globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie poškozená starty přes kabely z auta
8.10.2012 v 08:09
Zdravím-zajímá mne, jestli jste se někdo setkal s tím,že by se vám poškodila (zničila) gelovka po startování přes kabely z auta. Na jaře jsem oživoval cebro a nechytlo. Na vyšlusovanou baterku jsem připojil auto(Ford Focus) a po delším točení nastartoval. Od té doby baterka jakoby neudrží při delším stání kapacitu. Během sezóny jsem měnil regulátor (motka dobíjela při 5000 ot jen 13,1V ) a pořád mám problém se starty. Gelovka je 2 roky stará. Má třeba poškozená baterka vliv i na kvalitu jiskry na svíčkách? (svíčky mám úplně nový). Dík za inteligentní názory.
Předchozí
1 2
Následující

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 08:18 | Nahoru | #1
Gelovka nema rada kdyz do ni peres vic jak 500mA delsi dobu. Sice snese 5A ale kratkodobe. Takze zalezi jak dlouho jsi ji mel pripojenou a dobijel z auta.

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 08:24 | Nahoru | #2
tak,tak na gelovku jiný regulátor.... Takže pokud nabíjíš regulátorem na olovo,tak k poškození může dojít. Pakliže autu neběžel motor,tak by se nic nemělo stát a spíše je ta gelovka špatná. J.

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 08:28 | Nahoru | #3
Řek bych že zapřaháš vůz před koně. Čili že problém není ani tak v startování přes kabely z auta, ale v tom, že si měl baterku v moto dlouhodobě hodně vybitou - v takový baterii dochází k sulfataci elektrod a nenávratně ztrácí část svý kapacity (i když "chytrý nabíječky" prý umí baterii zachránit). Při připojení na baterii auta tý baterce v moto pak ještě dáš čočku že ti do vybitý baterky v moto teče velkej proud z autobaterie, což jí taky nedělá dobře - lepší by bylo motobaterku nabít a pak jí teprv připojit k autobaterii, která by jen dodala proud na nějaký delší startování, který tý malý motobaterce taky nedělá dobře - ale neměl by si před startem rozdíl v napětí a tím by si tý motobaterce neubližoval.
A když máš slabou baterii, tak při startu neudrží napětí, to padne třeba i na 9-8 V a tím máš pochopitelně i menší napětí na svíčkách = horší jiskra. K tomu máš na start obohacenou směs, která naopak potřebuje napětí k přeskoku jiskry větší než za normálního běhu motoru - takže ve výsledku starter třeba i jakš-takš točí, ale jiskra je na nastartování slabá.

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 08:59 | Nahoru | #4
Abych upřesnil. Baterie byla celou zimu doma v teple a než jsem ji dal do motky ,tak byla plně dobita. Motka nějak nechtěla chytit až jsem vytočil baterku. Tak jsem připojil Focuse ( nastartovanýho) a docela dlouho točil,než chytla. Kabely se docela zahřály. No a od tý doby se jí moc (baterce) nechce. Nerozumím tomu-regulátor na olovo. Normálně jsem koupil nový regulátor na svůj typ motorky. Spíš bych to teda viděl na to,že jsem baterce dal ,,kopr" z nastartovanýho auta když byla úplně vybitá.

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 09:01 | Nahoru | #5
Pochybuju, že tam máš gelovku.

Carlos> 500mA? To není vůbec pravda. Snese daleko více.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 09:07 | Nahoru | #6
je to bezúdržbovka,kterou jsem naplnil do takový tý vaty. Říká se tomu všeobecně gelovka. Zkrátka není mokrá.

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 09:09 | Nahoru | #7
Jinak-nabíjí mi ji kamarád elektrikář na digitální nabíječce a nastavuje prý 800mA

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 09:14 | Nahoru | #8

MacNamara píše: je to bezúdržbovka,kterou jsem naplnil do takový tý vaty. Říká se tomu všeobecně gelovka. Zkrátka není mokrá.



Říká, ale nesprávně. To že hovnu budeš říkat "jahody" neznamená, že bude dobrý se šlehačkou.

Jak už tu padlo, dlouhodobě vybitá baterka (kór v chladu) velice rychle chcípne...
Ještě otázka, co používáš za kabely? Nezdá se mi normální, že se při připojení na motocyklový akumulátor zahřívají...

2 reakcí na tento příspěvek Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 09:25 | Nahoru | #9
Dobře vím,že baterií je víc typů a že se bezúdržbovky chybně nazývají gelovky. Taky už vím,že na jaře, až budu motku oživovat,připojím kabely z nenastartovanýho auta na nabitou baterku. Šlo mi o to,zda jsem jí mohl nějak nenávratně poškodit. Kabely jsem použil otcovo. Nevím co to je a jak je popsat. Klasický kabely ( červenej,černej)

(reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 09:35 | Nahoru | #10
MacNamara> No asi si dal tý baterce dobrej kouř - ale teď už s tim nic nenaděláš, buď ještě chvíli vydrží, nebo pude do kopru. Do baterky jak do ženský nevidíš, některá vydrží 7 let a snese i brutální zacházení a některá odejde už po dvou letech i kdybys jí hejčkal jak v bavlnce... Ale výměna baterky je všeobecně míň nákladná záležitost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 09:58 | Nahoru | #11
MacNamara> To je takový problém nechat si tu baterii nechat otestovat zátěžákem. Zajdi s tím do nějaký autodílny nebo k dobrýmu prodejci aku a budeš mít jasno.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 10:33 | Nahoru | #12
Díky za rady--mě šlo ale především o to,zda se někomu stalo něco podobnýho.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 11:10 | Nahoru | #13
Mě ne

(reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 11:16 | Nahoru | #14
dva_hrnce> dík

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 11:19 | Nahoru | #15
taky ne

(reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 11:36 | Nahoru | #16

FiZzeR píše: Říká, ale nesprávně. To že hovnu budeš říkat "jahody" neznamená, že bude dobrý se šlehačkou.


Díky za tip, hodí se vědět

1 reakcí na tento příspěvek Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 12:13 | Nahoru | #17
proč porád řešíš to startování přes nastartovaný auto? To se tomu logicky nemohlo stát ani kulatý hovno, to s tim prostě nesouvisí. Chcípla ti baterka, to je celej tvůj problém. Takže kup novou a nešpekuluj. Stalo se mi, že odešla nová baterka po 14 dnech od koupě..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 12:24 | Nahoru | #18
myty_fakta> Pátrám jen po tom,proč odešla, je to v souvislosti s tím,že dostala kopr od startování prázdné baterky přes auto a nebo jí ještě pomohl vadný regulátor,se kterým jsem jezdil a nedobíjela se doplna. Chci se vyvarovat podobný chyby. Nic víc,nic míň.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 12:30 | Nahoru | #19
MacNamara> Začátek konce každý baterie je když blbne regulátor a baterka se buď nedobíjí, nebo přebíjí. Dlouhodobě nedobitá baterka - sulfatace a ztráta kapacity. Přebíjená baterka - vyvařená voda, obnažený desky a ztráta kapacity. A baterku s malou kapacitou při každým startu ždímeš na doraz a dojebeš jí úplně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 12:36 | Nahoru | #20
charlie.vtx1800> No tak to bude nejspíš tím regulátorem-- čím víc otáčky rostly,tím dával méně. A jak jsem sezonu jezdil,tak baterka odcházela a zřejmě ztrácela kapacitu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 12:55 | Nahoru | #21
 

MacNamara píše: charlie.vtx1800> No tak to bude nejspíš tím regulátorem-- čím víc otáčky rostly,tím dával méně. A jak jsem sezonu jezdil,tak baterka odcházela a zřejmě ztrácela kapacitu.


V tom případě než do motorky osadíš novou baterku, jdi nejdřív po tom regulátoru.

Malá vsuvka:
Hondy jsou tímto pověstný, je to jejich snad jediná, zato ale chronická slabina.
Jen pro jistotou - tímto na Hondu neplivu, sám ji taky mám. Ale je dobrý si to férově přiznat a nelhát si do kapsy.

Takže dobrá rada - jestli budeš kupovat nový regulátor, vykašli se na zbytečně drahý a míň spolehlivý originál, ale kup raději plnohodnotnou alternativu od třetích výrobců.
Třeba náš český VAPE dělá kvalitní moto-elektroniku, a nejenom regulátory, ale třeba i řídící jednotky (zapalování).

EDIT:

Kdyžtak tady máš jejich nabídku:
http://www.vape.cz/t...e/regulatory-napeti/

A tady regulátory přímo pro Hondu, je tam i ta Tvoje motorka:
http://www.vape.cz/p...pro-motocykly-honda/

___

Případně ještě i značka Ignitech, ta taky není špatná:
http://www.ignitech.cz/
  

Naposledy editováno 08.10.2012 13:19:37

1 reakcí na tento příspěvek Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 13:29 | Nahoru | #22
Původní mokrá baterie vytekla po koupi mašiny. Zakoupil jsem ,,gelovku" která jezdila sezonu na jedničku. Startovala na cvrnknutí. Poté jsem na jaře při oživování motky baterku vytočil a vybil,napíchl na auto a dál jsem jezdil,nenajezdím toho moc ,ale během sezony pořád byla nějaká ,,nemocná" až jsem zjistil vadný regulátor,zakoupil jsem jiný ,ale baterka je pořád nemocná. Šlo mi v tomto vlákně o to,zda jsem jí odvařil na jaře při oživování motky přes auto ,nebo je odešlá do věčných lovišť díky regulátoru,který dobíjel strašně málo. Toť vše,o co mi šlo. Nepotřebuji posílat odkazy na regulátory. Ty jsou v jiných vláknech.Díky.

(reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 14:18 | Nahoru | #23
 

MacNamara píše: Šlo mi v tomto vlákně o to,zda jsem jí odvařil na jaře při oživování motky přes auto ,nebo je odešlá do věčných lovišť díky regulátoru,který dobíjel strašně málo. Toť vše,o co mi šlo.



To by Ti s určitostí neřekl asi ani Děd Vševěd, a takhle ex post už vůbec ne.

 

MacNamara píše: Nepotřebuji posílat odkazy na regulátory. Ty jsou v jiných vláknech.Díky.


Tak to promiň, už se to nestane.
 

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 15:10 | Nahoru | #24
Mě taky,oživoval sem takhle Yamahu po zimě 2x

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 16:30 | Nahoru | #25
MacNamara: mimochodem skladovat baterii je lepsi nabitou a v chladu. Teplo urychluje samovybijeci proces.

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 17:38 | Nahoru | #26
Startovanim preskabeli se stim vubec nic nestane, kabely se zahraly protoze jsi tocil auto a jsou to ty laciny z lidlu bo odkat co jsou tenky na tu proudaz, nevadi jim to ale taky se muze stat ze jednoho ktasnyho dne co budou takto (takto na auto v otackach)pripojeny schori izolant, baterka by nemusela byt death, skus nani pripojit zarovku v odpovidajici napeti 12 kdyz zacne brzo padat (mohla by bit spatna), jinak dobijet pred i po zime. Zajima me doceka to dolivani?? A jakou mas nabijecku...

Ja mam v ducati jeste starou originalku z 2000, a kdyz holka dlouho stoji tak,necham prvni skub bez sitice, a bud a nebo se profouknou trubky. Ale to je 2val) Pak teprve taham kabely. Novy svicky neznamenaj ze jsou dobry.. Spatnej Repass co koliv, ja ti taky reknu ze byli novy..

(reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 17:47 | Nahoru | #27

Dovi píše:  

V tom případě než do motorky osadíš novou baterku, jdi nejdřív po tom regulátoru.

Malá vsuvka:
Hondy jsou tímto pověstný, je to jejich snad jediná, zato ale chronická slabina.
Jen pro jistotou - tímto na Hondu neplivu, sám ji taky mám. Ale je dobrý si to férově přiznat a nelhát si do kapsy.

  



Neřekl bych, že na to trpí Hondy víc, než ostatní značky, pověstný je tím model VFR- což ale je podle mne dáno jen blbou myšlenkou narvat +- stejný regulátor do CBR 600 (alternátor 340W) jako do VFR (470W). To prostě nemůže dlouhodobě dát. Stejně asi jako dosud v dlouhodobém provozu nevyzkoušené regulátory od Vape, Ignitechu...

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 18:53 | Nahoru | #28
myslím si že startování přes kable na baterku z auta nebo dobíjet to tak že auto vrní 10min..a to opakovat asi baterce ublíží ...můj názor ..a myslím že to každopádně baterce nechutná...

ja měl v CBR baterku celou zimu i při -27c a po 4 měsíčním nezájmu sem přišel otočil klíčkem a moto na 2 pokus nahodil...

u yamahy to nešlo už po 2 měsících ... baterky měly stejnou kapacitu a stáří ..zřejmě se na tom podepsala nějáká elektronika co motorku zabezpečila...
nechal sem ji na 36hodin nabíjet pomalu nízkým proudem a chytla na šup...pak už baterka neumřela ani po měsíci stání...

u Bimoty sem ji nahodil přes auto 2x a postupně do 3 měsíců baterka umřela...

Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 20:31 | Nahoru | #29
Díky za postřehy, ono jí asi uškodilo obojí- start přes kabely když byla vybitá a následný provoz s poškozeným regulátorem,kterej jí nedokázal plně dobít. Zkusím jí přes zimu vícekrát nabít a maximálně na jaro pořídím novou.

(reakce na) Baterie poškozená starty přes kabely z auta

8.10.2012 v 20:40 | Nahoru | #30

Janek píše: MacNamara> To je takový problém nechat si tu baterii nechat otestovat zátěžákem. Zajdi s tím do nějaký autodílny nebo k dobrýmu prodejci aku a budeš mít jasno.

to je obcas k hovnu,takhle mi haprovala baterka v aute. byla dva roky stara a auto tyden stalo(jezdil jsem na moto) a uz jsem to nenahodil.tak jsem to nabil, jezdil klidne mesic a pohoda.pak to tyden nechal a zase. 2x mi to merili zatezakem v akuservisu a porad dokola, pomohla vymena a od te doby 3 roky klid
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 2 11.5.2024 v 20:01 combust
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist