Téma: Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
 
26.9.2011 v 06:47
Mezi 21,00 25.9. a 6,00 26.9. mi byla ukradená nejmilovanější motorka - Jawa 350/640-1.

Prosím, koukejte kolem sebe, je nepřehlédnutelná, bílá, s kufrem na plotně z dřevěných desek, reflexní zelené proužky na kolech, na nádrži nálepky eXtreme. Na bocích nálepky JAWA Xtrem.

SPZ 1T 6904
VIN: TLJ640100TT017511

Na tachu 94950km..

Nálezci nabízím odměnu v ceně motorky !

Již nalezena !



¨
edit: po půl roce nalezena a vrácena.. (Tedy aspoň většina z ní..)



Naposledy editováno 15.07.2012 15:45:40

(reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

10.5.2012 v 21:26 | Nahoru | #121

c.j. píše:

Stalo se!

1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

10.5.2012 v 21:39 | Nahoru | #122
Tak to já si dám za chvíli Právě jsem přijel z garáže a po čtyřech hodinách vrtání v elektrice jsem tam kde jsem byl, spíše ještě více utopen v zoufalství Opravil jsem nesmysly u baterky, dál je elektrosvazek až ke krku řízení původní. Tam to ale končí a začíná šílenství Jednoduše tam dali jiné budíky, kontrolky, spínačku a prostě to zapojili na původní elektrosvazky. Svorkovnice vypálené, bez západek, konektory zcela zoxidovaná a vůbec v sobě nedrží.. A aby to nebylo tak jednoduché, tak dráty jsou na délce 20cm i 5x přerušené a jen zauzlované, ale za to dukladně oblepené izolačkou, pak dva dráty spojené izolačkou, pak čtyři spojené izolačkou a to celé v bužírce A přitom jsou jen stočené do sebe.. Jsou tak přerušené a pospojované VŠECHNY dráty, skutečně všechny, od krku řízení, kontrolky, světlo, spínačka, blinkry, klakson.. Nechápu to, na každém drátu jsou minimálně 3 spoje. Vše je zapojené a funkční, až... až na to, že když zapnu klíček, tak spadne napětí a je odběr téměř 2A a přitom je napájeno (mělo by být) jen zapalování, nic nesvítí. Prostě někde se to ztrácí

Oprava eletriky v tomhle stavu bude porod..

(reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

10.5.2012 v 21:47 | Nahoru | #123
c.j.> Řešil bych to natažením nových drátů. Já se na to chystám u panelky taky - vytrhal jsem tam přes pět metrů drátů a přesto všechno funguje Dost mi vadí, že drát, který začíná v jedné barvě, jich cestou do cíle vystřídá ještě několik.

2 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

10.5.2012 v 22:22 | Nahoru | #124
Původně jsem to tak chtěl udělat, natáhnout vše znova.. Ale když vidím, kolik drátů tam je, tak mě přešla chuť.. Jen pod budíkama 3 svorkovnice, další pod nádrži, co jde k ovladačům... Tohle se mi nechce celé předělávat..



Potřebuju zprovoznit základ, ale elektrika není fakt moje parketa.. Pochopil jsem, že z baterky jde 12V do spínačky, to mám OK po celé cestě. Po zasunutí klíčku se spojí s kontrolkou neutrálu a s modrým drátem, který by měl jít do zapalování a do brzd. světla. Nikam jinam?

A co buzení alternátoru? Z baterky jde 12V přímo do usměrňovače,
Na regléru jsou 4 kontakty, 54 (nezapojeno)
D -> přerušovač blinkrů?! Nic více?
DF -> jde na uhlík altíku
B -> zem
Do regleru tedy nikde nejde z venku +12V?

V tomhle se ztrácím, protože si pořád představuju 6V dynamo na staré jawě, tam jsem princip buzení dynama pochopil více, ale fungování altíku mi teď prostě uniká..

(reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

10.5.2012 v 22:35 | Nahoru | #125
c.j.> Do elektriky Ti kecat nebudu, jsem strojař Tenhle plánek mám v garáži na stěně, super dekorace, ne? Bohužel není úplně aktuální, bo tam není VAPE.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

10.5.2012 v 22:37 | Nahoru | #126
c.j.> Stav se

Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

10.5.2012 v 22:50 | Nahoru | #127
On ještě i plánek vypadá pochopitelně, ale v reálu si to nedokážete představit.. Všechno, všechno je přetřeno nějaký gumoasfaltem nebo čím, je to stále lepkavé a lepivé. A je přetřeno všechno, svorkovncie, dráty, přepínače, řídítka, budíky, vše je ulepené, jde houby vidět co to je za barvu drátu, motorka byla evidentně rozebraná a je přetřený tím hnusem celý rám, dráty, karbec, airbox, brýle, víka motoru.. 2 hodiny mi trvalo rozdělat elektrosvazky a odlepit kilometry izolačky, kterou polepil vše.. No bude to sranda

(reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

10.5.2012 v 23:26 | Nahoru | #128

Endy píše: c.j.> Teď nemůžu, ale slibuju, že večer si dám na tenhle úspěch panáka!

Ale to je dobrej nápad

Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 00:10 | Nahoru | #129
U toho regulátoru ti chybí drát z D+ na spínačku (chcípák zapalování, spínačka 15, přerušovač blinkrů, oba brzdové spínače, kontrolka neutrálu a v některých variantách i kontrolka dobíjení) Jinak je to dobře. Já osobně doporučuji regulátor zapojit na napájení zapalování, tedy na vývod chcípáku na řidítkách. Druhý konec je na spínačku kontakt 15. Na ten napřímo zapoj i blinkry a brzdové spínače a kontrolku neutrálu. Můžeš ty dráty rozdělit mezi kontakty spínačky 15 a 54. Na 54 se připojovala kontrolka dobíjení z historických důvodů, fakticky jsou to dva vývody stejného okruhu.

Ten odběr 2 až 2,5A je v pořádku, to je odběr jedné zapalovací cívky (je sepnuto jedno kladívko). Zapalovací cívky PAL mají ohromnou spotřebu, některým jiným cívkám stačí i desetina. Až připojíš regulátor, spotřeba stoupne o 1,7A budícího proudu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 08:34 | Nahoru | #130

Deadman píše: U toho regulátoru ti chybí drát z D+ na spínačku (chcípák zapalování, spínačka 15, přerušovač blinkrů, oba brzdové spínače, kontrolka neutrálu a v některých variantách i kontrolka dobíjení) ..



Super, díky moc, to by už dávalo smysl. Na tom barevném schématu fakt chybí drát, propojující přerušovač blinkrů a brzdový spínač (tedy propojení okruhu zapalování, brzd. světla, blinkrů spolu s D na regleru) To jsem potřeboval vědět pro svůj klid.

Na tomhle schématu z návodu ten drát mezi přerušovačem a stop snímačem zadní brzdy je, na tohle bych sám nepřišel.


(Teď to určitě propojené mám..)

Dobíjení funguje, ale asi odešel regulátor, protože jsem včera naměřil i 16V na baterce Může regler odejít proto, že se za jízdy odpojila baterka?

Kontakty z baterky položené na sedle spolujezdce totiž měli na konci fast-on konekor a kontakty na původní baterce očka, o umělec to jen přiložil k sobě a stáhl krepovou páskou.. To už i uzlík na drátech je proti tomu zlatý Takhle za jízdy prostě vypadával kontakt..

Paťa.> Stavím se, až to zprovozním Přece nemůžu být taková ostuda, abych nezprovoznil elektriku na jawě Já na to přijdu, ale trvá mi to.. Nebo se stav ty a projedeš si EXC A až to zprovozním, tak si musíš projet obě jawky, ten rozdíl mezi nima jak noc a den. Každá má své silné kouzlo, zelená je komfortní, motor jede hladce, uhlazeně, cestovně. Bílá je tvrdá, řídítka dole navozují sportovní atmosféru, motor je tvrdý, jako by s vyšší kompresi a do otáček se zbírá zcela nekompromisně a leckdy se při prudším rozjezdu staví na zadní Já se asi nebudu dokázat rozloučit ani s jednou

Jinak našel jsem nový tachometr za 550Kč, otáčkoměr za 490Kč, kompletní plast přístrojů za 299Kč, ale ještě jsem nenašel nějaký plech na montáž. Takže budíky nevyjdou až tak draho, něco přes 1500Kč.

Ale budu potřebovat ještě 4 blinkry a zrcátka, to je dalších 1500Kč. A brzdovou a spojkovou páčku, dalších 500Kč. A srovnat řídítka, evidentně si s tím ustlali.

A rozhodně si musím nechat udělat kopii svých původních nálepek.
Což mě přivádí na myšlenku, dotaz na Vás všechny - nápis na nádrž dám v nezměněné podobě, ale vo na boční plasty? Trochu to tamvzhledově nesedělo.. Ty boční nápisy jsem si vystřihoval sám nůžkama.. (A vydržely 8 let? asi by vydržely i déle.)



Na zelenou jawku bych dal tytéž, jen ve stříbrné reflexní barvě.

Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 09:02 | Nahoru | #131
Ahoj, něco mě napadlo - tak mě nebij. Já sem předloni sešrotoval Škodu Rapid 130, a ta má pokud se nepletu, stejný budíky jako měli Jawy (teda já sem to na 638 měl). Tu přístrojovku doma mám, a je mi k hovnu. (musím jí ale najít ) Na tachu je najeto asi 89 000.Tak jestli bys měl zájem mít skoro stejný km, než ti jí ty kurvy vzali, je k dispozici. Nic za to nechci. Já sem pak dám fotku, teď už to nestihnu, musím do práce. Trochu jetej teda je, ale jak je vidět, máš šikovný ruce, tak si poradíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 09:22 | Nahoru | #132
c.j.> Fakt je, že to není úplně čisté, ale tady jde spíš o to, abys měl to co máš rád a ne výstavní exponát - nebo?

Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 09:26 | Nahoru | #133
Když se na to schéma budeš koukat cvičně denně 5-10 minut, tak ho za dva tři dny budeš umět nazpaměť

Tohle je pohoda, zapojit elektriku na Goldwingovi nebo jiné mrše, to už je něco jiného.

Každopádně vzhledem ke stavu instalace bych to vyškubal a natáhl znova - hledat někde na cestě, proč se ti pálí pojistka nebo proč to nejede(při takovém množství spojů) je super, hlavně v dešti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 09:52 | Nahoru | #134
Yura> Jo, mělo by to sedět, byl bych ti moc vděčný, navíc asi bude mít i denní počítadlo km Teď mě mrzí, že jsem vyhodil budíky ze 105ky, měl jsem tam taky otáčkoměr z eRka. Určitě bych ti zaplatil aspoň poštovné a čas strávený s odesláním

fockewulf> taky bych elektriku udělal raději celou novou, ale chce to dost času. Teď se pokusím prvně najít zradu a nějak to uvést do rozumného stavu

Endy> ty polepy jsem řešil, když jsem byl ještě mladý a blbý Ty boční už nikdy netrefím, vytiskl jsem si předlohu, ale hodně jsem je upravil - aby se jednodušeji vystřihovaly. Líbilo se mi to takhle. Ale jak říkáš, nemusí to být estetický čisté, ale spíše aby to udělalo radost. Normálně u všech motorek zastávám názor, že původní vzhled a stav je nejlepší, ale u jawy se mi zrovna původní nálepky moc nelíbí..

Co vy na to? Která verze je "lepší"? Přivítám i názory "vyser se na to a dej tam původní nálepky" případně nějaký jiný nápis?











Naposledy editováno 12.05.2012 21:05:28

1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 09:53 | Nahoru | #135
u té zelené mi to nějak "nesedí", ale na druhou stranu holé se mi to taky moc nelíbí

Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 10:37 | Nahoru | #136
c.j.> klidně dej vědět, stavím se pomoct
Přiznám se, že mi na Hondě to jawení trošku chybí

Naposledy editováno 11.05.2012 10:38:13

(reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 11:13 | Nahoru | #137
c.j.: Se škodováckými tachometry s denním počítadlem mám na Jawě chmurné zkušenosti. Nejsou utěsněné proti vodě - tou dírkou na nulovátko tam prosakuje a vnitřek časem zarezne. Takže při parkování to doporučuju něčím zakrývat, aspoň pokud hrozí déšť.

(reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 13:33 | Nahoru | #138
c.j.> ohledně polepů - mě se na té bílé líbí ty tučné polepy zelenou bych nechal holou,vypadá i tak dobře

jinak Jardo RESPEKT před tou mravenčí práci co tě ještě čeká

Naposledy editováno 11.05.2012 13:33:45

1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 20:25 | Nahoru | #139
Tak takle to vypadá: (je to špinavý z půdy a fotka je z pouhého 2mpx mobilu)



No vida, a já sem si myslel, že tam zůstalo 89 tkm, a přitom tam je 98 tkm. Asi ten tacháč nebude původní, už sem to jako skorovrak tenkrát koupil, ten rámeček to má podřenej a z plechu. Ale v autě šel, a počítal. Rychloměr drobet lže, ručička nechce jít k nule. Otáčkoměr je asi původní, ten rámeček má stejnej povrch, jako zbytek přístrojovky. Je hezky zeleně podsvícenej, ale možná to je bastl předchozích majitelů. No, zkrátka, je to funkční (teda v autě bylo) a je to 30 let starý. Sem trošku kurva, teploměr a palivoměr ti nedám , Takže to promysli a kdyžtak dej vědět. Tacháč a otáčko vyndám, dám do krabice a pošlu jako balíček poštou na dobírku. Další postup prosím do PM. Nic za to nechci, já sem rád, že to někomu poctivýmu ještě udělá službu. U mě to jen leží na půdě.

1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 21:15 | Nahoru | #140
Budíky by mi dost pomohly a ten tacho s 98tis km je luxusní, to přesně odpovídá stavu mé jawky Rámeček přetřu na černo a bude.. Z vlhkosti strach nemám, protože voda zatíkala i do původního tachometru bez počítadla.. Protíká to spíše kolem rámečku.. (Teploměr a palivoměr by mi byl k ničemu, více v PM.. díky)

Dnes jsem se stavil do Domu motocyklů, když jsem měl cestu přes OV, předem jsem si nastudoval ceny věcí co potřebuju na netu a vyrazil nakupovat První zklamání - neměli typový štítek na rám, škoda, ale zase měli komplet plasty přístrojovky a to levněji než nejlevněji na webu, za 280Kč, plus plech za 150Kč, zrcátka 200Kč kus, na netu jsem našel nejlevnější za 210Kč, ale třeba za jeden blinkr chtěli 390Kč a přitom na webu je tentýž (Jawa-yamaha) za 210Kč, jen ze zajímavosti jsem se ptal na budíky, tak prý 950Kč jeden.. I když na webu jsou za 450Kč. Prostě něco mají levněji než kdekoliv jinde a něco i za dvojnásobek Trochu mě zamrzelo, že kromě štítku neměli ani sadu zámků a prý už dost dlouho (poslendí jse masi koupil já na podzim na svou zelenou jawku), prý se už nedodávají, protože FAB prý prodal licenci do Indie Budu muset sehnat jinde.

Ale na jawu je radost nakupovat, věcí plná taška a platil jse 1100Kč

1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 22:27 | Nahoru | #141

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 23:17 | Nahoru | #142
c.j.: Nezapomeň na Motocentrum Vítkovice u MotoFaktoru, tam by štítek mít mohli.

1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 23:22 | Nahoru | #143
CJ - když se v tom tak vrtáš, nechceš z toho udělat drsný retrosupersport?

(reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 23:56 | Nahoru | #144
Paťa.> Super. díky, všude za to chtějí kolem 700Kč, zlatý sesa Objednáno.

Takže další bilance

[img]

[img]

..se dostávám na cenu jawy

Naposledy editováno 12.05.2012 08:49:02

(reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 23:56 | Nahoru | #145

1100Virago píše: c.j.: Nezapomeň na Motocentrum Vítkovice u MotoFaktoru, tam by štítek mít mohli.



Nemají.. Ale neva, objednáno z moto-usti.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

11.5.2012 v 23:57 | Nahoru | #146

VlastíkPlamínek píše: CJ - když se v tom tak vrtáš, nechceš z toho udělat drsný retrosupersport?



Rád bych, ale to je asi nad mé síly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

12.5.2012 v 00:04 | Nahoru | #147

c.j. píše: Rád bych, ale to je asi nad mé síly



proč? bych zkusil z motoforzy sehnat nějakou kapoty a udělal z toho reguolerní kapotu

2 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

12.5.2012 v 00:06 | Nahoru | #148
Takže už chybí asi jen maska, tahle



Měli ji za 250Kč, ale není Nenapadá vás, kde ji koupit? Všude mají červenou + hnědé plexi za 800Kč.. Mi stačí jen plast..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

12.5.2012 v 00:07 | Nahoru | #149

VlastíkPlamínek píše: proč? bych zkusil z motoforzy sehnat nějakou kapoty a udělal z toho reguolerní kapotu



To spíš kafáče, kapota moc váží (vzhledem k výkonu stroje)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín

12.5.2012 v 00:08 | Nahoru | #150

c.j. píše: To spíš kafáče, kapota moc váží (vzhledem k výkonu stroje)



no jak myslíš ale kafáč z 350... no...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist