Téma: Všeobecné olejové téma :D
 
9.3.2011 v 12:04
Když už to sem se... všichni, tak aj já. Nééé, že mi to smažete!!

Všeci furt vypisujou, že jedině ten, na který už najeli pár tisíc km je úplně nejvíc nejlepší a stejně půlka lidí experimentuje....

Ale zajímalo by mě, kolik olej vydrží a klidně i v autech.

Pár příkladů:
Hyundai i30, 1,4i, najeto asi 55tis, interval 20 tis a nějak sme zanedbali servis a najezdili sme asi 32 tis. motor šel krásně tiše a nedolila se ani kapka.

z doslechu - GSXR 1000, rok asi 2007 - 9 (už nevím), najeto 18, zadřeno. údajně původní olej...

moje GSXR 1000 2001 se 3 litrama má třeba už o hodně hlučnější chod už na volnoběh(castrol GPS). celá náplň je asi 3,5 - 3,7... u některých motorů se dolije i litr a to jen proto, že není olej na měrce...

o kolik ste přejeli, jak se motor chová při úbytku, popř s kolika olejem ste jezdili... atd atd :)

Naposledy editováno 09.03.2011 12:17:22
Předchozí
1 2
Následující

Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 12:12 | Nahoru | #1
No jednou jsem to podcenil ve 125tce,náplň byla kolem 1 litru,já tam dolil víc jak pulčák,možná 3/4 litra,ted si nepamatuju.Hlučnější to bylo,i bez oleje to jelo kilo v poho.Po dolití zvuk normální a motyka jezdí ještě dnes,bez ztráty kytičky.

DR Big,na 8tis km cca 0,5 litru,což jde.Teď ho už přejíždím o 2tis km,smrdí jak prase,motorka cinká furt stejně a jede jak voheň.

Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 12:59 | Nahoru | #2
Renault Clio r.v. 1991 1,2RN pravidelný interval výměny neznám. Olej tam byl stejný minámální od 80k km vyměna proběhla až při 125k km. Výsledek byla dle vyjádření mechanika vydřená ojniční hřídel a taky dodal, že ještě nikdy neviděl žádnou kapalinu která by vapadalo jako to co vyteklo po té výměně. Motor regulérně zvonil(jako zvonmečky) pak se po asi 5k km se přetrhl rozvoďák a potkali se ventily motor K.O.

Naposledy editováno 09.03.2011 13:02:15

2 reakcí na tento příspěvek Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 13:34 | Nahoru | #3
ja menim pravidelne po 1500-5000km u aut, ale jednou sem zapomel a menil az kolem 12t km a nic strasnyho se nestalo
spis me fascinuje dobrej marketing u "longlife" oleju a ze lidi fakt menej treba po 30t km, zcehoz usuzuju ze ten olej klidne tolik vydrzi (samodrejmne s mensima mazacima schopnostma)..

na druhou stranu, ke kamaradovi do servisu prijela pani s favoritem, ze to nejak nejede. Takze sme sundaly viko ventilu a cely to bylo zabaleny v cernym zele do kteryho sme zapichly sroubovak a normalne stal. Na otazku kdy menila olej rekla, ze ho od koupe nemenila Auto melo najeto 80 000km

Naposledy editováno 09.03.2011 13:34:58

Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 13:41 | Nahoru | #4
Škoda Favorit, výměna přetažená o 2600 km, neboť sem na to zapoměl. Nestalo se vůbec nic. Ale jinak nevím, to sem si vždy vzpoměl včas, včetně motorek.

E: jo, a Fája měl interval výměny 10 tkm.

Naposledy editováno 09.03.2011 13:43:54

Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 13:46 | Nahoru | #5
já vždycky leju nějakej olej do auta i do motorky a jednou ročně ho vyměním, nikdy žádnej problém, olej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 13:52 | Nahoru | #6
Lobo> Longlife je dobrá sranda, hlavně když motor žere např. co 5 tis půl litru, tak během tý doby tam skoro celej olej doleješ novej :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 13:53 | Nahoru | #7
Lobo> jeste rekni ze ho mela od novoty s 0 km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 14:01 | Nahoru | #8

Sefo píše: Lobo> Longlife je dobrá sranda, hlavně když motor žere např. co 5 tis půl litru, tak během tý doby tam skoro celej olej doleješ novej :)



no kolega má ochcávu 2, 2.0TDi a kdysi říkal, že mu to žere asi půl litru na tisíc.... a taky se tam myslím leje longlife... a to se mi furt směje, že mám starý krám 405ku 1.8TD a bere mi tak 1 dcl na 1000 a spíš to vyteče...

1 reakcí na tento příspěvek Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 14:13 | Nahoru | #9
filcka cca 40tis. km na jeden olej a jeden filtr..

ale každých 5 až 6 tis. km tam doleju 2 litry aby na mě neblikala kontrolka v zatáčkách

(reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 14:18 | Nahoru | #10

Dolík.... píše: no kolega má ochcávu 2, 2.0TDi a kdysi říkal, že mu to žere asi půl litru na tisíc.... a taky se tam myslím leje longlife... a to se mi furt směje, že mám starý krám 405ku 1.8TD a bere mi tak 1 dcl na 1000 a spíš to vyteče...



Já měl passata 2,0tdi a jsem rád, že to šlo pryč. Fakt to bylo pořád něco a pro jistotu olej v kufru :) fakt vošuk
)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 14:21 | Nahoru | #11
dva_hrnce> ty brďo, feldy sou divnoauta... fůra lidí jen jezdí a úplně na to se... a brácha má feldu MPi a neřešitelný problém... kucká tomu motor, při prudkém přidání a ubrání strašně kolísají otáčky, blbě se s tím rozjíždí atd... už tam je vyměněný palivový filtr, nějaká elektrinická krabička, vyčistěná klapka na vzduch a eště cosik a všecko v pi... poslední půjde ven asi kaťák... zatím to nebylo nějak extrémě drahé, ale i tak....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 14:24 | Nahoru | #12
Dolík....> to je 1.3 ?
divný, za mě můžu říct že moje zacházení by přežila krom feldy snad jen volha..

(reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 14:25 | Nahoru | #13

sherm14 píše: Lobo> jeste rekni ze ho mela od novoty s 0 km


jo :))))

Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 14:36 | Nahoru | #14
Já teda nevím ale olej jsem v životě nedolíval, jestlivá to nebude tím že nemám motorku ale Hondu... olej se má měnit po cca 6000 km což u mě znamená 1-2x za sezónu. Nestalo se mi nikdy že by za rok ubyl nějakej olej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 14:55 | Nahoru | #15

dva_hrnce píše: Dolík....> to je 1.3 ?
divný, za mě můžu říct že moje zacházení by přežila krom feldy snad jen volha..



jj, 1.3 MPi ale nejsu si jistý, jestli tam není víc modelů motorku... ale fakt nářez... jinak takové normální auto....

(reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 15:01 | Nahoru | #16

Dolík.... píše: dva_hrnce> ty brďo, feldy sou divnoauta... fůra lidí jen jezdí a úplně na to se... a brácha má feldu MPi a neřešitelný problém... kucká tomu motor, při prudkém přidání a ubrání strašně kolísají otáčky, blbě se s tím rozjíždí atd... už tam je vyměněný palivový filtr, nějaká elektrinická krabička, vyčistěná klapka na vzduch a eště cosik a všecko v pi... poslední půjde ven asi kaťák... zatím to nebylo nějak extrémě drahé, ale i tak....



Připojte to na VAG - ten vám řekne co tomu je ...typoval bych to na vychozenou klapku, nebo špatnou lambdu, a nebo špatnou řídící jednotku - na mojí mrdce se mi občas stane, že najednou sám od sebe vypne motor, ani ne za půl sekundy sám naskočí...ty jednotky jsou ve filckách od Siemensu, nejsou moc povedené...

Naposledy editováno 09.03.2011 15:04:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 15:16 | Nahoru | #17

Dolík.... píše: dva_hrnce> ty brďo, feldy sou divnoauta... fůra lidí jen jezdí a úplně na to se... a brácha má feldu MPi a neřešitelný problém... kucká tomu motor, při prudkém přidání a ubrání strašně kolísají otáčky, blbě se s tím rozjíždí atd... už tam je vyměněný palivový filtr, nějaká elektrinická krabička, vyčistěná klapka na vzduch a eště cosik a všecko v pi... poslední půjde ven asi kaťák... zatím to nebylo nějak extrémě drahé, ale i tak....



hele u vas v rodine jsou s tima nejedoucima strojema naky castejsi ty problemy co?

Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 15:25 | Nahoru | #18
Š1203- najeto 120.000km,neměněno nikdy. (žrala totiž tolik oleje,že při dolívání odpadal důvod měnit olej- náplň pořád čerstvá...

Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 15:25 | Nahoru | #19
golf 1 1.5 karbec, koupeno s nezjistenym poctem km, pri velky zime nulovy..teda spis zaporny vule na ventilech na dvou valcich.. tzn v zime to chytalo jen na dva, jak se to ohralo tak se roztaznosti vule vylepsily a slo to na 4... ovsem ohratim od dvou fungujicich valcu by to trvalo dlouho a mezitim by se uchlastaly v tech dvou svice, takze hned po startu musel do plnejch, to chytly i ty dva s pootevrenejma ventilama a pak po chvili ok, jezdil sem s olejemn co v tom byl kdyz sem to koupil, jednou za 2-3tis sem dolejval litr nejlevnejsiho oleje na benzince... kdyz se v zatacce rozsvitila kontrolka... takhle to auto jezdilo dva roky.. cca 30tis km, kdyz jsem ho hodil do srotu (legalne by STK uz nedal) tak makal porad beze zmen... na sprintu na semaforech to oktavku v TDicku dalo, vmax 190kmh

jo sem prase a urcite to neberte jako ze je to OK chovani k motoru, ale jasnej dukaz ze ty starsi motory snesou fakt hodne a celkem jasna ukazka jak se kdo musel chovat k tem co umrely (jeste hur)

moje nejlepsi auto, vydzel vsechno tohle, stal 9tis s novou STK a novejma pneu, za ty dva roky sem krom benzinu a oleje do nej nedal jedinou korunu, vzdy me to vsude dovezlo a diky tomu ze to bylo kdysi davno GTi tak jsem jeste pred hozenim do srotu z toho asi za 4tis prodal ty Gti dily

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 15:30 | Nahoru | #20

assassin píše: hele u vas v rodine jsou s tima nejedoucima strojema naky castejsi ty problemy co?



no no no

(reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 15:33 | Nahoru | #21

Dolík.... píše: no no no



mam tu pro tebe darek, posli mi do pm adresu, ikdyz tys mi ji asi uz psal coz?

Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 15:38 | Nahoru | #22
ooooo, jak jsi úžasný. jj, psal, psal

(reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 15:53 | Nahoru | #23
Dolík....> jak psal 2stroke o těch řídících jednotkách, tak jsem si právě myslel že s nima byl problém jen v 1.6 motorech..

1 reakcí na tento příspěvek Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 16:25 | Nahoru | #24
no a jako to je všecko, nikdo nepřejel 2x interval, nikdo nezadřel, nikdo nic? nikdo nenalil 0w10 místo 90w100

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 16:36 | Nahoru | #25
Dolík....> no brácha celkem odpálil motor na Š 120, nalil do něj před zimou M6AD ...odnesl to zadní válec, ten byl navíc už celkem zakamenovaný, předchozí majitelé nevěděli, co to je destilovaná voda...no žralo to pak přes litr na 1000 ...pak jsem s tím ještě jednu zimu odjezdil já a pak šla do šrotů...hergot ta jízda na vrakoviště stála za to

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 16:41 | Nahoru | #26
2stroke> ty jo, když sem měl Š100 po dědovi, tak když sem s tím začal jezdit, tak to žralo olej jak sviňa. 50 km a dolíval sem... ještě, že měl v jakých si plechovkách jakéhosi mazutu kotel... jezdi sem pěkně na spotřebu, ale olej mizel furt... pak sem tomu jednou dal asi 10 km hooodně pohulit a spotřeba oleja šla tak na 1/3... děda s tím jezdil už několik roků jen asi 4 km na chalupu a zpět... hmmm :)

(reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 16:45 | Nahoru | #27
Dolík....> njn, motor se při tak krátké jízdě ani nezahřál...navíc to nemělo ani gufera na ventilech...smutný příběh...

Muhehe, a v trochu lepší inovaci je ten samý motor teďka ve filcce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 16:52 | Nahoru | #28
Dolík....> ono totiž šetřit motor je největší kravina.. pak je to líný, zakarbonovaný, poruchový a na hovno..

já vždycky s filckou odjíždím z práce stylem hned za studen plnej, trojku řadím v 80km/h a zezačátku všichni: "Ti to dlouho nevydrží.." no a minule jsem jednoho vezl dom, bo měl svůj opečovávaný vůz v servisu, druhýho startoval přes kabely a třetího přes lano..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 17:15 | Nahoru | #29

dva_hrnce píše: Dolík....> ono totiž šetřit motor je největší kravina.. pak je to líný, zakarbonovaný, poruchový a na hovno..

já vždycky s filckou odjíždím z práce stylem hned za studen plnej, trojku řadím v 80km/h a zezačátku všichni: "Ti to dlouho nevydrží.." no a minule jsem jednoho vezl dom, bo měl svůj opečovávaný vůz v servisu, druhýho startoval přes kabely a třetího přes lano..



Jj, a jak umí filcka při rozjezdu protočit kolama - resp. kolem ...no škoda že nemá samosvor, to by bylo efektní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všeobecné olejové téma :D

9.3.2011 v 17:16 | Nahoru | #30

2stroke píše: Jj, a jak umí filcka při rozjezdu protočit kolama - resp. kolem ...no škoda že nemá samosvor, to by bylo efektní



no, je schopná si hrábnout, ale proti trabimu kterej hvízdal galuskou i na dvojku je to mrdka..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist