globalmoto_kveten





Téma: 300 ZGH Hořice 2012
21.5.2012 v 22:19
Zdravím,
všechny diváky, jezdce, doprovody a pořadatele. Touto formou bych vás chtěl informovat o dění na podniku 300 ZGH který se konal jako 50.ročník ve dnech 19-20.05.2012 stým jak jsem to viděl já jako mechanik, doprovod, a divák.

Závody z pohledu diváka jsem viděl tak jako nikdy. Slunce hřálo a teplota dráhy byla ideální pro rychlé zatáčky tak jako nikdy v předchozích ročnících. Jezdci podávali neuvěřitelné výkony a nesčetné souboje vyrovnaného stylu z mého pohledu. Účast byla velmi velká a tak bylo na spoustu ostrých soubojů koukat ve všech třídách. Sešlo se mnoho jezdců ze všech různých koutů Evropy např. z Finska, Dánska, Francie, Německa, Slovenska, a Velké Británie.
Abych začal k závodům a dění v kempu bylo to velmi ostré a nepříjemné. Začal bych snad ostrahou Hořického kempu která nebyla zrovna příjemná a její chování bylo velmi arogantní. Vstupenky které dostal každý z jezdců na formální přejímce příliš nebylo. Jejich cena byla příliš vysoká pro diváka který chtěl vidět jak to vlastně v kempu vypadá. Já osobně měl depenky do třech tříd a měl jsem velké problémy s udajně ochranou službou která se spíše soustředila na buzeraci než na kemp a jeho vetřelce viz. osoby které byli pod vlivem alkoholu a v průběhu závodů obtěžovali na výjezdu na trať jezdce viz. třída SUPERMONO. S depenkou doprovod se například osoba doprovázející svého jezdce nemohla dostat do depa u věže, a velké potíže měla i s cestou na start s občerstvením či deštníkem pro jezdce. Přes lávku k věži se dostali pouze osoby které měli depenku do oné kategorie např. do třídy 125 SPP kam jsem se skrz ochranou službu vůbec nedostal protože jsem neměl depenku pro danou kategorii. Sobotní tréninky jsem sledoval z tribuny která byla vedle věže pod stanem firmy FUCHS OIL. V něděli jsem byl z jmenované tribuny vyhoštěn činovníkem stým že nejsem VIP host a ať se na tribuně neukazuji. Abych se mohl v poklidu podívat na jízdu WARM-UPU musel jsem odejít až do Kudrnáčovi zatáčky. Začali závody a podívaná byla na světě jezdci třídy SPP 125 předváděli skvělé výkony a bylo se naco koukat. Výborně jedoucí Olda Hanák si dojel pro 2.místo a byl jsem s jeho výsledkem nadměrně spokojený. V této třídě byl také velký souboj mezi domácím Markem Zimou a Michalem Dokoupilem který bohužel havaroval. Nicméně jsem nepochopil z jakých důvodů byla propustnost jezdců větší než do ostatních tříd? Jsou snad 125 SPP hubenější než ostatní motorky? Přeci šířka a délka okruhu je stejná tak by měla být také stejná propustnost pro všechny třídy. Další třídu kterou jsem bedlivě sledoval byla Volná do 600 kde Michael Pearson předvedl že v Británii nejsou žádné ořezávátka a překonal traťový rekord Jirky Dražďáka ze třídy nad 600 ccm. Do třídy do 600 ccm se postavilo na start 32 jezdců mezi kterými měl dle startovního roštu vyvěšeného na informační tabuli u výjezdu z depa být i Alexandr Vysloužil s Ducati 749R. Bohůžel došlo ke zkratu když se nejmenovaný jezdec v sobotu na večer odhlásil odevzdal transpondér na měření časů a vzal si na zpět licenci. Sešla se spousta poruch motocyklů a nějáké lehké pády bez zranění a Alexandr Vysloužil byl na startovním poli na 32. pozici. V neděli ráno se jezdec který se odhlásil z podniku naklusal na ředitelství a vyprosil si aby mohl startovat v nedělním závodě. Což je pro mě velmi divné přeci jen když se jednou odhlásím tak nepůjdu prosit o opětovné zařazení na startovní pole. Zadělalo se tak na problém a bylo oznámeno jezdci Alexandru Vysloužilovi že ve třídě do 600 ccm nemůže startovat. Následující třídou byla GP 125+250 kde startovalo mnoho kvalitních jezdců z mnoha zemí. Nebylo pro mě pochopitelné proč třída 125 GP byla odstartována s dvaceti vteřinovou rezervou vůči tříde 250 GP. Přeci jen to má být seřazeno dle časů z tréninků a tohle rozhodnutí si nemyslím že bylo nejlepší když vítěz třídy 250 GP Wolfgang Schuster musel předjíždět o mnoho pomalejší jezdce než je on samotný. Předcházelo by se tak možnému riziku nějákého kontaktu mezi jezdci třídy 125 a 250. Mimo toho nebyla celá startovní procedůra jezdcům třídy 250 GP rozumně vysvětlena a tak se např. Jiří Grech se startovním číslem 2 rozjel předčastně a následně couval zpět na svoji startovní pozici. Závod byl krásný a motocykly SP ve třídě GP také nebyli zatraceny. Třída ve které startovalo spousta mojich kamarádů tedy třída SUPERMONO byla velmi dramatická pro rodinu Kamenických kde jezdec Kehrer v posledním kole vyválcoval doposud vedoucího Libora Kamenického a stal se tedy vítězem. Krásný závod předvedl velmi zkušený moravský jezdec Karel Kalina kdy na cílové čáře byl o přední pneumatiku před Martinem Kamenickým kde si dojel pro třetí pozici. Za ohlédnutí stála také skupinka jezdců Juráka, Kučinského, a Waltera tato skupina jezdců z Brna předvedla že motocykly Yamaha jsou výborně připraveny a jízda s němi je velmi pohodlná.
K závodům a dalším organizačním okolnostem se již vyjadřovat nehodlám.

Připravil:
D.Vysloužil


Anketa: Jaké pocity máte ze závodu vy?
Skvělé
79%
41
Dobré
12%
6
Ucházející
8%
4
Špatné
2%
1

1 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH Hořice 2012

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2012 v 17:44 | Nahoru | #1
My letos, jako každý rok opět nechyběli, a opět super zážitek. Ale nejvíce nás srala opětovná neukázněnost diváků. Kurník, projede medical car, uzavře trať, ale pro některé to jakoby neplatí. Vylezou z lesa, neoklepou si boty a hurá přes trať i když už jsou slyšet nedaleko závodníci. Tak sakra na co je tam 8 pořadatelů ve vestách AMK na jednom místě a neřeknou jim ani slovo, aby vypadli a nelezli tam, vůbec je to jakoby nezajímalo. Vypadá to tak, že to je pouze banda brigádníků , kterým nezáleží na plynulosti závodů. Sorry za ostrá slova a jistě takoví nejsou všichni,ale my byli na Dachovském S před nájezdem do něj na stráňce a sledovali jsme jejich počínání v lese v esíčku. Lidi se tam promenádovali po uzavření tratě a nikdo jim nic neřekl, aby je popohnal nebo vyhodil...
je mi jasné, že kolikrát se proti tomu nic nezmůže, někteří lidi jsou ignoranti a magoři a i když na ně někdo křikne, tak si z toho nic nedělaj,ale v těhlech situacích by se tam měli předvézt ty ranaři z ostrahy, co stáli kolem každé uličky kolem depa.
pak tedy případ za všechny, pár polské národnosti mezi závody se pod námi přemisťovali na jinou pozici po trati (v době, kdy je trať uvolněna mezi závody) A slečna požírala pistácie či co a slupky prostě házela pod sebe na trať, když procházeli kolem traťáků. tak se nic nedělo.
Pokud by lidi poslouchali a nechovali se jako hovada, tak by závody šli jako po másle.

Naposledy editováno 22.05.2012 17:46:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist