Na internetu jsem zjistil tohle::
Jeden uživatel fabie 1,4 MPI CNG uvádí spotřebu 5 kg plynu/100km a 0,5 l/100km naturalu. Při ceně 24,2 za kg plynu to vychází cca na 1,40 kč/km.
Nevýhody co jsem vyčetl za chvíli na netu:
- malý dojezd (fabia 270 km)
- méně čerpaček (to mi až tak nevadí)
- přepínání z benzínu na plyn až při úplném zahřátí motoru na provozní teplotu (u LPG se přepíná třeba již při 30°C, takže při kratších trasách by byla velká spotřeba benzínu)
- bomby zabírají prostor
- nemožnost vjíždět do některých garáží
- složitost systému
Jaké máte zkušenosti a o jakých nevýhodách CNG ještě víte? Musí se častěji štelovat ventily jako u aut s LPG? Případně jak vám vychází provoz na km.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké máte zkušenosti s CNG ?
1 reakcí na tento příspěvek Jaké máte zkušenosti s CNG ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké máte zkušenosti s CNG ?
z-x-r píše: Kup si TED svet motoru zrovna ti to tam presne rozepisuji.
OK, koupím. Mě zajímají taky hlavně i zkušenosti majitelů a ne jen těch zažraných co jsem našel na cng fórech.. proto jsem to založil zde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké máte zkušenosti s CNG ?
Danielos píše: OK, koupím. Mě zajímají taky hlavně i zkušenosti majitelů a ne jen těch zažraných co jsem našel na cng fórech.. proto jsem to založil zde.
pospes si ale, zitra vychazi novej1 reakcí na tento příspěvek Jaké máte zkušenosti s CNG ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké máte zkušenosti s CNG ?
Dolph-cz píše: cng je technoligicky ještě složitější,než lpg,problém i se servisem....,když už plyn,tak lpg,ale musíš najet alespoň 30tis km ročně,aby to mělo smysl.to by u firemního neměl být problém..
Je to auto pro technika, nájezd asi cca 40 tkm za rok. Jen cesta do práce a zpět je 80 km.
Mi se do LPG nechtělo, protože kamarádi a známí to měli a prakticky furt něco řešili. Nejhorší bylo, že servis plynu řekli kamarádovi, že to není problém v plynu a automechanici zase tvrdili, že to v plynu je.. takže když furt musel něco řešit, náklady šly nahoru, dlouho jezdil jen na benzín.. Auto je od toho aby sloužilo a ne abychom my sloužili mu, proto se mi do toho zatím nechtělo, ale ceny PHM a nájezd technika mě přivedlo k úvaze o CNG.
Taky se divím, že ceny aut s LPG jsou menší než ty samé auta v TDI.. což by vedlo zase k zamyšlení, jestli je to LPG tak výhodné..
Čerpacích míst je v ČR 30.
Závady jsem na to ještě neslyšel od nikoho.
Jsou některé značky, které to prodávají v nových autech.
Spotřeba je velmi rozdílná v mrazu a v létě, protože v zimě dáš do nádrže toho plynu víc...
2 reakcí na tento příspěvek Jaké máte zkušenosti s CNG ?
LPG:
Měli jsme ve starém Formanu. Nebyl jidiný problém, jen ve větších mrazech pod -10°jsme museli startovat na benzín. Jina běžně start na plyn. Za celou dobu (7 let) nebyl opravdu jediný problém s LPG. Naproti tomu strejda s favoritem měl problémy pořád (jiná firma na přestavbu). Na plyn nenastartoval vůbec, pořád to seřizoval, pořád mu to pořádně nefungovalo. Na LPG jezdil tak ze 40%. My z 90%.
CNG:
Teď má otec Passata na CNG - 1.4 TSI. Nádrž na CNG je místo rezervy, dojezd 350-400 km, podle těžké nohy. Všechno si řídí automatika, nemusí se nic ručně přepínat (nevím jak to funguje teď u LPG, ale jak jsme měli Formana, tak jsme přepínali ručně.) Na CNG jezdí z 85% a většinou proto, že mu dojde CNG, přece jenom je těch čerpačet trošku málo. Na CNG to jede o poznáni lépe než na benzín. Má ho 3 roky za tu dobu už musel 2× měnit nějaké ventily a čidla na nádrži. Hlásilo to prázdnou nádrž, tak byla ve skutečnosti plná. Jedna výměna 24 tis.. Náklady na 1km má asi 1,5 - 1,8 Kč ... Na dálnicích nejde pod 180km/h
Pokud máš doma nebo na firmě plynovou přípojku, můžeš si dokonce zřídit vlastní plnící stanici. Nevýhoda je v tom, že natankování auta trvá skoro celou noc. Zase na druhou stranu je plyn asi o 30% levnější.
Do podzemních garáží nesmí LPG, CNG může (jak už říkal honda), ale je taky pravdou, že jsem se už setkal s podzemními garážemi, kam byl zákaz vjezdu i s vozy na CNG.
Potom mám celkem čerstvě Opel Combo 1,6, to už ej tovární stavba, takže flašky pod podlahou, kufr nedotčenej, ale nemá to rezervní kolo - žádné. Je tam lepení a kompresorek. Provoz +- bez problémů, jednou nešlo plně natankovat resp. vyjet. Závada je to častá a bývá na elmag. ventilu, kterej přepouští mezi flaškama, nebo na kabeláži k němu. Startuje to na béňo, ale prakticky okamžitě samo přepíná na plyn, i v zimě. Spotřeba benzínu je tedy zandbatelná, plynu žere kolem 5,5-7 kg na 100 km. V Plzni máme drahej plyn, takže to vychází zase reálně kolem 1,70 na km (opět včetně benzínu).
Máš-li čerpačku po ruce a akční rádius je v rámci dojezdu, není problém. Jo - ale je to líný, takže pro závodníky neee.
EDIT:
Ještě dodatek.
1 kilo CNG odpovídá zhruba 1,4 m3 a pro výpočet spotřeby kubík odpovídá litru benzínu.
Cena přestavby - nevím aktuálně, ale byly kolem 50 tis. zhruba rok 2003. Dneska to bude ale podobné. Obecně se dá říci, že přestavba na LPG je za polovic, pokud chceš klasický starý směšovací systém. Pokud půjde o srovnání vstřikování plynu, bude to podobná cena u obojího, CNG bude asi výš díky vysokotlakým komponentům.
Osobně bych auto nepřestavoval, koupit starší s přestvabou - ano, pokud se spokojíš s menším, nebo žádným kufrem (CNG nádrže se nedělají místo rezervy jako na LPG), ale jinak bych preferoval tovární stavby.
Naposledy editováno 26.04.2012 11:32:40
Cena CNG se nyní poghybuje zhruba od 22 do 27 korun za kilo, přičemž Praha je v té levnější části, Plzeň a Vary jsou v té dražší. V německu je to kolem 1Eura, častěji do 1 Eura. Dost pravděpodobně by se v říši dala i ta domácí stanice pořídit levněji.
A k už výše uvedené tankovací kartě, to je pro ČR nutnost. Bez ní si neškrtneš. Většina stanic je nonstop samoobslužná, ale jen s CNG kartou, jinak hotovostní platby jsou časově omezené, často je plnička i za plotem, který se otevírá právě kartou. 300 na béňo od pražské, je příjemný bonus, ale jen plynoměr na baráku nestačí, musí skrz něj také téct plyn od PPAS .
Výhledově by se měly stanice osazovat buď v rámci běžných benzinek, jako je třeba v Praze na Shellce, nově teď v Brně na Benzině, a nebo sólo, ale s terminálem na klasické platební karty, ale zatím jen hudba budoucnosti.
Přehled stanic je třeba na CNG WEBU
1 reakcí na tento příspěvek Jaké máte zkušenosti s CNG ?
Před 5ti rokama sem přestavěl na LPG,za rok a fous sem měl zaplacenou přestavbu.Je to o nájezdu.Tankovací uzávěr mám pod víčkem vedle benzínovýho hrdla,nálepku žádnou,tudíž parkuju kdekoliv-páč to nikdo nepozná,že je to plyňák.
Vasek_13 píše: Nevím jestli Ti to v něčem pomůže, ale pár postřehů mám taky.
LPG:
Měli jsme ve starém Formanu. Nebyl jidiný problém, jen ve větších mrazech pod -10°jsme museli startovat na benzín. Jina běžně start na plyn. Za celou dobu (7 let) nebyl opravdu jediný problém s LPG. Naproti tomu strejda s favoritem měl problémy pořád (jiná firma na přestavbu). Na plyn nenastartoval vůbec, pořád to seřizoval, pořád mu to pořádně nefungovalo. Na LPG jezdil tak ze 40%. My z 90%.
CNG:
Teď má otec Passata na CNG - 1.4 TSI. Nádrž na CNG je místo rezervy, dojezd 350-400 km, podle těžké nohy. Všechno si řídí automatika, nemusí se nic ručně přepínat (nevím jak to funguje teď u LPG, ale jak jsme měli Formana, tak jsme přepínali ručně.) Na CNG jezdí z 85% a většinou proto, že mu dojde CNG, přece jenom je těch čerpačet trošku málo. Na CNG to jede o poznáni lépe než na benzín. Má ho 3 roky za tu dobu už musel 2× měnit nějaké ventily a čidla na nádrži. Hlásilo to prázdnou nádrž, tak byla ve skutečnosti plná. Jedna výměna 24 tis.. Náklady na 1km má asi 1,5 - 1,8 Kč ... Na dálnicích nejde pod 180km/h
Pokud máš doma nebo na firmě plynovou přípojku, můžeš si dokonce zřídit vlastní plnící stanici. Nevýhoda je v tom, že natankování auta trvá skoro celou noc. Zase na druhou stranu je plyn asi o 30% levnější.
Do podzemních garáží nesmí LPG, CNG může (jak už říkal honda), ale je taky pravdou, že jsem se už setkal s podzemními garážemi, kam byl zákaz vjezdu i s vozy na CNG.
To čumím, protože tchán má stejného passata a úplně stejné zkušenosti, po najetých 50 tis a třech letech.
Tedy, měsíc po záruce v prdeli lambda, půl roku po záruce to stejné čidlo nádrže. Ještě lepší sranda byla, že ho dva autorizované servisy VW poslaly do háje, že mu to neopraví. Jinak zkušenosti pozitivní, jede to pěkně, jen v některých zemích je trochu opruz najít stanici na CNG, u nás celkem lepší...
CNG sice do podzemních garáží teoreticky může, prakticky je skoro na všech zákaz vjezdu GNG i LPG....