: a při 3500+750 není nutné ani to E.



Zdroj? Hmotnost soupravy je daná jen u Bčka bez E, alespoň tomu tak bylo podle starýho zákona...

Teď ale koukám, že na netu jsou 2 online zákony a v každym je to psaný jinak...

tak babo raď

2 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:22 | Nahoru | #8
Zdroj- autoškola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:27 | Nahoru | #9

prackarr píše: Zdroj- autoškola.



třeba se tu někdo zjeví

(reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:28 | Nahoru | #10

Dolík.... píše: třeba se tu někdo zjeví


A já ti nestačím? Já se z tebe zjevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:32 | Nahoru | #11

prackarr píše: Zdroj- autoškola.



Tak to je zdroj jak stehno

Docela hezky je to na stránce této autoškoly - včetně těch mýtů, který nám tady podsouváš

B+E jsem dělal loni a ztotožňuju se s tím, co je na tomto odkazu - přesně tak to totiž bylo řečeno i mě - jestli to ta nejnovější úprava z 19. ledna pozměnila, to ale popravdě nevím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:34 | Nahoru | #12

sharkis píše: Tak to je zdroj jak stehno

Docela hezky je to na stránce této autoškoly - včetně těch mýtů, který nám tady podsouváš

B+E jsem dělal loni a ztotožňuju se s tím, co je na tomto odkazu - přesně tak to totiž bylo řečeno i mě - jestli to ta nejnovější úprava z 19. ledna pozměnila, to ale popravdě nevím


Hm,a já dělal před 4mi měsíci CE.

1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:36 | Nahoru | #13
A jaké mýty sem prosím tahám?
Konkrétně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:38 | Nahoru | #14
prackarr> v tom případě ses špatně učil, protože to bylo (stejně jako u mě) ještě před tou poslední novelou a tedy by to mělo být tak, jak je to na tom odkazu - v zákoně je to taky tak...

Souhlasím ale s tím, že kolikrát ani autoškoly neví jak to je

(reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:41 | Nahoru | #15

sharkis píše: prackarr> v tom případě ses špatně učil, protože to bylo (stejně jako u mě) ještě před tou poslední novelou a tedy by to mělo být tak, jak je to na tom odkazu - v zákoně je to taky tak...

Souhlasím ale s tím, že kolikrát ani autoškoly neví jak to je


Ale já pořád nechápu,co jsem napsal špatně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:41 | Nahoru | #16

prackarr píše: A jaké mýty sem prosím tahám?
Konkrétně.



třeba tohle?

prackarr píše: Při více jak 750kg už nesmí mít souprava dokupy víc,jak 3500kg.



Pokud mi to dovolí auto, resp přípustná hmotnost na kouli zapsaná v TP + odpovídající přívěs, tak se dá s B+E tahat klidně i 4 nebo 5 tunová souprava...

řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:43 | Nahoru | #17
Takže to shrnu:
B- viz.#6
BE- auto do 3500 a vlek do 4,25T,ale při splnění podmínek soupravy(nosnost koule)
Stačí to takto?

(reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:43 | Nahoru | #18

Dolík.... píše: J.M.K.> jde mi o to, že vezmu auto (2,5 tuny), vozík (600 kg) a náklad (1500 kg) = 4600 kg

stačí mi BE, když jedu v autě do 3,5 tuny, ale souprava má 4,6 tuny?

myslel sem, že profesák je potřeba jen pro CE


s B řídíš auto do 3,5t se vším všudy (auto 2,5t+vozík s max. celkovou hmotností(papírově) 1000kg)

na Tvojich 4600kg potřebuješ E k Bčku (furt řídíš "osobák" do 3,5t)

až sedneš za volant auta s max. hmotností nad 3,5t budeš potřebovat C ppř. C1(do 7,5t)

bere se auto co řídíš (a to se vejde do 3,5t) né hmotnost soupravy (jak máš Ečko ,tak si klidně za autem 2,5t tahej vlek 600kg co unese i 10t -pokud to to auto snese a utáhne)

Naposledy editováno 04.03.2013 23:00:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:43 | Nahoru | #19

sharkis píše: Pokud mi to dovolí auto, resp přípustná hmotnost na kouli zapsaná v TP + odpovídající přívěs, tak se dá s B+E tahat klidně i 4 nebo 5 tunová souprava...


Pro B. Ne pro BE.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:45 | Nahoru | #20

prackarr píše: Pro B. Ne pro BE.



tak to pardon, pochopil jsem to tak, že mluvíš o B+E

(reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:46 | Nahoru | #21

sharkis píše: tak to pardon, pochopil jsem to tak, že mluvíš o B+E


Jistěže ne,jinak bys za osobákem bez E nemohl táhnout ani méblák.

1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:48 | Nahoru | #22
Ještě podotýkám,že u B není důležitá hmotnost vozidla jako maximální,ale okamžitá.
Tedy příklad: mám-li na kuli napsáno v autě max. 400kg,mohu táhnout i 2t vlek,ale nesmí mít teď,v okamžiku víc,jak těch 400kg vč. nákladu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 22:58 | Nahoru | #23

prackarr píše: Ještě podotýkám,že u B není důležitá hmotnost vozidla jako maximální,ale okamžitá.
Tedy příklad: mám-li na kuli napsáno v autě max. 400kg,mohu táhnout i 2t vlek,ale nesmí mít teď,v okamžiku víc,jak těch 400kg vč. nákladu.


bohužel za tohle dostaneš tak leda flastr
příklad: papírové součty celkových hmotností nesmí být nad 3,5t při řidičáku B(a je jedno zdali tam něco vezeš nebo ne)
takže za tereňák 3,2t pověsíš prázdný vozík a seš jasnej-jak Tě asi policajti budou vážit bez váhy co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 23:00 | Nahoru | #24

Son píše: bohužel za tohle dostaneš tak leda flastr
příklad: papírové součty celkových hmotností nesmí být nad 3,5t při řidičáku B(a je jedno zdali tam něco vezeš nebo ne)
takže za tereňák 3,2t pověsíš prázdný vozík a seš jasnej-jak Tě asi policajti budou vážit bez váhy co?


To ne,pokud okamžitá hmotnost přívěsu je třeba 200kg a celková 750kg,počítá se pouze těch 200.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 23:03 | Nahoru | #25

prackarr píše: To ne,pokud okamžitá hmotnost přívěsu je třeba 200kg a celková 750kg,počítá se pouze těch 200.


škoda žes nejel s naším šéfem jako spolujezdec a příslušníkům to nevysvětlil
oni tě opravdu nemají a ani nemusí vážit-proto sčítají "papírové" max. hmotnosti auta a vleku a jak seš nad 3,5t a nemáš E máš smolíka

(reakce na) řidičák BE nebo CE

4.3.2013 v 23:06 | Nahoru | #26

Son píše: škoda žes nejel s naším šéfem jako spolujezdec a příslušníkům to nevysvětlil
oni tě opravdu nemají a ani nemusí vážit-proto sčítají "papírové" max. hmotnosti auta a vleku a jak seš nad 3,5t a nemáš E máš smolíka


Pokud máš auto,co má celkovou 3500kg,takza ně můžeš zapojit vozík s celkovou 750kg,a mít při tom jen B. I když to má celkem 4250kg.
Za to ti ručím.

1 reakcí na tento příspěvek řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 09:57 | Nahoru | #27
nějak bych to tu shrnul:
pokud řídím vozidlo do 3500 kg plus vlek kategorie O1 do 750 kg, stačí mi sk. B
pokud za toto vozidlo připojím vlek kategorie O2 nad 750 kg, už potřebuji sk. E
pokud vezu vlek např. s celkovou hmotností 2000 kg, musí mít i tažné vozidlo závěs min. na 2000 kg bez ohledu na to, že jedu s prázdným a vlek má třeba jen 500 kg.

(reakce na) řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 12:44 | Nahoru | #28
oldbajker> Ne.
Pokud táhneš autem vozík nad 750kg,ale celková hmotnost soupravy nepřekročí 3500kg a tažné vozidlo je těžší,jak tažené,nemusíš mít E,stačí B.
Pokud tahneš přívěs s celkovou hmotností např. 750kg,ale ty máš na autě na "kouli" třeba 450kg,můžeš takový vozít tahnout,ale nesmíš překročit tuto hmostnost. Tedy naložit jen 450kg mínus vlastní hmotnost vleku.

Naposledy editováno 05.03.2013 12:56:06

řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 13:13 | Nahoru | #29
Tady je to napsáno jasně.

Edit: jo a myslím si, že policajti nebudou zkoumat kolik váží souprava v momentě kontroly ale vychází z údájů o celkových hmotnostech dle TP.

Naposledy editováno 05.03.2013 13:17:39

řidičák BE nebo CE

5.3.2013 v 15:36 | Nahoru | #30
Pro Tvou činnost bude stačit B+E bez profesáku.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist