globalmoto_kveten





Téma: Výcvik v autoškole
 
24.1.2011 v 22:18
Co si myslíte o výcviku motorkářů v autoškole ?? Je to co nás učí dostatečné ?? Já osobně bych řekl že ne....nejhorší je když si mladej kluk v 21 udělá papíry na neomezenou mašinu...a bez zkušeností na ni usedá....přijde první zatáčka a on v plné rychlosti letí...letí...a klouzá se s mašinou po asfaltu... a pak zase jsou takový ty kecy, že za vše může motorkář....za většinu problémů můžou takový co velmi často jezdí nad hranicemi svých možností...tohle je můj názor....
"Je lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život ..."

PS : sorry, ale nevšiml jsem si toho tématu kde se to řešilo Zde

Uzavřeno 17.08.2011 v 11:30 uživatelem Dava_S

Naposledy editováno 24.01.2011 22:39:57
Anketa: Chtělo by to lepší výcvik...??
Ano, určitě
87%
26
Stačí to co je
10%
3
Ne, je výborný
3%
1

4 reakcí na tento příspěvek Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:21 | Nahoru | #1
zaklad je nebyt kokot pak jde hned vsechno snáz

Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:28 | Nahoru | #2
Autoškola tě naučí jízdy z 50%, zbytek je na tobě,tvých schopností,odvahy,psychice,financí... Autoškola tě nikdy nemůže naučit vše,takže stačí!!!Záleží jen na tobě a okolí jestli přežiješ,zmrzačíš se,nebo zemřeš.

1 reakcí na tento příspěvek Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:28 | Nahoru | #3
vidim to na okoli...spousta mladejch si porizuje motorku kvuli tomu ,ze je to proste cool ( i kdyz dneska uz to ma kazdej druhej, takze to neni pravda)a tyhle lidi nejcastejc seskrabujou ze silnice a myslim si ze tem rozhodne zadnej dalsi vycvik nepomuze..,ale co se tyce me,rozhodne bych uvital vic jizd v autoskole..i treba moznost se projet nekde na letisti sam a aby me onen instruktor,rekl co delam spatne...tohle mne docela chybelo...jezdil jsme snim a porad jsem mel jistotu ,ze on to pohlida a pak jsem byl docela vyjukanej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:32 | Nahoru | #4
Sejky1> já jsem jezdil pořád jen po městě...

1 reakcí na tento příspěvek Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:33 | Nahoru | #5
Už se to řešilo třeba tady

Když jsem dělal v 18 Ao, tak jsem prvně jezdil asi hodinu na cvičišti osmičky a podobný věci a pak už do provozu. Jelikož už jsem měl něco najeto bez papírů, přišlo mi to v autoškole dostačující. Pro člověka, co na motorce nikdy neseděl, by ale přeci jen měl být kladen větší důraz na jízdy na cvičišti. Hodina mi přijde málo.

V 21 na neomezený už jsem jen objel na parkovišti jednu osmičku, svezl jsem hodnu instruktora a komisaře jsem vyvezl 5 km za město a zpátky Tady už se ale předpokládá, že člověk má něco najeto, takže mi ta jedna jízda přijde dostatečná.

(reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:33 | Nahoru | #6

sherm14 píše: zaklad je nebyt kokot pak jde hned vsechno snáz



presne tak, nesmis bejt kokot, to muzes mit ucitele jakyho chces..konkretne ja udelal autoskolu na neomezenou za presne 7 dni i se zkouskou a za svuj zivot sem do ty doby najel na pionyru asi tak 20km ale jelikoz nejsem kokot, tak ti tu ted muzu napsat, ze uz mam za sebou pres 4000km na 650 a bez jedinyho padu, tuky tuk

(reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:37 | Nahoru | #7
_Hans_> moje první jízda byla v provozu....to jsem před tím nic neřídil...teda kolo

1 reakcí na tento příspěvek Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:41 | Nahoru | #8
Člověk nemá v dnešní době v přírodě přirozeného nepřítele. A díky sociálnímu systému má i slabý kus reálnou šanci na přežití a plození dalších slabých kusů. Berme proto jako plus, že slabému kusu je přirozeným nepřítelem on sám. Třeba v podobě demence, že sedne na silnou moto když umí houno a rozstřelí se v první zatáčce. Výsledek je, že příroda přeci jen vyhrála Konec dobrý, všechno dobré.

(reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:41 | Nahoru | #9

Dava_S píše: Sejky1> já jsem jezdil pořád jen po městě...



No ja město moc nejezdil,ale z mesta nemam az zas takovy obavy,ja se spis bojim toho ze nekde vylitnu ze zatacky...jako uz se mne jednou stalo

takovy to kam koukat v zatacce,jak si najizdet,jsem se dozvedel az z internetu ,kdyz jsme si kupoval motorku,ted jezdim uplne jinak nez v autoskole otazkou je jestli to je dobre nebo spatne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:45 | Nahoru | #10

sherm14 píše: zaklad je nebyt kokot pak jde hned vsechno snáz



já kokot jsem a pořád to nějak jde cype!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:53 | Nahoru | #11

naprcccs píše: já kokot jsem a pořád to nějak jde cype!


ale hovno teda kokot ses,to jo ale jen si prohlidni ty svoje fotky,jak se vsude jenom valis po zemi a motorka vedle tebe

(reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 22:54 | Nahoru | #12

sherm14 píše: ale hovno teda kokot ses,to jo ale jen si prohlidni ty svoje fotky,jak se vsude jenom valis po zemi a motorka vedle tebe



vzdyt říkám že to nějak jde.. neříkám že dobře

(reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 23:01 | Nahoru | #13

sherm14 píše: zaklad je nebyt kokot pak jde hned vsechno snáz



máš ale pravdu

(reakce na) Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 23:04 | Nahoru | #14

han píše: Člověk nemá v dnešní době v přírodě přirozeného nepřítele. A díky sociálnímu systému má i slabý kus reálnou šanci na přežití a plození dalších slabých kusů. Berme proto jako plus, že slabému kusu je přirozeným nepřítelem on sám. Třeba v podobě demence, že sedne na silnou moto když umí houno a rozstřelí se v první zatáčce. Výsledek je, že příroda přeci jen vyhrála Konec dobrý, všechno dobré.



zajímavá teorie

Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 23:05 | Nahoru | #15
V autoškole Tě nenaučí nic. Oni Tě ani něco naučit nedokážou. Maximálně předpisy, a ty se taky učíš pro svoje dobro. Praxe, praxe, praxe a pak záleží na štěstí. Někdo pyká za první chybu a někdo nepyká nikdy a jezdí pořád jako hovado, ale tak to bohužél bývá.

1 reakcí na tento příspěvek Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 23:22 | Nahoru | #16
No v autoškole se člověk naučí základ jen na to abys prošel.
Pak je dobré si zaplatit nějakej ten kurz, stojí to do tisícovky a vyplatí se to.
Naše autoškoly se snažej jen vydělat peníze nic víc.
Ale je pár takových který se snaží člověka něco naučit

Výcvik v autoškole

24.1.2011 v 23:29 | Nahoru | #17
Kolik bys musel najezdit v motoškole, abys řek, že už to jakž-takž umíš? I 10 000 km je málo. Navíc - jezdit s hysterickým instruktorem na bidýlku (já se mu ani nedivim, že je hysterickej, já bych tenhle job nedělal ani za zlatý prase) je stejně o ničem. Musíš se to naučit sám a věřit v štěstěnu, že ty prekérky, co si přivodíš vlastní blbostí ve zdraví přežiješ. A ty, co ti přichystaj ostatní taky.

Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 08:38 | Nahoru | #18
Pánové pánové, trochu tu házíte všechny autoškoly do jednoho pytle a podle reakcí je evidentní, kde to stálo za howno a kde to tak nějak ušlo. Ale rozhodně nejsou všechny autoškoly na howno. Třeba uživatel MATY2 má svojí autoškolu a dělat si papíry, chtěl bych to dělat u něj, podle toho co popisuje co se tam všechno učí. Já sem jen instruktor v autoškole, jezdim s "pitomcema" jako ste vy, co už už chtěji bejt venku a někde rozvěsit tu svojí R1 od tatínka. A taky s klukama, který to fakt zajímá a snaží se něco naučit a chápou, že když někdo jezdí na motorkách dýl než oni sou na světě, že jim k tomu může i něco užitečnýho říct. Podle mě, kvalita instruktorů v autoškole na motorku se přímo úměrně odvíjí od toho jestli to sou motorkáři nebo ne. Jestli jezdí i v civilu, maji svojí mašinu a jezdí s kámošema na projížďky, nebo s bejvalejma žákama. Když jo, je jasný, že o tom něco ví, že neni zastydlej na jawě 350, aby vám zakazoval používat přední brzdu a podobný pitomosti.
A hlavně si uvědom, volba autoškoly je TVOJE volba. Proč sis nevybral nějakou kde tě něco naučí? Protože to je drahý co? No to je, ale pak si nestěžuj, že je to nedostatečný. Že jezdíš na plečce 20 let starý a tak podobně. Je tu nějakej zákon, kterej každá autoškola musí splnit pro výcvik, přes to nejede vlak, ale jak vidíš, je hodně možností jak k tomu přistoupit. Až tu budeme mít zákony tvrdý pro autoškolu jako "ve vyspělé západní evropě" bude to o něco lepší neboj. Jen autoškola bude na motorku stát cca 30 000,-. To pak lidi jako ty budou nadávat, že to je předražený a bude se zase nadávat na autoškoly. Ale život je otázkou volby. Zvolil sis špatně, nadávat můžeš akorát na sebe.
Nechci se zastávat autoškol. Dobře vím, že ve většině z nich stojí výcvik na motorku za howno, ale když tam budete lézt, protože to je levný, tak se to nikdy nezlepší. Až když lidi začnou preferovat kvalitu před cenou, tak ty špatný s tim začnou něco dělat. Ale žádnej zákon ať je sebetvrdší je k tomu nemůže přinutit. Pouze nezájem lidí o jejich motorky a jejich nekvalitní výcvik.

Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 09:52 | Nahoru | #19
Přesně tak, nedá se paušalizovat. A hlavně, blbec zůstane blbcem i kdyby v autoškole najel zmiňovaných 10000km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 09:56 | Nahoru | #20
Gal-

Vendous píše: Ale je pár takových který se snaží člověka něco naučit


Sem psal že není autoškola jako autoškola. Já byl v dobrý autoškole ale instruktor stál za hovno (taky ho vyhodili), pak to bylo ok. Ale jak píšeš, v dnešní době je všechno o penězích.

Naposledy editováno 25.01.2011 09:56:55

(reakce na) Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 09:58 | Nahoru | #21

sherm14 píše: zaklad je nebyt kokot pak jde hned vsechno snáz



a hnedka druhá část věty by mohla být: a kdo kokot je, ten by dostat papíry neměl nikdy

(reakce na) Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 10:27 | Nahoru | #22
Vendous> Tak tak, nemazat se s instruktorama. Nesedí ti, chci jinýho. Taky nemusim každýmu sednout a neurazim se, když chtěji jezdit s někym jinym. Na motorce se mi to ještě nestalo, ale v autě občas jo. Máme tam ženskou instruktorku na auto a některý vyplašený holky rači jezdí s ní, tak je nechám, když si s ní rozumí víc, mě to neuráží. Prostě když se mi něco nelíbí, tak se ozvat, a když se to nespraví, tak prostě jít jinam. Zákon to umožňuje, tak proč ne.
Já to teda moc nechápu, ale je běžná praxe, že mi někdo řekne, že jde dělat autoškolu na motorku ke konkurenci, protože je o pětikilo levnější. No jo, ale místo dva roky starýho fazera bude jezdit na 20 let starý plečce a s člověkem, kterej na to sedá s odporem, jen kvůli penězům a jen co na to dosedne je vzteklej. Co na to máš říct. Prostě je to v těch lidech nějak zakořeněný Jenže pak jdem a stěžujem si na vlastní blbost. Bohužel stěžování je slyšet daleko víc než pochvala. To že tři z pěti autoškol stojí za houby mě nezajímá tolik, jako do který autoškoly jít, protože sou dobrý. Mělo by to fungovat naopak.

1 reakcí na tento příspěvek Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 10:49 | Nahoru | #23
ad
"nejhorší je když si mladej kluk v 21 udělá papíry na neomezenou mašinu...a bez zkušeností na ni usedá....přijde první zatáčka a on v plné rychlosti letí...letí...a klouzá se s mašinou po asfaltu..."

a za tohle jako mohou učitelé autoškoly????

Ne. Nemohou.

Může si za to sám.

Za normální považuji to, že člověk jezdí více než rok na 50ccm, pak např. na 125-150ccm , pak na 250 nebo max. 500ccm, všechno minimálně po roce, raději ale víc.
A až pak poprvé sedne na sportovní šestku a na té vydrží minimálně 2 roky.
A až pak litr.

To beru jako průměr, každý je jiný, těm schopnějším a těm co toho přes rok hodně najezdí stačí kratší čas a ti méně schopní potřebují třeba 3x více času a nebo taky ať na tu šestku raději nikdy nesednou.

Jinak čím víc blbců se v mladém věku zabije, tím více budou zákonodarci řvát, že je třeba zpřísnit zákony. Např. motorky nad 100 koní až po 5 letech ježdění na velké motorce, a pod.

Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 10:56 | Nahoru | #24
A zase se vesele place... :)

Je to trh jako kazdej jinej - kde je poptavka je i nabidka. Dokud budou lidi chodit do autoskol, kde na vycvik serou, tyhle firme nezaniknou ani nezmenej pristup. Zrovna v dobe, kdy na internetu najdete na kazdeho pomalu co mel vcera k veceri je to skutecne jen o vyberu a dat si par minut prace ziskat recenze.

Zas na druhou stranu necekal jsem od autoskoly zazraky - maji pomerne kratkou dobu na to, naucit syroveho ridice zvladat stroj, sledovat provoz. Pridat k tomu i krizove brzdeni atp. by bylo sice fajn, ale stejne kazdy chce mit rychle ridicak v kapse a nezdrzovat se "blbostma". Taky jsem na to pospichal, ale nenadavam, jsem spokojenej s tim, ze to slo podle meho gusta :) Kdyz budu chtit, zaplatim si nadstandard bokem treba. Jake si to udelas, takove to mas :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 17:48 | Nahoru | #25
Roman2bk> já to nedávám za vinu učitelům autoškoly....

"Za normální považuji to, že člověk jezdí více než rok na 50ccm, pak např. na 125-150ccm , pak na 250 nebo max. 500ccm, všechno minimálně po roce, raději ale víc.
A až pak poprvé sedne na sportovní šestku a na té vydrží minimálně 2 roky.
A až pak litr."
Přesně nějak tak to dělám teď já..

(reakce na) Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 20:29 | Nahoru | #26
Dava_S> tak to je dobře

Jinak s tou autoškolou je to tak, že v půodstatě lze cokoliv, ale kdo to zaplatí?
Cena za autoškolu na motocykl bez omezení je teď kolik?
Někde jsem našel, že 8 tisíc.
Za to je nějaký počet hodin teorie a jízd.
Sice si může každý dobrovolně hodiny dokopit, ale 99% to dobrovolně neudělá.
No a ten počet hodin stanovil někdo.
Možná dle zkušenosti z minulých dob.

Až se něco stane, např. až se na motorkách rozseká hodně mladých, tak nějakého poslance napadne s tím něco dělat a třeba přijde s tím, aby se praktické jízdy v autoškolách zdojnásobily nebo ztrojnásobily. Samozřejmě se to promítne i do ceny a místo 8 tisíc se bude za řidičák platit třeba 16 nebo 24 tisíc...
Tak takto jsi to myslel, aby ty autoškoly byly dostatečné?

Výcvik v autoškole

25.1.2011 v 22:33 | Nahoru | #27
Ono hlavně úkolem autoškoly, stejně tak jako jakékoliv jiné školy, není "tě naučit". Jejím úkolem je "naučit tě učit se" Což je dosti podstatný rozdíl, doufám chápeš. Škola ti ukáže puzzle, že do sebe pasují jednotlivé kostečky a princip jak je skládat. Ale další kostečky si získáš a složíš až sám. Lidi by chtěli hned vše hotové, instantní, rovnou celý obraz. Takhle to (naštěstí) ale nefunguje, trychtýřem to tam nikdo nenaleje.

Bez zkušenosti na mašinu usedáme jednou všichni, koneckonců je získáváme pořád. Autoškola dá určitě dobré základy aby sis nerozmlátil hubu ihned a nebyl nebezpečný jak sobě, tak svému okolí, na což ostatně dostaneš papír. Jak s ním naložíš už je jen na tobě, pokud otočíš plným a rozvěsíš se v první zatáčce, tak jsi nepochopil nic. Podle mě je hlavní dát dobré základy, aby sis nezažil hned špatné návyky, ale pak pomůže už jen jezdit, jezdit, jezdit.

Nicméně nějaký prostor ke zlepšování tu je: minimálně by si už všichni instruktoři měli uvědomit, že motocykl má dvě brzdy a proč asi a k čemu která slouží, měla by být určitě povinnost předvést zvednutí motocyklu tak jako se to dělá v každé civilizované zemi a povinně absolvovat na konci před zkouškama aspoň základní kurz dovednosti - řídit pohledem, uhýbání, kritické brždění, kontra, plus takový ten psychologický trénink, Pak by snad ubylo případů, kdy se nadšený pilot vrhne do zatáčky, kterou se ale bojí sklopit, následně provedé jediný nacvičený manévr sešlápnutí zadní brzdy. A po zásluze s ním najebá fyzika, ale tak jinak než by chtěl a bude se divit proč...

Naposledy editováno 25.01.2011 22:36:01

(reakce na) Výcvik v autoškole

26.1.2011 v 00:16 | Nahoru | #28

Dava_S píše: Roman2bk> já to nedávám za vinu učitelům autoškoly....

"Za normální považuji to, že člověk jezdí více než rok na 50ccm, pak např. na 125-150ccm , pak na 250 nebo max. 500ccm, všechno minimálně po roce, raději ale víc.
A až pak poprvé sedne na sportovní šestku a na té vydrží minimálně 2 roky.
A až pak litr."
Přesně nějak tak to dělám teď já..



Proletářský kecy. Dobře se uč a buď ministrem. To pak bude prdel.

Výcvik v autoškole

26.1.2011 v 07:10 | Nahoru | #29
Roman2bk, dj_hroch : Počet hodin jízd na motorce je tak nějak zprůměrovanej. Někomu to na ten základ stačí a ještě s nim v pohodě prakticky probírám takovou tu nadstavbu, kritický brždění a tak, ale pak je spousta lidí, kterejm to je jen tak tak, že se prostě naučí jen nebejt nebezpečnej sobě ani okolí. No a pak je skupinka, cca 10%, lidí, který se to prostě nemaji šanci naučit ve stanoveném počtu hodin. Myslim ani to nebejt nebezpečnej. 90% z těhle lidí k tomu přistupuje tak, já si zaplatil autoškolu, tak vy se starejte, abych měl řidičák. Dostanou zdarma hodinu dvě navíc, protože nechcem, aby od nás lezli trotlové, ale nejsou ochotný si připlatit pak už ani hodinu. Pak neudělá zkoušky a vyčítá tobě, že si ho to nenaučil. Holt, ale kde nic neni, ani smrt nebere. Pak normálně chodí opakovaně ke zkouškám, za každou jízdu u zkoušek platí komisařovi 400,- a jdou tam třeba 3x. Místo toho, aby jim došlo, že to k tomu neni, zaplatili si 3 hodiny navíc, stálo by je to 600,- a k něčemu by to bylo. Rači prostě utratí 1200,- zbytečně, jen aby nemuseli přiznat, že nejsou schopný, se to naučit v řádnejch jízdách. Neuvědomujou si, že takhle ze sebe dělaji ještě větší blbce a nás pak sere, že od nás lezou howada co ten řidičák udělaji náhodně. Pak sou ale i lidi, kterejm to nejde, ale chtěji se to naučit a sou při tom soudný. Připlatí si na dvojnásobek jízd a čekaji až ty jim řekneš, že to k tomu je nebo ne. S těmahle a pak s těma co učím navíc i krizové situace se pak nejvíc potkávám na silnici i soukromě a občas se někde svezem.
Téma je zamknuto


TOPlist