globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

4.2.2024 v 12:02 | Nahoru | #113521
Já jsem mekota 8 500

Jawablázni

4.2.2024 v 12:11 | Nahoru | #113522
Já jsem taky měkota. asi 6 tis. Ale já jsem nikdy na motorce nikdy nejel jenom tak se projet. Vždycky jen za nějakými povinnostmi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 12:12 | Nahoru | #113523
FJRPEPA> Takže vlastně metalizace, jestli tomu dobře rozumím? To je nástřik roztaveným zinkem. Ona ta teplota zase tak vysoká není. Zinek se taví někde kolem 400°C, ale že by takhle byly upravovány plechy pro výrobu automibilů, je dost zvláštní myšlenka. Je to metoda spíš na traverzy. Třeba nám to Pech vysvětlí.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 12:37 | Nahoru | #113524
MartinED250> Jako vždy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 12:42 | Nahoru | #113525

FJRPEPA píše: Jestli se do toho můžu vložit, tak práškové zinkování, je žárové zinkování, kdy je nanášen prášek zinku ve vysoké teplotě na povrch předmětu.



K tomu mám možná pro někoho tip na domácí práškové lakování drobných dílů. Jednoduše se to plamenem nahřeje, a rovnou bez elektřiny se to stříkne práškem. Není třeba to nikam vozit nebo řešit troubu a stat. el.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 13:28 | Nahoru | #113526
PetrL3> Tak to by se podomácku dalo udělat i to zinkování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 13:35 | Nahoru | #113527

Borntobewild píše: PetrL3> Tak to by se podomácku dalo udělat i to zinkování



To asi ano, ovšem za výrazně vyšších teplot, což by u malých součástek asi nebyl problém. Ale proč by někdo doma žárově zinkoval drobné díly? Je to hnusné a asi by to nemělo moc využití.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2024 v 13:55 | Nahoru | #113528
Auta, zinkování...objevil jsem toto: je to k motorkám, i když jde o už taky probírané téma. Je vidět, že ten borec nezná Jawu 660.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 14:32 | Nahoru | #113529

Milos1 píše: FJRPEPA> Takže vlastně metalizace, jestli tomu dobře rozumím? To je nástřik roztaveným zinkem. Ona ta teplota zase tak vysoká není. Zinek se taví někde kolem 400°C, ale že by takhle byly upravovány plechy pro výrobu automibilů, je dost zvláštní myšlenka. Je to metoda spíš na traverzy. Třeba nám to Pech vysvětlí.



Právě plechy bývají většinou ošetřeny žárovým zinkováním a je úplně jedno na co se pak použijí. Jestli z nich udělají okap, anebo vylisují prahy na auto.
Audi mělo u některých typů pozinkovanou přední kapotu. A ta se vyráběla z již pozinkovaných plechů. Ale později zjistili, že zrezne stejnak v místech bodového svařování, tak od toho upustili a již byla také jiná technologie. Ale je to tvůj boj s Pechem, takže končím.

Jawablázni

4.2.2024 v 14:35 | Nahoru | #113530
Nechápu, jak jsme dřív mohli dávat motorky na stojan, když jsme na to neměli návod

Jawablázni

4.2.2024 v 14:50 | Nahoru | #113531
8962 km
Občas jsem se svezl

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 14:51 | Nahoru | #113532

MartinED250 píše: Ahojte, tak jsem konečně dal do kupy fotky z naší letní anabáze. Vlevo nahoře na fotkách kliknout na dvoušipku (lepší zobrazení). Třeba ta galerie vlije trochu tepla do těchto pochmurných dní. PS: pod fotkami jsou popisky.


https://www.rajce.id...clive-dokola [/quote]

Nádhera

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 15:03 | Nahoru | #113533

PetrL3 píše: To asi ano, ovšem za výrazně vyšších teplot, což by u malých součástek asi nebyl problém. Ale proč by někdo doma žárově zinkoval drobné díly? Je to hnusné a asi by to nemělo moc využití.


Třeba pozinkovat sváry. Já jsem třeba řešil kostru ke karavanu. Do zinkovny se celá nevešla, tak jsem jí rozřízl vejpůl a pak svařil. A sváry jsem pak už ošetřil jen zinkovou barvou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 15:17 | Nahoru | #113534
FJRPEPA> Když budu mít auto,motorku z roku 41 nebotřeba 93 nebudu odevzdávat značky na úřad kvůli partě debilů protože to zrovna včera vymysleli.To je raději budu vozit v kufru nebo je mít ztracené někde jinde. Že kvůli provozu musí být na autě ještě jiné mě zase tolik netrápí. Původnost vozu -origoš TP+značky pořád vlastním a další majitel je dostane k vozidlu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2024 v 15:25 | Nahoru | #113535
NA tom, že systém neumí přečíst starej tvar spz něco bude, protože vždycky když někomu z naší party přišla pokuta z radarů, tak to bylo tomu s eu spz. A jezdíme s rozestupama, ale stejně rychle...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 15:28 | Nahoru | #113536

Borntobewild píše: Třeba pozinkovat sváry. Já jsem třeba řešil kostru ke karavanu. Do zinkovny se celá nevešla, tak jsem jí rozřízl vejpůl a pak svařil. A sváry jsem pak už ošetřil jen zinkovou barvou.



To by určitě šlo, pokud to nějak nevadí svárům z hlediska vlastností, což tady asi nevadí.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 15:29 | Nahoru | #113537

Jirka4137 píše: FJRPEPA> Když budu mít auto,motorku z roku 41 nebotřeba 93 nebudu odevzdávat značky na úřad kvůli partě debilů protože to zrovna včera vymysleli.To je raději budu vozit v kufru nebo je mít ztracené někde jinde. Že kvůli provozu musí být na autě ještě jiné mě zase tolik netrápí. Původnost vozu -origoš TP+značky pořád vlastním a další majitel je dostane k vozidlu.



No vždyť jo, vždyť tě taky nikdo nenutí TP odevzdávat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 16:24 | Nahoru | #113538

Jirka4137 píše: FJRPEPA> Když budu mít auto,motorku z roku 41 nebotřeba 93 nebudu odevzdávat značky na úřad kvůli partě debilů protože to zrovna včera vymysleli.To je raději budu vozit v kufru nebo je mít ztracené někde jinde. Že kvůli provozu musí být na autě ještě jiné mě zase tolik netrápí. Původnost vozu -origoš TP+značky pořád vlastním a další majitel je dostane k vozidlu.



Nejsmutnější na tom je, že chtějí nevratně zničit autentický vzhled veteránů s dobovými SPZ platné původní registrace, jen kvůli dočasné technické nedokonalosti současného software v konkrétní výbavě fízlovských vozidel. Přitom během pár let bude ta technika zase o skok dál a nebude s tím mít už žádný problém.

Naposledy editováno 04.02.2024 16:24:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 16:40 | Nahoru | #113539

Deadman píše: Nejsmutnější na tom je, že chtějí nevratně zničit autentický vzhled veteránů s dobovými SPZ platné původní registrace, jen kvůli dočasné technické nedokonalosti současného software v konkrétní výbavě fízlovských vozidel. Přitom během pár let bude ta technika zase o skok dál a nebude s tím mít už žádný problém.



Taky třeba musíš mít zpětné zrcátko i když tam z výroby nikdy nebylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 17:01 | Nahoru | #113540
kuba350> Milan psal o té malé samolepce s homogramem, ta se lepí od roku 2017. Znamená to, že budeme měnit všechny značky bez té samolepky?
Registrační značky ochrání hologram

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 17:06 | Nahoru | #113541

dave-lister píše: kuba350> Milan psal o té malé samolepce s homogramem, ta se lepí od roku 2017. Znamená to, že budeme měnit všechny značky bez té samolepky?
Registrační značky ochrání hologram



Já si myslím, že ji vylepí na STK. ale musíš mít na PZ místo na tuto značku.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2024 v 17:51 | Nahoru | #113542
Kdybych měl cenného veterána, třeba škodu 120 užovku a musel měnit SPZ, nechám si vyrobit svoje za příplatek a ještě zjistím jestli nejde dát jiný formát.
U formana bych to asi ještě neřešil, to je moderní vozidlo a dost se připlácí. Mé SPZ 7770 bych se ale vzdával nerad.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2024 v 17:53 | Nahoru | #113543
jakoze 120ka s novou znackou ma cenu treba kilo a se starou kilopade? jako neberu vam to, ale me teda zrovna bylo uplne fuk jakou znacku mi daji na triumpha...

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 18:05 | Nahoru | #113544

FJRPEPA píše: Právě plechy bývají většinou ošetřeny žárovým zinkováním a je úplně jedno na co se pak použijí. Jestli z nich udělají okap, anebo vylisují prahy na auto.
Audi mělo u některých typů pozinkovanou přední kapotu. A ta se vyráběla z již pozinkovaných plechů. Ale později zjistili, že zrezne stejnak v místech bodového svařování, tak od toho upustili a již byla také jiná technologie. Ale je to tvůj boj s Pechem, takže končím.



Meleš hovna.

Kdybys alespoň tušil, jak tochodí, tak bys věděl, že žárovej zinek je sice super co do životnosti, ale zároveň má hnusnej povrch, je tam riziko deformací a nedrží na něm skoro žádná barva krom speciálních a ty z toho stejně časem slezou, pokud se to nenechá vyzrát... A to jsou vlastnosti s rychloobrátkovým automotive procesem naprosto neslučitelné.

Všechny plechy na auta jsou práškově zinkované. Jde defakto o šopování plechu zinkem, kde dodržíš jak sílu, tak homogennost povrchu, tak schopnost chovat se slušně pod lakem...

Pozink kastle nejsou nic extra na věky, mohem víc má vliv samotné řešení kapes, dutin a zakrytování v kombinaci s ošetřením lakem a plastizolem...

Dobrý je to při takových těch poškozeních, jako jsou odrapné dveře od nehtů, prstýnků klíčů košíků v nákupáku, apod... Ale nejchoulostivější místo, jako třeba zadní lem kde jsou 2-3 plechy naohýbané přes sebe a svařený (horší řešní, nebo spojený do dutiny (lepší řešení) tak tam je to přes hranu holý a když z toho šutry ojebou plastizol a lak, stejně to shnije....

Stejně tak přední blatník, když je blbě udělanej plastovej podběh, tak je to horší, než když tam není vůbec, protože bordel se tam stejně dostane, ale už tam zůstane a udržuje tam vlkost, takže to nakonec všechny ochrany vzdají a je díra ve spodku blatníku a v prahu (typický problém VAG Mrdek a Fordů po patnácti letech...)

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 18:06 | Nahoru | #113545
[quote=Milan1963]Auta, zinkování...objevil jsem toto: je to k motorkám, i když jde o už taky probírané téma. Je vidět, že ten borec nezná Jawu 660.



Nevímk co se sereš, když máš stojan předělanej a můžeš na něj šplánout, místo toho zgarbu, co tam udělali packalové v týnci...

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 18:09 | Nahoru | #113546

Borntobewild píše: Třeba pozinkovat sváry. Já jsem třeba řešil kostru ke karavanu. Do zinkovny se celá nevešla, tak jsem jí rozřízl vejpůl a pak svařil. A sváry jsem pak už ošetřil jen zinkovou barvou.



ta hustá, reaktivní v plechovce, ta skutečně drží....

Ony zinkovny mívají v podmínkách i určitej podíl ploch ošetřených tímto, kvůli zavěšování...

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 18:11 | Nahoru | #113547

PetrL3 píše: To by určitě šlo, pokud to nějak nevadí svárům z hlediska vlastností, což tady asi nevadí.



Plochy pod budoucí sváry s emusí ošetřit, protože ten zinek z toho sundavat je běs a vaří se to pak blbě...

Když jim ale vyznačíš místa, kde zinej bejt nemá, mají na to ošetření, kde to nebude i když to bude utopený v tý vaně...

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 18:12 | Nahoru | #113548

Deadman píše: Nejsmutnější na tom je, že chtějí nevratně zničit autentický vzhled veteránů s dobovými SPZ platné původní registrace, jen kvůli dočasné technické nedokonalosti současného software v konkrétní výbavě fízlovských vozidel. Přitom během pár let bude ta technika zase o skok dál a nebude s tím mít už žádný problém.



Tak já mám cíleně na všem EU Spz, protože s tím prostě nejsou žádný problémy...

Když pojedeš někam za čáru, tak stará SPZ může bejt problém a malovaná obzvlášť...

(reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 18:13 | Nahoru | #113549

FJRPEPA píše: Taky třeba musíš mít zpětné zrcátko i když tam z výroby nikdy nebylo.



Třeba, nebo taky mlhovku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2024 v 18:14 | Nahoru | #113550

FJRPEPA píše: Právě plechy bývají většinou ošetřeny žárovým zinkováním a je úplně jedno na co se pak použijí. Jestli z nich udělají okap, anebo vylisují prahy na auto.
Audi mělo u některých typů pozinkovanou přední kapotu. A ta se vyráběla z již pozinkovaných plechů. Ale později zjistili, že zrezne stejnak v místech bodového svařování, tak od toho upustili a již byla také jiná technologie. Ale je to tvůj boj s Pechem, takže končím.


Přesně tak. Kdysi se části auta pozinkovaly zvlášť a ty se pak zabodovaly. Dnes se zaboduje komplet auto a napozinkuje celé komplet. Ono určuje i jaký čas v té lázni ty plechy jsou. Jak se ale jde svařovat, vždy se poruší ochranná vrstva. Kromě pájení, ale to je okrajová záležitost.
Fiat a jeho deriváty jsou tímto pověstné (90. léta). První celopozinky, ale špatné ošetření a montáž způsobily hodně rychlou korozi. Vím o čem mluvím, mě vyrezla alfa kde byla zbodována dohromady. Koroze se nepozorovaně plíží uvnitř prahů a když už šla vidět, bylo pozdě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist