Téma: Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“
 
8.2.2013 v 10:59
Továrnímu pilotovi značky Yamaha se po prvních oficiálních testech v Sepangu ulevilo, jelikož se mu podařilo zajet třetí nejlepší čas - před Marcem Márquezem. Musí, ale zároveň změnit svůj jezdecký styl a dále se vyjadřuje obdivuhodně k Lorenzovi.

Položili jsme čtyřiatřicetiletému pilotovi několik otázek.

Tvůj dojem po těchto třech dnech?

Jsem velice šťastný. Nemohl jsem si přát lepší start, co se týče výsledků, pro toto nové dobrodružství. Proto jsou mé dojmy po prvních testech pouze pozitivní. Všichni jsme měli určité pochybnosti. Já také. Nevěděl jsem, jak můžu být konkurenceschopný. A jsem po těchto třech dnech opravdu šťastný a mám i pocit úlevy. Teď už vím, že můžeme v této sezóně bojovat o nejvyšší příčky. Neboť jsem rychlý a konstantní. Třetí den byl pro mě nejlepší, protože jsem se probojoval ze čtvrté příčky na třetí.

V posledních dvou letech jsem většinou bojoval o třetí nebo čtvrtou řadu. Předpokládám, že v této sezóně budu mít možnost, někdy startovat i z první řady. To je potěšující. Také mé časy se denně zlepšovaly. Ztráta 0,4 sekundy na nejlepšího, je dobrá.

Přirozeně máme před sebou ještě mnoho práce. Obzvláště pokud se budu chtít držet Lorenza s Pedrosou. To bude ještě mnoho práce! Lorenzo ukázal velice silnou závodní simulaci. To bylo obdivuhodné; na tak vysoké úrovni. Jel velice rychle a velmi konstantně, prostě jel znamenitě. Kdybych třetí den, provedl podobnou závodní simulaci jako Jorge, byl bych v každém případě pomalejší.

Ale my jsem udělali oproti roku 2012 velký krok. Teď mohu přeci opět myslet na to, že mohu bojovat s Pedrosou a Lorenzem.

Co se musí na motocyklu ještě změnit?

Já jsem vyzkoušel nový motocykl, který budeme používat v této sezóně. Je v některých oblastech modifikován. Je důležité, že vidíme pokroky, neboť v druhé polovině sezóny 2012 musel Lorenzo vynaložit velké úsilí, aby byl schopen akceptovat tempo Hondy.

Pokud chceme držet krok s Hondou, potřebuje tedy něco lepšího než loni. Vypadá to, jako by jsme se vydali správným směrem, co se týče vývoje.

Ale já nejsem teď v pozici, abych rozkázal jakým směrem je nutné se ubírat. V první řadě musím najezdit co možná nejvíce kilometrů. Teprve až budu mít ještě lepší pocit na M1 a adaptuji svůj jezdecký styl na tento motocykl, budu moci přijít s nějakými návrhy. Ale to má ještě svůj čas.

Jak hodnotíš nové pneumatiky Bridgestone?

Ano, nejsou špatné. Mně se líbí. Je důležité, že se ukázalo, že tvrdá směs funguje dobře. Neboť jsem při testech používal většinou tvrdou směs. Měkké pneumatiky byly pro mě, zkrátka moc měkké. Bohužel jsem v poslední době tuto směs požíval zřídka. Pokud se tyto tvrdé pneumatiky ještě zlepší, bude to pro mě výhoda.

Zlepšil se podstatně tvůj týmový kolega za poslední dva roky?

Ano, viděl bych to tak. Já myslím, že on je teď perfektní. Neboť on je za všech podmínek velice rychlý a hned od prvního kola. On dosáhl ovládání motocyklu k dokonalosti. Nedělá žádné chyby a jeho úroveň koncentrace je obdivuhodná.

Také jeho závodní simulace je vždy velice silná. Je prostě špičkový jezdec.

Již v letech 2008, 2009 a 2010 se vyvíjel velice dobře, Jorge byl v roce 2010 na velmi dobré cestě. Ale teď je ještě silnější.

Vypadá to, jako by tvůj vnitřní oheň nevyhasl. Jak moc se těšíš na tuto sezónu?

Mezi touto sezónou a sezónou 2012 je diametrální rozdíl. Teď se nacházím v úplně jiné situaci. Vypadá to tak, jako bych dělal úplně jiný sport. Přirozeně to bude náročná sezóna. Ale už do Kataru budu odlétat s pocitem, že mohu bojovat s nejlepšími.

V takovém případě stoupá motivace o 1000% - když to srovnám s posledními dvěma roky. To jsem vždy věděl: 6 místo je maximum

Musíš se přesto jezdecky ještě zlepšit?

Byl jsem velice zvědavý, když jsem přijel do Sepangu. V hlavě se mi uhnízdila myšlenka, že jsem v těch posledních žalostných dvou letech již zapomněl, jak se jezdí s motocyklem na hranici jeho možností.

Teď už vím, že jsem to nezapomněl. Ale v posledních dvou, třech letech se nároky, které jsou kladeny na jezdce MotoGP, zásadně změnily.
V první řadě kvůli elektronice a pneumatikám.

Jezdecký styl top jezdců jako Stoner, Pedrosa a Lorenzo se od roku 2008 a 2009 změnil.

Musím tedy můj jezdecký styl pozměnit. Nevím ale, zda se mi to podaří. Jsem si však teď mnohem sebejistější, protože si teď mohu snadno doladit motocykl podle svých požadavků. V posledních dvou letech jsme bohužel mohli dělat, co jsme chtěli. A nepřineslo to žádný lepší výsledek.







Naposledy editováno 08.02.2013 14:48:44

Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 11:19 | Nahoru | #1
Bublina

Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 13:56 | Nahoru | #2
Nejsem Rossiho fanda, ale líbí se mi na něm, že umí být sebekritický a objektivní.

Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 15:16 | Nahoru | #3
Ten driftík na té foto je božííííííííííí

Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 16:57 | Nahoru | #4
pro porovnání...testy leden 2012

Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 17:05 | Nahoru | #5
ja mam nejradsi stejne tuhle

[img]

Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 18:21 | Nahoru | #6
... dobře se to čte,tak uvidíme následující sezónu. Samozřejmě, že budeme moc držet palec Vale

1 reakcí na tento příspěvek Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 18:43 | Nahoru | #7
Já zase tuhle



Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 20:35 | Nahoru | #8
tomu vůbec nerozumíte on to letos dokáže a skončí do 3. místa. On vám ještě natrhne ten úsměv

Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

8.2.2013 v 20:57 | Nahoru | #9

Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

9.2.2013 v 00:44 | Nahoru | #10
tak eště no

(reakce na) Valentino Rossi: „O tisíc procent větší motivace“

9.2.2013 v 10:05 | Nahoru | #11

Dawid13 píše: Já zase tuhle





vzit to rovne pres travu to umi kazdej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist