Téma: Co vybrat - pro hobíka amatéra.
 
9.10.2011 v 20:58
Čau, vím, že podobných témat je tu hodně, ale věřím, že mi i tak dobře poradíte :).

Druhým rokem mám DRZ. Je to novější Éčko, má obyč. podtlakový karburátor, hmotnost vč. plné nádrže 142kg, moje první "lehká".

Já mám 93kg bez výstroje. Občas si dám nějaké cross country, Rumunsko, kamenolom, kratší enduro výlet. Nejezdím rychle, rád si s motorkou hraju, baví mě technický věci (stromy, členitý terén, potoky, výjezdy apod). Taky na tom jsem časově docela špatně, jezdím jen občas.

Chci enduro s papírama, se startérem, peníze cca 100-150tis. Výkon na DRZ mi tak nějak "stačí", neutahá, ale vadí mi váha, podvozek a celkově "charakter" motorky. Ono se na tom prostě jezdí líp v sedě a jsem pak dost pasivní a víc se flákám :).

Zalíbila se mi 250 ve 4T (buď WR-F nebo EXC-F 250), ale v Rumunsku mě od toho všichni odrazovali. Jak jsou na tom v sérii třeba s rychlostí při přesunech? Dá se na tom jet cca 80-90 bez výraznějšího trápení motoru? Co spodek? Keihin na 250 by snad mohl být dravější než podtlakový mikuni na DRZ? Nebo zkusit nějaké 2T?

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 11:04 | Nahoru | #121
kluci neprovokujte, já bych chtěl jezdit

2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 11:22 | Nahoru | #122
Vespa má naprostou pravdu.. Až mě začíná trochu srát, protože o té EXC 125 začínám přemýšlet.. Jediný co bych trošku vyvracel je, že EXC-F 250 se v Extrémních situacích k EXC 250/300 ani nepřiblíží.. Dělal jsem na to osobní test na stejných pneumatikách.. Na extrém jedině 2T...
Takže pokud si s někým budeš prohazovat stroj v náročném terénu, tak musíš brát hodně v potaz značku, stav a tlak zadní pneumatiky..

Naprostý souhlas s tím, že čím menší obsah, tím zábavnější jízda..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 11:53 | Nahoru | #123

Vespa píše: a myslíš že přemotorovaný těžkopádný kladivo ti k tomu nějak dopomůže?
Opět - netvrdím že 450 je špatný, pro "vůdce" skupin jak je Pračkař nebo Mikiberg, kteří udávají tempo a jedou na "domácím" to je fajn, ale pro hobíka kterej se snaží držet krok se zkušenějšíma a nebo přežít na závodech je lepší lehká mrštná motorka s dobrým průběhem a výkonem tak akorát aby se jí člověk nebál.



..já jen chtěl poznamenat..že s příbyvajícím věkem..je vůbec radost na "NĚCO" sednout,pojezdit a ve zdraví se vrátit..bez ohledu na objem a značku mota!..myslím tím "enduro" a jízdu v terénu!!...a je pravda..kde a jak člověk jezdí a jak to "umí"!..takže neexistuje jasná rada co a komu doporučit!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 11:57 | Nahoru | #124
2LEKO> no právě, já bych mladýmu doporučil jít nejdřív do 2T, já to udělal pozdě, ale moc se mi to líbilo, ale jak už je člověk opatrnější, zvlášt když není tak vyježděnej, prostě 4T je pohodlnější..dokonce mi ani nevadí u WR ta horší obratnost, je to vyváženo servisem motorky, na který není tolik času...
E: jezdím 4r z toho 2r na DRZ

Naposledy editováno 12.10.2011 11:58:11

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 12:02 | Nahoru | #125

LubinWR píše: 2LEKO> no právě, já bych mladýmu doporučil jít nejdřív do 2T, já to udělal pozdě, ale moc se mi to líbilo, ale jak už je člověk opatrnější, zvlášt když není tak vyježděnej, prostě 4T je pohodlnější..dokonce mi ani nevadí u WR ta horší obratnost, je to vyváženo servisem motorky, na který není tolik času...
E: jezdím 4r z toho 2r na DRZ



...osobně jako "mrdal" už uvažuji taky o 250 4T!...a na "hobby" ježdění bez ambicí na "poháry" asi idealní,tak asi jako pro "nezkušeného"!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 12:21 | Nahoru | #126
Vespa> Máš dost pravdu ale ženeš to do extrému (vidíš jen závody a rychlost) - jinou motorku (jak píšeš - klidně 2504T kros) bych kupoval na závody a počítal s větším nákladem a menším nájezdem hodin.
Jinou motorku mám pro zábavu a pro větší nájezd hodin a opravdu minimum servisu.

Závody žerou čas a peníze tak 5x víc než vožení se pro zábavu a mít ostrý nářadí pro zábavu e zbytečný - na sportovnější moto (posune o třídu výš to bezpochyby) není s kým jezdit a nudil bych se čekáním.

Každá motorka je jiná a pro jinak zaměřenýho jezdce - a i jak píše 2Leko s přibývajícím věkem se mění nároky a i potřeby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 13:26 | Nahoru | #127
MikiberG> jo, záměrně trochu přeháním.. ty dnešní endura jsou všechny dobrý i pro začátečníky, a po DR-Z bude krokem dopředu jakákoliv motorka nové generace.

Co vím tak Rado sem tam nějaký závodění zkoušel, ale pohořel na fyzičce a průjezdnosti - takže jsem vyvodil že zvýšení výkonnosti je priorita.

Doporučil bych i tu 125, protože já jsem fakt moc spokojenej, ale ta se hodí jen do určitý fáze "kariéry".. před 3ma roky jsem si 125 půjčoval a byl jsem konsternován a rychle to vracel. Letos jsem na to po všech těch 450 a 300 sedl a zajásal :) Nejsem na tom nejrychlejší ani nevyjedu nejvíc, ale děsně mě to baví. A nemusí být nijak extrémní terén, jsem třeba byl na Fichtl cupu, byly nějaký louky, cesty atd, takže trochu ospalej a zpruzenej. Ale pak jsem si začal hrát, "prasit", lámat to do zatáček a pořádně vytáčet (kdo zažil tu třešinku na dortu u dvácy nahoře tak ví ;) a najednou jsem se tlemil jak jarin :)

Jinak finančně to se závodama není tak hrozný, sice je to dražší jak vyjížďky, ale zase z každýho závodu lezeš do auta po čtyřech a motorku nechceš 14 dní ani vidět, takže se to vykompenzuje Teď zas začíná období vyjížděk, nepodniknem něco? Třeba u Vendy (oblast Petříkovic)?

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 13:34 | Nahoru | #128
Balouch> dík kolego že ses mě zastal ;)
Taková 125 EXC 2012 Sixdays s Akrapem, vyladěná do bezvědomí, to nebude marnej stroj
Ještě tam dát 150tkovej válec, slícovat kanály.. neodmítnul bych.

Jinak na tebe dám, mě jen přišlo že 4T250 má lepší trakci a průběh do výjezdů, ale jak říkáš, nemám to vyzkoušený úplně v laboratorních podmínkách

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 13:42 | Nahoru | #129
Vespa> přijeď na víkend (pořešíme to v PM)... každý den dáme něco jinýho a myslím že tě do auta budem muset donýst .... i do Vendovýho rajonu zajedem

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 15:29 | Nahoru | #130
Vespa: A proč tedy ne rovnou EXC200? Taky jsem ho měl a byla to paráda..

3 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 17:27 | Nahoru | #131
Já mám po čtyřech KTM-kách 400-450EXC 2005 - 2010 DRZ400E rok 2008 a jsem konečně spokojenej!!!!!!!!!!!!!!!!! Já bych už neměnil, ale jednou budu muset, jelikož se už nevyrábí. Jsem hobík, nemám na to tolik času a nebaví mě každé 3 vyjíždky měnit olej, taky to líp startuje, nehřeje se to tolik a je to daleko mín poruchový. DRZ je ideální motorka pro hobíka, který chce jezdit jen pro radost a který nekouká na pár kilo váhy naví a to že to má o trochu měkčí tlumiče... Kdo chce závodit at jde do KTM, kdo se chce jen bavit tomu drz bohatě stačí. NO a HLAVNÉ, když to člověk na motorce umí tak v terénu ujede rádoby závodníkům na nejnovějších ktm-kách i xt660 od yamahy )) No jo, zbohatlíci si koupej nový motorky, jen ty nejlepší a pak jezděj hůř, nežli můj šedesátiletej tatík na DR350S ))

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 17:30 | Nahoru | #132
Netopyr77> EXC 400 se normalne dela

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 17:32 | Nahoru | #133
Netopyr77> hm, tak to fakt ne. Presel jsem ze staryho vykonnyho DRZ Ecka na Berga a nemenil bych. DRZ je pocitove tak tezka, hlavne na predek. Okamzite co jsem zacal vrkat s Bergem jsem si troufal na mista (ktery by sice vyjel i tvuj tata, ale tak ja se nijak nechvastam ze jsem dobrej rider) kam jsem se s DRZ bal. Najednou me to zacalo proste bavit vodit a kdyz jsem nasel slepy misto, tak misto abych se otocil jako na DRZ, jel jsem dal.
A prave proto, ze jezdim malo, si Berga muzu dovolit. Za rok mam najeto ani ne 30mth, takze 3x olej.. a to jsem jezdil jeste motardy. Navic ma OK papiry a ne jak DRZ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 21:59 | Nahoru | #134

fallen píše: Netopyr77> hm, tak to fakt ne. Presel jsem ze staryho vykonnyho DRZ Ecka na Berga a nemenil bych. DRZ je pocitove tak tezka, hlavne na predek. Okamzite co jsem zacal vrkat s Bergem jsem si troufal na mista (ktery by sice vyjel i tvuj tata, ale tak ja se nijak nechvastam ze jsem dobrej rider) kam jsem se s DRZ bal. Najednou me to zacalo proste bavit vodit a kdyz jsem nasel slepy misto, tak misto abych se otocil jako na DRZ, jel jsem dal.
A prave proto, ze jezdim malo, si Berga muzu dovolit. Za rok mam najeto ani ne 30mth, takze 3x olej.. a to jsem jezdil jeste motardy. Navic ma OK papiry a ne jak DRZ.



A ted si predstav ze bys jako ja najel za rok 200-300mth A nekdy i 4mth za den, takze olej a filtr menit kazde tri dny?

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 22:03 | Nahoru | #135

Netopyr77 píše: Já mám po čtyřech KTM-kách 400-450EXC 2005 - 2010 DRZ400E rok 2008 a jsem konečně spokojenej!!!!!!!!!!!!!!!!! Já bych už neměnil, ale jednou budu muset, jelikož se už nevyrábí. Jsem hobík, nemám na to tolik času a nebaví mě každé 3 vyjíždky měnit olej, taky to líp startuje, nehřeje se to tolik a je to daleko mín poruchový. DRZ je ideální motorka pro hobíka, který chce jezdit jen pro radost a který nekouká na pár kilo váhy naví a to že to má o trochu měkčí tlumiče... Kdo chce závodit at jde do KTM, kdo se chce jen bavit tomu drz bohatě stačí. NO a HLAVNÉ, když to člověk na motorce umí tak v terénu ujede rádoby závodníkům na nejnovějších ktm-kách i xt660 od yamahy )) No jo, zbohatlíci si koupej nový motorky, jen ty nejlepší a pak jezděj hůř, nežli můj šedesátiletej tatík na DR350S ))



Jo pozor na "neporuchovost" DR-Z - doporucuji co nejdrive dat srouby statoru alternatoru na lepidlo - je to takova nedokonalost u DR-z a muze z toho bejt neprijemna porucha za nekolik tisic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 22:04 | Nahoru | #136
SirIndy>
A kde ty Mth bereš -vždyť pořád stojíš kvůli opravám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

12.10.2011 v 22:12 | Nahoru | #137

Tank píše: SirIndy>
A kde ty Mth bereš -vždyť pořád stojíš kvůli opravám...



Kdyz DR-Z stala tak jsem jezdil na KMX - jen ted stojej obe protoze bratr na KMX znicil kotouce Jako kdyby bylo vice casu a penez a nebyly zavady a nejezdil jsem i na silnicce tak najedu mozna i 500mth rocne

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 08:08 | Nahoru | #138
Procetl jsem si debatu, pac me porad vrta v hlave neco lehciho... A ja bych mel uplne jiny pohled na vec nez vy zavodnici, terenni odbornici.
Moje rada je: po precteni celych dohadu se zkus alespon chvili svezt na typech z vybranych motorek, at 2t nebo 4t.
A pak si kup tu, na ktere te to bude nejvic bavit.
Protoze to je prece to, proc motorku chces, mas a jezdis ne? A resit co ktera vyjede a nevyjede je nesmysl - je to o ridici...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 08:16 | Nahoru | #139
Honzaxrv> ..Protoze to je prece to, proc motorku chces, mas a jezdis ne? A resit co ktera vyjede a nevyjede je nesmysl - je to o ridici...

..to je sice pravda..ale "kvalitní" moto to velmi ulehčí pilotovi "mrdalovi"!
..a i dobrý pilot,raději pojede na dobrém motu!
..a vývoj jde pořád dál...včera jsem řešili "stříkačky" u endura...a kdo se na tom svezl,tak je nadšen a každý uvažuje o výměně stroje za tu "stříkačku"!...a to jsou "páni" jezdci,kteří by to vlastně ani nepotřebovali!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 08:29 | Nahoru | #140
2LEKO> A o kerý stroje se stříkačkou jde?
V čem je rozdíl?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 08:37 | Nahoru | #141
SirIndy> Děláš taky něco jinýho než jezdíš?

Ten olej bych neviděl jako problém - čas na výměnu 10min, cena do 150,- a když jezdíš takhle hodně tak na něj 20hod dáš možná i 30 (znám i takový co na něj dávaj 50hod a olej dělaj 2-3x za sezonu ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 08:45 | Nahoru | #142

MikiberG píše: SirIndy> Děláš taky něco jinýho než jezdíš?

Ten olej bych neviděl jako problém - čas na výměnu 10min, cena do 150,- a když jezdíš takhle hodně tak na něj 20hod dáš možná i 30 (znám i takový co na něj dávaj 50hod a olej dělaj 2-3x za sezonu ).


Do 150ti korun? Co tam leješ za olej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 08:46 | Nahoru | #143
MikiberG> SirIndy> Děláš taky něco jinýho než jezdíš?
Na ty hodiny ty nestačíš, co ?

Jinak úplně chápu to dilema volby - sám před ní teď stojím. 2T/4T, objem od malorážky po traktor...I když sám to už mám lehce zúženo na 4T traktor (tj 450). A to jsem před krátkou dobou přemýšlel o přechodu do kategorie "hodná nad 600", tj LC4 apod.

Naposledy editováno 13.10.2011 08:50:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 09:04 | Nahoru | #144

MikiberG píše: 2LEKO> A o kerý stroje se stříkačkou jde?
V čem je rozdíl?



KTM 2012 v porovnání s "karburátory" 2011/2010...vše je "jemnější,příjemnější,lehčí"...zdánlivě se zdá vyšší výkon i když je nižší obsah...250 x 350 x 450 x 530!...já na tom nejel,ale všichni mě upozornili,že ihned i u mne, "mrdala", by bylo zlepšení/když tedy se trochu jezdí/ výrazné...minimálně nutnost spojkovat a cukání zmizelo..vše jde plynule a od spodku ihned nárust výkonu!

..riziko důslednější servis a špatný benzín...výhoda možnost elektronického ladění!
..podvozkově zlepšení a celkově vše "lehčí"!
"Pitomci" ,co se na určitých výjezdech trápili,tak "vrkáním" to v pohodě vyjeli!
To samé jízdy v drážkách a ostré kolem nohy..vše "plynulejší" a výjezdy z oblouku "razantnější"!

...to nedělám reklamu..prostě "pivní" diskuse!..a borci co mají 2011 cca 70 MTH..fakt chtějí výměnu!...testovalo se to na motokros i enduro trati,kde jsou různě "vychytávky", tak ty poznatky jsou celkem vypovídající!

Naposledy editováno 13.10.2011 09:12:54

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 09:32 | Nahoru | #145
2LEKO> hmm... tak to je dobře že to zraje Pro mě je ještě čas a s tím benzínem a tak to nechci hlídat - další starost. Radši se trochu potrápím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 09:53 | Nahoru | #146

MikiberG píše: SirIndy> Děláš taky něco jinýho než jezdíš?

Ten olej bych neviděl jako problém - čas na výměnu 10min, cena do 150,- a když jezdíš takhle hodně tak na něj 20hod dáš možná i 30 (znám i takový co na něj dávaj 50hod a olej dělaj 2-3x za sezonu ).



Prakticky ne

150??? Ja mam vymenu tak za 450Kc (1,7l oleje za 360Kc a filtr za 90Kc).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 10:14 | Nahoru | #147
Tank> Ne, teď už opravdu ne... a i když někdy mě to chytí a jezdím dost, tak mě to zase úměrně míň dává a baví. Takže tech cca 150 hod na lehký mi stačí.

...ty moc nemudruj stejně vymylíš kulový , jdi do 450 bude to pro tebe ideál kompromis na ty akce a trasy co jezdíš. A LC4 budeš mít stejně doma jako záložku .

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 10:16 | Nahoru | #148
SirIndy> no vidíš... v údržbě problém není. Filtr měním tak nějak po 50hod.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 10:18 | Nahoru | #149
prackarr> Já už přes 15 let prodávám a jezdím ve všem Sunoco.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.10.2011 v 10:26 | Nahoru | #150

prackarr píše: Na 2T tohoto obsahu pozor! Málokomu opravdu sedne. Málokdo na tom fakt umí. Každej ,kdo to má si myslí,že ano,ale většina z těch,co jsem na tom viděl jet,na tom prostě neuměla...



Jak se to pozná?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist