globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?
Příští sezónu hodlám přesedlávat na něco silnějšího a jelikož mi začaly vyhovovat spíš klidnější dlouhý cesty s občasnym zazlobenim tak chci jedině něco sportovně cestovního. Do oka mi padlo VFR 800, bohužel cenovou relací se zatim spíš pohybuje někde mezi snem a brutálnim šetřenim ač sem se opravdu zamiloval . Když sem tak ještě přemejšlel co by od Hondy šlo a nemusel sem kvůli tomu jíst rok suchý rohliky tak sem přišel na CBR1000F. Prolezl sem X recenzí, X názorů uživatelů a mam z toho celkem maglajz protože se v hodně věcech názory lišej. Nehodlám tady rozebírat spolehlivost ani inzeráty "ala" která by byla nejlepší. Vypíšu to následovně a polopaticky.

Co je mi jasný?
- Že je to těžkej autobus s kterym se asi budu dost rvát.
- Že chci rok minimálně 93.
- Že je to vesměs bezporuchovej držák.
- Že je celkově motorově hodná a přívětivá.
- Že rám neni nic moc a na nějaký extrasportovní kravení to nebude.
- Že spotřeba bude od 5ti do 11ti litru.

V čem se názory liší a tudíž v tom mam guláš (tim pádem prosim o vysvětlení).
- Kolik sakra vlastně váží? Všude se píše něco jinýho. Od 240 do 280ti kg váhy se všim všudy)
- Jak jsou na tom brzdy? Jeden píše perfektní, jinde už jsou špatný?!
- Jak to je s onou vahou a tim pádem i ovladatelností? Má s tim normální člověk (185cm/75kg) šanci slušně zápasit a to jak na místě tak za jízdy? Mam z toho celkem hrůzu.
- Jak je to s tim že žere olej? Je jasný že záleží i na stavu motoru ale jeden píše že nežere vůbec, jinej že žere moc.

Promlouvám tak spíš k těm jednotlivcům který s touhle mašinou měli co kdy do činění a ujeli na ní nějakej ten km a tak podobně ...

CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.10.2011 v 22:06 | Nahoru | #1
má ji teď kluk z práce, menší a cca stejně těžký, pochvaluje si ji, má teda tuším 91, ale asi dobrý...

pak chlap cca 120 kg a taky pěkný, problémy v obou případech nejsou, oba spokojení...

CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.10.2011 v 22:16 | Nahoru | #2
Manzel ji ted prodal za 25 klacku...rok 95....jinak vaha 235kg, brzdila dobre (i kdyz sednout na to z farose, tak mas pocit, ze brzdi hodne spatne), ovladatelnost v pohode a olej nezrala skoro vubec...

2 reakcí na tento příspěvek CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2011 v 06:51 | Nahoru | #3
Náhodou, já se na litrovým CBR F slušně vyblbnul, akorát šly srát kryty výfuků a stojan
Že by tomu VFR ujelo, to je blbost, akorát je obratnější, bo není takovej autobus.
Z eFka jsem šel na 929RR a to už je dost dobře nesrovnatelný

Mám jednu fotku v profilu

1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2011 v 08:56 | Nahoru | #4
Ona ta Vfr 800 rok 98 nejspíš bude mít lepší podvozek ale myslím že Cbrku 1000F neujede Tech.data 800Vfr-Hmotnost suchá 208kg,Zrychlení na 400m 11,1 sek.Max rychlost 235km/h.Výkon 110Ps,kroutící moment 82Nm. Honda Cbr1000f Hmotnost suchá 235kg,Zrychlení na 400m 10,8 sek.Max rychlost 256km/h,.Výkon 132PS,kroutící moment 104Nm. Kámoš měl Vfr 800 rok 98 a já tehdá sedlal Hondu VTR 1000F a Suzuki Bandit 1200.Všechny motorky o stejném výkonu,jenže třeba v Buchlácích jsem mu v kopcích ujížděl.Byl znát ten menší obsah motoru a aby se trochu držel,musel jít o kvalt dolu Jinak co se technických pasáží týče,jsem se ho horko těžko držel.Jezdil jako dobytek a novej litr mu neujel Ale to spíše jde o jezdce jak to má v ruce,myslím že s motorem byl spokojený Jo jsem si vzpomněl že mu odešel regulátor dobíjení

CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2011 v 11:28 | Nahoru | #5
Já bych se té velké váhy nebál...moje GSX 1100 F má něco kolem 250 kg +/-...mám 178 cm a 66 kg a s manipulací na místě nemám žádný problém, za jízdy se velká hmotnost ztrácí, resp. pro cestovní motorky je spíš výhodou...CBR 1000 F má už 17tkové kola, podvozkově to bude gumovější (stejně jak mé GSX), ale jestli to máš na "normální" ježdění, + do cestovna tak ti to bude bohatě stačit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2011 v 21:10 | Nahoru | #6
moucan> ja ji koupil jako prvni velke moto a myslim ze sem udelal dobre mam teda dualku nalitano pres 20tis, a furt jede mel sem naky problemy ale to ma kazdy s 12let starou motorkou je to krasny svezeni ze zacatku me uchvatila ta sila ale casem si zvyknes)))gumy do hrany a cucaci na 6stkach mas za zady))treba svitavy- havirov sem dal za 1:45min ale to uz bylo na 5tery papiry...za me byz do toho vzdycky muzes prodat dal kdyz nebude vyhovovat...

edt pismenka...

1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2011 v 23:21 | Nahoru | #7
1-spotreba od 6litru na 11litru je pravdu...
2-urcite bych sel do rocniku 94 a vejs maji dualni vrzdovy system a ty brzdy jsou prikladny...
3-vaha je kolem 270kg ovladatelnost ok ale ja osobne bych na tvem miste volil BlackBirda
4-olej to nezere pokud to neni nejaka vrazda... To je Honda....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.10.2011 v 07:45 | Nahoru | #8
moucan> Ahoj draku, nu tak tenhle nesmrtelnej stroj sme doma měli cca deset let (hlavně otec pak já...)

Na lak moc nekoukej, bylo to na předváděčky naší lakovny. Jinak je tohle byl rok ruším 92. Motka měla natočeno 148 900KM!!! když od nás odjížděla (při koupi měla 29tis).
K Tvým otázkám:
- Kolik sakra vlastně váží? Všude se píše něco jinýho. Od 240 do 280ti kg váhy se všim vším všudy: Nu v TP 246Kg
- Jak jsou na tom brzdy? Jeden píše perfektní, jinde už jsou špatný?!-No brzdy nejsou nic světobornýho, ale rozhodně nemůžu říct, že by to nebrzdilo, na svá léta brzdí fakt dobře, pravda je, že dávali pancířové hadičky a o celou motku se dobře staralo.
- Jak to je s onou vahou a tim pádem i ovladatelností? Má s tim normální člověk (185cm/75kg) šanci slušně zápasit a to jak na místě tak za jízdy? Mam z toho celkem hrůzu- no já mám teda 198cm a 108Kg, nicméně to jsem před tím určitě neměl, za jídy Tě až překvapí jak se ta mašina dobře ovládá, na svůj věk je dost hravá,a určitě s ní můžeš jet i celkem ostře do nějakých serpentýn, 1. co Tě zastaví bude centrál!.
- Jak je to s tim že žere olej? Je jasný že záleží i na stavu motoru ale jeden píše že nežere vůbec, jinej že žere moc - nevím jak ostatní, ale nám motka začala žrát olej kolem 90tis, přetěsnilo se a byl pokoj!

- Že je to vesměs bezporuchovej držák-popíšu Ti závady který jsme za těch Xtisíc měli (nepočítám x výměn olejů, pneu atd..) 1. těsně před prodejem odešlo relé startéru (cca 460Kč ) Již zmíněná spotřeba oleje, ložisko v předním kole a náhon tacho a dále nám začala téct kapalina z hadičky na ovládání spojky - to je vše, co na motce zlobilo myslím si, že je to zářný příklad dokonalosti Hondy
Problém, který jsem spozoroval, je chlazení, projíždět s ní ucpaným městem v létě bylo hrozný peklo a nejen pro motku
No co k rámu, když jedeš fakt střelbu na max motorky, tak cítíš oproti novějším strojům takovou nejistotu v zatáčkách, nicméně klid na rovinkách i při rychlostech 180+ jí může závidět dost motorek s napřiklad trubkovým rámem.
Chtěl jsem Ti sem dát video, které jsem kdysi natáčel (top speed) jenže jsem ho už na zkouknito.cz nenašel .
Co se spotřeby týče, tak to Ti fakt neřeknu, protože jsem jí nikdy nepočítal, ale myslím, že to bude 5L+. Co se týče výkonu a zátahu: Nástup výkonu je naprosto vyrovnaný a nikde není žádný skok, i po takovém počku KM jela jak z praku a 240Km/h s ní nebyl žádný problém, komfort i na té nejhorčí silnici 3. třídy Ti nedopřeje ani leckterý novodobý cesťák.
Motorka zcela klidná a vyrovnaná, i bez nějakých laďáků má krásný zvuk a rozhodně, Tě nikdy nikde nenechá!
Klady: Výdrž všech dílů, přijatelná spotřeba, kultivovaný chod motoru, perfektní ochrana proti větru, stabilita, celkový jízdní komfort(posez jak pro jezdce tak spolujezdce i bočními kufry), dostatečný výkon, nenáročnost na servis.
Zápory:Z důvodu špatného přívodu vzduchu časté přehřívání, z důvodu kapalinového ovládání spojky ´´ztuhlá´´ páčka při teplotě pod 8°C, brzdy spíš lepší průměr, pro menší jedince váha (otáčet mašinu na místě a nedej bohu někde na malém kopečku je mazec).
Snad jsem na nic nezapoměl, kdyžtak provedu Edit

1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.10.2011 v 09:47 | Nahoru | #9
Co jsem mel moznost na Fku jet, tak dojmy asi takovy. Je to hmotnosti typickej cestovni autobus kategorie litr+ z prelomu 80./90. let, kdyz to muzu porovnat proti FJ1100 a GSX1100G, Fko tedy minimalne pocitove o neco tezsi nez jmenovany, nicmene ja mam 183cm/67kg - takovej z reklamy na letni tabor v Dachau a je to jen o tom, ze si musis proste vic davat pozor pri manipulaci na miste nez silnejsi kolegove, to samy mam ted s Daytonou, ma taky 250kg natankovana. Za jizdy me urcite prekvapila pekna ovladatelnost a stabilita motorky, nerek bych ze slabinou je mekkej ram. Samozrejme kvuli hmotnosti je znat jak preklapeni je pomaly a do prudsi zatacky je potreba motorku tlacit silou, ale kdyz uz je v zatacce, tak ji jede jak po kolejich. Brzdy mi prijdou dobry, majitelum modernich motorek staci brzdit pomalu jednim prstem, tady je nutny za brzdu vzit aby se radne zakously, ale je to spis o zvyku, z vyse uvedeny trojice mi prislo, ze Fko brzdilo asi nejlip, mozna taky kvuli CBSku. Motor je opravdovej cestovni superagregat, nema vubec zadny kopance, proste ve 2tis zaradis vysokej kvalt, nalozis plnej a ono to az do maxima tahne uplne stejne, po meste jedes skoro na volnobeh a neprotestuje to. Treba takovy FJcko kdyz se rozparadi, tak ten vzduchac chytne saze a od nejakych 8tis tam je narust za zvukovy kulisy mechanickyho hluku motoru Fko je tichoucky jak motor v aute

...jinak kdybys chtel VFR, opravdu tak moc lpis na 800? Kamos tedka nedavno koupil 750(r.v.1997) v luxusnim stavu za 40 a co jsem na ni jel, tak je to super motorka, nemit Daytonu, hnedka bych ji bral! stejne peknou koupil

edit: tedka koukam na psany hmotnosti a Fko(232kg) ma psanou suchou hmotnost o 5kg vic jak FJcko, takze muzes pocitat skoro 260kg urcite, FJcko ma az 255kg natankovany a nema vodu, to samy Daytona, psana 225kg, ale v praxi s vodou, olejem a natankovanou nadrzi ma 250kg)

Naposledy editováno 21.10.2011 09:54:56

CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2011 v 19:02 | Nahoru | #10
No ona vyšší hmotnost nemusí být vždycky na závadu, kolikrát jsem si na svým ZZR v pohodě upaloval v pěkné vichřici, když kámoši na lehounkejch supersportech měli co dělat, aby je to i s motorkou nesfouklo ze silnice. Nebo při předjíždění nebo míjení kamiónu. Sice je pravda, že tyhle cesťáky mají větší boční plochu kapot, ale díky velké hmotnosti jsou ve větru nebo při větrným nárazu mnohem stabilnější. A manipulace na místě nebo v malé rychlosti (u mýho ZZR navíc ještě umocněná malým rejdem) je jen o zvyku a o zkušenosti. Já jsem třeba ze začátku nebyl moje ZZR bez pomoci schopen hodit na hlavní stojan, pak mě kámoš poradil jak za co správně chytit a na co šlápnout a najednou to šlo úplně samo.
Jasný že vysoká hmotnost limituje rychlý překlápění ve vlásenkách, ale to je pak otázka, co kdo od motorky čeká, jestli braní každý zatáčky na koleno nebo pohodlný rychlý cestování s bagáží a spolujezdcem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2011 v 19:35 | Nahoru | #11

moucan píše: Coolasice> Jak píšeš bude to o člověku, vesměs obě motky daj stejně 270km/h co sem koukal na videa. Mě jde spíš o tu váhu, z tý mam strach. VFR by ještě nebyla taková darda ale z CBčka co má 185kg cca se všim všudy přeskočit na 240 to bude mazec a myslim že budu skřípat zubama. A regulátory, to je holt u hondy ohraná písnička ...



pokud to mas na cestovani vahu nemusis moc resit. Bude to neprijemnykdyz zastavis skopce na prachu.. jak to klouze blbe se s tim otaci.. ale kdyz to vis, tak se na to vys-res a zastavis si tak aby sis vyhovel.. Na cestovani naopak je tezka motorka nalozena bagazi stabilnejsi, protoze 60kg bagaze neni skoro pulka hmostnostiu ale treba jen ctvrtka. Na starym litru se dalo jezdit VELICE rychle..! A svyho casu i brzdilo slusne.. pokud nebudes porovnavat s dnesnima supersportama.. Ale na cestovani urcite dostatecny. Mam doma Kawu z roku 86, natankovana skoro 290 kg a neni s tim problem ani pri mych 71 kg. Blby je ale kdyz treba ve 20 kmh zastavis na fleku napr pri preklapeni. To se lehko stane ze ti spadne na zem po tecne a ty kila prostre nejde udrzet..leda dat pod ni nohu.. ale na to se asi radej vys-res.. ono ten hrkanec taky ta kost nemusi ustat..

Pokud ji chces na cestovani zvaz jeste povoleny zatizeni, mam pocit ze ve starych testech kritizovali ze na cestak je zatizeni smesny, ca 180 kg.. coz je pro dva lidi s bagazi malo.

Kazdopadne u tak stary motorky pujde jen o to najit dobrej nevylitanej kus.. a sance ze bude drzet je i tak 50:50... je to jak s bonbobierou.. nevis co je tam za bonbony dokud to nerozbalis.. ..ale principielne muzes poridit stroj na kterym nalitas dalsich 70 tkm bez jedinyho problemu

1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2011 v 15:53 | Nahoru | #12
S CBR 1000F jezdim už nějakej pátek sice rok 89, ale je to pohodová motorka. Nebudu se moc rozepisovat. Jsem stejná výšková i váhová kategorie čiže 185/75 a nemám s ovládáním motorky žádnej problém. Jak za jízdy tak s manipulací na místě. Tím jsem ti odpověděl na váhu motorky . No a co se týče spotřeby oleje tak za sezonu najedu cca 8000 km a doleju zhruba 2 dcl, no ale to bude asi kus od kusu. Kdo jak o motorku pečuje.

1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000F - jak to s ní vlastně je?

Skvělá odpověď, děkuji! 25.10.2011 v 20:31 | Nahoru | #13
Čau.Mám CBR1000f r.v.1999,spotřeba 6-7l/100km,olej nežere vůbec.Vždycky na jaře mi někde vypadne z ruky než si zase zvyknu jak je těžká.Jediný co mě trošku žere je ,že poměrně dost žere gumy díky svý váze.A když si naložíš spolujezdce tak ještě o něco rychlejc.Jinak si myslím že se jí nedá nic vytknout,výkonu až do prdele,brzdy naprosto noblesní a posez taky supr.Dal jsem na ní Třebky -Calaise(cca 1700km)na jeden zátah a ani mě moc nebolela prdel .Takže jestli chceš motorku na cestování,můžu vřele doporučit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru Honda CBR 1000F PetrWolfram 4 9.5.2024 v 16:25 grooll
Drážky na kufry Honda CBR 1000F LudekKautsky 7 21.9.2023 v 00:23 cugy
Kvalitní servis Honda nebo kdo se t... Honda CBR 1000F, Honda CB 1000F, Honda CBR 500, Hond... djpajovka 4 23.10.2022 v 03:55 finekohana45
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Cbr 1000 F napínák rozvodového řetě... Honda CBR 1000F Cožík 3 3.9.2022 v 10:34 Ondroskok


TOPlist