globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Divny problem pri startovani
Zdravim, mel jsem problem, ze mi motorka startovalo nejak divne, proste nesoumerne jak kdyz je spatna baterka, po vyzkouseni startovani prez kabely + koupe nove baterky, jsem problem s baterkou vyradil, dale byl na rade starter, tak starter byl u opravare a je vpohode, zkousel jsem ho a nekdy startuje normalne a nekdy to zase nejde(startuje pomalu), neco bere baterce na kostre asi napeti, kdyz jsem ho vyndal z toho mista kde ma byt a dal ho ke kostre, tak sel normalne, tak me napadlo ze jak je nasazenej vlastne na ty kostre a ma tam mit kontakt, tak ze to tam bude treba spinavy, tak sjem to tam ocistil poradne a stejnak to nekdy blbne, tedka to 3x za sebou nastartovalo, ale bojim se, ze to zacne zase blbnout, nestalo se to nekomu ? Nevite kde by mohl byt problem ? :/ Dik moc

PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/


Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59
Předchozí
1... 6 7 8 9
Následující

Divny problem pri startovani

2.7.2012 v 23:39 | Nahoru | #241
Tak to je dobře, snad už to bude v pohodě a zajezdíš si beze strachu. Kor když teď jsou na to tak ideální podmínky (dokud nezastavíš, to se hned pečeš).

Divny problem pri startovani

6.7.2012 v 20:56 | Nahoru | #242
Jojo presne tak, motorka uz jezdi dobre, do otacek jde pekne, ale problem s tim odkapanim z prepadu stale neni vyresen, takze nakonec stejnak skoncim u toho opravare I kdyz se mi tam moc nechce, aby tam nenasel vic problemu o kterejch ani nevim a cena by se vysplhala na x tisic jako to bylo s autem.

Musel bych mu rict, ze kdyz zjisti nejakou zavadou ktera by prekracovala urcitou castku, tak aby mi dal vedet, doufam, ze mi vyhovi...

Mozna bych to nemusel ani resit, protoze svicka je v normalu, motorka jede vpohode, ale to ze mam nakapano benzin pod motorkou v karazi uz tak uplne vpohode neni

Divny problem pri startovani

6.7.2012 v 21:03 | Nahoru | #243
Tak zavři kohout krátce před zhasnutím motoru, aby se z karbce ještě něco spotřebovalo a motorka potom nestála s karbcem naplněným na plnou hladinu. To by mělo zabrat.

Divny problem pri startovani

8.7.2012 v 14:22 | Nahoru | #244
Tak jsem to zkusil, pred dojezdem jsem zavrel kohout, chvilku jel jeste na plny plyn, otacky uz se zvysovaly a stejnak po chcipnuti po chvilce benzin zase trochu odkape... Jeste me napadlo, ze vlastne se mohl nejakou pricinou/starim ulomit kousek te '' prepadove trubicky'' ktera je v plovakove komore, takze tim zeje kratci vlastne stale lehce ukapava benzin a tim padem se stale dalsi benzin doupousti (kdyz necham otevreny kohout v poloze ON, tak to proste kape dokavad nezavru kohout do polohy off, pak to odkape ten prebytek a je to ok)

Prave jak se jednou zasekl ten plovak, tak to mohlo zpusobit mozna ulomeni/ odtrhnuti kousku te trubicky, ktera pak zpusobila zaseknuti plovaku.

Ale tezke rict, to by jste opravdu musel videt, jeste se na to mrknu jestli tam neni znat nejake ulomeni a uvidim.

Divny problem pri startovani

8.7.2012 v 14:31 | Nahoru | #245
Jestli je ten přepad řešen oddělenou trubičkou a ne přímo výškou díry ve stěně plovákovky, tak je to dost pravděpodobné. Rozeber plovákovku a mrkni na to, i když možná bude těžké poznat, jestli je tak vysoká, jak má být. Trochu se to dá odhadnout dle výšky hladiny.

Divny problem pri startovani

8.7.2012 v 16:11 | Nahoru | #246
Jojo presne tak, vlastne jak mate plovakovou komoru, kterou oddelate a dostanete se k plovaku, tak ta cast ktera se oddelava od karburatoru, tak v ni je takova trubicka ktera smeruje nahoru smerem k ''ukotveni'' plovaku, a vyvod ma uplne dole, tim padem presne jak pisete, je pravdepodobne ze se to mohlo ulomit, ale tezko rict, jestli to vubec pujde poznat..

EDIT: Jeste me napadlo zkusit onu prepadovou trubicku prodlouzit tak, ze by byla vys jak je maximalni hladina v plovakove komore, pokud zavira jehla spravne (je nova, takze bych se nemusel bat) tak by melo byt vse v poradku. Pokud jehla nezavira spravne, tak to poznam tak, ze i prez prodlouzeni prepadove trubicky karburator preteka a odkapava.

Co myslite ? Asi jedine ceho se muzu bat je, ze by se motorka mohla hltit ze ?

Zitra na to nejspis mrknu, tak se pak ozvu. Diky

Naposledy editováno 08.07.2012 22:48:04

Divny problem pri startovani

9.7.2012 v 13:38 | Nahoru | #247
Přesně tak. Přepad by neměl být nastaven tak vysoko, aby při selhání plovákového ventilu stoupla hladina natolik, že by benzín začal přes trysky a kanálky karbce přetékat až do sání a natekl by tak do motoru, což by při pokusu o start mohlo motor až zničit (zpravidla se ohne ojnice).

Nejlepší asi bude hladinu změřit a to tak, že na odkalovací šroub (pokud má nátrubek) napojíš průhlednou hadičku, kterou dáš kolmo paralelně s karbcem coby hydrostatický hladinoměr (hadička nesmí být nahoře zavřená kvůli vyrovnání tlaku), pustíš benzín a necháš karbec natéct. Vyústění přepadu přitom ucpi, aby ta údajně snížená trubička přepadu nemohla měření ovlivnit.
Karbec můžeš mít klidně přitom vymontovaný, ale musí být v poloze, v jaké je normálně na motorce! V místě ustálené hladiny si pak zvenku na plovákové komoře udělej rysku, karbec vypusť, odmontuj víko plovákovky a dle naznačené rysky přeměř, zda výška přepadové trubičky odpovídá změřené hladině, přesněji řečeno nesmí být nižší. Nejlépe to jde hloubkovým hrotem šuplery, měř od dělicí roviny víka plovákovky (pokud je tato rovina tedy v horizontále s hladinou).

Trubičku přepadu pak nastav buď prostě pár mm nad hladinu, kterou hlídá plovák, nebo, chceš-li to udělat pořádně, pak karbec vymontuj, uchyť v takové poloze, v jaké je normálně za provozu, ucpi přepad a oddeklovanou plovákovku pomalu nalévej benzínem a zjisti tak hladinu, kdy karbec začne opravdu přetékat, že by zalil motor (benzín začne téct z výstupního hrdla karbce). Když naleješ více, nevadí, počkej, až to kanálky a výstupním hrdlem odteče a hladina se ustálí. Pak změř rozdíl mezi normální hladinou a touto "kritickou" hladinou a přepad potom nastav přibližně do poloviny toho to rozdílu, nebo lépe těsně pod polovinu.

Tak zajistíš, že karbec nebude odkapávat, ale také při selhání plovákového ventilu karbec nezaplaví motor. Pokud tedy přítok do něj nebude tak velký, že by jej přepad kapacitou svého průřezu nestačil odvést a hladinu tak udržet pod kritickou úrovní. Proto také musíš dodržet průřez přepadové trubičky a nedávat menší.

Divny problem pri startovani

9.7.2012 v 18:16 | Nahoru | #248
Tak nejspis jsem nasel pricinu, dole v plovakove komore jak je sroub na vypusteni, tak vlastne se spojuje prepad (ten co je uvnitr plovakove komory) s odpustakem kterej je uplne dole v plovakove komore. Ten sroub je dlouhej a nakonci ma takovou gumicku, ktera nejspis netesni a po chvilce odkape trochu benzinu a natece to do toho ''kanalku'' prepadoveho a odkape to ven...

Nevim zda jste to takhle pochopil, tohle by jste opravdu musel videt, je tam takova ''krizovatka'' jednim smerem zasouvate sroub kterej ucpe jednu diru na protejsi strane (prave tu diru kterou vypustite karbec) ale zaroven ten sroub nema zavit dokola, takze z jednoho ''tunelu'' muze odtekat benzin do vyusteni prepadu. No a jelikoz ten sroub nakonci uz netesni (spatna ta gumicka) tak to odkapava a vyteka tim prepadovim vyvodem.

Tak jsem zkusil tu dirku vypousteci ktera je uplne dole v plovakove komore ucpat a ted se zda ze uz nic nekape, ale zatim to tak stoji cca 30 min, mozna si jeste neco odkapne za nejakou tu hodinu.

Naposledy editováno 09.07.2012 18:18:00

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

9.7.2012 v 20:38 | Nahoru | #249
Takže gordický uzel byl zřejmě rozťat. Jestli odkalovací šroub na konci netěsnil a ústí do přepadového kanálu, tak je to jasné. Odkapávalo to tak dlouho, dokud byla v karbci hladina dosatečná k tomu, aby hydrostatický tlak dokázal netěsnost překonat. Tím se vysvětluje i to, proč kabec zřejmě nevykapával až do sucha.

Tímhle zacpáním to vyřešíš alespoň do doby, než seženeš náhradní těsnicí element, ale pozor na to, aby přepad zůstal průchozí. Jinak riskuješ zaplavení a možné zničení motoru při zaseknutí plováku.

(reakce na) Divny problem pri startovani

9.7.2012 v 23:08 | Nahoru | #250
J.M.K.> Presne tak, ted jsem nechal karbec odpojen od motoru kdyby nahodou to pretekalo a ani kapka. Tak nejspis opravdu jen netesnil ten odkalovaci sroub nakonci... Prepad je pruchozi, zkousel jsem to kdyz jsem mel plovakovou komoru venku, tak po ucpani toho odkalovaciho ''ventilu'' byl prepadovy ''tunel'' stale pruchozi, zkusil jsem vyndat jehlu, ktera uzavira benzin a benzin odtekal tim prepadem, takze se to zda byt vpohode.

To tesneni snad sezenu, je to opravdu malej tesnici krouzek s prumerem cca 0,3 cm, tak snad ho sezenu.

Divny problem pri startovani

10.7.2012 v 11:48 | Nahoru | #251
Ten kroužek by mohl být v sadách pro repasi karbce a je také možné, že bude stejný pro několik podobných typů tohoto karbce. Nejlepší bude, když se zeptáš někoho, kdo tuto motorku má, nebo zajedeš za tím svým opravářem, ten by něco o tom vědět mohl.

Je ale možné, že je to kroužek z nějaké standartní řady a mohl by být k sehnání i třeba v instalatérských potřebách, nebo obecně v krámech s díly pro vozidla. Podmínkou jest, aby byl z materiálu odolného působení benzinu.

Divny problem pri startovani

10.7.2012 v 19:11 | Nahoru | #252
Tak ted uz ulne nechapu....

Prez noc zase odkapalo opravdu velke mnozstvi i presto, ze jsem mel ucpanou tu odkalovaci ''trubicku'' (mozna ze take netesnila tak dobre).

Tak dnes jsem karburator znova rozebral, to tesneni na tom sroubu jsem namazal impregnaci na tesneni/gumy, slozil, poradne utahl a zkusil jsem dat zpatky starej plovak (kupoval jsem sadu na repasy, takze jsem tam mel ten novej) no a zatim se to zda ze nic nekape, uz tak 3 hodiny neukapla ani kapka, tak uvidim co zase prez noc.

Snad jsem to nezakrikl, zitra dam vedet

Divny problem pri startovani

10.7.2012 v 19:18 | Nahoru | #253
Uvidíš... hlavně také, pokud to kápne jen opravdu jednou za čas, tak se ta kapka stačí odpařit a už si ji nevšimneš. Pokud tedy nepřijdeš k motorce krátce po ukápnutí.

Divny problem pri startovani

10.7.2012 v 19:34 | Nahoru | #254
No zatim pokazde co jsem vecer zavrel benzin, tak rano tam byla znatelna kapka a neni to kapka jako kapka, je to spis takova mala kaluz 4-5cm x 4-5cm

Ale ted to nejspis vypada opravdu vporadku, zitra rano uvidim jeste presne...

Divny problem pri startovani

10.7.2012 v 20:33 | Nahoru | #255
Louže 5x5cm rozhodně nemohla být z jedné kapky. Nebylo by od věci po té době otevřít (ještě před puštěním benzínu) odkalovák a zjistit tak, zda karbec vlastně nevykape celý. To by potvrzovalo tu netěsnost odkalováku.

Divny problem pri startovani

10.7.2012 v 23:03 | Nahoru | #256
No ono to bylo tak, ze pokud jsem prijel, zavrel benzin, tak cca za 15-20 min uz ukaplo prvnich par kapek a takhle to kapalo (mozna do odkapani celeho karbce) to by take vysvetlovalo, ze kdyz jsem pustil benzin a chtel nastartovat hned to neslo, musel jsme pockat nez se nejspis karbec doplni...

Pokud jsem ale benzin nezavrel, tak to proste odkapavalo dokavad jsem ho zase zavrel, pak to trochu odkapalo a uz vpohode.

Ale myslim si, ze cely karbec odkapat nemohl, tam je benzinu dost a to bych na zemi urcite poznal, ale je mozny ze jak jste psal, tak ten sroub treba netesni jen kdyz je karbec plnej a jak trochu odkape a je tam mensi tlak, tak uz tesni vporadku, ale zatim co jsem se ted byl vecer divat, uz to vse vypada ok, tak uvidim zitra rano a dalsi dny...

Hezky vecer

Divny problem pri startovani

11.7.2012 v 13:25 | Nahoru | #257
Tak to neklaplo, preznoc jsem nechal kohout v poloze off, a zase trochu odkapalo, tak jsem rano zkusil dat kohout do polohy on, odesel jsem na cca hodinu, a kdyz jsem prisel, byla tam opravdu velka kaluz (nejspis se zasekl zase ten starej plovak) a mam podezdreni ze to nateklo do motoru , co ted ? Mam nechat odpojeny karburator aby to vyprchalo ? Az to slozim, uz asi vazne zajedu za tim mechanikem, ted uz vazne nevim..

EDIT: Pry u 2T nic nehrozi, at jen protocim starterem a benzin vyletne ven vyfukem, problem muze nastat u 4T. Tak ted nevim co je na tom pravdy...

Diky

Naposledy editováno 11.07.2012 17:26:06

Divny problem pri startovani

11.7.2012 v 21:36 | Nahoru | #258
To není pravda, že by se to u dvoutaktu nemohlo stát... už jsem viděl několik motorů Trabant zničených od toho, že řidič zapomněl zavřít kohout, zároveň netěsnil ventil plováku a když vůz navíc stál čumákem do kopce (karbec tím pádem byl výstupním hrdlem nakloněn šikmo dolů, je tam horizontální jako u motorky, nasazen na motor zepředu), benzín natekl do karteru, motor pak nebylo možné spustit a při pokusu o start roztlačením, nebo dokonce rozjetím z kopce dolů vletěl benzín do válců, zablokoval tak náhle roztočené klikové soustrojí a zpravidla to skončilo ohnutou ojnicí.

Jestli máš benzín dole v karteru, tak když půjde píst dolů, tak vytlačí benzín přepouštěcímí kanály nahoru do válce a i když je v tu chvíli otevřen i výfukový kanál, tak všechen benzín musí stihnout tudy odtéct a pokud jej zůstane ve válci více, než je objem spalovacího prostoru s pístem v horní úvrati, tak (jelikož kapalina je nestlačitelná) při pohybu nahoru píst narazí v podstatě do pevné překážky (jako by byla moc snížená hlava) a podle síly, která motorem točí, to mohou odnést ložiska na ojnici, klice, v horším případě se může ojnice ohnout, nebo i zlomit.

Protočit starterem ano, ale s vyndanou svíčkou , aby přebytečný benzín měl kudy vyletět. Tak motor několikrát protoč a nech jej bez svíčky do druhého dne "vyvětrat". Pak protoč znovu, namontuj svíčku a mělo by to být bez problémů. Předtím ale vyřeš ten plovák.

Divny problem pri startovani

11.7.2012 v 22:41 | Nahoru | #259
Jojo, proto jsem se radci jeste ujistil, zda je to pravda, ale zkusil jsem vyndat svicku, parkrat protocit, nic nevyletalo, tak tam nejspis nezateklo tolik a pak jsem vpohode nastartoval a jel jsem motorku projed a vse vpohode.

Ted ale co se tyce toho odkapavani - NEJSPIS JSME NAD TIM VYHRALI !

Nedalo mi to a sedel jsem u toho do tedka, rekl jsem si, ze proste musim nejak zjistit, jestli to tece tim odkalovacim sroubem nebo proste tim prepadem (ze by se karburator preplnoval, tim ze netesni jehla).

Dokonce jak jsem to svadel na zaseknuty plovak, jelikoz benzin furt kapal/tekl pri otevrenem kohoutu. Tak jsem si dal pod tu prepadovou hadici ''hrnicek'' zavrel jsem privod benzinu a vypustil jsem plovakovku tim odkalovacim sroubem, odmnotoval jsem ji, z toho ''hrnicku'' jsem nalil benzin do plovakove komory a zdeleka nebyla ani plna, takze opravdu jen netesni ten odkalovaci sroub. Jelikoz ho vubec nepouzivam, protoze kdyz sundavam karbec, sundam plovakovku a az pak muzu benzin vylit a karbec procistit, takze jsem onu dirku odkalovaci v plovakove komore zalepil 2 slozkovim lepidlem, ktere odolava veskerym kyselinam a chem. prvkum a ted se zda ze je vse ok a nic nekape ! Jeste rano to potvrdim, jinak pokud se mi nahodou podari sehnat to tesneni na konci odkalovaciho sroubu, tak tu zalepenou dirku nebude zadny problem provrtnout, ale jak jsem psal, opravdu to nevyuziju, plovakovku jsem mel venku pomalu 100x a odkalovaci sroub jsem jeste nepouzil, tedy az dnes kdyz jsem potreboval vypustit jen plovakovou komoru abych presne vedel, kolik vni bylo benzinu.

Hezky vecer

Naposledy editováno 11.07.2012 22:46:45

Divny problem pri startovani

12.7.2012 v 10:12 | Nahoru | #260
Tak muzu s radosti rict, ze prez noc neukapla ani kapka !!

Konecne jsme na to prisli...

Hezky den.

Divny problem pri startovani

12.7.2012 v 13:16 | Nahoru | #261
Tak to je dobře, teď už jen, aby to vydželo... Začali jsme zbastleným starterem a kam až jsme se po 260ti příspěvcích dostali...

Divny problem pri startovani

12.7.2012 v 22:08 | Nahoru | #262
To teda, jeste jednou diky

Divny problem pri startovani

12.7.2012 v 22:36 | Nahoru | #263
Nemáš za co, hlavně ať to jezdí a nenarazíš na slepoňa na vedlejší... zkrátka spoustu dalších km bez nehod.

Divny problem pri startovani

13.7.2012 v 00:27 | Nahoru | #264
Dekuji, doufam, ze na nekoho takoveho nenarazim, jinak vam take preju hodne stesti
Předchozí
1... 6 7 8 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing Infiernox 8 22.4.2021 v 20:50 krokoš
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing petruhlir2 6 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing Lamakaja 2 10.4.2020 v 22:31 Edrig
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing vasek2000 0 13.5.2018 v 12:15 vasek2000
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing fejk72 0 11.2.2018 v 18:50 fejk72


TOPlist