paolo_novy Přidat reklamu

Téma: nejede
4.5.2012 v 06:02
zdarec,mám doma na opravu fechtla,borec předemnou,nelil do benálu olej a zadřel kliku,pak jej nechal 5 let ve stodole.vyměnil jsem ju a motor složil,ale stalo se,co sem čekal,fechtl nejede a to ani na roztlační,když vytáhnu svíčku,je suchá,proč tam nejde benál,je možné že s tím zničil i něco jinýho,než kliku?? Píst a válec na povrchu jsou pěkný
Předchozí
1 2
Následující

nejede

4.5.2012 v 06:24 | Nahoru | #1
Určitě blbý CDI

nejede

4.5.2012 v 07:05 | Nahoru | #2
Pokud to stálo 5 let co třeba takhle zkontrolovat hadičku do karburátoru, kohout atd.? Jelikož nádrže u fichtlu kvetly jedna báseň tak byly kohouty ucpaný raz dva. Když to nebude kohout ani hadička bude to karbec.

1 reakcí na tento příspěvek nejede

4.5.2012 v 07:40 | Nahoru | #3
no po tom sem šel jako první,do karburátoru de benal,vytahl sem obě trysky a drátkem vyčistil dané dírky,ty sou čistě,potom sem myslel že to bude jehlou v šoupátku,ale taky nic,už prostě nevím proč do válce nejde benzín,neb svíčka po vytažení je pořád suchá,ještě mě napadlo válec,ale nevím,jak poznat jestli tam není problám,vevnitř je hladký,bez škrábanců

(reakce na) nejede

4.5.2012 v 07:47 | Nahoru | #4

krofc píše: no po tom sem šel jako první,do karburátoru de benal,vytahl sem obě trysky a drátkem vyčistil dané dírky,ty sou čistě,potom sem myslel že to bude jehlou v šoupátku,ale taky nic,už prostě nevím proč do válce nejde benzín,neb svíčka po vytažení je pořád suchá,ještě mě napadlo válec,ale nevím,jak poznat jestli tam není problám,vevnitř je hladký,bez škrábanců



no tak když čistíš trysky drátama tak nemá cenu ti v něčim radit protože tomu stejně asi nerozumíš

nejede

4.5.2012 v 07:54 | Nahoru | #5
má to kompresy? že tam nebyl olej se většinou jako první zadírá píst ve válci co kroužky? nepřisává kolem gufer? dal jsi nová? dal jsi všechna nová těsnění? mezi kartery, pod válec mezi přírubu karburátoru a válec a přírubu a karburátor? karburátor celej rozebrat a pořádně propláchnout benzínem v injekční stříkačce a ještě se může profouknout stlačenym vzduchem pokud je správně nastavený zapalování jak má jiskru házet musí 0,4mm odtrh 1,5mm před horní úvratí předstih

nejede

4.5.2012 v 08:09 | Nahoru | #6
no karbec je profouklej kompresorem,ještě po 3 se podívám na predstih a odtrh,ale ten byl dobrej,no trysky sem profoukl vzduchem,ale potom i drátkem,abych viděl průchodnost. Jiskru to háže,gufera byly špatný,tak sem je vyměnil všechny,válec a píst sou vpořádku,kroužky taky a těsnění sem koupil 4mm,neb sem myslel že to netěsní,kompresy to má

nejede

4.5.2012 v 09:40 | Nahoru | #7
tak jsem to opět rozdělal,karburátor,válec,přetěsnil,zkontroloval jiskru a že teče benzín,četl sem názor,že když vydělám trysku a podržím cepák,že bude tryskou protíkat benzín,je to pravda,neb mě neteče,dokonce ani neprotíká co je přepust na karburátoru,skusil sem párkrát šlápnout a svíčka opět suchá

nejede

4.5.2012 v 10:55 | Nahoru | #8
Je v plovákovce benzín? Není přicpanej jehlovej ventil nad plovákem? Jaká je hladina? Při nízké hladině to prostě nechytne. Správná hladina - pusť kohoutkem benál do normálně složenýho karbecu namontovanýho na chrchlovi, nesahej na přeplavovák ( cupák, cepák pod.). Když vidíš ž už se v hadičce benál nehýbá, že už další neteče do plovákovky, tak benál zavři kohoutkem u nádrže, odšroubuj ty dva čočkový šroubky na víčku plovákovky a to sundej. Pak zatlač prstem plovák až dolů na dno. Je-li po zatlačení hladina k takovýmu tomu krčku co je nahoře na plováku, tak je dobrá, je-li níž seřídit plíšek který uzavírá jehlovej ventil nad plovákem. Nejdřív ale zkus ten ventil jestli vůbec dobře chodí - jak to stálo, mohlo se tam dostat svinstvo a on nepouští benál do karbece. Což bude asi nejpravděpodobnější, když ti ani při zmáčknutým cupáku nejde karbec přeplavit.

nejede

4.5.2012 v 11:17 | Nahoru | #9
Tak tak...
Já bych šel od začátku - teče z kohoutku benzín - teče ze sundaného víčka plovákovky benzín - teče dírou po hlavní trysce - teče z emulzní trubice (palivo by se tam mělo objevit) při přeplavení karbece (se musíš podívat zepředu po sundání nátrubku filtru).
Pak by to mohlo zavrčet.
P.S. - dovezl sem Pincka a z nádrže netekl benzín ani když sem mu domlouval.
Příčina? - na dně bylo tak dva cm na výšku olejovo-prachovo-térové usazeniny. Byl tím nepochopitelně zacpaný i hlavní přívod, nejen rezerva. To se dějí věci, jéje .
Čištění trysek drátkem - někdy je tam ten bordel tak zarvaný, že jinak nelze.
Pokud nebudu trysku takto rajbovat třikrát denně, kalibrovaný otvor nijak významně nepoškodím, aby to mělo podstatný vliv na chod stroje (omotaný tenký drátek na řídítkách je jedna s podmínek úspěšné účasti na sportovním podniku ).
Všeho s mírou a s rozumem.

nejede

4.5.2012 v 12:00 | Nahoru | #10
když jsem to dovezl dom,rozpůlil motor opravil co bylo potřeba a dal na chrchla,sundal nádrž,vyndal kohout,rozebral přepínač rezarva-vypnuto,celý vyčistil,bylo tam zaschlí jako by blatíčko,vyčistil nádrž ředidlem,vylil bordel,že ho tam bylo. Potom sem šel dál,rozdělal ten šřoub kde je ta jehla na uzavírání karbecu,neb se ani nehla,vyleštil ji filcem na dremlovi,nasadil zpátky a zkusil nanečisto pustit kohoutek benálu,tekl jak má,dal šroub do max polohy a pouštěl benál a povoloval dokud to nepřestalo týct a nebyla správná hladina,karburátor sem dneska čistil stříkačkou,když zmačknu cepák,mám sundanej filtr a zepředu sou dirký k tryskám,tama mi benzím teče,ale válec je suchej a svíčka taky,už nevím co je zle.

nejede

4.5.2012 v 12:21 | Nahoru | #11
Nevím, co čekáš za zázračnou radu...
1) jestli benál neteče kam má, čisti mu cestu včetně kanálků v odlitku. Kompresor nevím jesli je ideální nářadí... Stříkni do karburátorem do sání trochu benálu stříkačkou, jestli zavrčí, aspoň tě to povzbudí. Jinak dobrej vercajk si uděláš tak, že z ocelovýho kartáče vytrhneš chlup a zasuneš ho do jehly k injekční stříkačce a v té jehle drátek zmáčkneš kleštěma.
2) dej druhej dobrej karbec

nejede

4.5.2012 v 13:54 | Nahoru | #12
Tak do karbecu jde, karbecem prochází ale dál ne. Ucpatý výfuk? Přicpaný koleno mezi válcem a karbecem? Ucpaný luftfiltr? Zkus to bez něj. Má to kompresi? Stříkni trochu benálu přímo pod svíčku -asi tak vršek od petflašky - zavrčí li a pak zdechnem koukni pro jistotu na gufero pod zapalováním - třeba se ti hlo po nasazení, musí bejt trošku doklepnutý. Máš mezi karbecem a motorem daný těsnění? Třeba to tama saje falešnej vzduch.

nejede

4.5.2012 v 14:13 | Nahoru | #13
na to gufero se podívám,to mě musím pravdu přiznat úplně vypadlo a těsnění mám,dokonce sem tak zoufalej,že sem tam dal i těsnící silikon červenej do 300stupnů,skusím to bez toho výfuku a už sem to roztláčel i bez filtru,ten sem myslel že bude špatný,ale i bez něj to stojí za prd

1 reakcí na tento příspěvek nejede

4.5.2012 v 14:36 | Nahoru | #14
Jo taky jsem zažil,že si domácí kutil udělal nové těsnění pod karbec a pod výfukové koleno a akorád do těch těsnění zapoměl udělat díry.

nejede

4.5.2012 v 16:30 | Nahoru | #15
Nemas otocenou vlozku ve valci ? uz jsme to taky videl

nejede

4.5.2012 v 17:23 | Nahoru | #16
saje to když přiložíš ruku na karburátor co je ssání a šlápneš? ten vejfuk to je taky možný ale aspoň prdnout by to mělo neni to natolik vyběhaný že to nenasaje? zkus pořádně roztlačit

nejede

4.5.2012 v 17:26 | Nahoru | #17
nic jednoduššího,než fitl není.prostě k tomu sedni a popřemýšlej

nejede

4.5.2012 v 19:52 | Nahoru | #18
tak sem tam dal misto filtru rukavici gumovou tenkou,sase to trochu,nic moc,bude vyběhanej asi válec,nevíte někdo kdo a kolik stojí výbrus,jinak po našlápnutí s nataženou rukavicí,je vidět snaha o to,nasát ji,ale moc malá

nejede

4.5.2012 v 20:20 | Nahoru | #19
Vybrus jak kde +- 300 pist 150 + krouzky lepsi bude kdyz si na fichtl kramku koupis 40mm valec aji s pistem s krouzkaa za 600 , Este nez zacnes hledat nekoho na vybrus sundej komplet valec s hlavou poradne vsecko vycistit aji kolinko ke karbecu a karbec taky vycistit potom tito musi jet i kdyby to neslo jinak zkus dat trosku etheru do sani to musi blafnout aspon na chvilec

nejede

4.5.2012 v 21:08 | Nahoru | #20
sundej válec a uvolni pístní kroužky.

nejede

5.5.2012 v 08:55 | Nahoru | #21
Strikni pod svicu trochu benalu, je jiskra dostatecna? Tesni hlava a valec? Nekolikrat se mi stalo, ze motor si zezacatku proste sam nenasal a po striknuti pod svicu to blaflo a normalne zaclo sat > nechciplo to a uz to bezelo furt :) p.s. doufam, ze jak si pulil, tak si pri skladani namazal valec at to treba i tim tlacenim nezadres zas....

nejede

6.5.2012 v 18:51 | Nahoru | #22
Koukni na předstih, jestli ti to nepálí až za úvratí. Strč šroubovák do válce, vyjeď pístem až nahoru, strč pod kladívko papírek z novin a pak utáhni tu předlohu. Pak vem stříkačku, nacůcni trochu benzínu a střikni to pod svíčku, našroubuj jí suchou a zkus to nastartovat. Když ne, tak ji vyměň za jinou. I když je suchá, tak pod tlakem nemusí pálit.

1 reakcí na tento příspěvek nejede

6.5.2012 v 18:55 | Nahoru | #23
Fekál mi jel i s 1,5 mm hlubokou rejhou přes celej válec od ulomenýho pojistnýho kroužku od čepu. Je to zweitakt, ten jde furt, sice netáhne, ale motor musí vrčet i na marmeládu.

(reakce na) nejede

6.5.2012 v 19:58 | Nahoru | #24
atheris> marmeládu... jinak kdyby svíce nepálila pod tlakem, tak rozhodně není suchá ;) teď je otázkou jestli pálí, ale je naprdlačku předstih, nebo tam neteče šťáva :)

nejede

6.5.2012 v 21:22 | Nahoru | #25
no štáva tam neteče,ale nevím proč,svíčka je vždy suchá,mám to rozhozený,myslím že jsou špatný pístní kroužky,že to nemá takový tah,aby to nasálo benál,zítra budu pokračovat a budu zkoušet,jinak předstih mám si myslím dobře,měřl sem to šuplerou a nastavoval otevření

nejede

6.5.2012 v 23:22 | Nahoru | #26
Zkus stříknout startovací sprej a startovat, když chytne budeš vědet hned...
stačí i čistič brzd..

nejede

7.5.2012 v 00:33 | Nahoru | #27
Prostě, jestli ti to stojí za to, zavez to někomu na opravu... riskuješ, že se z tebe stane dřív dopisovatel jak mechanik.

(reakce na) nejede

7.5.2012 v 07:36 | Nahoru | #28
PEPAFJR>

1 reakcí na tento příspěvek nejede

7.5.2012 v 13:41 | Nahoru | #29
obráceně píst? šipka dolů k výfuku

1 reakcí na tento příspěvek nejede

7.5.2012 v 17:19 | Nahoru | #30
To vypadá, že máš neutěsněnou kliku. Dvoutakt saje pod píst do kliky. Nad pístem může být komprese jak hovado, ale pokud bys měl díru v karteru, nenasaje a při spodní úvrati nepřepustí nad píst.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr špatně startuje dusí se Jawa 50/21 Pionýr RiderofNSR125 9 7.6.2024 v 22:03 petr.machy
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78


TOPlist