Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta plánuje od sezóny 2014 drastická opatření pro třídu Superbike: Motocykly musí být podstatně levnější a technická úroveň motocyklů musí být nižší. Dlužno říct, že toto vyjádření nebylo přijato s pozitivním ohlasem.
Cíl šéfa Dorny Carmela Ezpeleta je jasný, chce mezi oběma šampionáty (Superbike a MotoGP) dosáhnout většího výkonnostního rozdílu. V posledních letech se technická úroveň Superbiků podstatně zlepšila a udělala velký technický pokrok. Na některých tratích byly tyto motocykly téměř tak rychlé, jak prototypové motocykly třídy MotoGP. To se má od roku 2014 změnit. Do teď většina šéfů z týmů Superbike, nepřijala plánovaná opatření s nadšením.
«Čím větší technické omezení se zavedou, o to větší budou náklady», říká Francis Batta, týmový šéf od Ducati Alstare. «My potřebujeme také určitou technickou svobodu. Rád vzpomínám na konec osmdesátých let: Tehdy jsme měli absolutní volnost a přesto motocykly nestály mnoho. Před lety jsme prodali soukromému týmu Celani postavený motocykl Suzuki, který vycházel ze sériové produkce. Cena motocyklu byla 100.000 Euro a tento motocykl byl na trati pomalejší o necelou vteřinu, než tehdejší tovární Suzuki.»
Ezpeleta plánuje, že v budoucnu by neměl stát motocykl více jak 250.000 Euro na sezónu pro jednoho jezdce. Podle Batta, ale náklady za motocykly nejsou položkou, která by významně zatěžovala rozpočet týmů. «To jsou především náklady na cestování, letenky, platy, hospitality a testování motocyklů, tyto věci stojí spoustu peněz», doplňuje Batta.
Ezpeleta je známí tím, jak umí s výrobci motocyklů vyjednávat. Španěl dokonce pohrozil, že by se v budoucnosti jezdilo téměř se sériovými motocykly, v podstatě třídy Superstock. Ale po velice negativních a ostrých reakcích výrobců a týmů, se muselo dospět ke kompromisu. Technická úroveň a náklady se sníží, Ezpeleta dosáhl svého cíle. I když ne tak drastického, jak hrozil.
Naposledy editováno 21.01.2013 22:37:20