vybírám auto, hledám větší kombík a co od toho chci :
stálý pohon 4x4 , ale skousnu i haldex
motor, okolo 150 koní nafta, benzin asi jedno moc s tim nenajezdim
převodovku radši klasický automat, ale skousnu i manuál
cena okolo stovky ale jsem schopnej přitlačit něco když to za to bude stát
chci něco co mě dlouho vydrží
horký kandidáti jsou:
Audi A6 C4 to už jsou starý pelechy ale přesně to co chci
Audi A4 B6 asi jedině 1.8t nebo 1,9 tdi manual
Alfa romeo 159, nevím jak jsou na tom jejich automaty, ale motor 2,4 jtd snad dobrej
Volvo XC70, asi super motor plus automat. ale haldex
nějaký subaru ale moc se v nich nevyznám
napadá vás ještě neco jiného? nebo nějaký zkušenosti? díky
karf píše: Pokud vím, tak u Subaru AWD jsou dvě verze - buď mechanickej mezinápravovej diferenciál u manuálů a nebo "haldex" u automatů.
U Audi je to tak, že buď mají quattro s haldexem (A3, A4), nebo s mezinápravovým mechanickým torsenem a nebo se sport verzí, která umí vektorovat moment na jednotlivý kola..
A4 nikdy haldex nemela, ten maji jen audiny s motorem napric...
vilemx píše: kafr> že normální smrtelník jedoucí z města na hory prostě víc nepotřebuje.
assassin> proste drahy auta z vlastnostmi jako ze sdifi filmu vyzaduji komplexni a draha reseni
Právě tady je vidět ten rozpor. Normální smrtelník totiž drtivou většinu věcí nepotřebuje, jen je prostě chce. Bral jsem stálou 4x4 u Audi a Subaru jako jejich výjimečnost, něco, kvůli čemu si to člověk koupí a nejde ke konkurenci. Prostě pro ten pocit, že přestože el. řízený Haldex s přibržďováním by mi určitě stačil, žralo by to trochu méně koní i litrů, a asi má i lepší záběr, tak JÁ prostě chci mít trvalou 4x4 jako v pravém teréňáku nebo závoďáku. Rozumíme si? Jak by se asi tvářili zákazníci Báwa nabo Medvěda, kdyby jejich xDrive nebo 4Matic byly primárně předokolky s v případě problémů připojitelným zadkem? Drtivá většina zákazníků by to při jízdě nepoznala.... U X1 a 2-er to tak dokonce je, ne? Tam to nevadí, protože to jsou vozítka pro blonďaté manželky/milenky, které autům prd rozumí
lidi co si koupi bawo s xdrivem - tem je uplne fuk ktery kola to jak zene. ono to stim pripojovanim taky neni uplne tak jak pises...
s tim co potrebuju se muzem dostat az tak daleko, ze ja vlastne auto nepotrebuju vubec...
2 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
cage11 píše: Hele moc tomu nerozumím jo ale pokud vezmu staly pohon 4x4 tak v osobních autech se to dělalo možná do poloviny 90 roku. Za mě staly pohon 4x4 je takový kde ho prostě zařadí manuálně a zase ho vyradis manuálně. To že dnes dělají vše elektronický aby to bylo blbuvzdorny u mě není staly pohon protoze i do toho ti kecá elektronika tak že třeba ve 30km za hodinu se ti vše vypne a funguje to úplně stejně jako ten haldex. Právě proto aby to blondýna na dálnici ve 130km /h neroztrhla vejpul. Tak že za mě si myslím že v dnešní době je haldex vs staly pohon daleko lepší. Pokud stim nejezdím po Doupove offroad.
tam kde se radi 2WD vs 4WD opravdu neni stala 4x4 ... tzn pajera, patroly atd nejsou stale 4kolky. stale ctyrkolky jsou treba land cruisery, G-Klasse, vyssi rady u audi, nektera subaru... tyhle auta musi mit 3 diferencialy a pokud maji neco vyjet v terenu tak ten prostredni musi byt samosvorny, nebo nejlepe uzaviratelny...
coz samo je draha legrace
Naposledy editováno 05.02.2019 16:55:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
Naposledy editováno 05.02.2019 17:00:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
nemako píše: assassin> mimo brz jsou subaru snad všechno čtyřkolky,ale je několik druhů
no ja myslel "stale" treba bracha ma libero a to je zadokolka a predek se tam pripojuje tlacitkem. ty s haldexem taky nejsou "stale" v pravem slova smyslu... ikdyz i to je otazka ... jak se to vezme.
to by se pak dalo i polemizovat o syncro jako o stalem pohonu atd
Naposledy editováno 05.02.2019 17:05:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
nemako píše: assassin> já to zase tolik nesleduju,ale outback s manuálem je na tvrdo čtyřkolka,nic se nepřipojuje,neodpojuje,žije to vlastním životem
jj tam urcite. spis jde o ruzne "specialni" modely... ja to taky nesleduju, subaru manie uz me presla...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
nemako píše: assassin> po pravdě je mi jedno,jak to dělá,když mi to dotáhne dvoutunovej karavan až k řece,bláto nebláto
me taky, proto jsem psal ze kdybych potreboval 4x4 tak klidne haldex.
assassin píše: ... stale ctyrkolky jsou treba land cruisery, G-Klasse, vyssi rady u audi, nektera subaru... tyhle auta musi mit 3 diferencialy a pokud maji neco vyjet v terenu tak ten prostredni musi byt samosvorny, nebo nejlepe uzaviratelny...
coz samo je draha legrace
Zapomněl jsi na Nivu. V té jsem měl 3 dify, z toho středový s uzávěrkou a je to asi nejlevnější teréňák na trhu
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
Kubák píše: A treba hondi legend
se delal jak 4x4?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
assassin píše: tam kde se radi 2WD vs 4WD opravdu neni stala 4x4 ... tzn pajera, patroly atd nejsou stale 4kolky. stale ctyrkolky jsou treba land cruisery, G-Klasse, vyssi rady u audi, nektera subaru... tyhle auta musi mit 3 diferencialy a pokud maji neco vyjet v terenu tak ten prostredni musi byt samosvorny, nebo nejlepe uzaviratelny...
coz samo je draha legrace
Ja mam u diska uzaviratelnej ten mezinapravovej a vyskrabe se v bahne az nesmyslne, ale na bezny jezdeni je to samo zbytecnost ponevadz takovej teren musim vyhledavat jen na blbnuti. Jeste se delal priplatkove uzamykatelnej ten na zadni naprave, to uz ale nevim na co je
1 reakcí na tento příspěvek Auto, kombik 4x4
S D5, kterej sice nenadchne ale ani neurazi a je spolehlivej.
Naposledy editováno 06.02.2019 00:08:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
D2 už měla elektroniku, která fungovala podobně, ne-li stejně, jako mechanická uzávěrka u D1. D3 už má snad zase mech. mezinápravu a příplatkovej zadek...
Nový "offroady" jsou narvaný elektronikou, kde špéry nahrazuje přibržďování jednotlivejch kol....jenže to se chová takovým způsobem, že bych vyskočil z kůže, proto u mě stále vede mechanika (příklad - Amarok 4motion vs 4x4)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
Londoner píše: Jinak k tematu, vzal bych xc70
S D5, kterej sice nenadchne ale ani neurazi a je spolehlivej.
selkie píše: blbý je, že všechny tyhle ropy budou mít, když dobře, 300+, takže s tou spolehlivostí už to nebude tak valný...raději bych skočil po 2,5 turbobenzín. Po ne tolik nákladný úpravě, je možný v tom mít 300 koní, takže to i hodně slušně pojede. Spotřeba bude, oproti naftě, sice vyšší, ale......
souhlas.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
selkie píše: Londoner> i mezináprava může být nedostatečná, nejčastěji při velkým křížení, kdy se ti kola odlehčí úhlopříčně
D2 už měla elektroniku, která fungovala podobně, ne-li stejně, jako mechanická uzávěrka u D1. D3 už má snad zase mech. mezinápravu a příplatkovej zadek...
Nový "offroady" jsou narvaný elektronikou, kde špéry nahrazuje přibržďování jednotlivejch kol....jenže to se chová takovým způsobem, že bych vyskočil z kůže, proto u mě stále vede mechanika (příklad - Amarok 4motion vs 4x4)
No asi jsem se do takovyho terenu jeste nedostal no, jako zase to neni na trialovy trate. I takhle jsem nejvetsi brzda toho auta v terenu ja.
selkie píše: blbý je, že všechny tyhle ropy budou mít, když dobře, 300+, takže s tou spolehlivostí už to nebude tak valný...raději bych skočil po 2,5 turbobenzín. Po ne tolik nákladný úpravě, je možný v tom mít 300 koní, takže to i hodně slušně pojede. Spotřeba bude, oproti naftě, sice vyšší, ale......
Jo s 300 na hrbu bych to nekupoval s zadnym motorem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
Londoner píše: No asi jsem se do takovyho terenu jeste nedostal no, jako zase to neni na trialovy trate. I takhle jsem nejvetsi brzda toho auta v terenu ja.
stačí bejt lopata jako já a jsi v tom hned1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto, kombik 4x4
selkie píše: stačí bejt lopata jako já a jsi v tom hned
Jojo, to si pamatuju!