Téma: Skotsko 2012

7.6.2012 v 12:58
Tak jsem si letos splnil další sen a projel si Skotsko. Hodně lidí mě od toho zrazovalo, že tam pořád prší, je tam nevlídno atd. Když jsem vyjížděl, přes celou naší republiku bylo 5 stupňů, tak jsem si říkal, super, teď vymrznu a pak mi ještě bude chcát. Když jsem se v Calais nalodil, byl jsem jediný na motorce. Tak si říkám príma, tam fakt nikdo nejezdí, jen já takový blázen. A jako to dopadlo? Každý den slunce, nebo lehce pod mráčkem, teplo 25 - 30 stupňu, prostě paráda. Agličani i Skoti strašně příjemní lidé, chvíli jsem je učil jezdit vpravo

A nějaké fotky tady :

tazmanskycert.rajce.idnes.cz/Skotsko_na_moto_2012/

Naposledy editováno 07.06.2012 12:59:41

7.6.2012 v 13:26 | Nahoru | #1
Paráda

7.6.2012 v 13:28 | Nahoru | #2
závidím

7.6.2012 v 13:54 | Nahoru | #3
Fotky krasny! Co se tyce pocasi, souhlasim...takovejch lidovejch legend, co panuje okolo pocasi v Britanii...jsem tu uz skoro rok a kdyz si odmyslim duben a prvni polovinu kvetna (ktery byly fakt dost peklo...porad dest) tak je tu o dost lip nez v CR....slunicko, teplo, pohoda... Skoda, ze jsi nedal vedet predem tady na foru (nebo dal a ja to minul ), mohli jsme dat par desitek km spolecne :) Treba priste nekdy

7.6.2012 v 14:46 | Nahoru | #4
paráda, super. Bude i nějaký cestopis? Zajímali by mě info o najetých km, finanční náklady,..... Skotsko mě taky strašně láká, ale letos na to nejsou ani peníze ani čas. Nejradši bych napřed vyměnil motorku za nějaký cestovní endurko, než bych se pustil na takovej pořádnej výlet

7.6.2012 v 15:38 | Nahoru | #5
Hele a je pravda že je tam draho?Mě by to taky strašně lákalo...pověz jak ti výlet dopadl v číslech díks!

7.6.2012 v 16:50 | Nahoru | #6
Hele vy..rse na nějaký fotky tady na furu a koukej aspon sesmolit nějakej cestopis
Myslím že nejen mě by zajímali pocity, popis cesty, popis fotek, případně nějaký čísla ujetejch km a výsledný ceny a hlavně mapa cesty. Tak vzhůru do toho už se těšim.

7.6.2012 v 17:20 | Nahoru | #7
Já jel před rokem sem do Anglie,ale zas mi celou cestu pršelo a chcalo pořád... taky jsem byl jedinej na trajektu... Teď až pojedu směr dom,tak tu bude asi to samé Jinak pěkný fotky... asi si udělám výlet na sever někdy v létě...

7.6.2012 v 17:29 | Nahoru | #8
hmm Skotsko taky tam chci

7.6.2012 v 19:20 | Nahoru | #9
Jo kapánek dražší to tam je. Najel jsem 7800 km, spaní většinou po nějakých Bed and Breakfast, cena průměr cca 30 - 40 liber. , Jídlo srovnatelné jak u nás. Fish and chips seženež v lidovém pabu za 6 - 10 liber, pivo 2 - 3 libry. Benál tam je taky drahý, ale člověk na to nemůže koukat pořád, to by nezajel nikam. Životje někdy prostě otázkou priorit.

7.6.2012 v 19:40 | Nahoru | #10
Na ty cestopisy moc nejsem, a asi bych to tady moc nezvládl, PC není zrovna kámoš. ,jak jsem psal, celkově 7800 km, spotřebu ať si každý spočítá sám, trajekt mě vyšel tam a zpět na 1250 kč, řešil jsem to přes jednu firmu - Wágner, už jsem přes ně kupoval lístky na Korsu i Sardinii, bezproblémový přístup, pošleš datum kdy cheš jet, zpět ti pošlou časy odjezdů, vybereš, zaplatíš převodem a máš lístky v mailu, nikdy žádný problém. Jinak tam jsem jel přes německo, belgii a kousek francie do Calais, vylodil jsem se v Doveru, cesta 1.5 hoďky, kdyby se neplavili naší nepřízpusobiví občané, tak bych se i vyspal. Zpět jsem to vzal z Calais přes Paříž, takže jsem musel ve francii cvakat dalniční, celkem asi 30 euro. Francie mě bohužel nenadchla. Teda kromě Eifela, kde jsem byl v 6 ráno sám, takže jsem se mohl vyblbnout s foťákem. Jo a jelikož jsem odpůrce navigace a v noční paříži jsem zabloudil, stopl jsem si dva poldy na motorkách, kteří mě k eifelovce dovezli. Pěkně na majáčkách. Tak rychle jsem přes město ještě nejel.

Naposledy editováno 07.06.2012 19:43:50

7.6.2012 v 20:06 | Nahoru | #11
Co se týče cesty :

1. Z Doveru jsem po dálnici sjel až do Ulverstonu, je to městečko v parku Lake district Cumbria, nádherná oblast,tam jsem něco pojezdil, pro mě něj cestička v téhle oblasti A 592 Kirkstone pass, fakt pecka. Samé zatáčky,nádherná příroda, minimální provoz. Pěkné je město Windermere, akorát pro mě trochu moc turistů.
Pak jsem se přesunul nahoru do Skotska, přes Trossachs park, Loch lomond až k Fort William. Nádherná příroda, pořád samá jezera. Poloostrov Skye je pecka, malý provoz, takhle už vypadá pro mě to pravé Skotsko. Tam jsem plul trajektem z Mallaig. Vede k němu nádherná cesta A 830. Zpět jsem se vracel přes most kolem hradu Eilean Donan, kde se točil Highlander. Skotsko je vlastně pořád samý hrad a zříceniny.

Naposledy editováno 07.06.2012 20:08:38

7.6.2012 v 21:06 | Nahoru | #12
supr, doufam ze nebudu muset couvnout a pristi rok se tam taky vydam

1 reakcí na tento příspěvek Skotsko 2012

7.6.2012 v 21:33 | Nahoru | #13
2.Pak jsem si objel celý severní výběžek, silnička A 832 je nádherná, pak 835, 837, 894,838 městečka Durness, Tongue. Tohle je to pravé Skotsko!! Vlastně až k městu Thurso je to fakt paráda, opuštěné, jenom jezera, moře, planiny a hory. Od Thurso už to bylo víc osídlené. Prakticky nejsevernější místo Skotska - Dunnet head bylo fajn,je tam maják viz jedna z fotek, ale oficiálne nejsevernější je John O´Groats. Tam to byla komerce. Pak Wick, Inverness, už pro mě bylo o ničem. Cairngorms park poblíž Aberdeenu je taky nádherné místo. Silnička A 939 vede horami, krásná příroda, ale už je to jiné než sever. U městečka Stonehaven Dunnottar - nádherný hrad na skále. Pak Falkirk, ale to je pro mě taky komerce, turisti, dětské atrakce, stánky s občerstvením, atd. Technicky určitě zajímavé.

(reakce na) Skotsko 2012

7.6.2012 v 22:12 | Nahoru | #14
tazmanskyčert>

Moc pěkny , trochu závist i když taky to máme za pár, zítra odjíždíme na Krym. Příští rok máme ale Skotsko taky v plánu, tak snad to klapne.

7.6.2012 v 22:15 | Nahoru | #15
nadherny fotky, cim jsi to prosimte fotil?? taktez zavidim takovy pekny vylet

7.6.2012 v 22:47 | Nahoru | #16
včera jsme přijeli domu ze skotska a poslední tři dny slušně pršelo a bylo přes den 6 stupnů , je potřeba mít trochu štestí na počasí,

9.6.2012 v 01:10 | Nahoru | #17
Tak som si minuly vikend na svojom GS ADV vyskusal pobrazdit cesticky Skotska a musim jedine odporucat!!!
Cesty su vo vybornom stave, casto paradne klukate (len bacha na ovce a kozy, ktore sa volne popasaju a mozu si to skratit krizom cez cestu), zvlast pekne su cesticky medzi Highlands smerom k jednotlivym farmam a medzi farmami. Velmi uzke, klukate a krasne sa vlnia, takze je to miestami ako na horskej drahe a clovek konecne velmi intenzivne pociti, ako pracuje perovanie a tlmice
Ubytovanie:
- campingy su dostupne zvlast okolo jazier (nazyvaju ich Loch, nie Lake). Cena od 10,-Pounds/noc
- B&B (Bed&Breakfast) ODPORUCAM!!! zvlast ak prsi a clovek uz je komplet mokry po predchadzajucom stanovani. Cena cca. 30,- Pounds/noc
- Hotel, drahe, ale pohodlne na jednu-dve noci. Cena: cca.60,- Pounds/noc. Ranajky +6-7,- Pounds
- Hostel, su tu nejake, ale treba sa rezervovat dopredu cez net alebo phone. Cena cca.9,- Pounds/noc
Uvedene ceny su za: 1clovek, 1 stan a motorka.
Urcite nema zmysel trepat sa na Loch Ness Je to len hlupa atrakcia pre amikov. Omnoho krajsie je Loch Lomond a je to blizsie. Takisto stoji za to navstivit lokalne distillery a ochutnat+zakupit super whisky.