paolo_novy Přidat reklamu

Téma: motor - starter
 
28.4.2011 v 22:19
Potřebuji radu. Mám virago 750 rok 1983. Když startuji nechcou mě zaskočit ozubená kola starteru do sebe a má to velký odběr elektriky. Kola jenom o sebe hrčí. Chci se podívat jestli jsou ozubená kola a magnet v pořádku. Budu muset zdělat boční kryt. Na co si dát pozor aby se mě něco při tom rozdělání nerozsypalo. A je tam malý kryt kam vede lanko od spojky. To se jenom taky vyšroubuje ? Jak poznám že jsou ozubená kola a magnet v pořádku.

Naposledy editováno 29.07.2015 21:23:30

1 reakcí na tento příspěvek motor - starter

28.4.2011 v 23:25 | Nahoru | #1
Tak to bude volnoběžka startéru příteli. Buď nová za cca7500,- a nebo repas. Mrkni sem a sem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter

29.4.2011 v 09:20 | Nahoru | #2
Volnoběžka to nebude, ta nechrčí. I když, možné je všechno.

Ten malý kryt od spojky se musí sundat, pod ním odpojit spojkové lanko a vyšroubovat jeden ze šroubů, kterými drží levý dekl. Vůbec, dostat se pod ten dekl je dost pracné - musí se demontovat víčko solenoidu (taková ta "osmička" vpředu), vymontovat vahadlo solenoidu, odmontovat plastový kryt solenoidu dlouhatánským šroubovákem, odmontovat solenoid samotný, sundat vahadlo řazení, odšroubovat pytel šroubků držících dekl, odpojit kablíky k alternátoru a čidlu polohy klikovky a pak jde dekl sundat. Olej musí samozřejmě pryč, jinak se vyzvrací na podlahu. A nejspíš se ti soustava ozubených kol startování vysype, protože není nijak zajištěná, ale to nevadí, není problém je pak nasázet zpátky.
U ozubených kol se podívej na boční hrany zubů, jestli nejsou omleté a rozpěchované. Pokud jo, zkus to opravit pilníkem. Pokud jsou v pořádku, stačí poladit synchronizaci mezi posuvem ozubených kol a okamžikem roztočení startéru, ale o tom až příští lekce

motor - starter

29.4.2011 v 15:23 | Nahoru | #3
Starter

nebo :

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter

29.4.2011 v 22:21 | Nahoru | #4
1100Virago> Ahoj zatím děkuji za radu. Ještě na tom deklu je menší kryt kulatý na tři šroubky. Musím i ten odšroubovat ? Jsem automechanik spravuji auta v dílně motorky jsem dělal před 15 lety a jenom jawy. Tak se radši ptám protože nemám manuál abych něco neudělal špatně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter

29.4.2011 v 23:42 | Nahoru | #5
Musíš ho odšroubovat, to je ta "osmička", o které jsem psal.
Manuály si stáhni z webu k1400.cz - je lepší na to předem kouknout, než pracovat naslepo.

(reakce na) motor - starter

30.4.2011 v 00:13 | Nahoru | #6
1100Virago> Zatím dík. Skusím to zitra rozdělat a podívat se na volnoběžku a kola. když jsem to koupil borec co mě to prodal to dával do dvou servisů a řekli mu že starter je v pořádku. Ještě mě pak napiš jak se nastavuje ta synchronizace ozubených kol. Pak napíšu co jsem tam našel.

1 reakcí na tento příspěvek motor - starter

30.4.2011 v 23:16 | Nahoru | #7
Tak jsem to rozdělal a zjistil jsem jenom že jsou trochu očehlaná kola co jdou na setrvačník obě. udělal jsem tam tří milimetrovou podložku aby byli kola blíž u sebe. dal jsem to dohromady ale pořád to dělá totéž. tak jsem to znovu rozdělal a vytáhl startér. rozdělal jsem ho a zjistil jak jsou dvě malá kolečka tak ta ozubená příruba se celá točí. jsou tam 4 plíšky co by to měli asi držet. já tam mám jenom jeden. možná je to závada že startér točí s přírubou a né s ozubenými koly. co mě na to řeknete ? dejte radu. dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter

1.5.2011 v 20:13 | Nahoru | #8
ferabill: Přírubou myslíš ten ozubený věnec planetového soukolí v čumáku startéru? Jo, s tím býval u starých typů startérů problém. Ten věnec nechávala spousta lidí přivařit. Mně to drží jeden plíšek a funguje to.
Když se podíváš na obrázek 155, který tu dal dedek_new, tak pozor na ozubené kolo číslo 6 - dá se nasadit dvěma způsoby a není to fuk! Pod ním je navíc magnetická podložka 7, která má fungovat jako brzda. Ta časem slábne a je dobré ji znovu zmagnetovat.
Ohledně té synchronizace - jde o to, že solenoid který přes vahadlo přesouvá ta ozubená kola funguje zároveň jako relé startéru. A pokud se startér roztočí dřív, než se zuby kol zavedou aspoň kousek do sebe, už to nezaskočí, protože jedno kolo se točí a druhé stojí. Kvůli zlepšení okamžiku sepnutí startéru změnila Yamaha od určitého ročníku tvar součástky 14:



Je vidět, že "old style collar" má zápich široký 15 mm, nový jen 13 mm, takže ozubená kola se do sebe zavlečou dřív. Můžeš to libovolným způsobem upravit sám (třeba roztáhnout pérovou podložku, navlíknout a zase zmáčknout), nebo sehnat příslušnou součástku.
Jiný elegantní, ale pracný způsob mi kdysi popsal jeden maník na srazu - na ty dva šrouby, kterými je solenoid přišroubovaný do víka, postupně přidával podložky, aby se solenoid trochu oddálil. Tím změnil okamžik sepnutí kontaktů startéru a měl po potížích. Ale jak říkal, stálo ho to den života a pokusů než přišel na správný počet podložek. Musí se to totiž vždycky odmontovat, navlíknout dvojici podložek, seskládat, vyzkoušet, odmontovat, přidat podložky, seskládat, vyzkoušet... ...až do momentu, kdy to funguje jak má.

Naposledy editováno 01.05.2011 20:15:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter

1.5.2011 v 21:46 | Nahoru | #9
1100Virago> Dík za odpověd. Ale já nemám ten startovací systém z obrázku číslo 155.Takže tam není ani volnoběžka. Já mám ten co je na obrázku 154. Takže solenoid tam nemám. Dneska jsem rozdělal startér a zjistil jsem že mám velké vůle v pouzdrech, špatné uhlíky a je celý mastný. takže tam někdo dal hodně vazelíny a špatné která se roztopila a roztekla. Takže je to všechno zalepené prachem z uhlíků. Kamoš mě udělá nové pouzdra a celý vyčistí a spraví. On to dělá v práci. Pak doufám že to bude dobré.Na obr. 154 kola 10-8 jsem udělal podložku aby byli kola 8 a statoru blíž u sebe. byli trochu omačkané a velká vůle mezi nima. Na konci týdne budu mět starter namontuju a napíšu.

(reakce na) motor - starter

1.5.2011 v 23:05 | Nahoru | #10
ferabill: A kruci, tak to upřímnou soustrast. Ten mechanismus bez solenoidu a volnoběžky je nebezpečný - u něj se občas stává, že se po chytnutí motoru nerozpojí ta ozubená kola od sebe a jakmile přidáš plyn, pokusí se motor roztočit alternátor přes planetový převod do otáček zubařské vrtačky. Což se samozřejmě nepovede, celé se to rafne a kromě toho že se očešou zuby na těch kolech, ohne se levý klikový čep a poškodí se levé klikové ložisko. To byl taky důvod, proč se ten mechanismus po čase předělával a doplňoval o volnoběžku. Takže pokud ti motor chytne, opatrně a bacha, než přidáš plyn.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist