bmw_r1300gs_cartec





Téma: Rady pro koupi motorky- technický stav
12.9.2011 v 22:21
Ahojte všichni, jako začátečník s čerstvým řidičákem, řeším stejný problém jako všichni kteří si vybírali svou první motorku: ,,Jaký stroj?" Né, nezakládám další dokola se omýlající otázky,nechci řešit typ ani model nebo objem...v tom už mám docela jasno, minimálně v tom co se mi líbí a co upřednostňuji. Ovšem, a to se přiznávám, že sem neprojela všechna témata, nenašla jsem zde problematiku technického stavu motky při koupi z ,,druhé ruky". Bohužel, mám ve svém okolí pouze 1 až 2 motorkáře, kteří jsou mými přáteli a moc rádi by mi poradili, horší je, že se v tom vyznají ještě méně než já.
Tedy, rozhodně chci naháče, objem cca do 500cm3, nejlépe ER-5 nebo Hondu CB 500, investice kolem 30.-40.tis.,tedy starší ročníky. Co v takové cenové relaci můžu u uvedených modelů očekávat? Kolik by měla mít motka max. najeto aby to ještě nebyla vražda? Co jako laik (motor a fce mi ovšem nejsou cizí) mohu při prohlídce poznat okem a jaké závady pak během jízdy? Nerada bych vyhodila peníze za něco co se mi po pár km rozsype, takže moc prosím raďte a nebojte se rozepsat! Předem mé velké díky!

Rady pro koupi motorky- technický stav

12.9.2011 v 22:33 | Nahoru | #1
na km nekoukej co obhlidnes jasne jestli z toho nekde neco nechcije, jestli radi v pohode vsecky kvalty...
a procti si tohle

Naposledy editováno 12.09.2011 22:36:22

Rady pro koupi motorky- technický stav

13.9.2011 v 00:27 | Nahoru | #2
tak raději zainvestuj pár stovek do mechanika, kterej pojede s tebou a poradí ti. Ten ti třeba i hned řekne co bude první včudu a co se bude měnit.

Rady pro koupi motorky- technický stav

13.9.2011 v 06:01 | Nahoru | #3
-Podívej se na pneu:, datum výroby pneu, jestli by to mohlo tak odpovídat km náběhu,
řetězovku,
-pak např. zkontroluj deformační zóny (kolem krku řídítek) - dorazy řídítek, zda nejsou otlučené.
-Moto zda při uvolnění řídítek jede rovně nebo zásadně nezanáší,
-Zda motorka jede plynule, naházej všechny kvalty, na každý kvalt zkus několikrát přídat i brzdit motorem (měl jsem takhle trochu orvané kolečko tuším, že u dvojky a např. při rozjezdu nejdříve zabrala a pak mi tam vyskakoval neutrál. Takže na každý kvalt zkusit několikrát přidat i prudčeji a pak i brzdit motorem...
-servisní knížka taky není od věci, ikdyž u nás vzácnost a v bazarech, kdo ví jak to s tím je i tak...
-ideálně si vezmi někoho kdo přímo tu motorku zná (myslím ten model), má jí naposlouchanou a ať si jí projede

Rady pro koupi motorky- technický stav

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2011 v 08:06 | Nahoru | #4
dál bych teda ještě doplnil:
- zkontrolovat, jestli není něco dokroucenýho (trubky) nebo rovnanýho pod sedlem přípedně pod nádrží
- protočit kolama jestli nehroutěj ložiska a jestli nejsou rovnaný ráfky a neházej, ložiska v krku jsou důležitý
- zkontrolovat jestli jsou pebně usazený všechny tlumiče
- pokud jsou někde neorigo šroubky, taky to lecos napoví
- "tuningový" vychytávky nebrat, origo je jen jedno
- vždy trvat na slevě aspoň na cestu
- dolkady musej sedět
- příliš vypálený svody nejsou výhra
- mělo by to vpohodě startovat jak studený, tak teplý
- samosebou světla a houkačka musí bejt funkční
- jakákoli nesrovnalost je cena dolů

a jak už tu někdo někdy psal, stejně to chce někoho sebou, protože jak budeš celá v euforii že možná budeš mít motorku, tak spoustu věcí přehlídneš nebo nebudeš řešit, jeď tam tak jakože se "jedeš podívat na motorku" na ne že ji jedeš hned kupovat.

Naposledy editováno 13.09.2011 08:07:49

Rady pro koupi motorky- technický stav

13.9.2011 v 12:50 | Nahoru | #5
zkus se poptat po nějakým technikovi od mašin. Za pár stovek ti to prohlídne, navíc je fajn mít u mašiny někoho sebou, už jenom pro hru "na hodnýho a zlýho" při jednání oceně (platí hlavně pro bazary)

Rady pro koupi motorky- technický stav

14.9.2011 v 00:11 | Nahoru | #6
moc díky za tipy, určitě mi to pomůže k trošku lepší orientaci...je mi jasné, že je nejlepší vzít někoho sebou, už se trochu po někom poohlížím, ale sem fakt úplně mimo motorkářskou komunitu ...takovej vlk samotář při představě vlastní motorky v garáži je euforie veliká, ale mám rozum a peněz málo, tak se snad udržím na uzdě a nekoupím první lepší...
P.S.: co si myslet o tunigových laufech a podivných výfukových trubkách k nim, které moc originálně nevypadají?mohlo by to naznačovat opravy po nehodě?může to něco ovlivnit(spotřebu atd.)+ co je cca nejnákladnější oprava u starých mašin a hned tak se to třeba i nepozná?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist