zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
M style
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Deadman> zrcátko za pár šupů
Čau, Tom
To jsou ty co beru a kromě toho, že občas některý protocis při dotahovani, tak dobrý. Bral jsem jich pro sebe a kámoše už desítky
TomElefant750 píše: Deadman> Kouknu se ti, ale až za tejden, odjíždím teď na dovču. Můžu ti pak i oměřit délku ramínka, ale celkem přes to vídím, a to zabírám na šířku dost místa
Čau, Tom
Času dost. Já odjíždím na dovlenou v pátek a do té doby stejně nic neseženu, aby to zaručeně přišlo.
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
https://www.motorete...-m10-leve-prave.html
Ještě bych chtěl nahradit šroub za křídlovej nebo rýhovanej šroub, abych mohl sklápět zrcátka snadno před jízdou v terénu. Myslím, že je to M5.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Nicméně, přední MT16 i zadní D606 se chovají překvapivě civilizovaně. Žádné přešlapování špuntů v zatáčkách.
Dva dny před tím jsem jel na kamarádově 250L, který má vepředu značně nerovnoměrně sjetou MT16, kdy třetina šputnů má ještě 3/4 původní výšky, zatímco polovina špuntů už zcela chybí. Ta si na těch zbývajících špuntech už citelně přešlapovala. Ale to už je guma ve stavu na vyhození.
Ta D606 je o půl centimetru širší a 1,5cm vyšší než origo IRC. O výfuk nikde nedrhne, ale nevymetl jsem tak hlubokou díru, aby to šlo na doraz. Ten rozdíl výšky je už cítit, ale pořád v pohodě dosáhnu oběma patama na zem. Jako by si ta origo pružina pořád ještě sedala. Ten o 5% větší průměr kola poznáte na převodech. Doporučuji o 2 zuby větší rozetu, která to přesně kompenzuje. Já jsem chtěl mírně zpomalit i origo převod, jak jsem dal o zub menší řetězové kolečko, což je zhruba ekvivalent o 3 zuby větší rozety. Výsledek mi vyhovuje. Jen tachometr, který přeměřoval o 10%, teď přeměřuje ještě víc. Ale to budu řešit někdy později.
Edit: Dodatek - ta D606 má fakt tuhé bočnice a patky. Takhle ztěžka mi doteď šel obout jen cestovní bezdušák. S takovouhle gumou bych nerad musel lepit duši někde po cestě.
Oproti tomu tu přední MT16 jsem po namydlení obul jen rukama bez použití montpáky. To je prakticky opak té D606. Origo IRC šly zout obě snadno.
Naposledy editováno 14.08.2023 13:40:15
Slávek-TDM píše:
Ještě bych chtěl nahradit šroub za křídlovej nebo rýhovanej šroub, abych mohl sklápět zrcátka snadno před jízdou v terénu. Myslím, že je to M5.
Normální normovanej díl. Třeba Skořepka ve Štatlu na Videnský
http://www.skorepkabrno.cz/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Deadman píše: Fyro> Já jsem teprve obul. Zatím jsem na nich stihl jet jen na úřad po suchém asfaltu, takže na hodnocení brzy.
Nicméně, přední MT16 i zadní D606 se chovají překvapivě civilizovaně. Žádné přešlapování špuntů v zatáčkách.
Dva dny před tím jsem jel na kamarádově 250L, který má vepředu značně nerovnoměrně sjetou MT16, kdy třetina šputnů má ještě 3/4 původní výšky, zatímco polovina špuntů už zcela chybí. Ta si na těch zbývajících špuntech už citelně přešlapovala. Ale to už je guma ve stavu na vyhození.
Ta D606 je o půl centimetru širší a 1,5cm vyšší než origo IRC. O výfuk nikde nedrhne, ale nevymetl jsem tak hlubokou díru, aby to šlo na doraz. Ten rozdíl výšky je už cítit, ale pořád v pohodě dosáhnu oběma patama na zem. Jako by si ta origo pružina pořád ještě sedala. Ten o 5% větší průměr kola poznáte na převodech. Doporučuji o 2 zuby větší rozetu, která to přesně kompenzuje. Já jsem chtěl mírně zpomalit i origo převod, jak jsem dal o zub menší řetězové kolečko, což je zhruba ekvivalent o 3 zuby větší rozety. Výsledek mi vyhovuje. Jen tachometr, který přeměřoval o 10%, teď přeměřuje ještě víc. Ale to budu řešit někdy později.
Edit: Dodatek - ta D606 má fakt tuhé bočnice a patky. Takhle ztěžka mi doteď šel obout jen cestovní bezdušák. S takovouhle gumou bych nerad musel lepit duši někde po cestě.
Oproti tomu tu přední MT16 jsem po namydlení obul jen rukama bez použití montpáky. To je prakticky opak té D606. Origo IRC šly zout obě snadno.
Díky za informace. Dej pak vědět až budeš mít zkušenosti i z bláta.
Deadman píše: Koukám, že je máš na motorce. Pokud máš variantu s M10 závitem, je to "zrcátkový" M10x1,25 nebo standardní M10x1,5 ?
Samozřejmě můžu napsat do krámu, ale vzhledem k tomu, že je nemají skladem, tak mi to nezměří. Tedy pokud prodavačovi se specializací na outdoorové oblečení vysvětlím, jak to změřit přiložením běžného M8 a M10 šroubu.
TomElefant750 píše: Deadman> Kouknu se ti, ale až za tejden, odjíždím teď na dovču. Můžu ti pak i oměřit délku ramínka, ale celkem přes to vídím, a to zabírám na šířku dost místa
Čau, Tom
Náhodou jsem to zrcátko našel v nedalekém motokrámě. Sice o 1/3 dráž než na netu, ale u 1 kusu mě to nezabije. Závit je to M10x1,25 tedy polojemný, který se běžně používá na zrcátka a snad nikde jinde. Pasuje tedy do origo držáků bez jakéhokoliv adaptéru.
Deadman píše: Kdyby někoho zajímalo, kde se bere elektrika v té spínané aux zásuvce za světlem. Tak je to 10A pojistka s popiskem "start" která kromě té zásuvky napájí pouze budíky.
Před tou pojistkovou skříňkou pod sedlem je předřazená společná pojistka pro všechno, která je umístěná na startovacím relé (přes jeho kontakty je vedeno napájení z baterky a alternátoru. Dále jsou tam nezávislé 30A pojistky pro ABS, u kterých jsem nezjišťoval zapojení.
EDIT: Dodatek - Honda doporučuje z té zásuvky brát maximálně 3A. Což i dává smysl, ten původně mlhovkový konektor má tenké piny zhruba 2x0.5mm, není dělaný na velký proud.
Potenciální spotřebiče:
Vyhřívané hefty si dle modelu vezmou od 3A (nekvalitní šmejd Saito II) po 6A (výkonné hefty Daytona).
GPS navigace se 4 jádrovým ARM procesorem si vezme tak 1A.
Některé výkonné USB nabíječky mohou žrát i 2A. - stejně tak když nabíjíte mobil.
Pokud tedy chcete těch spotřebičů kombinovat více, jako já, bude lepší jiné řešení.
Ještě jsem nekoukal na sílu drátu, jestli bude stačit použít jiný konektor, nebo raději natáhnout silnější drát a tímhle třeba spínat relé..
...tedy Honda má na tom napájení displaye a té zásuvky 10A pojistku, jako všude jinde. Pokud ta ochrana má fungovat, měl by tam být kabel co ten proud zvládne bez přehřívání. Pokud je kabel tenčí (spotřebu modulu displaye odhaduji na půl ampéry), měli by použít slabší pojistku.
Mám pokračování elektrického tématu přídavných spotřebičů, protože se v tom teď vrtám.
Origo zásuvku pro příslušenství moc nedoporučuji používat.
1. Přívodní drát od pojistky je celkem slabý, odhadem 0,75mm2. Doporučovaných max 3A má dobrý důvod a origo 10A pojistka je chyba.
2. Ta zásuvka si bere proud z pojistky označené "start", ze které si bere napájení modul displaye a také chcípák, který napájí relé EFI (to z jiné pojistky napájí vše ohledně motoru) a relé ventilátoru (ten má také vlastní pojistku). Jistě nechcete, aby jakýkoliv problém v přídavných spotřebičích spálil pojistku (nebo přehříval ten slabý drát) na níž závisí i chod motoru.
Proto doporučuji si odbočit drát z jiné, co nejméně důležité pojistky, kterou také spíná spínačka. A tou je 10A pojistka ABS. Tedy pojistka řídící jednotky ABS, pod plastama je druhá pojistková skříňka s 30A pojistkama pro ABS pumpu a ventily.
Problém je, že od té pojistky vede opravdu tenký drátek, odhadem 0,5mm2. 10A pojistka je tam zcela neadekvátní, kdyby nastal zkrat v té jednotce, spíš se přehřeje a možná přepálí ten drátek než pojistka. To je vyloženě chyba návrhu.
Ale ten kontakt s tenkým drátkem se dá z pojistkové skříňky vytáhnout, když si odehnete plastovou západku na vnitřní straně. Opatrně rozkrimpovat a přidat tam 1,5mm2 drát, co povede k vašim spotřebičům dopředu. Společný zemnící bod pro 6mm očko je nad baterkou.
Fajnšmekři si mohou dodělat vypínač na ten tenký drátek do ABS jednotky, aby ji mohli snadno celou vypnout dle potřeby.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mě ale příjde elegantnější použít spínanou nevytíženou pojistku, která tam už je a nic potřebného nenapájí.
Co bych nesnesl, je mít kabelová očka na kontaktech od baterky. Když někoho vidím, jak montuje baterku a pod každý šroubek musí chytit 5 přídavných drátů, z toho bych vyrostl.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: Koupit fungl motorku a hned to zbastlit
Jo, zacházím s tím jak s ojetinou, až na garanční prohlídky kvůli záruce.
Není to perfektní super motorka za 4 kila, kolem které se běhá s hadříkem a leštěnkou a smí na ni jen origo příslušenství namontované autorizovaným servisem.
Osud užitkového endura je tvrdý, navíc k tomu spotřební rozpočtovky. A jsem rád, že si ji mohu přizpůsobit své představě bez výčitek. U drahé motorky by mě to sralo.
A budu v tom pokračovat. Vypínač světel (asi použiju současné tlačítko varovek), automatické vypnutí potkávacího světla při vypnutí motoru. Nějaká bílá parkovačka místo svícení blinkrama, nebo čiré blinkry s bílýma pozičkama. V zimě půjde pryč ABS.
Možná si dodělám 3L přídavnou nádrž s přisáváním do hlavní odvětráním, pokud je to víčko dost vzduchotěsné. Nebo pokud se na trhu objeví nádrž, co by se mi líbila: Acerbis je monstrózní a humpolácky provedený. IMS vypadá lépe, ale zase je malá (jen +1,5L).
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
mRKEF píše: K čemu je vypínání světla? Motorku chcipu klíčkem ne? A pak je vše vypnuté. Nechávat zapnuté zapalování nemá extra smysl. A pokud bych chtěl něco napájet extra tak to vytáhnu hned z baterky.
Zastavíš na červené na úseku s kyvadlovým provozem. Chcípneš motor, ale nechceš zhasnout úplně, aby tě nenabralo auto co za chvíli přijede.
Zastavíš u kraje silnice, abys našel něco v mapě, vyřídil telefon atd.
V terénu chcípeš každou chvíli, když čekáš na kamarády. Bylo otravné hrabat na klíček - v tomto případě má smysl mít možnost světla vypnout úplně,
Většina aut vypne světla a nechá parkovačky když vypneš motor. Je to praktické a pohodlné. Proč by to nemohla dělat motorka?
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
https://www.elancar....tel-12v-1087496.html
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |