1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
MEK0TA píše: ... No a pokud je to konstruováno tak, že je všechno tvrdé a vydrží to každý náraz, tak je to ještě horší - umlátíš se v tom při nárazu.
Svatá pravda, které málokdo věří.
Před léty byl právě v rámci tohoto usutečněn test, kdy do sebe čelně narazily Š110L a Volha M21. A včíl pozor... škodovka sice měla srolovaný skoro celý předek, ale řidič byl jen trochu v šoku a odešel v pohodě po svých , tak Volha sice měla jen trochu máčklý nárazník , zato řidič si zlámal ruce a utpěl těžký otřes mozku .
Čili celkem jasný důkaz toho, že deformační zóny nejsou pro srandu králíkům. A že vpředu není motor, tak je to lepší, to také není docela pravda. Naopak u vozu v masivnějším motorem je to naopak výhoda, že pokud se náraz nekoná do zcela pevné a nedeformovatelné (nebo neodsunutelné) překážky, tak si těžký motor setrvačností proklestí cestu a dává tak řidiči mnohem víc šancí, než když má v předu jen prázdný kufr a pár plechů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
J.M.K. píše: ...a dává tak řidiči mnohem víc šancí, než když má v předu jen prázdný kufr a pár plechů.
Ovšem u Aixamu je to jedno, tam má motor pár kilo a vepředu je skoro rovný jak kamion nebo nějaká dodávka.
MEK0TA píše: miniolíík> Proč je škodovka bezpečnější? Zamysli se, jak myslíš že je zaručena bezpečnost? Deformační zónou. Teď se podívej na obě "auta": škodovka je normální vůz, který má nějakou deformační zónu, takže určitá šance tam je. Ten tvůj zakrslý paskvil (stejně jako Smart a jiné srance) jsou bez deformační zóny, nohy máš u motoru který je tak tak nacpaný mezi tebou a předním nárazníkem. Za sebou máš ani ne metr. při čelním nebo zadním nebo jakémkoli nárazu se to "auto" tak zhrne, že z toho bude pěkná placka, motor ti rozdrtí nohy... No a pokud je to konstruováno tak, že je všechno tvrdé a vydrží to každý náraz, tak je to ještě horší - umlátíš se v tom při nárazu.
Smart má motor v kufru a navíc velice chytře vymyšlenou konstrukci, takže je poměrně bezpečný.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
miniolíík píše: http://www.novinky.cz/krimi/303272-motorkar-neprezil-celni-srazku-s-autem.html ????? http://www.novinky....re-jeden-zemrel.html ? http://www.novinky....ranenim-podlehl.html ? http://www.novinky....metlo-motorkare.html ? všichni zemřeli. Jedině auto od 15. Takže Aixam.
To bys s tím tvým minisráčem též nepřežil.Nárazem se volant zastaví až o střechu.
Naposledy editováno 14.06.2013 20:40:34
To ovšem neplatilo o nouzovém přistání na vodu - díky tlustému křídlu, vyvíjejícímu velký odpor při kontaktu s vodou, se prudce zbrzdil a během pár vteřin se prakticky bleskově potopil. Jeho následovník Tempest měl mnohem tenčí křídlo, takže touto nectností netrpěl a vydržel relativně dlouho plavat na hladině. Ovšem to už jest zabíhání mimo téma.
Ovšem stále platí, že pokud má člověk před sebou velkou setrvačnou hmotu, tak v případě nárazu do nepevné překážky to značně zvyšuje šance na přežití. Proto jsem také jel mnohem raději s T148, než třeba s T815, nebo s Liánou. Zase ale jsem u Lízy paradoxně oceňoval absenci pásů, jelikož v případě nárazu do překážky nepřesahující úroveň skla proletím oknem a odlétnu pryč, kdežto v případě použití kšír sice zůstanu v sedačce, jenže náklad, letící setrvačností vpřed, mě přestřihne jako gilotina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
Zrovna to video, který je o kus vejš jasně dokazuje, jak je aixam bezpečnej. Dosad si místo toho miniauta skútr a odpověz si sám. Kdo dopad líp? Člověk co si jede jen v helmě a kratasech na skútru, nebo ten v mopedautě?
Další věc, kterou si dále odmítáš připustit je to, že na silnici je taky důležitý bejt vidět a motorku přehlídneš daleko spíš než mopedauto.
Dále, při jízdě na motorce se člověk často dostává do situací, kdy ztrácí stabilitu. Třeba vjedeš do zatáčky a je tam štěrk. Co se ti stane na motorce? Dostaneš smyk a přejede tě auto v protisměru, nebo se v lepšim případě jenom vyválíš, budeš sedřenej a polámanej. A v mopedautě? Nic! To samá, jako když ti vběhne zajíc přímo pod kolo. Opět dostaneš smyk a už ležíš. V mopedautě to udělá "ping" a jedeš dál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
A opatrně s tím "vidláckým mozkem", husy jsme spolu nepásli a tady jsi na veřejném fóru, tak se rač chovat trochu slušně, chlapečku. Navíc nebudu po kdovíkolikáté Tvé nesmyslné elaboráty rozebírat, je to jen mlácení prázdné slámy, když Ty evidentně máš tu drzost hodnotit něco, o čem víš kulové. Jen jedna věc - když dle Tebe "mopedauto není auto"... tak v tom případě to nemá nikde na silnici co dělat, jen to překáží a kategorie "jen do města" z legislativního hlediska neexistuje, čili o důvod víc, proč to nemá na veřejných komunikacíh co dělat.
A raději už mlč. uUž s Tebou vážně nemíním dál diskutovat a když říkám "nediskutovat", tak to znamená ani neodpovídat . Už jen proto, že si ve svých příspěvcích protiřečíš a vůbec tvé příspěvky nedávají smysl. I tento poslední a nebudu už rozebírat, proč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
J.M.K. píše: Fidži_CZ> (ovšem jeho trawkou ementáloidní mozek to evidentně nikdy nepobere),
Takže tohle je co? Když chceš, abych se o tobě přestal vyjadřovat jako o vydlákovi, tak si nejdřív zamet před valstním prahem a přest mě titulovat jako "trawkou ementáloidní mozek".
Odpověz na otázku. Evidentně sis to celý přečet, ale nemáš žádnejlogickej argumet, kterym by si to moh vyvrátit a tak tu je žavníš něco o mlácení prázdný slámy.
J.M.K. píše: když dle Tebe "mopedauto není auto"... tak v tom případě to nemá nikde na silnici co dělat, jen to překáží a kategorie "jen do města" z legislativního hlediska neexistuje, čili o důvod víc, proč to nemá na veřejných komunikacíh co dělat.
Ano, sice neexistuje kategorie "městské auto" ale získání řidičského průkazi je podmíněno způsobilostí objektivně vyhodnocovat nejen dopravní situace, ale i možnosti stroje, kterej řídim. Proto je se jízda s aixamem na silnici I. třídy stejná hloupost, jako zaháknout za trabnta obytnej přívěs a jet s nim po dálnici. Sice to z hlediska dopravních předpisů možný je, (počítám, že trabnt by byl schopnej jet i s karavanem na rovince 80km/h) ale je to věc, kterou nikdo soudnej neudělá. To že se sem tam najde nějakej magor neni důvodem pro úpravu zákona.
Jseš na řadě!
Naposledy editováno 15.06.2013 01:13:08
Hippieguy píše: Dosad si místo toho miniauta skútr a odpověz si sám. Kdo dopad líp? Člověk co si jede jen v helmě a kratasech na skútru, nebo ten v mopedautě?
Další věc, kterou si dále odmítáš připustit je to, že na silnici je taky důležitý bejt vidět a motorku přehlídneš daleko spíš než mopedauto.
Dále, při jízdě na motorce se člověk často dostává do situací, kdy ztrácí stabilitu. Třeba vjedeš do zatáčky a je tam štěrk. Co se ti stane na motorce? Dostaneš smyk a přejede tě auto v protisměru, nebo se v lepšim případě jenom vyválíš, budeš sedřenej a polámanej. A v mopedautě? Nic! To samá, jako když ti vběhne zajíc přímo pod kolo. Opět dostaneš smyk a už ležíš. V mopedautě to udělá "ping" a jedeš dál.
upřímně - co je na týhle argumentaci špatně? podle mě vůbec nic.
callowsick, Hippie: ta argumentace je samozřejmě správná, jenomže to je prostě obecný zdůvodnění, proč je auto jakožto "racionální" dopravní prostředek lepší než motorka. Motorka jako vážně míněný dopravní prostředek funguje v zemích jako Indie nebo Čína, kde má výraznou váhu finanční stránka věci, ale v Evropě už jí tak téměř nikdo nepoužívá, přesně z těch důvodů, co Hippie napsal + hromada dalších (neprší na tebe, má to kufr, jde jezdit pohodlně v zimě...).
Pokud jde o souboj axiam vs. skůtr, uvědomme si, že jediný důvod, že takový souboj může nastat, je v legislativní úpravě, která umožňuje obojí řídit od 15 let. Jinak by pro sebe tyhle dva dopravní prostředky nepředstavovali konkurenci, už jenom z cenového hlediska.
Osobně považuji kategorii AM za naprostou zhovadilost. Nesouhlasím s její logikou, která říká že pomalý stroj představuje snadno zvladatelný dopravní prostředek, k jehož řízení stačí malá úroveň řidičské způsobilosti, vyplívající téměř bezpodmínečně z věku 15-ti let.
Nad čím jsem se tady pozastavoval, to bylo srovnání axiamu se škodou 105, neboť ty samé výtky, co lze vztáhnout na axiam (zejména nedostatečná dynamika a mizerná úroveň bezpečnosti) lze vztáhnout i na škodovku, byť jistě v menší míře. Koneckonců, v době svého vzniku byla škoda vážně míněný rodiný vůz. Nevidím ale moc důvodů, proč jí tak požívat ještě dnes, zejména při pohledu na ceny třeba ojetých escortů apod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
Jinak souhlasím s tím, že skupina Am v dnešním pojetí jest nesmysl. Dříve, pokud platila třeba na motocykly typu pionýr (nemluvě o tom, že na mopedy typu babetta, nebo Stadion, nemusel člověk mít řidičák vůbec), to byla dobrá věc, tehdy ovšem od 17 let člověk mohl mít "neomezené papíry" na motocykl. Ovšem jest třeba vzít v potaz, že tehdy u nás byly k dispozici motocykly Jawa, ČZ a podobné, vesměs dvoutakty s nevalnými jízdními vlastnostmi a výkonem málokdy přesahujícím 20k. Potom se taková kategorizace ŘO dá uznat, jelikož sportovní motorky s motory o výkonu řádově stovek koní u nás tehdy pro běžné ježdění prakticky neexistovaly.
Dnes tuto kategorii uznám pro skútry, ovšem "mopedauta" typu Aixam, Ligier, Microcar jsou zlo, které by u nás němlo být vůbec povoleno. Jde hlavně o to, že skútr jedoucí 40km/h nebývá problém bezpečně předjet, zatímco o mopedautě se toto říci nedá, snadno se vytvoří "špunt" provozu a už vážně nemám nervy po X-té opakovat, jak zbytečně pomalu jedoucí vozidlo jest mnohem nebezpečnější, než vozidlo, jež překračuje rychlostní limit.
Argumenty typu "nezmoknu v tom a jsem v tom bezpečnější" jsou potom zcela zcestné a právě to hipík nemíní pochopit.
A srovnávat Š105 a ojetý Escort bych si ale netroufl - Š105 v dobrém stavu dokážet jet předpisovou rychlostí a zátku provozu netvoří, což se o Aixamu říct nedá. Odškrcený Aixam sice jede 70 - 75km/h, jenže v těchto rychlostech je již celkem nestabilní, jeho podvozek na takové rychlosti zkrátka není dimenzován, kdežto škodovka i v rychlosti přesahující stovku jede stabilně a jest předvídatelná a bezpečně ovladatelná.
Ale proč právě nesrovnávat s Escortem - co vím, tak Escorty z té doby bývají dnes v dost mizerném stavu, jsou poruchové a díly na ně jsou drahé a špatně se shánějí, kdežto škodovka nejen, že je spolehlivější, ale dílů za pakatel se na ní všude válejí mraky a navíc je tam výborná ta kompatibilita dílů... není problém do "stodvácy" namontovat motor Favorit, ale už jsem viděl naopak i "stopětku" s kvaltkysnou z "embéčka".
Což se o Fordu rozhodně říci nedá.
MEK0TA píše: miniolíík> Právě proto, že tam nemá motor tak tím líp, předek se může plynuleji zmáčknout a díky tomu jsou následky menší. Někdy používej hlavu, funguje to.
Tak je pravda že aixam je na tom možná bezpečnostně hůř ale to že je lepší že tam škodovka nemá motor je uplná p*** je pravda že by moc nepomohlo i kdyby ho tam měl ale zažil jsem bouračku ve městě,nabourala do nás škodovka jel prej 70 my jsme jeli 50 čelní náraz.My jsme z auta bez problému vystoupily(pravda že sme měli 3 roky starý auto ale on měl kufr vzadu na sedačkách museli ho vystřihávat.
Ohledně těch 120-tek se prostě neschodneme, ale to tady asi nebudeme řešit. Jenom jednu poznámku: "co vím, tak Escorty z té doby bývají dnes v dost mizerném stavu, jsou poruchové" - mezi auty vyrobenými koncem 80-tých letech je DOST složité najít něco, co nebude v mizerném stavu a poruchové - leda že by to byl nějaký "youngtimer" pro radost a za úplně jiné peníze.
Ohledně těch aut - záleží kus od kusu a tom, jak se o to člověk staral. Něco jiného bude auto brané jako "spotřební užitkáč" a něco jiného bude auto poctivě udržované a brané jako člen rodiny. Sám mám italského veterána z přelomu 60/70. let a je to už dost vzácný kus. Pořádná oprava, skoro repase kastle trvala skoro rok (ale na tom se podepsalo předtím několik sezon celoročního provozu a tato auta nebyla uzpůsobena na agresivní posypovou sůl), dal jsem novou spojku, brzdy a ložiska v kvaltkysně, ale na motor se za celých těch 40 let nesáhlo a i přes najetých 240000km šlape jako hodinky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
Mopedauto tu podle Tebe "špiní" Především Ti, kteří by něj třeba klidně "měli", ovšem nejsou tak naivní a hloupí, aby si takovou předraženou hračku pořizovali a raději pošetří na auto, nebo pořídí třeba skútr, se kterým naopak projedou i tam, kde by se s mopedautem zastavili.
A že by Tě mopedauto "vytrénovalo" a pak v 18 letech sedneš do normálního auta a už budeš mít na něj praxi a budeš "umět řídit", tak s takovou myšlenkou (přesněji řečeno pohádkou) se rychle rozluč. Aixam je něco úplně jiného oproti běžnému autu. Poměr výkon, váha, rychlost, stabilita v zatáčkách, absence spojky a manuálního řazení... rozdílů je tolik, že pokud budeš 3 roky jezdit s Aixamem, věř tomu, že po přesednutí do "normálního" auta, budeš opět začátečník, který jako by nikdy na lívancem neseděl. Takové auto se bude na silnici chovat zcela jinak.
Možná nabereš něco zkušeností ohledně "podvědomé" aplikace pravidel a orientace v provozu, křižovatkách apod., ale ohledně ovládání vozidal, kor v krizových situacích, nebudeš vědět lautr nic. A navíc se pak budeš pohybovat mnohem vyššími rychlostmi, což vyžaduje opět "óplně jiné level" zkušeností.
A argument, že je to "vozítko jen do města", také platí molokdy, kor v ČR. Pokud žiješ v menším městě, nečekej, že bys nepotřeboval nikdy vyjet ven z města, kde už bys byl s pomalým mopedautem nebezpečný. Pokud naopak žiješ ve velkoměstě, tak v ČR nevím o žádném, kde by nebyly "rychlé úseky" mezi městskými částmi.
Zkus schválně přejet od Černovického nábřeží do Bástru a uvidíš, jak velké procento cesty pojedeš po úsecích, kde jest 60, nebo 70km/h max. A i když jsou to většinou čtyřproudy, bývá tam taká premávka, že "špunt" uděláš s Aixamem i tam. Předpokládám, že povalíš skrz Šrajbec a Žabiny.
Enem počkej, až budeš starší a něco pojezdíš s normálními auty a kor, jestli budeš pravidelně jezdit trasu, kterou rovněž bude pravidelně válet nějaké chchar s Aixamem, nebude kde jej vzít a cesta Ti pak bude trvat 3x déle. Asik mu nehókneš kamec džuzblues, co? Potym teprve zgomneš, co tuna píšeme a přendeš na "druhou stranu barikády".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aixam
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ligier Ambra Aixam 400D, Aixam 500, Aixam Evolution, Ligier Be Tw... | Marek_88 | 14 | 8.11.2023 v 13:50 TJ_HK |
autorádio Aixam 400D | piaggio123 | 15 | 8.1.2021 v 16:07 krokkrop |
Půjde na aixamu udělat odhlučnění m... [1 ... 4, 5] Aixam 400D | Vencbook | 146 | 5.5.2017 v 10:05 SuperSic58 |
aixam CITY Aixam 400D | babahradekbabahradek | 1 | 14.4.2017 v 10:37 Hančaa |
Pujde na Aixamu oddělat omezovač ry... [1, 2, 3] Aixam 400D | miniolíík | 61 | 5.12.2012 v 01:08 Mistr.X |