paolo_novy Přidat reklamu

Téma: tisícovka pro začátečníka
Zdravím, od dvanácti let jezdím pionýry, simsony, čz175, jawa350, potom vojna, rodina, nyní věk 37let a koukám, že už není třeba být každou chvilku, každý víkend doma s dětmi.

Posledních 15 let jsem pořádně na motorce neseděl, jen horské kolo cca 2000/ročně.

Tak pokukuju po motorce, zpočátku to zdůvodňuju, že musím jet do lesa na houby...
ale umím si představit i víkendové vyjížďky pro nákup a čerstvé pečivo, časem delší výlet třeba pod stan nebo někam Rakousko, dá se dojet prý až k moři.... a možná bych přemluvil i svoji manželku... Moto budu parkovat na chalupě, tj. žádné dojíždění do práce, jen krátké víkendové trasy + 3 víkendy v roce delší výlet, za pár let třeba delší dovolená..

Na jednu stranu se bojím, tak bych raději něco hodnějšího, ale znám se, že bych po čase stejně chtěl něco víc...

Můžu si jako NEZKUŠENÝ AMATÉR koupit SILNĚJŠÍ STROJ a VYJEZDIT SE NA NĚM ????

Díky za radu, názor. Raději bych koupil jednu mašinu CESTOVNÍ ENDURO napořád


Naposledy editováno 15.12.2018 20:18:11

tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 12:52 | Nahoru | #91
Ahoj...byl jsem na tom stejně! Před vojnou klasicky fichtl, simáč a max. nějaká vyjížďka na 350...potom 19 let pauza a teď jsme si s kámošem koupili Aprilky Pegasa 650...Cestovní endurka...oba měříme tak 178cm, váha mezi 85-95kg...naprostá pohoda na "houby" i k moři Je to jednovál, takže slušnej buchar zvuk...sice trochu víc vibrací, ale na jawu to nemá
Mašinka váží 195kg, výkon do 40kw...maximálka asi 175km/h ale po městě v kolonách naprostá špica. Sice to není na sjíždění koryt vyschlých řek, ale lesní cesty v poho... A zrychlení a potenciál na zabití naprosto v pohodě... A je navíc krásná.
Takže v 39 "zase" začínáme.. Držím palce, "začínat" není pozdě v žádném věku!

tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 13:40 | Nahoru | #92
Není litr jako litr. Pokud nebudeš bláznit obsahu se neboj. V nižších otáčkách se dá jezdít pohodlně na čemkoliv a při předjíždění autobusu se obsah hodí. Základem je, jestli se udržíš na uzdě a nezačneš blbnout. Pak,pokud nekoupíš nějakou jedovatou bestii, ber větší obsah.

tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 14:59 | Nahoru | #93
když kupuješ auto taky se ptaš jesli litrove nebo dvoulitrove auto jaky je v tom rozdil krom financi

2 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 16:01 | Nahoru | #94
Kov:Tak na předjíždění autobusu mi stačí i můj 650 jednovál.Ber to tak,že jsou to rozdílné kategorie.Obsah navíc znamená váhu navíc a horší ovladatelnost.Jsou to prostě jiný motorky.Pak už záleží na majiteli,jestli upřednostňuje vyšší obsah,váhu,ovladatelnost a vzhled autobusu ,nebo se mu zalíbí lehký a dostatečně výkoný jednovál či kompromis v menším dvouválu.
Pokud chce autor vlákna začít s ježděním na houby a pro pečivo a jiné "šontačky" tak to si osobně nedokážu představit třeba s varanem.I když,jsou i tací...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 16:52 | Nahoru | #95
Anti> Ovladatelnost nikdo neřeší, páč je IN mít největší, nejrychlejší , nejsilnější...

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 18:36 | Nahoru | #96
Jack82> Já ne ale ty asi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 19:21 | Nahoru | #97

Váňa>Anti> Ovladatelnost nikdo neřeší, páč je IN mít největší, nejrychlejší , nejsilnější...



Váňo, již jsem to tady zmiňoval, ale většina tady akorát řeší, že když to máš v hlavě (a pravém zápěstí) v pořádku, tak toho litra a jeho výkon prostě musíš zvládnout bez problémů...

Naposledy editováno 06.10.2010 19:22:04

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 19:36 | Nahoru | #98
mike.46> Přesně, panuje mýtus, že když má jako člověk hlavu (rozuměj nebude hned jezdit stále full gas) tak musí zvládnou velkou, silnou, težkou mašimu stejně snadno jako menší, slabčí, lehčí... Asi je to i tím, že pro nemálo lidí je dnes mašina něco jako ozdoba, přičemž není až tak důležitý jak dobře jízdu samou zvládají...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 19:48 | Nahoru | #99

Váňa>Anti> Ovladatelnost nikdo neřeší, páč je IN mít největší, nejrychlejší , nejsilnější...



Ty nevíš, že gdyž motku uškrtíš nebo jí přepneš palivovou mapu, tak se jí automaticky zúžej gumy a ubydou pístky na třmenech??? Gde to žiješ???

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 20:07 | Nahoru | #100

Che>Gde to žiješ???



V Českých Budějovicích, tam by chtěl žít každý

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

6.10.2010 v 20:52 | Nahoru | #101

Anti>Kov:Tak na předjíždění autobusu mi stačí i můj 650 jednovál.Ber to tak,že jsou to rozdílné kategorie.Obsah navíc znamená váhu navíc a horší ovladatelnost.Jsou to prostě jiný motorky.Pak už záleží na majiteli,jestli upřednostňuje vyšší obsah,váhu,ovladatelnost a vzhled autobusu ,nebo se mu zalíbí lehký a dostatečně výkoný jednovál či kompromis v menším dvouválu.
Pokud chce autor vlákna začít s ježděním na houby a pro pečivo a jiné "šontačky" tak to si osobně nedokážu představit třeba s varanem.I když,jsou i tací...


Souhlas pokud chce drncat na lehko kolem chalupy,pokud by ale chtěl někam do Alp nebo k moři-jak píše v úvodu- ve dvou lidech, se stanem a spacákama, tak je to o něčem jiném, tam se koníci v motoru využijí. To využití mašiny si musí rozmyslet a podle toho pak vybírat.

tisícovka pro začátečníka

7.10.2010 v 08:16 | Nahoru | #102
Kup si co chceš, jak začneš jezdit tak poznáš co tě láká, co chceš a na co to chceš. Stejně je to vývoj a u jedné motorky nezůstaneš. Jen možná doporučuji třeba to Pegaso 650 pro začátek akorát. Já taky začínal po českých strojích na 650 SV.

Naposledy editováno 07.10.2010 08:20:01

tisícovka pro začátečníka

7.10.2010 v 09:52 | Nahoru | #103
Podľa mňa by bol najlepší kompromis, ak je miesto v garáži, kúpiť nejakú staršiu 125-250 na tie huby a do obchodu a jeden nadliter na dovolenky a výlety. Ja som to spravil takto a som spokojný . A tá malá motorka sa zapatí za 10 rokov sama na ušetrenom benzíne. V mojom prípade sa skúter splatí za 7 rokov

Naposledy editováno 07.10.2010 09:54:59

tisícovka pro začátečníka

7.10.2010 v 20:52 | Nahoru | #104
mám na prodej ......a taky jsem na tom začínal bez předchozích zkušeností

tisícovka pro začátečníka

9.10.2010 v 20:51 | Nahoru | #105
Hele já jsem začal na fichtlu, pak jsem přesedlal na Jawinu 350, kterou mám doteď a nedám jí pryč a z tý jsem letos na jaře přesedlal na V-Stroma 1000 a nebyl v tom vůbec žádnej problém. Absolvoval jsem Grosglockner a pár výletů tady po ČR a nemám si na co stěžovat. Je to bomba stroj a když nejsi magor, tak proč ne.?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

16.10.2010 v 20:02 | Nahoru | #106
Na začátek i na později ti klidně může stačit nějaká 650, ale pokud přemluvíš časem manželku a pojedete k moři, tak to nebude ono...
Začal jsem před dvěma lety na BMW 650 Dakar - výlety, kratší i delší cesty. Sám celkem v pohodě, ve dvou už nic moc - předjíždět na dálnici náklaďák, když ti v levým pruhu lítaj auta 140-150 je s naloženou 650 docela adrenalinový zážitek...
Proto jsem po roce vyměnil Dakara za BMW R 1200 GS a je to naprostá paráda - víc místa i pohodlí pro dva a rezerva výkonu, když ho potřebuješ. Ovladatelnost je samozřejmě jiná, ale zásadní rozdíl to není - zvykneš si na tu těžší a bude to OK. Jízdní vlastnosti jsou podle mě u té 1200 lepší... (to se týká i té 1150GS z tvého výběru).

Za mě litra, s rozumem se rozjezdit a bude to OK.
Pokud ti padne do "do ruky", tak je BMW R 1150 GS správná volba

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

17.10.2010 v 09:48 | Nahoru | #107
buboGS> Souhlasím co píše bubo,pak ještě zvážit kolik chceš do toho cestování investovat,podle toho pak zvážit jestli nové moto nebo ojeté,také podle toho jak si veliký a silný,zkušenosti i před dvaceti roky jsou dobré a nebál bych se vyššího obsahu,jestli mohu doporučit idální moto je F 800 gs,dostatečný výkon,ideální váha.jestli chceš levné moto staré f 650 je ideální nebo malé gs,jestli chceš bý velký cestovatel tak 1150 je super volba,ale i k moři se dá dojet na f 650 když jedeš bez manželky.

tisícovka pro začátečníka

17.10.2010 v 11:16 | Nahoru | #108
ja jsem prosel v zivote dost masin,prvniDR 650,GPZ750,SAVAC650,VN800,KAWA500,HONDA750C,DRAG1000,CL1500 adnes mamBULDOKA1100,Ve veku55LET,dobra volba.Jezdim dost a jezdim RAD.KLIDNE SI LYTRA KUP.Za mesic nebo dva zjistis jak ti to sedi a uvidis preju ti spravnou volbu a at se kochas.

tisícovka pro začátečníka

21.10.2010 v 18:30 | Nahoru | #109
Ahoj, já jsem to řešil nedávno. Šel jsem do TA 650 a prozatím můžu s jistotou říct: stačí mi to. Nezávodím, známi občas čekají, ale ne moc dlouho . Není to ale motorkou, ta za to nemůže, to já jsem ta brzda společně s mojí hlavou, která má respekt i strach dohromady. Ahoj

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

17.3.2011 v 23:28 | Nahoru | #110
Ahoj, díky za všechny příspěvky - pomohly mi k výběru.
Dnes jsem složil 100% ceny motocyklu, aby to mohli přihlásit na značky a příští víkend si ji konečně vezu....

mezitím mne hrozně překvapila ta nutnost další dovýbavy (pořádná přilba-to jediné jsem čekal, moto bunda, moto kalhoty, moto rukavice, moto boty, moto zámečky, moto moto...) zamlada jsem jezdil Cassida cross a svářečský rukavice a bylo to v pohodě, ale teď už jsem se musel taky trochu přizpůsobit.

až něco najedu, tak se ozvu, zda byl výběr OK.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

18.3.2011 v 07:31 | Nahoru | #111
newmann> A co jsi tedy koupil?

tisícovka pro začátečníka

19.3.2011 v 10:06 | Nahoru | #112
Ahoj všem. Tak jsem si chtěl zadat podobný dotaz jako dal Newmann. Ještěže jsem to našel. Jsem na tom téměř přesně stejně jako on.

Akorát s tím rozdílem, že já s přítelkyní jsme si už motorku pořídili (Yamaha XV 1100).

Je mi 46 let a jezdil jsem od 16 do cca 33 let na Jawách (250 panel a 350/634), celkem asi 60.000km v období březen až listopad. Vážím 110kg, měřím 189cm, přítelkyně váží 55kg. Myslíte, že jsme vybrali dobře? Chceme jezdit krátké výlety, i dálky. Troufneme si i na cizinu.

Zatím jsem na Virážce ujel asi 25 km. Mám z ní ale zatím dost nejistý pocit hlavně v zatáčkách. Nohy vpředu na přepákovaných pedálech a nízký posez mne trochu vadí při náklonech, bojím se do toho položit. Teď čekám na trochu lepší počasí, abych mohl trénovat. Dostal jsem bojový úkol od mé tandemistky se seznámit se strojem abych ji bezpečně vezl.

Výkon je teda fakt cítit. Z manuálu mi ale není jasné, jak moc si mohu troufnout podtáčet motor. Vím, že při tom momentu, co má taková podčtvercová 11 tistovka k dispozici, by to šlo asi pěkně od podlahy. Ale ocenil bych aspoň rámcově přibližný optimální rozsah otáček pro jednotlivé rychlosti.

Viděl jsem někde na výstavě dvouválcový čtyřtaktní cruiser (patrně 800ccm), který měl nastavený volnoběh na tak nízkých otáčkách, že to znělo jako když strejc nastartuje jednoválcového holdra. Prostě neskutečně nízké otáčky, až se zdálo, že to každou chvilku zdechne, ale drželo to krásně. Úžasný zvuk. Pak malé přidání plynu a bez zaváhání parádní náběh do otáček. Jak je to u Virážky? Je těch uváděných cca 800 ot/min u Virážky minimum, nebo jde jít ještě níž?

Dík za každou radu a poznatek.

Jarda

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

19.3.2011 v 11:58 | Nahoru | #113
Výše volnoběhu je ovlivňována zdvihem motoru a především setrvačnými hmotami-velikostí setrvačníku.Proto měli první vyráběné motory volnoběh jak "šicí stroj".
Pokud máš "čopra",tak by šel určitě volnoběh dát níž,ale nedoporučoval bych ti jít níž než co uvádí výrobce.Ber v potaz že volnoběžné otáčky rovněž určují tlak v mazací soustavě!
Podtáčení by snad tomuto motoru zas nemělo tak vadit,ale konkrétní otáčky by ti poradili hlavně majitelé.
Na váhu tohodle stroje si budeš muset zvyknout,když sis holt pořídil "litra" a ještě k tomu "čopra".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

19.3.2011 v 12:07 | Nahoru | #114

Anti píše:
Podtáčení by snad tomuto motoru zas nemělo tak vadit


Myslím, že podtáčení motoru vadí všem motorům bez rozdílu. A asi víc než občasné přetočení.

Známý šel po x letech naježdění na Javě 350, na litra V-stroma a spokojený. Mně osobně čopr nic neříká.

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

19.3.2011 v 12:20 | Nahoru | #115
kov>

Mně jde hlavně o ideální rozsah otáček. Podtáčení jako takové, v tom smyslu, jak je to chápáno, kdy už do toho kecaj ventily, jsem až tak nemyslel. Spíš od jakých otáček už jde zatěžovat s klidným svědomím

Ani se nedivím, že ti nic neříká. Ta potvůrka, co máš, je taky moc pěkná.

Něco takového byl "fall b)" pro případ, že by nás v bublifukách nic nezaujalo. Přítelkyně jezdí už delší dobu tandem kamarádovi na cesťáku BMW 1300. Ale chtěla trochu méně adrenalínu.

Ale Virážka nás vzala "za oko" a teď už i "za ucho", takže zatím se budeme kochat do těch cca 80ti. (km/h)

Naposledy editováno 19.03.2011 13:24:16

(reakce na) tisícovka pro začátečníka

19.3.2011 v 13:25 | Nahoru | #116
kov> Pokud začnem slovíčkařit,je potřeba stanovit:Co je podtáčení?Od jakých otáček je motor podtáčen?Určitě budeš souhlasit,že u toho čopra to budou naprosto jiné otáčky než třeba u nějaké silnice.
Nemám zkušenosti s tímhle,ale ty dva tisíce by si měl nechat líbit.

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

19.3.2011 v 20:02 | Nahoru | #117
Tak jsem to dnes prubnul. 55 odpoledních kiláčků a Virážka mne úplně pohltila. Skutečně i na té "pětce" to zabere pěkně už od těch 2000. Projížďka českým středohořím nasvíceným sluncem byla prostě cool.

1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka

19.3.2011 v 20:56 | Nahoru | #118
Na začátek se podle mého asi litr nehodí. Šestky si užiješ víc a hodně ti odpustí. A pak některé šestky jsou velmi ostré.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

20.3.2011 v 08:56 | Nahoru | #119

13rr píše: Na začátek se podle mého asi litr nehodí. Šestky si užiješ víc a hodně ti odpustí. A pak některé šestky jsou velmi ostré.



No jo, když ale "alea iacta est"

Jezdím opatrně a i když jsem se včera brouzdal vyloženě složitějším terénem (úzké točité silničky, střídání spádu a stoupání, přechody les - volný terén, sem tam i v zatáčkách nebo za nimi náhle voda ze svahu napříč) tak mne zatím nic nenachytalo. Asi se to chce hlavně vyrovnat s tou váhou a sílou a neblbnout. Taky jsem zjistil, že jsem ji měl drobet posledně podhuštěnou. Kluci v servisu mi říkali, že je připravena k jízdě, tak jsem jim věřil, že komplet. Zkušeností z provozu mám na motorce docela dost, i když jsem pauzíroval fakt dost let.

Každopádně je to paráda. Dnes na tom vyrazím do práce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka

20.3.2011 v 09:03 | Nahoru | #120
Jarys471: Virgl má předepsané volnoběžné otáčky 950-1050. Můžeš nastavit i míň, ale pak je obtížnější startování a za studena to nechce držet.
Při 189 cm ti musí být Virago malé, ne? Je to celkem drobná motorka, na svou kategorii. A taky asi nejlehčí nadlitrový chopper.
A aby to opravdu jelo, musí se motor vytáčet Nemá typicky chopperáckou charakteristiku, i když se s tím šudlat okolo 2000 otáček dá. Virago je vlastnostmi spíše naháč s vzhledem choppera.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oblecenie k V-stromu pre zaciatocnika Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 28 Včera v 21:49 abgx1
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom NoAngel 16 30.10.2024 v 17:23 Peppi
Jaké pneu 80% terén/20% asfalt Honda XL 650V Transalp Trumen28 13 23.10.2024 v 07:51 CloudJumper
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 16 22.10.2024 v 19:58 abgx1
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp mordok 17 12.10.2024 v 19:17 MilanR1

TOPlist