globalmoto_kveten





Téma: Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe
17.10.2011 v 23:19
Nekde jsem slysel, ze u 2T ostryho endura je potreba zmenit nastaveni bohatosti smesi na zimu - dat jiny trysky - a na jare zase zpet.

Delate to? Kdy je vhodna doba? O kolik vetsi/mensi trysky davate a pri jakych teplotach s tim jezdite.

Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

18.10.2011 v 08:23 | Nahoru | #1
dava se vetsi tryska i u 4T

Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

18.10.2011 v 08:45 | Nahoru | #2
Nevím co máš za motorku ale u svý EXC 250 2T, to trykuju a i upravuju bohatost směsy. Trysku dávám větší konkrétně pro svou KTM 168

2 reakcí na tento příspěvek Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

18.10.2011 v 09:39 | Nahoru | #3
Já to spíš nedělám, ale možná letos u dvácy jo.
Každopádně gratulace k první oranžové, pokud je to dobrej kus tak budeš spokojenej
Jinak k otryskování doporučuji tabulky co jsou v manuálu, celkem dobře to sedí - já jsem teda zrovna teď skončil s o stupeň chudší volnoběžnou, ale jako základ je to super.

(reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

18.10.2011 v 10:25 | Nahoru | #4
Vespa> Já to taky nikdy nedělal, ale letos v létě to prostě nejelo a bylo to přetryskováním, takže to na zimu asi udělám tady.

Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

18.10.2011 v 11:08 | Nahoru | #5
Dělá se třeba i jinej odtrh na svíčce,podle teploty a taky nadmořské výšky.Co si ale budem povídat,ve finále je to stejně o tom kdo na tom sedí. Já nic netryskuju,když motorku pořádně ohřeju,tak moc rozdílů nepoznám(jezdim furt pomalu )

(reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

18.10.2011 v 11:19 | Nahoru | #6

Vespa píše: Já to spíš nedělám, ale možná letos u dvácy jo.
Každopádně gratulace k první oranžové, pokud je to dobrej kus tak budeš spokojenej
Jinak k otryskování doporučuji tabulky co jsou v manuálu, celkem dobře to sedí - já jsem teda zrovna teď skončil s o stupeň chudší volnoběžnou, ale jako základ je to super.



Ja nemuzu rict, ze bych s Huskou nebyl spokojenej, ale vadila mne ta vaha a "tezkopadnost" ctyrtaktu.

Do manualu se podivam a zkontroluju, co tam ted vlastne mam za trysky a podle toho uvidim.

1 reakcí na tento příspěvek Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

18.10.2011 v 13:15 | Nahoru | #7
Pokud je svíce cihlově zabarvená nemusíš nic a až dojdeš k maximu,či minimu šroubu bohatosti vzduchu ,tak pak řešíš natryskování a jehlu(stále je výchozí barva svíce),černá- zašroubováváš/bílá- odšroubováváš.Samozřejmě pokud plánuješ jezdit nonstop v -8C a jiných n.m. výškách, tak to rovnou dle tabulek přehaž.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

18.10.2011 v 20:00 | Nahoru | #8
marko> Planuju jezdit do -5 stupnu ve vyskach do 500 m.n.m. Podle te svicky se budu ridit. To udelam uz ted.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 07:21 | Nahoru | #9
Honza XT> Ta barva je výchozí,ale moto musí před vizuální kontrolou pořádně jet(žádné dojíždění na volnoběh,prostě v nasazení rychle zastavit a chcípnout a ven s ní pak na kontrolu(nespálit se ,třeba až to vychladne trochu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 08:02 | Nahoru | #10
marko> to je ale jenom půlka práce, dost důležitá je i volnoběžná tryska, a tu odladš spíš stylem pokus-omyl.
Začít u hodnoty v manuálu, a projet.
Motorka musí jít pravidelně a hladce odspodu, čistej zvuk, a rychle reagovat na plyn.

Když je volnoběžná směs moc chudá tak je volnoběh vysokej, přerývavej a nepravidelnej, takový to drnnnnnnnn drnnnnnnnnnnn drnnnnnnnnnn

Když moc bohatá tak to čadí, je to lenošný a zvuk je takovej hlubokej bez života.

Aspoň co jsem vypozoroval za svých chabých zkušeností

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 09:00 | Nahoru | #11
Vespa> Já bych rám Katky otryskal na podzim. A do jara si rozmyslel, zda ji šplíchnout na modro či červeno. Pak by to mohlo jet

Teď se mi svezení na tvé krasavici asi vzdálilo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 12:44 | Nahoru | #12
DavidH> nekápla ti pryskyřice do snídaně?

(reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 13:15 | Nahoru | #13
Vespa>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 13:33 | Nahoru | #14
Vespa> Prosim tě měl bych dotaz, když mám nepravidelnej volnoběh a trochu díru po rychlym pridání plynu z volnobehu, tak by mohla pomoct jina volnoběžná tryska? Asi teda zkusit vetší ne? A je to pilot jet nebo pilot air jet?? Vím že jsi to někde popisoval, ale už nevim kde to bylo Díky

Honza XT> sory za dotaz mimo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 15:56 | Nahoru | #15
Vojta_WR-f> u čtyřtaktu je to jiný.
Nepravidelnej volnoběh vyřešíš šroubem směsi a volnoběžnou tryskou, a ta díra po přidání je věc akcelerační pumpičky - popisoval jsem to zde http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=100707&fid=65&pgr=#goto4824163
Zkráceně - rozdělej karbec, vyměň leak trysku co tam máš /asi 70 nebo 80) za 40.
Číslo dílu u Yamahy by mělo být
044 99108-KRN-0400 JET, LEAK (#40)
ale radši si to ověř. Přesnej název je "Leak jet" a nebo "power jet".
Pak můžeš převlíknout O-kroužek přes přepákování tý pumpičky, ale to popisuju v odkazu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 18:27 | Nahoru | #16
Vespa> Ja mam dotaz ohledne 2T, sroub bohatosti, nebo-li air screw. Co ovlada? benzin nebo vzduch? POkud vzduch tak bych mel utahovaním mít bohatší směs ne? Je to pravda nebo ne?

(reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 18:35 | Nahoru | #17
Vespa> Díky moc. Ten o-kroužek jsem dával už dřív a pomohlo to, ale ne uplně. Vyzkoušim co jsi psal, snad to pomůže

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 20:09 | Nahoru | #18

motohellrider píše: Vespa> Ja mam dotaz ohledne 2T, sroub bohatosti, nebo-li air screw. Co ovlada? benzin nebo vzduch? POkud vzduch tak bych mel utahovaním mít bohatší směs ne? Je to pravda nebo ne?


ovládá množství vzduchu - takže povolit = chudší směs, utáhnout = bohatší směs. U 4T je to naopak.

Vojta_WR-f> nz, ať se podaří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 20:44 | Nahoru | #19
[quote=Vespa]ovládá množství vzduchu - takže povolit = chudší směs, utáhnout = bohatší směs. U 4T je to naopak.

Pokud se tady stále jedná o dvoutakt,což předpokládám ,tak to co píšeš je přesný opak co píše marko v přísp. 7 .
Já jsem si taky myslel že když povoluji - obohacuji , dotahuji - ochuzuji ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 20:52 | Nahoru | #20
Vespa> Teda pokud to jeka pises, a ja jsem si to myslel to same, tak jsme zkouesl sroubovat ven a rekace na plyn mi přišla mnohem ostřejší, přechod na přívěru byl hodne rychly než když je sroub pritahly. Mate pro to nekso rozumne vysvtelení?

díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 21:39 | Nahoru | #21
motohellrider> Jo, s chudou směsí to pojede vždy lépe než s bohatou. Takže i reakce na plyn je rychlejší. Jenže chudá směs má vyšší teplotu hoření, takže když se to přežene, tak dojde razdva k propálení pístu nebo zadření. Roky zkušeností s jawou S chudou směsí bude mít nepravidelný volnoběh, povolovaním šroubku se bude volnoběh zvyšovat, když bude směs už moc chudá, tak se po zahřátí bude volnoběh samovolně zvyšovat a zvyšovat a může dojít i k samozápalům. Takže u 2T platí dvounásob, že raději bohatší směs. :)

Na zimu mi vždy stačilo jen přidat na bohatosti právě tím šroubem. Teda u jawy a MZ. A dával jsem ji bohatší ža tehdy, když začala v kose motorka hůře startovat a když nedržela studená otáčky.

(reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 22:08 | Nahoru | #22
c.j.> To zní logicky ale furt nemam peknou barvi svicky, asi mi to zere olej

Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

19.10.2011 v 22:15 | Nahoru | #23
Njn, asi budeš muset vyměnit gufera na ventilech

(reakce na) Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

20.10.2011 v 10:30 | Nahoru | #24
tatar> Ten vůl jsem já- černá odšroubováváš/bílá zašroubováváš(dělat po čtvrtotáčce a řádném projetí)Ono to tím zkoušením stejně vyjde najevo.Při nižších teplotách se šroub bohatosti směsi zašroubovává oproti letnímu provozu,studeného vzduchu je při expanzi a výbuchu více.Je potřeba si uvědomit, že tam jde konstantní dávka benzínu a tím šroubem se reguluje množství přisávaného vzduchu,čím více povolíme tím více jej tam jde a směs je chudší(na benzín) a naopak.Při chudé směsi svíce bělá a při bohaté černá.

Otryskovani u dvoutaktu v zavislosti na rocni dobe

20.10.2011 v 18:46 | Nahoru | #25
marko> Teď je mi to jasné,když povoluji - ochuzuji,dotahuji - obohacuji. Ono to jde vydedukovat i třeba z tabulky co je v manuálu,při teplotě 20 stupňů je od dorazu povolen šroubek o jednu otáčku,při 5 stupních jenom o 3/4 ot. To pasuje stím cos popisoval.Proto jsem se nemoh doštelovat v létě na synově dváce myslel jsem že je to naopak.Díky za vysvětlení

edit. obrázek


Naposledy editováno 20.10.2011 18:48:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Red Bull polepy KTM EXC 250 EXC-Rider96 12 8.3.2024 v 13:18 TomasNBK
Co mazat na enduru a čím KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM EXC 200, KTM EXC 300 E... KO_IN 4 26.11.2023 v 18:13 Zdenalbenal
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Teče benzin z karburátoru KTM EXC 250 Radek199 7 5.10.2023 v 15:26 Radek199
Jakou motorku KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM Duke 200 Zrustyyy 13 30.9.2023 v 19:15 papiboy


TOPlist