Naposledy editováno 31.05.2015 21:08:52
1 reakcí na tento příspěvek koupě motorky
1. se ti motorka musí líbit, tak si vyber podle vlastního gusta a názory ostatních ber pouze jako poradní a druhotné
2. najeté kilometry až tolik neřeš, jednak to ve většině případů bývá blábol a daleko důležitější je jak se o ni "starali" tví předchůdci
3. nejlepší je koupit moto v originální stavu a barvách. Lakované kapoty, nedej Bože i rám
nevěstí nic dobrého. Havarovaná motorka není tragédie pokud jsou všechny poškozené díly vyměněny. Od "po domácku" rovnaných, svařovaných a tmelených a po sléze lakovaných dílů podvozku ruce pryč !!!
4.Požádej ve tvém okolí člověka, který má s daným strojem osobní zkušenosti a omrkněte a vyzkoušejte motorku oba /spíš odhalí a upozorní na nestandartní chování a projevy jak motoru tak i celé motorky/. Hlavně nechte motor pořádně zahřát, zkušební jízda v délce 400 m
ti toho moc nenapoví. Při jakékoliv pochybnosti se otoč na pětníku a počkej si na další. Motorek je v nabídce fůra a ukvapená rozhodnutí - koupě nebývají z pravidla ty nejlepší.
5. U starších strojů se smiř s faktem, že můžeš být posledním majitelem.
Přeju ti šťastnou ruku při výběru a radost z jízdy i z motorky
Naposledy editováno 08.03.2014 12:19:57
1 reakcí na tento příspěvek koupě motorky
- kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour bily? pak zy zrala vodu
- není kouř modrý? pak by to signalizovalo, že žere olej