globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.8.2023 v 12:04 | Nahoru | #7321
TomElefant750> není tohle to samý? Ještě o chlup levnější
M style

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.8.2023 v 12:07 | Nahoru | #7322
callowsick> Připadá mi že tohle je kratší.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.8.2023 v 12:09 | Nahoru | #7323
Deadman> Kouknu se ti, ale až za tejden, odjíždím teď na dovču. Můžu ti pak i oměřit délku ramínka, ale celkem přes to vídím, a to zabírám na šířku dost místa
Čau, Tom

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.8.2023 v 15:17 | Nahoru | #7324

TomElefant750 píše: Deadman> zrcátko za pár šupů
Čau, Tom


To jsou ty co beru a kromě toho, že občas některý protocis při dotahovani, tak dobrý. Bral jsem jich pro sebe a kámoše už desítky

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.8.2023 v 16:59 | Nahoru | #7325

TomElefant750 píše: Deadman> Kouknu se ti, ale až za tejden, odjíždím teď na dovču. Můžu ti pak i oměřit délku ramínka, ale celkem přes to vídím, a to zabírám na šířku dost místa
Čau, Tom



Času dost. Já odjíždím na dovlenou v pátek a do té doby stejně nic neseženu, aby to zaručeně přišlo.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 08:59 | Nahoru | #7326
Tyhle zrcátka kupuju taky. Doma jich mám několikero. Poměr cena výkon dobrej bych řekl. A není mi nějak líto, když jsem ho třeba rozsekal při pádu. Mám doma ještě nějaký z CRF250L, můžu to případně poměřit.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 10:05 | Nahoru | #7327
Já jsem kupoval tyhle s M10 závitem, ale zatím jsem je měl na Dominu a teď je má dcera na CLR125. Ale počítám, že budou sedět i na CRF:
https://www.motorete...-m10-leve-prave.html

Ještě bych chtěl nahradit šroub za křídlovej nebo rýhovanej šroub, abych mohl sklápět zrcátka snadno před jízdou v terénu. Myslím, že je to M5.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 11:32 | Nahoru | #7328
teď bylo bláto, Zkoušel jste někdo ty lepší pneu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 13:12 | Nahoru | #7329
Fyro> Já jsem teprve obul. Zatím jsem na nich stihl jet jen na úřad po suchém asfaltu, takže na hodnocení brzy.
Nicméně, přední MT16 i zadní D606 se chovají překvapivě civilizovaně. Žádné přešlapování špuntů v zatáčkách.
Dva dny před tím jsem jel na kamarádově 250L, který má vepředu značně nerovnoměrně sjetou MT16, kdy třetina šputnů má ještě 3/4 původní výšky, zatímco polovina špuntů už zcela chybí. Ta si na těch zbývajících špuntech už citelně přešlapovala. Ale to už je guma ve stavu na vyhození.

Ta D606 je o půl centimetru širší a 1,5cm vyšší než origo IRC. O výfuk nikde nedrhne, ale nevymetl jsem tak hlubokou díru, aby to šlo na doraz. Ten rozdíl výšky je už cítit, ale pořád v pohodě dosáhnu oběma patama na zem. Jako by si ta origo pružina pořád ještě sedala. Ten o 5% větší průměr kola poznáte na převodech. Doporučuji o 2 zuby větší rozetu, která to přesně kompenzuje. Já jsem chtěl mírně zpomalit i origo převod, jak jsem dal o zub menší řetězové kolečko, což je zhruba ekvivalent o 3 zuby větší rozety. Výsledek mi vyhovuje. Jen tachometr, který přeměřoval o 10%, teď přeměřuje ještě víc. Ale to budu řešit někdy později.

Edit: Dodatek - ta D606 má fakt tuhé bočnice a patky. Takhle ztěžka mi doteď šel obout jen cestovní bezdušák. S takovouhle gumou bych nerad musel lepit duši někde po cestě.
Oproti tomu tu přední MT16 jsem po namydlení obul jen rukama bez použití montpáky. To je prakticky opak té D606. Origo IRC šly zout obě snadno.

Naposledy editováno 14.08.2023 13:40:15

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 17:17 | Nahoru | #7330

Slávek-TDM píše:
Ještě bych chtěl nahradit šroub za křídlovej nebo rýhovanej šroub, abych mohl sklápět zrcátka snadno před jízdou v terénu. Myslím, že je to M5.



Normální normovanej díl. Třeba Skořepka ve Štatlu na Videnský

http://www.skorepkabrno.cz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 18:08 | Nahoru | #7331
Slávek-TDM> v těch zrcátkách, je M6 .... ale i na velké ADV, je mám utáhlé "tak trochu" a pravidelně je sklápím/odklápím a drží

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 20:17 | Nahoru | #7332
PETARDAK> přesně tak. Taky je mám jen lehce utáhlé (asi z výroby) a drží v pohodě a nikdy mě nenapadlo tam vymýšlet takový šroub.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 20:39 | Nahoru | #7333
A netrepe se to potom jak drahej pes?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2023 v 20:59 | Nahoru | #7334

Deadman píše: Fyro> Já jsem teprve obul. Zatím jsem na nich stihl jet jen na úřad po suchém asfaltu, takže na hodnocení brzy.
Nicméně, přední MT16 i zadní D606 se chovají překvapivě civilizovaně. Žádné přešlapování špuntů v zatáčkách.
Dva dny před tím jsem jel na kamarádově 250L, který má vepředu značně nerovnoměrně sjetou MT16, kdy třetina šputnů má ještě 3/4 původní výšky, zatímco polovina špuntů už zcela chybí. Ta si na těch zbývajících špuntech už citelně přešlapovala. Ale to už je guma ve stavu na vyhození.

Ta D606 je o půl centimetru širší a 1,5cm vyšší než origo IRC. O výfuk nikde nedrhne, ale nevymetl jsem tak hlubokou díru, aby to šlo na doraz. Ten rozdíl výšky je už cítit, ale pořád v pohodě dosáhnu oběma patama na zem. Jako by si ta origo pružina pořád ještě sedala. Ten o 5% větší průměr kola poznáte na převodech. Doporučuji o 2 zuby větší rozetu, která to přesně kompenzuje. Já jsem chtěl mírně zpomalit i origo převod, jak jsem dal o zub menší řetězové kolečko, což je zhruba ekvivalent o 3 zuby větší rozety. Výsledek mi vyhovuje. Jen tachometr, který přeměřoval o 10%, teď přeměřuje ještě víc. Ale to budu řešit někdy později.

Edit: Dodatek - ta D606 má fakt tuhé bočnice a patky. Takhle ztěžka mi doteď šel obout jen cestovní bezdušák. S takovouhle gumou bych nerad musel lepit duši někde po cestě.
Oproti tomu tu přední MT16 jsem po namydlení obul jen rukama bez použití montpáky. To je prakticky opak té D606. Origo IRC šly zout obě snadno.



Díky za informace. Dej pak vědět až budeš mít zkušenosti i z bláta.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2023 v 08:09 | Nahoru | #7335
Slávek-TDM> nepřijde mi. V poloze drží. Zrovna ty zrcátka Vicma mám a jsou dobré. Dnes jsem jedno objednal, protože jsem ho ulomil ramenem, když jsem přeskakoval příkopu a nevyšlo to úplně podle plánu

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2023 v 09:08 | Nahoru | #7336
Taky je sklápím poloutažený. Ale čas od času to musím lehce přitáhnout.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2023 v 11:59 | Nahoru | #7337

Deadman píše: Koukám, že je máš na motorce. Pokud máš variantu s M10 závitem, je to "zrcátkový" M10x1,25 nebo standardní M10x1,5 ?
Samozřejmě můžu napsat do krámu, ale vzhledem k tomu, že je nemají skladem, tak mi to nezměří. Tedy pokud prodavačovi se specializací na outdoorové oblečení vysvětlím, jak to změřit přiložením běžného M8 a M10 šroubu.


TomElefant750 píše: Deadman> Kouknu se ti, ale až za tejden, odjíždím teď na dovču. Můžu ti pak i oměřit délku ramínka, ale celkem přes to vídím, a to zabírám na šířku dost místa
Čau, Tom


Náhodou jsem to zrcátko našel v nedalekém motokrámě. Sice o 1/3 dráž než na netu, ale u 1 kusu mě to nezabije. Závit je to M10x1,25 tedy polojemný, který se běžně používá na zrcátka a snad nikde jinde. Pasuje tedy do origo držáků bez jakéhokoliv adaptéru.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2023 v 18:05 | Nahoru | #7338

Deadman píše: Kdyby někoho zajímalo, kde se bere elektrika v té spínané aux zásuvce za světlem. Tak je to 10A pojistka s popiskem "start" která kromě té zásuvky napájí pouze budíky.
Před tou pojistkovou skříňkou pod sedlem je předřazená společná pojistka pro všechno, která je umístěná na startovacím relé (přes jeho kontakty je vedeno napájení z baterky a alternátoru. Dále jsou tam nezávislé 30A pojistky pro ABS, u kterých jsem nezjišťoval zapojení.

EDIT: Dodatek - Honda doporučuje z té zásuvky brát maximálně 3A. Což i dává smysl, ten původně mlhovkový konektor má tenké piny zhruba 2x0.5mm, není dělaný na velký proud.
Potenciální spotřebiče:
Vyhřívané hefty si dle modelu vezmou od 3A (nekvalitní šmejd Saito II) po 6A (výkonné hefty Daytona).
GPS navigace se 4 jádrovým ARM procesorem si vezme tak 1A.
Některé výkonné USB nabíječky mohou žrát i 2A. - stejně tak když nabíjíte mobil.

Pokud tedy chcete těch spotřebičů kombinovat více, jako já, bude lepší jiné řešení.
Ještě jsem nekoukal na sílu drátu, jestli bude stačit použít jiný konektor, nebo raději natáhnout silnější drát a tímhle třeba spínat relé..
...tedy Honda má na tom napájení displaye a té zásuvky 10A pojistku, jako všude jinde. Pokud ta ochrana má fungovat, měl by tam být kabel co ten proud zvládne bez přehřívání. Pokud je kabel tenčí (spotřebu modulu displaye odhaduji na půl ampéry), měli by použít slabší pojistku.



Mám pokračování elektrického tématu přídavných spotřebičů, protože se v tom teď vrtám.
Origo zásuvku pro příslušenství moc nedoporučuji používat.
1. Přívodní drát od pojistky je celkem slabý, odhadem 0,75mm2. Doporučovaných max 3A má dobrý důvod a origo 10A pojistka je chyba.
2. Ta zásuvka si bere proud z pojistky označené "start", ze které si bere napájení modul displaye a také chcípák, který napájí relé EFI (to z jiné pojistky napájí vše ohledně motoru) a relé ventilátoru (ten má také vlastní pojistku). Jistě nechcete, aby jakýkoliv problém v přídavných spotřebičích spálil pojistku (nebo přehříval ten slabý drát) na níž závisí i chod motoru.

Proto doporučuji si odbočit drát z jiné, co nejméně důležité pojistky, kterou také spíná spínačka. A tou je 10A pojistka ABS. Tedy pojistka řídící jednotky ABS, pod plastama je druhá pojistková skříňka s 30A pojistkama pro ABS pumpu a ventily.
Problém je, že od té pojistky vede opravdu tenký drátek, odhadem 0,5mm2. 10A pojistka je tam zcela neadekvátní, kdyby nastal zkrat v té jednotce, spíš se přehřeje a možná přepálí ten drátek než pojistka. To je vyloženě chyba návrhu.
Ale ten kontakt s tenkým drátkem se dá z pojistkové skříňky vytáhnout, když si odehnete plastovou západku na vnitřní straně. Opatrně rozkrimpovat a přidat tam 1,5mm2 drát, co povede k vašim spotřebičům dopředu. Společný zemnící bod pro 6mm očko je nad baterkou.
Fajnšmekři si mohou dodělat vypínač na ten tenký drátek do ABS jednotky, aby ji mohli snadno celou vypnout dle potřeby.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2023 v 20:46 | Nahoru | #7339
Co třeba využít spinanou větev pro příslušenství jen pro sepnutí relé, které by spinalo napájení přímo z baterie přes nějakou větší pojistku. S užitím vlastního vodiče řádné dimenze.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2023 v 00:10 | Nahoru | #7340
mRKEF> To je asi jediné dost bezpečné použití té zásuvky vepředu.
Mě ale příjde elegantnější použít spínanou nevytíženou pojistku, která tam už je a nic potřebného nenapájí.
Co bych nesnesl, je mít kabelová očka na kontaktech od baterky. Když někoho vidím, jak montuje baterku a pod každý šroubek musí chytit 5 přídavných drátů, z toho bych vyrostl.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2023 v 14:38 | Nahoru | #7341
Koupit fungl motorku a hned to zbastlit
Při posledním vejletě mě potkala prekérka Jedu si a najednou čus a brejle opouštěj palubu Asi 8 let starý brejle a zřejmě únava materiálu.. Už mám vyhlídnutý nový Foxy

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2023 v 15:05 | Nahoru | #7342
Nechcete někdo WR 250 R - jedna půjde do světa . Můžete si vybrat ze 2 ks :D.

Koupil jsem si zase další vergl, tak to musím nějak zredukovat .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2023 v 19:39 | Nahoru | #7343

SuperSic58 píše: Koupit fungl motorku a hned to zbastlit


Jo, zacházím s tím jak s ojetinou, až na garanční prohlídky kvůli záruce.
Není to perfektní super motorka za 4 kila, kolem které se běhá s hadříkem a leštěnkou a smí na ni jen origo příslušenství namontované autorizovaným servisem.
Osud užitkového endura je tvrdý, navíc k tomu spotřební rozpočtovky. A jsem rád, že si ji mohu přizpůsobit své představě bez výčitek. U drahé motorky by mě to sralo.
A budu v tom pokračovat. Vypínač světel (asi použiju současné tlačítko varovek), automatické vypnutí potkávacího světla při vypnutí motoru. Nějaká bílá parkovačka místo svícení blinkrama, nebo čiré blinkry s bílýma pozičkama. V zimě půjde pryč ABS.
Možná si dodělám 3L přídavnou nádrž s přisáváním do hlavní odvětráním, pokud je to víčko dost vzduchotěsné. Nebo pokud se na trhu objeví nádrž, co by se mi líbila: Acerbis je monstrózní a humpolácky provedený. IMS vypadá lépe, ale zase je malá (jen +1,5L).

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2023 v 21:31 | Nahoru | #7344
To vypnutí světla s motorem je podle mě dobrej nápad. Baterka zatím dobrý, ale až se bude za rok, dva řešit každá desetina Ah jestli to ještě nastartuje, tak by to k něčemu mohlo být.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2023 v 22:18 | Nahoru | #7345
K čemu je vypínání světla? Motorku chcipu klíčkem ne? A pak je vše vypnuté. Nechávat zapnuté zapalování nemá extra smysl. A pokud bych chtěl něco napájet extra tak to vytáhnu hned z baterky.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2023 v 22:50 | Nahoru | #7346
Máte nějaký tip na rukojeti? Délka 125mm, tloušťku nechci víc než originály 30mm. Zvažuju pěnový Progrip PG786, ale zdá se mi, že po nasazení má každá strana jiný obvod...

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2023 v 22:53 | Nahoru | #7347
ja uz mam vsude jen lock-on gripy... prevazne ODI...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.8.2023 v 01:17 | Nahoru | #7348

mRKEF píše: K čemu je vypínání světla? Motorku chcipu klíčkem ne? A pak je vše vypnuté. Nechávat zapnuté zapalování nemá extra smysl. A pokud bych chtěl něco napájet extra tak to vytáhnu hned z baterky.


Zastavíš na červené na úseku s kyvadlovým provozem. Chcípneš motor, ale nechceš zhasnout úplně, aby tě nenabralo auto co za chvíli přijede.
Zastavíš u kraje silnice, abys našel něco v mapě, vyřídil telefon atd.
V terénu chcípeš každou chvíli, když čekáš na kamarády. Bylo otravné hrabat na klíček - v tomto případě má smysl mít možnost světla vypnout úplně,
Většina aut vypne světla a nechá parkovačky když vypneš motor. Je to praktické a pohodlné. Proč by to nemohla dělat motorka?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.8.2023 v 11:56 | Nahoru | #7349
Deadman> Nj asi některé důvody dávají smysl - mně to teda nějak zásadně nechybělo. Před prvním startem po zapnutí svítí jen parkovačky nebo i světlo? Teď už si nejsem jist - škoda, že se už holt nedávají spínače jako na starých mašinách - vypnuto, parkovačky, potkávačky.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

17.8.2023 v 12:26 | Nahoru | #7350
Než bych to bastlil na ovladač varovných blinkrů, tak bych někam schoval modul automatického zapnutí / vypnutí a na něj zapojil žárovku hlavního světla. Něco takového:
https://www.elancar....tel-12v-1087496.html
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist