globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?
21.5.2011 v 10:19
Potřeboval bych si ujasnit jednu věc, bylo mi řečeno, že žádné sériové svody nejsou přímé (prázdná trubka), že v nich jsou přepážky. Je to tak? popř. jaký vliv to má na průběh výkonu´?

Naposledy editováno 21.05.2011 10:19:46

Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 10:20 | Nahoru | #1
Tím nemyslím katalizátory a všechný možný euro eko kraviny.

1 reakcí na tento příspěvek Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 10:27 | Nahoru | #2
Ja do toho teda moc nevidim jo, ale myslim si že svody sou jenom trubky a všechno se to přepažuje až v katíku popřípadě koncovce ne??
Ale že bych za to dal ruku do ohně to ani náhodou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 10:31 | Nahoru | #3
Kikan> No právě a já mám zase info od jednoho výrobce výfuků a svodů, že ne, že jsou v nich přepážky a když se dají svoy přímé - průstřely, tak to vylepší křifku. Tak zjišťuju info.

(reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 10:57 | Nahoru | #4

Majk-fox píše: Kikan> No právě a já mám zase info od jednoho výrobce výfuků a svodů, že ne, že jsou v nich přepážky a když se dají svoy přímé - průstřely, tak to vylepší křifku. Tak zjišťuju info.



většinou to výrobce dělá kvůli emisím a tudíž to kurví křivku (výkonové propady)

Naposledy editováno 21.05.2011 10:59:46

Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 11:22 | Nahoru | #5
Takže laďěný svody jsou oproti sériovkám vlastně jne trubky ?

3 reakcí na tento příspěvek Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 11:44 | Nahoru | #6
To je pěkná kravina. I moje čínská motorka za 60 tisíc má svody dvouplášťové, aby vnější chrom nezežloutl. Takže průchod plynů je omezený. Když vyndáš kat nebo i dáš rovnou průchozí koncovku, tak rozhodně neodstraníš propady ve výkonu. Dostaneš větší krouťák a výkon na špičce (max. otáčky), ale dole a ve středním pásmu hodně ztratíš (proto mají výkonné motorky výfukovou přívěru, aby při pomalejším pohybu pístu v nižších otáčkách udržela stejný tlak ve výfukovém kanálu).
Na motorce bez EXUP si rovnými laufy jen uškodíš. Totéž plně průchozími svody. Směs bude chudá, motor se bude přehřívat, to je poukázka na upálení výfukových ventilů.

(reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 16:27 | Nahoru | #7

rrss píše: To je pěkná kravina. I moje čínská motorka za 60 tisíc má svody dvouplášťové, aby vnější chrom nezežloutl. Takže průchod plynů je omezený. Když vyndáš kat nebo i dáš rovnou průchozí koncovku, tak rozhodně neodstraníš propady ve výkonu. Dostaneš větší krouťák a výkon na špičce (max. otáčky), ale dole a ve středním pásmu hodně ztratíš (proto mají výkonné motorky výfukovou přívěru, aby při pomalejším pohybu pístu v nižších otáčkách udržela stejný tlak ve výfukovém kanálu).
Na motorce bez EXUP si rovnými laufy jen uškodíš. Totéž plně průchozími svody. Směs bude chudá, motor se bude přehřívat, to je poukázka na upálení výfukových ventilů.



proč by někdo kupoval moto s výkonym motorem aby to potom lochtal na 4tis. otaček

1 reakcí na tento příspěvek Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 16:44 | Nahoru | #8
V jednotlivych castech svodu VTR co jsem mel v ruce rozhohne nejsou zadne prepazky, ani dvojita roura , ani chrom...

(reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 18:46 | Nahoru | #9

petrvtr_new píše: V jednotlivych castech svodu VTR co jsem mel v ruce rozhohne nejsou zadne prepazky, ani dvojita roura , ani chrom...



To jsem chtěl slyšet, díky moc

Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 20:15 | Nahoru | #10
Souhlas s petrem. Jinak podle mě to taky bude motorka od motorky ne?V některých modelech může být třeba nějaká přívěra, lambda nebo něco takovýho ne?...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

21.5.2011 v 21:18 | Nahoru | #11

rrss píše: To je pěkná kravina. I moje čínská motorka za 60 tisíc má svody dvouplášťové, aby vnější chrom nezežloutl. Takže průchod plynů je omezený. Když vyndáš kat nebo i dáš rovnou průchozí koncovku, tak rozhodně neodstraníš propady ve výkonu. Dostaneš větší krouťák a výkon na špičce (max. otáčky), ale dole a ve středním pásmu hodně ztratíš (proto mají výkonné motorky výfukovou přívěru, aby při pomalejším pohybu pístu v nižších otáčkách udržela stejný tlak ve výfukovém kanálu).
Na motorce bez EXUP si rovnými laufy jen uškodíš. Totéž plně průchozími svody. Směs bude chudá, motor se bude přehřívat, to je poukázka na upálení výfukových ventilů.

Moje SV teda zadny viceplastovy svody nema a neslusel jsem o tom ani u jinejch motorek. propady na krivce se celkove resi spis pri priprave smesi a mas pravdu ze zmenou svodu za pruchodnejsi, odstranenim katu nebo vymenou koncovky to jedine ochudis. ovsem ne vzdycky tomu uskodis a malokdy je zmena tak drasticka aby to delalo bordel. spis je clovek hlupak kdyz utrati velky sumy za pruchozi svody a pak neda dalsich par tisicovek do odladeni smesy aby z toho ty zadany kone dostal. nicmene to co tu pises nepis tak odhodlane protoze to zavisi na strasne moc vecech od vhodnosti puvodniho naladeni az po dalsi upravy ktery s tim provadis. mnohdy jen vyhozeni katu a vymena koncovky motorku ozivi.

(reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 08:25 | Nahoru | #12

pylot píše: Moje SV teda zadny viceplastovy svody nema a neslusel jsem o tom ani u jinejch motorek. propady na krivce se celkove resi spis pri priprave smesi a mas pravdu ze zmenou svodu za pruchodnejsi, odstranenim katu nebo vymenou koncovky to jedine ochudis. ovsem ne vzdycky tomu uskodis a malokdy je zmena tak drasticka aby to delalo bordel. spis je clovek hlupak kdyz utrati velky sumy za pruchozi svody a pak neda dalsich par tisicovek do odladeni smesy aby z toho ty zadany kone dostal. nicmene to co tu pises nepis tak odhodlane protoze to zavisi na strasne moc vecech od vhodnosti puvodniho naladeni az po dalsi upravy ktery s tim provadis. mnohdy jen vyhozeni katu a vymena koncovky motorku ozivi.



Ale jo, kdysi jsem na veletrhu videl jakysi motor chunlan (CB250?) v rezu a tam dvojity svod byl. Stara kawa Z500 to take myslim mela..

Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 09:25 | Nahoru | #13
Ať ti ten ´´výrobce´´ prozradí na co by tam ty přepážky byly. Kvůli protitlaku určitě ne a kvůli lepšímu přenosu tepla taky ne. Navíc bys je tam dostal jakou vložkou a u nerovných svodů by to šlo hodně těžko.

Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 17:41 | Nahoru | #14
co já vím je tam jedna přepážka, ale prej je lepší jí tam nechat. Jinak výměna svodů asi pomůže, teď jsem měnil i s koncovkama a je to lepší všude i bez přetryskování



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 17:49 | Nahoru | #15

rrss píše: To je pěkná kravina. I moje čínská motorka za 60 tisíc má svody dvouplášťové, aby vnější chrom nezežloutl. Takže průchod plynů je omezený. Když vyndáš kat nebo i dáš rovnou průchozí koncovku, tak rozhodně neodstraníš propady ve výkonu. Dostaneš větší krouťák a výkon na špičce (max. otáčky), ale dole a ve středním pásmu hodně ztratíš (proto mají výkonné motorky výfukovou přívěru, aby při pomalejším pohybu pístu v nižších otáčkách udržela stejný tlak ve výfukovém kanálu).
Na motorce bez EXUP si rovnými laufy jen uškodíš. Totéž plně průchozími svody. Směs bude chudá, motor se bude přehřívat, to je poukázka na upálení výfukových ventilů.



tohle zní jako univezrální poučka hezky, ale zrovna u VTR F to vůbec nefunguje ...

Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 17:50 | Nahoru | #16
Čili odpověd´na otázku zní,někde jsou a někde ne

1 reakcí na tento příspěvek Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 17:54 | Nahoru | #17
Prepazeni nejsou chtena, ale technologicka opravdu ve svodech najdes. Je to na skodu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 21:42 | Nahoru | #18
Dawe02> tohle je prej chtěný, ale kdo ví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 21:59 | Nahoru | #19
Stev>nn, jen blazen by chtel zvysovat backpressure bez jineho efektu (rezonance, propoj ke snizeni pulsaci apod.).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 22:40 | Nahoru | #20
Dawe02> pak je ale otázka jestli ji tyhle přepážky zvyšujou, je to vyústění k pravý koncovce. Teorii proudění plynů ve výfuku vůbec neznám, ale dokážu si představit že by tohle mohlo i napomáhat plynulejšímu odvodu. Ale říkám, jistej si nejsem, info nechat to tam, je údajně od člověka co postavil VTR F do šampionátu britskejch superbiků a je tak nějak uznávanej. Pořád jsem se to ale dočetl na fóru ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

22.5.2011 v 22:55 | Nahoru | #21
Stev> Neznam kontext toho tvrzeni... ale i tyhle prepazky rozhodne zvysuji backpressure, kazda prepazka i koleno dela tlakove ztraty, chces vzdy co nejhladsi spojity povrch. Tohle je evidentne technologicke ze spojeni tech trubek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

23.5.2011 v 08:14 | Nahoru | #22

Stev píše: tohle zní jako univezrální poučka hezky, ale zrovna u VTR F to vůbec nefunguje ...



VTR je trochu specificky. Ve vsem

(reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

23.5.2011 v 08:24 | Nahoru | #23
Dawe02> ještě jsem si o tom něco přečetl a je to rozdělený názorově na dva tábory. Jedni tvrdí že je to cost saving, druzí že to má co dělat s tlaky a optimalizací proudění. Za sebe říkám že myslím že pokud by to mělo mít negativní efekt, spíš by se vyplatilo odstranit to už v továrně. Ono je to v místě kde se spojují dva svody do propojky a pak se zas rozdělují, přičemž tam kde se to opět rozdvojuje do koncovek je to nesouměrný. Skoro to vypadá že záměr je takovej aby víc odváděl levej vejfuk, prej se to i nerovnoměrně zahřívá, to jsem nikdy pořádně nezkoumal.

Ale jistej si nejsem, jen automaticky nesouhlasím i když jsi jeden z mála kterejm tu věřím

(reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

23.5.2011 v 08:25 | Nahoru | #24

petrvtr_new píše: VTR je trochu specificky. Ve vsem



je fakt že jedno ze specifik je i jistá nedotaženost ...

1 reakcí na tento příspěvek Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

23.5.2011 v 09:37 | Nahoru | #25
no obcas mi ty svody na v2 prijdou takovy zahadny, stejne jako tady to VTR tak i TL ma seriovej svod udelanej tak ze je to dva do jednoho a ten ta druha koncovka je k tomu primaznuta takovymhle zpusobem.. tzn ze vetsina plynu jde do jedny koncovky a do druhy jen neco malo, ovsem pokud se ta druha vyhodi a zaslepi tak to nejede...
stejne tak svody od renomovanych znacek to maj casto zachovane v podobnem stylu, jen do druhe koncovky je naka sofistikovanejsi soustava propojek. Ty Arrow vyfuky co tam ma ted stev jsou v tomhle pomerne nevidana vyjimka, jsou v podstate symetricke, spojuji se v symtrickem dilu tvaru x kde se zase hned rozbihaji do dvou koncovek... je videt na fotce hned druhej odshora... a co jsem to projizdel tak to po instalaci tehle vyfuku jede opravdu znatelne vic, me prijde ze to hlavne ziskalo na "spodku" coz je proti me slabsi znalosti teorie spise v rozporu s tim co jsem si myslel, protoze tenhle system ma urcite mensi ztraty=backpressure nez ten origo, ale od 3do5ti tis to taha fakt fest... to ja kdyz na TL (sel seriove svody) vyndam z koncovek tlumitka (tzn snizim backpressure) tak to do 6ti tis jede jak kdyby to melo polovicni objem....

fakt to proudeni asi nikdy nepochopim

edit: jinak okraje tech rour v tom pohledu do svodu mi tam teda ale prijdou taky technologicky jako z duvodu uspory nakladu... to ze to s nima "nahodou" funguje lip nez bez nich to ale nevylucuje.. ono ostatne kdyby ty svody byly dokonale spocitane/vyladene a vyrobene uz od vyroby asi by si nikdo nekoupil za 50+tis svody od renomovanych vyrobcu, ktery jak je videt na stevove pripade asi fakt funguji

Naposledy editováno 23.05.2011 09:46:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

23.5.2011 v 13:08 | Nahoru | #26
assassin> já jsem trochu opatrnej při hodnocení svodů, protože tím jak se měnily koncovky i svody těžko říct co má jakej vliv

(reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

23.5.2011 v 13:32 | Nahoru | #27

Stev píše: assassin> já jsem trochu opatrnej při hodnocení svodů, protože tím jak se měnily koncovky i svody těžko říct co má jakej vliv



to ze by to jelo lip diky koncovkam sem predem vyloucil jako nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

27.6.2011 v 09:10 | Nahoru | #28
Dawe02> Ještě jsem se kouknul na svody naživo a můj názor je že ty restrikce jsou tam chtěný, svár je asi 2 cm od konce trubku a na druhý straně to taky přečuhuje dál než by muselo. Vypadá to že záměr je opravdu odvádět do jednoho výfuku víc a nechal bych to tak.

(reakce na) Jsou svody přímé nebo jsou v nich přepážky ?

28.6.2011 v 07:41 | Nahoru | #29
Stev>ok, zkusim se poptat na mozny duvod
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist