PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/
Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59
Musel bych mu rict, ze kdyz zjisti nejakou zavadou ktera by prekracovala urcitou castku, tak aby mi dal vedet, doufam, ze mi vyhovi...
Mozna bych to nemusel ani resit, protoze svicka je v normalu, motorka jede vpohode, ale to ze mam nakapano benzin pod motorkou v karazi uz tak uplne vpohode neni
Prave jak se jednou zasekl ten plovak, tak to mohlo zpusobit mozna ulomeni/ odtrhnuti kousku te trubicky, ktera pak zpusobila zaseknuti plovaku.
Ale tezke rict, to by jste opravdu musel videt, jeste se na to mrknu jestli tam neni znat nejake ulomeni a uvidim.
EDIT: Jeste me napadlo zkusit onu prepadovou trubicku prodlouzit tak, ze by byla vys jak je maximalni hladina v plovakove komore, pokud zavira jehla spravne (je nova, takze bych se nemusel bat) tak by melo byt vse v poradku. Pokud jehla nezavira spravne, tak to poznam tak, ze i prez prodlouzeni prepadove trubicky karburator preteka a odkapava.
Co myslite ? Asi jedine ceho se muzu bat je, ze by se motorka mohla hltit ze ?
Zitra na to nejspis mrknu, tak se pak ozvu. Diky
Naposledy editováno 08.07.2012 22:48:04
Nejlepší asi bude hladinu změřit a to tak, že na odkalovací šroub (pokud má nátrubek) napojíš průhlednou hadičku, kterou dáš kolmo paralelně s karbcem coby hydrostatický hladinoměr (hadička nesmí být nahoře zavřená kvůli vyrovnání tlaku), pustíš benzín a necháš karbec natéct. Vyústění přepadu přitom ucpi, aby ta údajně snížená trubička přepadu nemohla měření ovlivnit.
Karbec můžeš mít klidně přitom vymontovaný, ale musí být v poloze, v jaké je normálně na motorce! V místě ustálené hladiny si pak zvenku na plovákové komoře udělej rysku, karbec vypusť, odmontuj víko plovákovky a dle naznačené rysky přeměř, zda výška přepadové trubičky odpovídá změřené hladině, přesněji řečeno nesmí být nižší. Nejlépe to jde hloubkovým hrotem šuplery, měř od dělicí roviny víka plovákovky (pokud je tato rovina tedy v horizontále s hladinou).
Trubičku přepadu pak nastav buď prostě pár mm nad hladinu, kterou hlídá plovák, nebo, chceš-li to udělat pořádně, pak karbec vymontuj, uchyť v takové poloze, v jaké je normálně za provozu, ucpi přepad a oddeklovanou plovákovku pomalu nalévej benzínem a zjisti tak hladinu, kdy karbec začne opravdu přetékat, že by zalil motor (benzín začne téct z výstupního hrdla karbce). Když naleješ více, nevadí, počkej, až to kanálky a výstupním hrdlem odteče a hladina se ustálí. Pak změř rozdíl mezi normální hladinou a touto "kritickou" hladinou a přepad potom nastav přibližně do poloviny toho to rozdílu, nebo lépe těsně pod polovinu.
Tak zajistíš, že karbec nebude odkapávat, ale také při selhání plovákového ventilu karbec nezaplaví motor. Pokud tedy přítok do něj nebude tak velký, že by jej přepad kapacitou svého průřezu nestačil odvést a hladinu tak udržet pod kritickou úrovní. Proto také musíš dodržet průřez přepadové trubičky a nedávat menší.
Nevim zda jste to takhle pochopil, tohle by jste opravdu musel videt, je tam takova ''krizovatka'' jednim smerem zasouvate sroub kterej ucpe jednu diru na protejsi strane (prave tu diru kterou vypustite karbec) ale zaroven ten sroub nema zavit dokola, takze z jednoho ''tunelu'' muze odtekat benzin do vyusteni prepadu. No a jelikoz ten sroub nakonci uz netesni (spatna ta gumicka) tak to odkapava a vyteka tim prepadovim vyvodem.
Tak jsem zkusil tu dirku vypousteci ktera je uplne dole v plovakove komore ucpat a ted se zda ze uz nic nekape, ale zatim to tak stoji cca 30 min, mozna si jeste neco odkapne za nejakou tu hodinu.
Naposledy editováno 09.07.2012 18:18:00
1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani
Tímhle zacpáním to vyřešíš alespoň do doby, než seženeš náhradní těsnicí element, ale pozor na to, aby přepad zůstal průchozí. Jinak riskuješ zaplavení a možné zničení motoru při zaseknutí plováku.
To tesneni snad sezenu, je to opravdu malej tesnici krouzek s prumerem cca 0,3 cm, tak snad ho sezenu.
Je ale možné, že je to kroužek z nějaké standartní řady a mohl by být k sehnání i třeba v instalatérských potřebách, nebo obecně v krámech s díly pro vozidla. Podmínkou jest, aby byl z materiálu odolného působení benzinu.
Prez noc zase odkapalo opravdu velke mnozstvi i presto, ze jsem mel ucpanou tu odkalovaci ''trubicku'' (mozna ze take netesnila tak dobre).
Tak dnes jsem karburator znova rozebral, to tesneni na tom sroubu jsem namazal impregnaci na tesneni/gumy, slozil, poradne utahl a zkusil jsem dat zpatky starej plovak (kupoval jsem sadu na repasy, takze jsem tam mel ten novej) no a zatim se to zda ze nic nekape, uz tak 3 hodiny neukapla ani kapka, tak uvidim co zase prez noc.
Snad jsem to nezakrikl, zitra dam vedet
Pokud jsem ale benzin nezavrel, tak to proste odkapavalo dokavad jsem ho zase zavrel, pak to trochu odkapalo a uz vpohode.
Ale myslim si, ze cely karbec odkapat nemohl, tam je benzinu dost a to bych na zemi urcite poznal, ale je mozny ze jak jste psal, tak ten sroub treba netesni jen kdyz je karbec plnej a jak trochu odkape a je tam mensi tlak, tak uz tesni vporadku, ale zatim co jsem se ted byl vecer divat, uz to vse vypada ok, tak uvidim zitra rano a dalsi dny...
Hezky vecer
EDIT: Pry u 2T nic nehrozi, at jen protocim starterem a benzin vyletne ven vyfukem, problem muze nastat u 4T. Tak ted nevim co je na tom pravdy...
Diky
Naposledy editováno 11.07.2012 17:26:06
Jestli máš benzín dole v karteru, tak když půjde píst dolů, tak vytlačí benzín přepouštěcímí kanály nahoru do válce a i když je v tu chvíli otevřen i výfukový kanál, tak všechen benzín musí stihnout tudy odtéct a pokud jej zůstane ve válci více, než je objem spalovacího prostoru s pístem v horní úvrati, tak (jelikož kapalina je nestlačitelná) při pohybu nahoru píst narazí v podstatě do pevné překážky (jako by byla moc snížená hlava) a podle síly, která motorem točí, to mohou odnést ložiska na ojnici, klice, v horším případě se může ojnice ohnout, nebo i zlomit.
Protočit starterem ano, ale s vyndanou svíčkou , aby přebytečný benzín měl kudy vyletět. Tak motor několikrát protoč a nech jej bez svíčky do druhého dne "vyvětrat". Pak protoč znovu, namontuj svíčku a mělo by to být bez problémů. Předtím ale vyřeš ten plovák.
Ted ale co se tyce toho odkapavani - NEJSPIS JSME NAD TIM VYHRALI !
Nedalo mi to a sedel jsem u toho do tedka, rekl jsem si, ze proste musim nejak zjistit, jestli to tece tim odkalovacim sroubem nebo proste tim prepadem (ze by se karburator preplnoval, tim ze netesni jehla).
Dokonce jak jsem to svadel na zaseknuty plovak, jelikoz benzin furt kapal/tekl pri otevrenem kohoutu. Tak jsem si dal pod tu prepadovou hadici ''hrnicek'' zavrel jsem privod benzinu a vypustil jsem plovakovku tim odkalovacim sroubem, odmnotoval jsem ji, z toho ''hrnicku'' jsem nalil benzin do plovakove komory a zdeleka nebyla ani plna, takze opravdu jen netesni ten odkalovaci sroub. Jelikoz ho vubec nepouzivam, protoze kdyz sundavam karbec, sundam plovakovku a az pak muzu benzin vylit a karbec procistit, takze jsem onu dirku odkalovaci v plovakove komore zalepil 2 slozkovim lepidlem, ktere odolava veskerym kyselinam a chem. prvkum a ted se zda ze je vse ok a nic nekape ! Jeste rano to potvrdim, jinak pokud se mi nahodou podari sehnat to tesneni na konci odkalovaciho sroubu, tak tu zalepenou dirku nebude zadny problem provrtnout, ale jak jsem psal, opravdu to nevyuziju, plovakovku jsem mel venku pomalu 100x a odkalovaci sroub jsem jeste nepouzil, tedy az dnes kdyz jsem potreboval vypustit jen plovakovou komoru abych presne vedel, kolik vni bylo benzinu.
Hezky vecer
Naposledy editováno 11.07.2012 22:46:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing | Infiernox | 8 | 22.4.2021 v 20:50 krokoš |
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | petruhlir2 | 6 | 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein |
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | Lamakaja | 2 | 10.4.2020 v 22:31 Edrig |
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing | vasek2000 | 0 | 13.5.2018 v 12:15 vasek2000 |
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing | fejk72 | 0 | 11.2.2018 v 18:50 fejk72 |