paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Top case a "jízda v úplavu"
Zdravím všechny jednostopky a jednostopce.Na úvod "v úplavu" je český výraz pro turbulentní (zvířený) vzduch za pohybujícím se tělesem,používá se zejména v letectví.Tedy k věci.Vrátil jsem se na moto po 35 letech a mám prvních párset km za sebou.Jsem z toho nadšenej a divím se,že jsem to neudělal dávno.Jezdím na CB 750,klasickej naháč,veterán,nádherná záležitost.Trochu mně překvapila jízda za autama.Ten tlak zvířeného vzduchu se mnou mlátí a lomcuje a při tom jak vlnivý podvozek má moje motka od konstruktérů v rodném listě vznikají docela dobrodružné pocity.Sice žádná tragedie,patří to k věci mám ale dotaz na zkušenosti vás ostatních.Top case zatím nechci a ani se mi tam nehodí,budu ale cestovat tak se bez něj časem neobejdu.Mám dojem,že naloženej topík změní jízdní vlastnosti sám o sobě a může právě při jízdě v úplavu způsobit větší rozvlnění motorky a při vyšších rychlostech nebezpečné situace.Jsou mé obavy na místě nebo mně uklidníte,co vy na to?Díky za zkušenosti - jo a vtípky typu "sem měl úplavici - to byla jízda" sem pište taky aspoň se pobavíme

Uzavřeno 07.06.2011 v 02:48 uživatelem Duritio

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 09:32 | Nahoru | #1
Předjet

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 09:37 | Nahoru | #2
Proc jezdis nalepeny za autem??? top case zvedne ti teziste v urcitych rychlostech muze byt motocykl mene stabilni kvili aerodynamice. kdyby to bylo o drzku tak stim pul lidi asi nejezdi....

1 reakcí na tento příspěvek Top case a "jízda v úplavu"

6.6.2011 v 09:42 | Nahoru | #3
předjíždím jak o život ale než se k tomu dostanu .....

(reakce na) Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 09:49 | Nahoru | #4

Duritio píše: předjíždím jak o život ale než se k tomu dostanu .....


Jo taky mě to na enfieldovi chvilku trvá než se dostanu do vhodné pozice k předjetí,ale když se člověk přibližuju po jeho podélné ose tak to je celkem vyrovnaný.A když seš dostatečně blízko(nemyslím tím nalepenej na autě)tak teprve z té osy vystřelit.Aspoň tohle se mě osvědčilo.

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 09:49 | Nahoru | #5
Předjet

Rozdíl mezi jízdou v úplavu s a bez kufru jsem nepostřehl, snažím se v něm nejet.

Poznáš ho spíše při nárazovém bočním větru a pokud ho máš naložený (5kg) tak začne už i dost ovlivňovat jízdní vlastnosti. Motorka se zdá najednou v zatáčkách těžší.

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 10:31 | Nahoru | #6
Mám 42 litrů Givi. A i když ho naložím (cca 15 kilo) tak o něm za jízdy nevím. Kámoš má něajkou čínskou srágoru co pasuje na Givi plotnu. A s ním to plave. Na stejné motorce (TDM 900). Myslím že to bude tím že Givi má celkem dobrou ejrodynamiku

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 10:41 | Nahoru | #7
Za prvé bych řekl, že jízda v tom tvém úplavu (já bych to nazval spíš na hranici vzduchového pytle) nemá co dělat s dodržením bezpečné vzdálenosti a dejme tomu v 80km/h když to ten před Tebou zadlabne, budeš rád že zareaguješ..
Jinak k dotazu > ani s topcase ani s bočníma kuframa jsem nezaznamenal žádnou výraznou změnu v chování motorky.
Velký vliv na to určitě bude mít váha motorky, váha nákladu a dobré rozložení hmotnosti (zachovat težiště co nejníž)
Pak asi i ta zmíněná aerodynamika kufru.

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 17:18 | Nahoru | #8
Mám těžkou nahatou potvoru a za autama problém většinou nemám, pokud neni nějaká blbá kombinace větru - no a to se pak držim prostě mimo ten větrnej pytel. Stejně je vždycky lepší jet trochu bokem za autem, ať už zprava, nebo zleva aby člověk viděl i před to auto a větší odstup taky neni na škodu - jinak se nedá stíhat vyhejbat se dírám na silnici a těch je požehnaně. Ale při prudkým bočním větru ve vyšší rychlosti předjet nebo minout oplachtovanej návěs je docela ňamina. To se mi i půlky sevřely.

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 17:34 | Nahoru | #9
jezdím s kufrem pořád a ikdyž ho mám přetížený, problémy jsem nikdy nezaznamenal....

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 18:38 | Nahoru | #10
jen tak pro zpestreni

Top case a "jízda v úplavu"

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2011 v 22:27 | Nahoru | #11
na TA vozím starou GIVInu (aerodynamickéj tvar rozhodně nemá ) a i když je plně naloženej tak žádnej problém nepociťuju.
Stejný to je i když jedu s bočákama - jednou jsem do jednoho naložil 13 a do druhýho 13,5 kg, plnej topcase + spolujezdec --> motorka sice byla jak autobus - ale rozhodně to se mnou víc neházelo.

Top case a "jízda v úplavu"

7.6.2011 v 02:48 | Nahoru | #12
díky všem,jsem klidnější....
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 7 16.5.2024 v 21:24 Ina32
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan


TOPlist