Zajima me jestli negdo ze servisaku ma na tohle odbornej nazor zda to motorce muze uskodit nebo ne (napr. jestli je pri zabehu horsi mazani apod.) nebo jestli jsou dneska motory uz z vyroby na takove urovni, ze tato chvilkova otackova zatez jim nijak neublizi, i kdyz se dela uz v zabehu... protoze co servisak to jinej nazor, samozrejme v manualu je tusim jezdit do 5 tisic prvnich 1000 a tak ten motor taky v 99 procentech prvnich 1000 kilaku i jezdi.... dik a jezdete opatrne, zrovna vcera sem se malem skamaradil se srnou...
Ked ten motor zacne brusit pri 3000km, tak potom bude 7tis jazdit zabordelizovanom oleji...
takze zohriat a potom obcas jemne vytocit - ale nie cez plny plyn.
Existuje este druha teoria zabehu, da sa o tom citat na internete, robi sa tak, ze motor (olej) sa na volnobehu necha zahriat na prevadzkovu teplotu a potom sa bud na dyne alebo v premavke vytoci na 3.stupen na maximum, dobrzdi sa motorom, motor sa necha vychladnut a cely tento postup sa 3 zopakuje. Potom je motor zabehnuty. Na toto ale nemam gule :)
Proste s citem. Pomalu vytacet motor a pokud jedes do kopce,tak radsi lehci kvalt a vice otacek nez obracene(max pul plynu)
Ted jsem zajizdel nove pisty a asi po 500 Km jsem obcas dvojku a trojku podrzel,aby se to poradne promazalo. Po 1000 Km uz to nesetrim.
manuál není všechno, kámoš je třeba blb, co si prostě přečetl v manuálu, že skútr co si koupil se prvních 500km zajíždí maximální rychlostí 30km/h, takže to zajel způsobem: nastartuje, plný knedlík, ve 40km/h povolí plyn.. šak to tam tak přece píšou a těch 10km nic není..
takže to chce hlavně rozum a cit..
2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?
-nastartovat a nechat běžet do ohřátí cca 5 min, mírně plynovat a pak nechat vystydnout do okolní teploty
- zopakovat ještě jednou běh cca 5 min bez zátěže
- nastartovat , nechat 5 min ohřát a 10 min projet s minimální zátěží, nechat vystydnout
- nastartovat, 5 min zahřát a 15 min projet se stř zátěží ale bez prudkého přidávání plynu
- vyměnit ojej a jezdit bez omezení
Takže obdobný princip- od nejmenší zátěže zvyšovat, ale ze začátku se vyvarovat prudké akceleraci, ale vyšší otáčky /proměnlivě/ vůbec nevadí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?
Po schladnuti to zajizdim tak,jak jsem napsal vyse. To se samozrejme tyka cestovniho motocyklu. U zavodni motorky to je jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?
3 reakcí na tento příspěvek Zajíždění nové moto - vytočení do 10 tisíc?!?
toz vysvetlete mi, jak je mozne, ze prumerny Tonda Vomacka toho o zajizdeni motoru vi vice nez ti panove v Japonsku? to mi jaksi neni jasne..
samozrejme ze ve vyrobe se motory brzdi a meri se jejich zakladni parametry...takze v tomto pripade bych se ridil radami vyrobce.....takze manual