Prosím, koukejte kolem sebe, je nepřehlédnutelná, bílá, s kufrem na plotně z dřevěných desek, reflexní zelené proužky na kolech, na nádrži nálepky eXtreme. Na bocích nálepky JAWA Xtrem.
SPZ 1T 6904
VIN: TLJ640100TT017511
Na tachu 94950km..
Nálezci nabízím odměnu v ceně motorky !
Již nalezena !
¨
edit: po půl roce nalezena a vrácena.. (Tedy aspoň většina z ní..)
Naposledy editováno 15.07.2012 15:45:40
1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
Oprava eletriky v tomhle stavu bude porod..
2 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
Potřebuju zprovoznit základ, ale elektrika není fakt moje parketa.. Pochopil jsem, že z baterky jde 12V do spínačky, to mám OK po celé cestě. Po zasunutí klíčku se spojí s kontrolkou neutrálu a s modrým drátem, který by měl jít do zapalování a do brzd. světla. Nikam jinam?
A co buzení alternátoru? Z baterky jde 12V přímo do usměrňovače,
Na regléru jsou 4 kontakty, 54 (nezapojeno)
D -> přerušovač blinkrů?! Nic více?
DF -> jde na uhlík altíku
B -> zem
Do regleru tedy nikde nejde z venku +12V?
V tomhle se ztrácím, protože si pořád představuju 6V dynamo na staré jawě, tam jsem princip buzení dynama pochopil více, ale fungování altíku mi teď prostě uniká..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
Ten odběr 2 až 2,5A je v pořádku, to je odběr jedné zapalovací cívky (je sepnuto jedno kladívko). Zapalovací cívky PAL mají ohromnou spotřebu, některým jiným cívkám stačí i desetina. Až připojíš regulátor, spotřeba stoupne o 1,7A budícího proudu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
Deadman píše: U toho regulátoru ti chybí drát z D+ na spínačku (chcípák zapalování, spínačka 15, přerušovač blinkrů, oba brzdové spínače, kontrolka neutrálu a v některých variantách i kontrolka dobíjení) ..
Super, díky moc, to by už dávalo smysl. Na tom barevném schématu fakt chybí drát, propojující přerušovač blinkrů a brzdový spínač (tedy propojení okruhu zapalování, brzd. světla, blinkrů spolu s D na regleru) To jsem potřeboval vědět pro svůj klid.
Na tomhle schématu z návodu ten drát mezi přerušovačem a stop snímačem zadní brzdy je, na tohle bych sám nepřišel.
(Teď to určitě propojené mám..)
Dobíjení funguje, ale asi odešel regulátor, protože jsem včera naměřil i 16V na baterce Může regler odejít proto, že se za jízdy odpojila baterka?
Kontakty z baterky položené na sedle spolujezdce totiž měli na konci fast-on konekor a kontakty na původní baterce očka, o umělec to jen přiložil k sobě a stáhl krepovou páskou.. To už i uzlík na drátech je proti tomu zlatý Takhle za jízdy prostě vypadával kontakt..
Paťa.> Stavím se, až to zprovozním Přece nemůžu být taková ostuda, abych nezprovoznil elektriku na jawě Já na to přijdu, ale trvá mi to.. Nebo se stav ty a projedeš si EXC A až to zprovozním, tak si musíš projet obě jawky, ten rozdíl mezi nima jak noc a den. Každá má své silné kouzlo, zelená je komfortní, motor jede hladce, uhlazeně, cestovně. Bílá je tvrdá, řídítka dole navozují sportovní atmosféru, motor je tvrdý, jako by s vyšší kompresi a do otáček se zbírá zcela nekompromisně a leckdy se při prudším rozjezdu staví na zadní Já se asi nebudu dokázat rozloučit ani s jednou
Jinak našel jsem nový tachometr za 550Kč, otáčkoměr za 490Kč, kompletní plast přístrojů za 299Kč, ale ještě jsem nenašel nějaký plech na montáž. Takže budíky nevyjdou až tak draho, něco přes 1500Kč.
Ale budu potřebovat ještě 4 blinkry a zrcátka, to je dalších 1500Kč. A brzdovou a spojkovou páčku, dalších 500Kč. A srovnat řídítka, evidentně si s tím ustlali.
A rozhodně si musím nechat udělat kopii svých původních nálepek.
Což mě přivádí na myšlenku, dotaz na Vás všechny - nápis na nádrž dám v nezměněné podobě, ale vo na boční plasty? Trochu to tamvzhledově nesedělo.. Ty boční nápisy jsem si vystřihoval sám nůžkama.. (A vydržely 8 let? asi by vydržely i déle.)
Na zelenou jawku bych dal tytéž, jen ve stříbrné reflexní barvě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
Tohle je pohoda, zapojit elektriku na Goldwingovi nebo jiné mrše, to už je něco jiného.
Každopádně vzhledem ke stavu instalace bych to vyškubal a natáhl znova - hledat někde na cestě, proč se ti pálí pojistka nebo proč to nejede(při takovém množství spojů) je super, hlavně v dešti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
fockewulf> taky bych elektriku udělal raději celou novou, ale chce to dost času. Teď se pokusím prvně najít zradu a nějak to uvést do rozumného stavu
Endy> ty polepy jsem řešil, když jsem byl ještě mladý a blbý Ty boční už nikdy netrefím, vytiskl jsem si předlohu, ale hodně jsem je upravil - aby se jednodušeji vystřihovaly. Líbilo se mi to takhle. Ale jak říkáš, nemusí to být estetický čisté, ale spíše aby to udělalo radost. Normálně u všech motorek zastávám názor, že původní vzhled a stav je nejlepší, ale u jawy se mi zrovna původní nálepky moc nelíbí..
Co vy na to? Která verze je "lepší"? Přivítám i názory "vyser se na to a dej tam původní nálepky" případně nějaký jiný nápis?
Naposledy editováno 12.05.2012 21:05:28
1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
No vida, a já sem si myslel, že tam zůstalo 89 tkm, a přitom tam je 98 tkm. Asi ten tacháč nebude původní, už sem to jako skorovrak tenkrát koupil, ten rámeček to má podřenej a z plechu. Ale v autě šel, a počítal. Rychloměr drobet lže, ručička nechce jít k nule. Otáčkoměr je asi původní, ten rámeček má stejnej povrch, jako zbytek přístrojovky. Je hezky zeleně podsvícenej, ale možná to je bastl předchozích majitelů. No, zkrátka, je to funkční (teda v autě bylo) a je to 30 let starý. Sem trošku kurva, teploměr a palivoměr ti nedám , Takže to promysli a kdyžtak dej vědět. Tacháč a otáčko vyndám, dám do krabice a pošlu jako balíček poštou na dobírku. Další postup prosím do PM. Nic za to nechci, já sem rád, že to někomu poctivýmu ještě udělá službu. U mě to jen leží na půdě.
1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
Dnes jsem se stavil do Domu motocyklů, když jsem měl cestu přes OV, předem jsem si nastudoval ceny věcí co potřebuju na netu a vyrazil nakupovat První zklamání - neměli typový štítek na rám, škoda, ale zase měli komplet plasty přístrojovky a to levněji než nejlevněji na webu, za 280Kč, plus plech za 150Kč, zrcátka 200Kč kus, na netu jsem našel nejlevnější za 210Kč, ale třeba za jeden blinkr chtěli 390Kč a přitom na webu je tentýž (Jawa-yamaha) za 210Kč, jen ze zajímavosti jsem se ptal na budíky, tak prý 950Kč jeden.. I když na webu jsou za 450Kč. Prostě něco mají levněji než kdekoliv jinde a něco i za dvojnásobek Trochu mě zamrzelo, že kromě štítku neměli ani sadu zámků a prý už dost dlouho (poslendí jse masi koupil já na podzim na svou zelenou jawku), prý se už nedodávají, protože FAB prý prodal licenci do Indie Budu muset sehnat jinde.
Ale na jawu je radost nakupovat, věcí plná taška a platil jse 1100Kč
1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
1 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
1100Virago píše: c.j.: Nezapomeň na Motocentrum Vítkovice u MotoFaktoru, tam by štítek mít mohli.
Nemají.. Ale neva, objednáno z moto-usti.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
VlastíkPlamínek píše: CJ - když se v tom tak vrtáš, nechceš z toho udělat drsný retrosupersport?
Rád bych, ale to je asi nad mé síly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
c.j. píše: Rád bych, ale to je asi nad mé síly
proč? bych zkusil z motoforzy sehnat nějakou kapoty a udělal z toho reguolerní kapotu
2 reakcí na tento příspěvek Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
VlastíkPlamínek píše: proč? bych zkusil z motoforzy sehnat nějakou kapoty a udělal z toho reguolerní kapotu
To spíš kafáče, kapota moc váží (vzhledem k výkonu stroje)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odcizená a již nalezená Jawa 350 Hlučín
c.j. píše: To spíš kafáče, kapota moc váží (vzhledem k výkonu stroje)
no jak myslíš ale kafáč z 350... no...