Téma: Cesta Igoumenitsa - Sarande

6.6.2011 v 10:49
Nevíte někdo, zda se dá projet z Řecka z Igoumenitsy přes Sagiadu do Albánie a dále na Butrint a Sarande?
Neptal bych se a v klidu to projel,na mapě cesta je, ale letos s námi jede Triumph Rocket a nechci mu dělat problémy. Tento kousek Albánie jsme ještě nenavštívili a tak zde prosím o radu.
Díky předem

Naposledy editováno 08.06.2011 19:22:34

6.6.2011 v 11:33 | Nahoru | #1
Z Butrintu do Sarandë by to mělo být v pohodě, předminulej rok tenhle úsek jel tatík s kemprem, přes Sarandë jsme se motali s kemprem i minulej rok takže pro motorku by to neměl být problém.

1 reakcí na tento příspěvek Cesta Igoumenitsa - Sarande

6.6.2011 v 12:06 | Nahoru | #2
Tuším v roce 2006 jsem byl na dovolené v řecku a zaplatil si výlet do Butrintu který končil v Sarande.
Cesta vedla z řecké Pargy autobusem podél pobřeží na sever do Igoumenitsy a z ní na hranice s Albánií, tam přestup do jiného malého autobusu na Albánských značkách. Hned jsme pochopily proč, cesta vedla mezi kopci po kamenité cestě kde autobus jel 10-30km/h občas jsme najeli na asfalt/prašnou cestu a lepší povrch, před Butrintem se to začalo zlepšovat, ale stále to byli takové okresky. Přímo u Butrintu nebyl most, ale jen přívoz :o). Z Butrintu do Sarande už byla cesta vcelku slušná, jen občas chyběla a jelo se po prašné cestě. Celý čas jsme jeli blízko pobřeží (moře vidět nebylo, ale rozhodně to měla být nejkratší cesta).
Skoro všude kde jsme v Albánii jeli se stavěly silnice (hlavně poblíž Sarande), takže je možné že se za tu dobou toho spousty změnilo/postavilo. Pokud ne, tak tu samou cestu s odvážným jezdcem a s problémy Rocket projede (jak píšu, projel to starý autobus tuším Mercedes, nebyl to ale terénní bus), bál bych se hlavně o pneu (ostré kameny)a o odvahu jezdce.
Podle mapy by mohla být varianta vzít to více do vnitrozemí = asi lepší cesty. Nebál bych se na cestu poptat až v Igoumenitse v nějakých cestovních kancelářích které tam zájezdy pořádají a budou tak mít aktuální info z první ruky.
Výlet do Butrintu i do Sarande za to stojí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta Igoumenitsa - Sarande

6.6.2011 v 13:09 | Nahoru | #3
mikee81> Jo to je fakt, že asfalt už bude v Albánii všude, v roce 2009 při naší poslední návštěvě bylo narozdíl od roku 2008 "přeasfaltováno" mám dokonce informace , že asfalt vede i k teplému prameni u Përmetu.
Jde mi hlavně o Řeckou stranu, podle mapy je to silnice nejnižšího řádu. Ale podle informací to asi bude v pohodě.
Jinak nejedem tam na výlet, ale vracíme se tudy z krátkého pobytu na Korfu a tím přechodem u Leskoviku, budeme o pět dní dříve do Řecka vjíždět.
Díky za informaci

6.6.2011 v 13:46 | Nahoru | #4
Řecká strana byla v naprostém pořádku, z Igoumenitsy až na Albánské hranice jsme dojeli klasickým novým autokarem takže tam bych zradu nehledal. Butrint rozhodně doporučuji.
Jinak my přejížděli na pobřežním přechodu Qafë Botë - Sagiada (to jen abychom se někde "neminuli") . Ten když si najdeš na googlemaps a dáš si to v satelitním snímku tak je tam vidět, že Řecko má asfaltovou silnici s velkou celní stavbou a albánci prašnou cestu s boudou a celníkem typu "one man show" (pokud odečtu dva toulavé psy) :o). Bůhví jak jsou ty snímky staré...

1 reakcí na tento příspěvek Cesta Igoumenitsa - Sarande

8.6.2011 v 15:15 | Nahoru | #5

(reakce na) Cesta Igoumenitsa - Sarande

8.6.2011 v 19:06 | Nahoru | #6

HTB píše: v kvetnu jsem jel z Igumenitsi podel pobrezi na Sarandu , je tam otevrenej malej prechod o kterym jsem ani nevedel a novej asfalt.

Díky Ti.
Tvoje zkušenosti a informace mi velmi usnadnili poznávání Albánie.

(reakce na) Cesta Igoumenitsa - Sarande

9.6.2011 v 11:29 | Nahoru | #7

Nadd píše: mikee81> mám dokonce informace , že asfalt vede i k teplému prameni u Përmetu.

je to tak, loni byl čerstvej

23.7.2011 v 11:21 | Nahoru | #8
Tak jsme se vrátili z cesty na Korfu a k tématu mohu dodat čerstvé informace. Z řeckých hranic vede asi 5km čtyřproudá nová asfaltka, odbočka na Butrint je prašná , ta čtyřproudovka pokračuje vnitrozemím až na nově budovanou silnici Sarande - Mesopotami (k modrému oku)Je však v délce 16 km v šotolinové podobě (Triumph rocket trochu brblal) Stejná rozestavěnost a opět široká šotolinovka je z Kopliku na hranice s MN. Dá se tedy předpokládat, že příští rok objede Albánii dokola i supersport.

Pár fotek z našeho výletu je pro zájemce ZDE