Jestli by se snad měla tato motorka objevit v produkci Jawy, musí být její přestavba z modelu Travel co možné nejjednodušší. Především z důvodu homologace není možné nijak zasahovat do podvozku a motoru. V mém případě je vše řešeno záměnou za již vyrobené díly. Je pravdou, že slabým článkem designu jsou výfuková kolena.
Zajímalo by mě, jak by se vám líbila varianta s černou nádrží a černými blatníky, červenými podsedlovými kryty, držáky světlometu, červeným pruhem ve středu předního blatníku a nádrže.
Problémem je chrom na nádrži, již neexistují nové nádrže typu Californian, repase starých s chromovými boky by byla příliš finančně náročná.
Naposledy editováno 09.09.2011 14:47:13
c.j. píše: Jen chci poukázat na to, že si jich prodá jen pár kusů, žáden prodejní hit to nebude..
Kdybych osobně chtěl retro, tak než takovou přestavbu, tak si za stejné peníze koupím už zrenovovaného původního Califa..
Asi si pleteš retro styl s veterány. Když obdivuješ retro, tak sem nedávej zrenovovaného veterána. Originál kalif je hezký, ale jezdil bys na tom celoročně do práce, do města? Světla na nic, blinkry nemá, brzdy slabé, nepohodlné atd atd. Nikdo by to ani kloudně nepojistil.
Prodejní hit to nebude, určitě, koneckonců, co u Jawy je?
c.j. píše: už jsme hodně mimo původní téma, ale fandím třeba Blatě, 125ca za 65tis
Už aby začli dělat 250, motor se už snad testuje. To bude zajímavá volba, u které jde reálně uvažovat o koupi. I když zase bude záležet na ceně..
A zpět k tématu - i kdyby Bert nebo někdo dělal upravené Jawy 250 Calif, tak se jich prodá 3-5ks ročně nadšencům. Možná by byla šance prodat je v německu, kde je po našich veteránech celkem hlad. Tam by retro vzhled mohli i finančně ohodnotit, u nás si to asi moc lidí nedovolí.
Též fandím. Bohužel Blata víc slibuje než koná. Jinak Blatu jsem viděl na silnici jen jednou. Ta motorka je hezká, možná i solidní, ale rozhodně není praktická ani levná. Neprodává se a ani 250 se nebude prodávat, pokud vůbec vznikne. Cena by musela být aspoň na úrovni Jawy. Vždyť za ty peníze mám přeci mnohem lepšího ojetého Japonce, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
Bert-Jawatesty píše: Jen doufám, že kdyby náhodou Californian 250 z Týnce na silnice vyjel, tak že jeho tvůrci pročtou poctivě toto a další fora a na všechny rozumné připomínky zareagují. Podnětů je tu myslím dost a většina jsou vlastně jednoduše řešitelné problémy. Podobně pokud vím reaguje Jawa na připomínky majitelů Sportarda a některé "zlepšováky" jsou již do produkční verze zapracované.
Sem na ksichtknize psal Jawě o některých debatách o Sportardu a jejich odpovědí bylo, že je jim to vlastně fuk a stojí si za tím co mají a nehodlají se zabývat nějakýmy příspěvky.
Já jsem si postavil Californiana zcela sám, kecat jsem si do toho nenechal. Všechny připomínky jsem pozorně přečetl a v budoucnu se některými nechám inspirovat, ale většina z nich už dost prodražuje motocykl (kolena, barva motoru, chrom na nádrži) a já jsem chtěl spíše ukázat cestu, jak levně přestavět motocykl, případně vnuknout inspiraci výrobci v Týnci.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
3 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
Už jsem to tam dal, je to v novinkách.
Naposledy editováno 29.09.2011 19:06:43
Bert-Jawatesty píše: Koukněte na www.jawatesty.cz.
Už jsem to tam dal, je to v novinkách.
šikula
a ten ladič budeš ty???
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
Naposledy editováno 03.10.2011 18:54:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
Bert-Jawatesty píše: bimbo750> Uznávám cizí názor. Ta moje motorka je příležitost vlastnit jakoby Californiana a přitom novou motorku, to ti nikdy žádná renovace nenabídne. Myslel jsem to pro lidi, kteří chtějí nové moto a chtějí hlavně jezdit, ne mít domakousek na vystavování. Renovace Californiana, aby k něčemu vypadala, by stála víc než tohle nové moto.
A kde jsi přišel k názoru, že se všechny pěkné kousky veteránů jen vystavují? Já razím heslo, že motorka je od toho, aby jezdila. Normálně na nich jezdím a to třeba každý den... U mě napodobenina Califa není nic moc. Navíc s čínským motorem. To by mě u srdce nehřálo. Ale máš pravdu. Je to pro širokou masu lidí. Prostě si koupí novodobé retro a budou jezdit. Duši to ale nemá.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Californian OHC - do výroby ???
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
nejtek píše: mam rad lidi kteri v dobach tezkych,misto kecu vyhrnou si rukavy.....Bravo-Berte
Souhlasím, kritizovat umí každý.Je vidět, že ve fabrice se snaží i v tak těžkých podmínkách v jakých jsou, se posouvat stále kupředu. Všichni volají po retro motocyklu a když tu nějaká možnost výroby takové motorky vzniká, tak jsou ti samí lidé k tomu skeptičtí.Mimochodem už jezdí i prototyp californianu 660. A já jako jeden z mála lidí mimo fabriku jsem měl možnost shlédnout prototypy jejich nového litru a popovídat si o nich s technickým ředitelem panem Vackem a rozhodně nemám pocit, že by se nesnažili o vývoj kvalitních motorek. Ty prototypy byly pro mě velice příjemným překvapením a věřím, že pokud se dotáhnou do seriové výroby, tak to nebudou pocity přijemné jen pro mne.
To, co někomu na motorce vadí, já hledal (aby měl motor karburátory, ne vtřikování a chlazení vzduchem, ne vodou, špicové kola a alespoň jednu brzdu mechanickou). Aby byla motorka jednoduchá.
Na tomto fóru je "pokec" o Yuki SPT - a - po jeho pročtení blahořečím lidem v Jawě za správný přístup v konstrukci motocyklu.
U té Yuki se potvrdily dvě věci - jednak že motory z číny jsou (většinou) dobré, ale to ostatní okolo není to pravé ořechové.
Třeba že šroubek, držící indukční cívku, se může prohlodat nádrží...prkotina, ale jaké další prkotiny, které můžou mít fatální následek, na motorce jsou? Co praskání různých úchytů, rámů...čepů (kyvné vidlice)...?
Další komponenty (vidlice, tlumiče atd.) jsou vpořádku, ale celek na mě působí poněkud rozpačitě.
Jawa udělala motocykl, který není superrychlý, ale funkční a oproti srovnatelné konkurenci dobře udělaný. A variabilní (Californian). Tou konkurencí myslím Dálný východ komplet .
Hledal jsem motocykl,který trochu jede (Travelka trvale kolem stovky zvládne), moc nežere, servis není náročný ani časově, ani finančně (samodomo). V této třídě moc motorek na trhu není...
S velkou motorkou se nechci tahat z garáže a závodím jen na odpovídajících strojích .
Ať se to někomu líbí nebo ne, v Jawě tradice a zkušenosti ve stavbě motocyklů nechybí.
A začíná se asi měnit přístup k zákazníkům...neboť jen ti přinášejí jisté peníze...
Naposledy editováno 06.10.2011 10:51:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Californian OHC - do výroby ???
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |