1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Twister píše: Koukam že moje téma stále žije. Děláte mi radost. Musím sem postnout jednu fotku.. Byt souvisí s letadly jen vzdáleně. Je úzce spjata s mou minulosti
no, čakáme a akosi nič. Kde je tá fotka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
....a ja v ty Cessne mel v patek letet... :-/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Naposledy editováno 05.05.2016 10:34:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Tento vrtulník má palivová čerpadla poháněna mechanicky od motoru. Dokud motor běží, sám si nasává palivo . Žádnou elektriku to nepotřebuje, samo se to nevypne. Takové menší perpetuum mobile - jak se to nastartuje, tak si to samo vystačí k nepřetržitému fungování . Dá se to vypnout jedině mechanickým přerušením přívodu paliva aktivním zásahem posádky. Levého pilota nebo palubního technika. Ten pilot, co sedí vpravo to udělat nemůže, protože na to nedosáhne. Na vypnutí motorů jsou tam dvě páky na stropě nad hlavou levého pilota. A byla to pořádná rána o zem, takže se ani nedivím, že motory nikdo nevypnul. Velmi podobně spadla česká Mi-17 v Bosně. Taky to spadlo v malé rychlosti a lehlo na pravý bok. Chvilku po vzletu z české základny. Motory taky běžely až do chvíle, kdy tam přiběhnul pilot co to viděl a byl zrovna na zemi. Ten vypnul motory a elektriku. Posádka byla neschopná to udělat kvůli zranění. Ten český spadnul protože se přerušil náhon vrtulky. A ten se přerušil protože češi vymýšleli ptákoviny a nepoužili originál ruské mazivo ( někdo chytrý na ministerstvu vymyslel že se s rusama už nekamarádíme a vyměníme ruskou Smolku za Shell a ještě k tomu blbě přeložili manuál k údržbě) Tady si myslím, že to bylo úplně stejné, nikdo z posádky na to neměl aby to vypnul. Jiná věc je , proč to takhle spadlo, tyhle vrtulníky jsou nesmírně spolehlivé ( i když jsou ruské ) . Vypadá to buď na vírový prstenec, nebo závadu vrtulky. Další možností je i vysazení motoru, to je sice věc naprosto výjimečná, nicméně stát se může.
P.S. Ti borci na zemi zjevně netušili, co s těmi běžícími motory. A ani se nedivím, běžný člověk netuší jak vypnout motory vrtulníku. Kdyby ale trošku mysleli, tak stačilo vystříkat ten hasičák do vstupu od motorů, tím by to pravděpodobně zdechlo. Kleslo by množství kyslíku ve směsi. Rád bych věděl, jak dlouho to ještě běželo než to chcíplo. To musí být pocit dost velké bezmoci ( možná je to s odstupem i docela sranda) když vám tam spadne vrtulník a motory běží a běží .......
Naposledy editováno 08.05.2016 09:32:47
No a bych ještě něco dodal : jednou přistála záchranková MI-2 v Šumperku na asfaltovém heliportu, pilot zřejmě neměl svůj nejlepší den. Po přistání šel pomoci nakládat pacienta záchranářům do vrtulníku. Ta pomoc s naložením je standardní věc, tak se to dělá. Jenomže on ten vrtulník nevypnul, nechal ho běžet na volnoběhu. A protože pedály nebyly zablokované (výrobce tam žádnou blokaci nedal protože když běží motory , ve vrtulníku MUSÍ sedět pilot) vrtulník se na zemi hezky začal točit. Pěkně svižně . No a kolem vrtulníku , hned u boku s vrtulníkem běhali dokola doktor a pilot. Utéci se báli aby nedostali po makovici vrtulkou a pilot taky ještě potřeboval zastavit to otáčení než to lehne na bok a pomlátí všechny kolem včetně sanitky. To se mu po chvíli zdárně povedlo, ale sranda to byla ohromná. Naštěstí s dobrým koncem. Práškaři taky pro ušetření času při doplňování nechávali Mi-2 běžet když si potřebovalo odskočit. Ale měli chytrý trik, že zablokovali pedály obyčejnou tužkou. Pedály se pak nehnuly a pokud tam tužku zapomněli, tak se dala pořádným šlápnutím na pedály přestřihnout.
MrHip píše: kilix>
Ten český spadnul protože se přerušil náhon vrtulky. A ten se přerušil protože češi vymýšleli ptákoviny a nepoužili originál ruské mazivo ( někdo chytrý na ministerstvu vymyslel že se s rusama už nekamarádíme a vyměníme ruskou Smolku za Shell a ještě k tomu blbě přeložili manuál k údržbě)
tak toto je na popravu toho idiota!
zaujímavé príbehy, s tou Mi-2
Platí pravidlo, že ľudia si zjednodušia čo sa dá, ešteže to všetci šťastne prežili
Mám predstavu ako to vyzerá v Mi-8 odtiaľto:
Ale nemám to ešte všetko naštudované, to sa za dva mesiace sporadicky po večeroch nedá. Takže netušil som, že po vypnutí čerpadiel idú motory ďalej.
Odskúšal som včera a ozaj je to tak, chlapíci to naprogramovali dobre. No, mám čo študovať.
Naposledy editováno 09.05.2016 07:28:50
http://www.liveleak....iew?i=c32_1367332518
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
Kdyz to vsici vorostovali tak si coklice malem strikla do textilu (nejakej mit).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
...pak to protáhli nad panelákem a byl to slušnej bordel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Ale nalitavali to nekolikrat ..baj voko tak 3x
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
To Mrhip: covece a vis jak se da na letisti zajistit aby ti peceni holuby litali do huby?
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Viděl jsi akrobacii Bo-105?