v jedné diskusi (tady) okopíroval jeden motorkář odpověď ze Suzuki servisu ohledně spotřeby oleje.
Z toho servisu mu odpověděli, že:
"Ani 2 litry oleje na 6000km neznamenají žádný problém." (u DL650, SV650,..atd.)
tj. 3,3 deci na 1000 km!
To se mi zdá už nějak moc, ne?
Nebo je to fakt normální?
A nebo je to jen pohled divícího se Hondaře, který dává Deauvillku do servisu každých 12000 km a mezi tím žádný olej nedolívá? (a ani nic jihého s motorkou nedělá)
Ptám se proto, že uvažuji o nějakém cestovním enduru (TA650, DL650 nebo 1100GS), no a Strom je jedna z možností.
Tak co, jsou ty 2 litry moc, nebo ne?
Nebo třeba 1 litr u Stromu co má najeto přes 60 tis.km.?
Kolik si to bere vám, co máte V-Stromy 650?
PS:
tak jsem ještě našel, že Trinidad píše, že mu začala žrát olej až mezi 50-70 tis. km, takže je možné že většina z vás odklikne, že nedolíváte nic, že ještě tolik nemáte najeto.
Pokud dolíváte, můžete do diskuse připsat kolik desítek tisíc km máte (popř. soukromě do zprávy, pokud nechete tady veřejně)
děkuji všem za odpovědi
Naposledy editováno 07.09.2011 06:24:40
(reakce na) kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
SirIndy píše: No tak tohle by me v zivote nenapadlo takhle podtacet, ve meste podrazuju na 3 nebo 2... Ten novejsi Strom ma taky omezenej vykon na sestej stupen, ze jo, ja muzu jet s K6 po dalnici krasne na sestku tachometrovejch 170-180 pri otackach okolo 8000, nad 10000 jsem to vytocil snad jen jednou v zivote pri tesnem predjizdeni...
jj,také se přidávám,leč mám SV,určitě je to jinak zpřevodované,no nicméně já jezdím po městě za 2 či 3,pod 3.000 ot nejezdím,srdce to nedovoluje = je slyšet jak se ,,tomu nechce,, ....5tku tam dávám kolem 100vky a 6ku nad 130 kmh a když jsem si jist,že tam dlouho vydrží.
Jinak malé Sv tahá krásně až do těch 10.500 ot na mojich 63 kg .
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
Naposledy editováno 05.09.2011 17:09:01
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
Jinak běžně jezdíme okolo 6.500ot., těch 10.500ot, jsem jel teď o víkendu prvně na sprintu na 1/4 míle na letišti, na takové vzdálenosti bohužel na 6ku ani nedojde a na 5ku tam je max 170km/h u stroje s 52.000km najeto a se mnou 105kg. Tak to pro vysvětlení.
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
1 reakcí na tento příspěvek kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
já na DL650 najel 23tisíc za rok, takže dvakrát ročně jsem měnil olej a byl jsem lenivý to dělat po 6t a natahoval to na 10t a nikdy jsem únik oleje nepozoroval ! ! !
Pak jsem jej prodal při 42t km a opravdu jsem nic nedolíval mezi výměnama ! ! !
(reakce na) kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
nemecekj píše: Ahoj,
já na DL650 najel 23tisíc za rok, takže dvakrát ročně jsem měnil olej a byl jsem lenivý to dělat po 6t a natahoval to na 10t a nikdy jsem únik oleje nepozoroval ! ! !
Pak jsem jej prodal při 42t km a opravdu jsem nic nedolíval mezi výměnama ! ! !
23 tisic, good job
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
1 reakcí na tento příspěvek kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
díky za informace co jste mi napsali tady a i do pošty
vidím to tak, že do naprosta 50-70 tis.km většina olej nedolívá a pak ano, ale málo, spíš 1-6 deci na 6000km, to je 0,16 až 1 deci na 1000 km. Uvidím jak na tom budu.
No ale teď si spíš užívám nadšení z nákupu, jízdních vlastností, atd.
Jinak u Suzuki asi věděli, proč tam dát to sklíčko
(na kontrolu oleje)
Jak se ten olej vlastně správně kontroluje?
Studený motor a motorka stojí na kolech na rovné ploše, že jo? (jako že ne na hlavním stojanu)
Naposledy editováno 06.09.2011 07:11:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
Roman2bk píše:
Jak se ten olej vlastně správně kontroluje?
Studený motor a motorka stojí na kolech na rovné ploše, že jo? (jako že ne na hlavním stojanu)
Při kontrole hladiny motorového oleje postupujte
následovně:
1. Nastartujte motor a několik minut jej
zahřejte.
2. Vypněte motor a počkejte 3 minuty.
3. Držte motocykl svisle, a zkontrolujte
hladinu motorového oleje přes okénko
pro kontrolu motorového oleje na
pravé straně motoru.
UPOZORNĚNÍ
Úroveň hladiny motorového oleje musí
vždy ležet mezi ryskami „L“ (Low - nízká
hladina) a „F“ (Full - plná), aby nedošlo
k poškození motoru.
Před každou jízdou na motocyklu proveďte
kontrolu hladiny motorového oleje
v okénku pro kontrolu motorového oleje,
přičemž je třeba držet motocykl svisle
(na pevném a rovném povrchu).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
Sema píše: Odcituji z návodu:
Při kontrole hladiny motorového oleje postupujte
následovně:
1. Nastartujte motor a několik minut jej
zahřejte.
2. Vypněte motor a počkejte 3 minuty.
3. Držte motocykl svisle, a zkontrolujte
hladinu motorového oleje přes okénko
pro kontrolu motorového oleje na
pravé straně motoru.
UPOZORNĚNÍ
Úroveň hladiny motorového oleje musí
vždy ležet mezi ryskami „L“ (Low - nízká
hladina) a „F“ (Full - plná), aby nedošlo
k poškození motoru.
Před každou jízdou na motocyklu proveďte
kontrolu hladiny motorového oleje
v okénku pro kontrolu motorového oleje,
přičemž je třeba držet motocykl svisle
(na pevném a rovném povrchu).
No a zkus si drzet motorku svisle a zaroven koukat dole na merku Doporucuju na to dva lidi.
(reakce na) kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
SirIndy píše: No a zkus si drzet motorku svisle a zaroven koukat dole na merku Doporucuju na to dva lidi.
To máš pravdu, taky proto se u slušně vychovaných motocyklů (jako je třeba R1100GS ) odečítá hladina oleje s motorkou na hlavním stojanu , který ovšem montují sériově...SirIndy> jasně, dva jsou lepší, ale jde to i v jednom, už jsem si to zkusil, prostě si dřepnu abych na to viděl, jednou rukou řidítka, druhou zadní madlo a nahnu motorku do svisla tak, abych citil že nepadá ani ke mě, ani ode mě a vidím kde ta hladina je. Minimálně přibližně to myslím stačí.
Pokud to chce ale člověk nějak přesněji, jako aby poznal jestli ubylo a popř. kolik, tak jasně že je lepší když mu ho přítelkyně podrží ve svislé poloze (sakra... teď to vyznělo ale úplně jinak )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
Nejde mi zase tolik o náklady, ale jezdit za 8-9, když najedu třeba za víkend 500-600 je docela dost :/
SM-T je právě muj favorit ! :)
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
měl jsem SV 650S a žrala olej i po poctivým zajetí jako kráva tj klidně 1litr oleje na 6000. Chtěl jsem to reklamovat a bylo mi řečeno že je to "normální". Je pravda že se to také odvíjí od jízdního stylu který člověk na motorce má a je pravda že jsem SV poměrně trápil, je to přeci jenom slaboučká mašinka.
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
neresim dolivam zalezi kudy ti to ten olej bere a co tam lejes koukni do manualu a skus treba 15w40 jetli to sezere nemela by potom tolik brat
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
Proste kazdy motor je jiny. Velkou spotrebou oleje jsou znamy treba novy farose ... a to opravdu velkou. Driv spotrpetiventilovy R1cky ...
Ze zacatku me to sralo, ale ted, kdyz uz 20 tisic vidim ze se nic nedeje, nezhorsuje a vsechno funguje, tak mi to uplne prestalo trapit. Proste obcas doleju.
kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
3 reakcí na tento příspěvek kolik žere oleje V-Strom 650 ? 2 litry/6000km?
měl jsem několik V-Stromů 650 a nikdy jsem olej nedolíval. Co 6tis. km jsem měnil celou náplň u autorizovaného prodejce, ale nikdy mě neupozornil na to, že by bylo třeba dolít. Sám při průběžné kontrole jsem nikdy nezaznamenal nedostatek oleje nebo snad potřebu dolít olej k rysce.
Jen jeden problém jsem měl co se týče oleje - chtěl jsem dát svému "Stromíkovi" to nejlepší, tak jsem zkusil MOTUL 300V 4T FACTORY LINE 10W-40
(Překračuje normy všech zkušeben
MOTUL 300V 4T FACTORY LINE 10W-40: Vyroben na bázi rostlinných, biologicky odbouratelných surovin. Odolává velmi vysokým teplotám. Velmi účinný proti otěru a opotřebení motoru, nepřestřižitelný olejový film zajišťuje plný výkon v každém režimu otáček i v dlouhodobě extrémních podmínkách.
Specifikace:
Tento olej je podrobován trvale testům továrních závodních teamů a jeho formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné jej homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů. Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA).)
A ten byl tak dobrý, že klouzaly písty jak nahoru a dolů jako blázen, ale bohužel začala nenápadně klouzat i spojka a to tak dlouho, dokud se úplně nespálila...
Takže jsem se zase vrátil k předepsaným normám a vše v nejlepším pořádku.
Mimochodem V-Stroma mohu jen doporučit! Sám teď vybírám motorku na několik následujících sezon a vidím to tak, že se pokusím někde ještě sehnat starý model V-Stroma 2011. Nový model se mi nelíbí a na nechci (nemůžu) utratit cca 300 tis. na to co by bylo lepší než V-Strom.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |