paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..
Dobrý den, po letech jsem se rozhodl si znovu pořídit motorku, převážně na dojíždění do práce, do města na menší nákupy a občasné cesty, jak se říká okolo komína, nebo s partnerkou.
Chtěl bych motorku novou a především úspornou. Moje váha je kolem 90 kg, tudíž moto s obsahem 50 ccm jsem zavrhl. Rychlost tedy není pro mě rozhodující, spíše komfort jízdy, spolehlivost a spotřeba.

Líbí se mi nabídka firmy Honda, ale nebráním se i jiným značkám, jako Yamaha atd.. Zajímají mě vaše rady a tipy na aktuální nabídky úsporných motocyklů a vaše zkušenosti.

Ideálně tak 125 nebo 150. Ale 150 ccm nebude moci řídit moje žena, což považuji trošku za nevýhodu, ale tohle není podmínkou.

Předem všem děkuji.

Naposledy editováno 31.07.2013 14:08:57

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 08:40 | Nahoru | #1
 
Když tak blíže o CBF 125, její spotzřebě a jejím dojezdu přes 950 km na jednu nádrž na 6. straně diskuze motorky s největším dojezdem ?

http://www.motorkari...amp;fid=22&pgr=6



Spotřeba Hondy CBF 125 (čtyřtaktní dváca se vstřikováním):


Dlouhodobá průměrná spotřeba mé Hondy CBF 125 zatím činí 1.60 l/100 km.

Od záběhu motoru se spotřeba paliva postupně snižuje; na poslední dvě nádrže jsem ujel 952 km a 964 km, přitom jsem nádrž nevyjel až do sucha.
Motor při dojezdu k benzínce stále šel, čili dojezd by byl v případě nutnosti ještě o něco delší.

Při těchto dojezdech byla spotřeba 1.49 a 1.47 l/100 km.

Vždy tankováno za stejných podmínek - motorka na vodorovné ploše stojící na centrálním stojanu, dotankováváno až po hrdlo, ke konci opakovaným dokapáváním za občasného zakývání motorkou (vzduch ze vzduchových kapes ven).

Výrobce sice u Hondy CBF 125 udává "na 13 litrovou nádrž dojezd až 600km", ale ta nádrž je více než 14 litrová.
Naposledy při těch svých dosavadních rekordních dojezdech jsem dotankovával 14.16 a 14.13 l N95.

P.S.
Pro jistotu - odometr je v pořádku (přesnost okolo 1%).
Kontrolováno dle hektometrů i pomocí GPS a mapy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 11:19 | Nahoru | #2
 

w.o.l.f. píše: Dovi>
no nevim, nevim když už 30 letýmu statnýmu chlapovi doporučit 125tku silničku (na které bude vypadat jak vosa na bonbonu) tak než CBF 125 to raději malého Varana ten už aspoň jakžtakž vypadá jako dospělá motorka.
Nic proti, ale přepočítávat spotřebu na nějaké pidi-decilitry..jde o to aby ta motorka a on na ní nějak vypadal a aspoň trochu to jelo..



No já taky nevím...
Nevím, jestli je toto nějaký český svéráz nebo český národní sport...

Tím myslím nepřečíst si pořádně zadání dotazu a odpovědi, vypíchnout jednu věc, se kterou možná momentálně nesouhlasím, a už do toho kvedlat.

A nejlépe ještě přímo zpochybňovat podstatu, o kterou tazateli jde - spotřebu versus Tvoje ironizující "nějaké pidi-decilitry..". A vnucovat mu svoji představu - "jde o to aby ta motorka a on na ní nějak vypadal a aspoň trochu to jelo".
Nikoliv, nejde o to, co (možná) preferuješ Ty, ale jde o to, o čem píše a co preferuje tazatel.


Neber si to osobně, ale nevšimnul jsem si, že třeba na US forech by toto někdo dělal.
A pokud výjimečně ano, je to jeden člověk ze sta a ostatní ho hned umravní.

Tady ne, tady v ČR totiž "nikdo" spotřebu neřeší...
Ale když už se o spotřebu někdo náhodou zajímá, hned se vyrojí X lidí, které sice spotřeba nezajímá, ale kteří se musejí ke spotřebě mermomocí vyjádřit nebo to aspoň ironizovat.


___


Ale nad rámec zadání Ti můžu říct, že člověk na CBF 125 nějak (normálně) vypadá a trochu to jede, to buď úplně v klidu. Prostě u mne na dvácu dobrý.






 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2013 v 06:42 | Nahoru | #3

maco píše: Jestli chce někdo jezdit čtyřicítkou,tak at' radši uvažuje o kole,to bude spotřeba nula a ušetří ještě víc


Takovýto laciný argument je bohužel hodně povrchni, protože:

1)
Cestovní rychlost není průměrná rychlost.
Je to podíl ujeté vzdálenosti a "hrubé" jízní doby - tedy i včetně zastávek nevynucených přímo jenom provozem. Čili je to i včetně času na případné malé občerstvení, na vyčurání se, na dotankování na benzince, na vyfocení něčeho, co mě cestou zaujalo atd.

Takže abys měl cestovní rychlost třeba okolo těch vysmívaných 40 km/h, musíš mít průměrnou rychlost buďto minimálně stejnou nebo většinou vyšší, třeba 45 nebo i 50 km/h - to záleží na těch nevynucených kratších zastaveních po trase...

2)
Průměrná rychlost třeba těch pouhých 45 km/h na trase okreska, vesnice, okreska, menší město, okreska... znamená, že mimo obec zase musíš jet trochu rychleji, abys vykompenzoval nižší průjezdné rychlosti obcemi, zdržení na křižovatkách apod.

3)
A hlavní věc - kdybys totiž dokázal v běžném provoze opakovaně ujet na kole třeba 100 nebo jen jen 50 km průměrnou rychlostí cca těch 45 km/h, tak to už bys dávno vyhrával Tour de France, a na kole 5x až 10 krát dražším než je nějaká úsporná dváca.

Nehledé na to, že bys za stravu, iontové nápoje, vitamíny a minerály dal za jednu takovou "úspornou vyjížďku" řádově víc peněz než za ten jeden nebo dva litry benzínu na úsporné dváce...
O spotřebě antiperspirantů a deodorantů hlavně při cestách do práce ani nemluvě...

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2013 v 10:17 | Nahoru | #4
já hodím svojí zkušenost s Yamahou Vity (125 skútr).

ušetříš při nákupu (40)
na druhou stranu je to hodně městský vozítko - je na spodní výkonový hranici třídy (ale bacha, do cca 60-70km/h to moc znát není)
maximálka je přes 90 (zalehnutej jsem smažil kilem )
má to drncavý desítky kolečka, takže super ovladatelnost, ale taky citlivost na díry.
dva lidi se na tom svezou spíš nouzově - jednak velikost skútru tomu moc nefandí a i motor pak má víc práce se svižným pohybem. nicméně ve dvou na delší výlet to zas tolik neva, protože když skútr dostane dost času se rozhoupat, dostaneš se na podobný rychlosti jako sólo.

spotřeba je někde mezi 2-3 (je to tak málo, že se to ani neeviduju přesně )

má pěknej podsedlák (dáš v pohodě integrálku plus drobný cajky), v základu nosič (neskutečně praktická věc - ať už naložíš přímo na něj, nebo tam dáš kufr)

je pecka s tím manipulovat i bezmotorově, protože malýma rozměrama a jednoduchostí konstrukce je to lehoučkej strojek.

výbava je fakt jen to nejnutnější - tacháč, kilometry celkově, palivo, pár kontrolek, sedlo odjišťuješ ve spínačce, která má ochrannej plech, aby se ti někdo nesral do zámku.

líbí se mi, že když to hodíš na hlavní stojan a zamkneš řízení, tak se to nedá sklopit dolů

je otázka, jestli je to reprezentant kategorie, kterou hledáš. každopádně papírově je Vity outsider (výkon, pro někoho vzhled), což se ovšem v realitě zatraceně neprojevuje
jestli máš možnost to někde omrknout naživo...

a k těm cestám kolem komína: moje žena na tom jela se mnou na sraz do Holandska vysmátá, spokojená a bylo nám pořád divný, že to má ksakru ještě tolik benzínu...

já když vybíral Vity - první skútr v životě - tak mě kromě old school vzhledu (vybíral jsem mezi Vity a PCX a Honda mi přijde taková moc stajlovaná) zlomila i cena, která byla v podstatě o polovičku nižší než u Hondy. a to než projedeš v benzínu....
ale uznávám, že Honda je vyspělejší technika, takže má na tu cenu plnej nárok.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
po startu nízké otáčky a žádná odez... Honda PCX 125 Grochy71 8 Včera v 21:10 Grochy71
Honda PCX 125, 2013 - Kovový zvuk k... Honda PCX 125 hujinek 4 7.5.2024 v 23:01 hujinek
Honda PCX 125 2019 - Objem motor oleje Honda PCX 125 wI4d4 10 1.5.2024 v 17:35 Stanzki
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 lukomil 30 19.4.2024 v 14:09 rg250


TOPlist