zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Naposledy editováno 23.12.2012 19:55:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Dal jsem si teď za dlouhých zimních večerů trochu rozcvičku z malé násobilky a spočítal jsem závislosti otáček motoru na rychlostech (a naopak) u motardu Yamaha WR250X i u endura Yamaha WR250R. U těchto motocyklů totiž není standardně otáčkoměr a rychloměr současně na displeji - když se v diagnostickém režimu aktivuje otáčkoměr, tak na displeji zase není místo pro tachometr...
Takže se alespoň podle aktuální jízdní rychlosti hodí vědět, jak na tom je momentálně motor s otáčkama - třeba i pro porovnání s jinými stroji a hlavně pro ujasnění si pásma optimálních jizdních rychlostí při daném zařazeném kvaltu a taky třeba aby se člověk vyvaroval podtáčení motoru atd.
A jako bonus a novoroční dárek zakladateli a čtenářům tohoto vlákna jsem to vypracoval i pro zde diskutované endurko Honda CRF250L...
Ty tabulky jsou myslím o to cennější, že CRF250L nedisponuje ani tím nouzovým otáčkoměrem, jaký je implementován u WR250R/X.
Poznámky:
- MPS (Mean piston speed) = střední pístová rychlost pro zdvih 55.0 mm
- volnoběh při 1450 ot/min (střed výrobcem doporučeného rozmezí 1350 až 1550 ot/min)
- maximální točivý moment při 7000 ot/min (dle údajů výrobce)
- maximální výkon při 8500 ot/min (dle údajů výrobce)
- výpočet vychází z teoretického průměru hnacího (zadního) kola 120/80-18"
- rychlosti motocyklu (skutečné - ne tachometrové) jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny na jednotky km/h
- otáčky motoru jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny po 25 ot/min
Výpočty platí pro originálně osazený motocykl Honda CRF250L, tedy s původním sekundárním pohonem s rozetami 14 a 40 zubů a s původním zadním 18" kolem s pneumatikou 120/80, kde teoretický průměr hnacího kola vychází 649 mm a jeho obvod cca 204.0 cm.
_____
Poznámky:
- MPS (Mean piston speed) = střední pístová rychlost pro zdvih 53.6 mm
- volnoběh při 1550 ot/min (střed výrobcem doporučeného rozmezí 1450 až 1650 ot/min)
- citelný nástup krouťáku při 4750 ot/min
- maximální točivý moment při 8000 ot/min (dle údajů výrobce)
- maximální výkon při 10000 ot/min (dle údajů výrobce)
- výpočet
- rychlosti motocyklu (skutečné - ne tachometrové) jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny na jednotky km/h
- otáčky motoru jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny po 25 ot/min
Výpočty platí pro originálně osazený motocykl Yamaha WR250R, tedy s původním sekundárním pohonem s rozetami 13 a 43 zubů a s původním zadním 18" kolem s pneumatikou 120/80, kde teoretický průměr hnacího kola vychází 649 mm a jeho obvod cca 204.0 cm.
__
Pro zajímavost: Moje enduro WR250R s dosavadním nájezdem na původních gumách cca 4 tisíce km má skutečný (změřený) obvod kola 202.0 cm (a z něho spočítaný průměr 643 mm), takže rozdíl mezi teorií a praxí by v tomto případě činil necelé jedno procento.
To je pro naše výpočty skoro zanedbatelná diference, které by odpovídala tabulková změna rychlosti o méně než půl kilometru za hodinu při rychlosti 50 km/h nebo změna o méně než 1 km/h při rychlosti 100 km/h apod.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: Neví někdo, zda to má lambda sondu a kde? Co sem prošel všechny fotky, tk nikde ani náznak A co WR? Vycházim z toho, že u vstřiku musí bejt lambda sonda, nebo její funkci plní ten O2 senzor?
Lambda sonda = kyslíková sonda = senzor kyslíku = O2 senzor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Dovi píše:
Lambda sonda = kyslíková sonda = senzor kyslíku = O2 senzor
Aha. A kde tu sondu má WR? U CRFa to bude asi hned u výfukovýho kanálu ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: A kde tu sondu má WR? U CRFa to bude asi hned u výfukovýho kanálu ne?
Kde ji přesně má WR250R/X nevím, ještě jsem neměl potřebu se o to zajímat.
Ale předpokládám, že standardně PŘED katalyzátorem.
CRF250L ji asi nebude mít hned "u výfukovýho kanálu", ale kvůli teplotě dál ve svodu - domnívám se.
P.S.
Říkám si, proč toto vše řešíš?
Chystáš se vyrábět svůj vlastní motocykl a zjišťuješ všechny možné informace?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Dovi píše:
Kde ji přesně má WR250R/X nevím, ještě jsem neměl potřebu se o to zajímat.
Ale předpokládám, že standardně PŘED katalyzátorem.
CRF250L ji asi nebude mít hned "u výfukovýho kanálu", ale kvůli teplotě dál ve svodu - domnívám se.
P.S.
Říkám si, proč toto vše řešíš?
Chystáš se vyrábět svůj vlastní motocykl a zjišťuješ všechny možné informace?
Sem šťoural Zajímá mě to kvůli následnýmu zprůchodnění motoru a odstranění euro restrikcí
Právě, že v tom svodu dál nikde vidět ta lambda neni, ani na tuningových svodech, co se prodávaj na us netu.
SuperSic58 píše: Sem šťoural Zajímá mě to kvůli následnýmu zprůchodnění motoru a odstranění euro restrikcí
Právě, že v tom svodu dál nikde vidět ta lambda neni, ani na tuningových svodech, co se prodávaj na us netu.
OK, sice s tuningem CRF250L Ti neporadím, ale kdybys pak někdy kupoval WR250R/X, tak bych se Ti po tom mohl kouknout.
Kdyžtak spoustu informací z praxe a mnohaleté zkušenosti ohledně vytunění WR250R/X řídícíma jednotkama, přívěrama ve výfuku, laďákama apod., a dokonce i překitování na větší objem najdeš na emerických forech, např.zde: http://wr250rforum.forumotion.com/
A začít můžeš třeba hned v této rubrice: http://wr250rforum....-pipes-n-programmers
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
tenhle stroj se mi taky moc líbí a hodně vážně zvažuju na jaře jeho koupi jako druhou motku do garáže. Děkuju všem za příspěvky do vlákna. Našel jsem tu strašně moc skvělých informací
Mám jeden dotaz. Nemáte někdo info, zdy se tu bude prodávat i ta bílá barevná varianta s šedým sedlem? Podle mě je naprosto skvělá!!!
Přeju všem krásný den a krátkou zimu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: Honza.FZS> Myslím, že by měla být v nabídce, jsou 2 verze, červenobílá a šedobílá. Teď ale představili ještě verzi M a to je na motardovej kolech, tam jsou další 2 barevný kombinace.
Tak oficiálně tady zatím Honda, kromě té červené, jinou variantu nenabízí, uvidíme, jestli se do jara něco změní...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |