Posledních 15 let jsem pořádně na motorce neseděl, jen horské kolo cca 2000/ročně.
Tak pokukuju po motorce, zpočátku to zdůvodňuju, že musím jet do lesa na houby...
ale umím si představit i víkendové vyjížďky pro nákup a čerstvé pečivo, časem delší výlet třeba pod stan nebo někam Rakousko, dá se dojet prý až k moři.... a možná bych přemluvil i svoji manželku... Moto budu parkovat na chalupě, tj. žádné dojíždění do práce, jen krátké víkendové trasy + 3 víkendy v roce delší výlet, za pár let třeba delší dovolená..
Na jednu stranu se bojím, tak bych raději něco hodnějšího, ale znám se, že bych po čase stejně chtěl něco víc...
Můžu si jako NEZKUŠENÝ AMATÉR koupit SILNĚJŠÍ STROJ a VYJEZDIT SE NA NĚM ????
Díky za radu, názor. Raději bych koupil jednu mašinu CESTOVNÍ ENDURO napořád
Naposledy editováno 15.12.2018 20:18:11
Mašinka váží 195kg, výkon do 40kw...maximálka asi 175km/h ale po městě v kolonách naprostá špica. Sice to není na sjíždění koryt vyschlých řek, ale lesní cesty v poho... A zrychlení a potenciál na zabití naprosto v pohodě... A je navíc krásná.
Takže v 39 "zase" začínáme.. Držím palce, "začínat" není pozdě v žádném věku!
2 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka
Pokud chce autor vlákna začít s ježděním na houby a pro pečivo a jiné "šontačky" tak to si osobně nedokážu představit třeba s varanem.I když,jsou i tací...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka
Váňa>Anti> Ovladatelnost nikdo neřeší, páč je IN mít největší, nejrychlejší , nejsilnější...
Váňo, již jsem to tady zmiňoval, ale většina tady akorát řeší, že když to máš v hlavě (a pravém zápěstí) v pořádku, tak toho litra a jeho výkon prostě musíš zvládnout bez problémů...
Naposledy editováno 06.10.2010 19:22:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka
Váňa>Anti> Ovladatelnost nikdo neřeší, páč je IN mít největší, nejrychlejší , nejsilnější...
Ty nevíš, že gdyž motku uškrtíš nebo jí přepneš palivovou mapu, tak se jí automaticky zúžej gumy a ubydou pístky na třmenech??? Gde to žiješ???
Anti>Kov:Tak na předjíždění autobusu mi stačí i můj 650 jednovál.Ber to tak,že jsou to rozdílné kategorie.Obsah navíc znamená váhu navíc a horší ovladatelnost.Jsou to prostě jiný motorky.Pak už záleží na majiteli,jestli upřednostňuje vyšší obsah,váhu,ovladatelnost a vzhled autobusu ,nebo se mu zalíbí lehký a dostatečně výkoný jednovál či kompromis v menším dvouválu.
Pokud chce autor vlákna začít s ježděním na houby a pro pečivo a jiné "šontačky" tak to si osobně nedokážu představit třeba s varanem.I když,jsou i tací...
Souhlas pokud chce drncat na lehko kolem chalupy,pokud by ale chtěl někam do Alp nebo k moři-jak píše v úvodu- ve dvou lidech, se stanem a spacákama, tak je to o něčem jiném, tam se koníci v motoru využijí. To využití mašiny si musí rozmyslet a podle toho pak vybírat.
Naposledy editováno 07.10.2010 08:20:01
Naposledy editováno 07.10.2010 09:54:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka
Začal jsem před dvěma lety na BMW 650 Dakar - výlety, kratší i delší cesty. Sám celkem v pohodě, ve dvou už nic moc - předjíždět na dálnici náklaďák, když ti v levým pruhu lítaj auta 140-150 je s naloženou 650 docela adrenalinový zážitek...
Proto jsem po roce vyměnil Dakara za BMW R 1200 GS a je to naprostá paráda - víc místa i pohodlí pro dva a rezerva výkonu, když ho potřebuješ. Ovladatelnost je samozřejmě jiná, ale zásadní rozdíl to není - zvykneš si na tu těžší a bude to OK. Jízdní vlastnosti jsou podle mě u té 1200 lepší... (to se týká i té 1150GS z tvého výběru).
Za mě litra, s rozumem se rozjezdit a bude to OK.
Pokud ti padne do "do ruky", tak je BMW R 1150 GS správná volba
1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka
Dnes jsem složil 100% ceny motocyklu, aby to mohli přihlásit na značky a příští víkend si ji konečně vezu....
mezitím mne hrozně překvapila ta nutnost další dovýbavy (pořádná přilba-to jediné jsem čekal, moto bunda, moto kalhoty, moto rukavice, moto boty, moto zámečky, moto moto...) zamlada jsem jezdil Cassida cross a svářečský rukavice a bylo to v pohodě, ale teď už jsem se musel taky trochu přizpůsobit.
až něco najedu, tak se ozvu, zda byl výběr OK.
Akorát s tím rozdílem, že já s přítelkyní jsme si už motorku pořídili (Yamaha XV 1100).
Je mi 46 let a jezdil jsem od 16 do cca 33 let na Jawách (250 panel a 350/634), celkem asi 60.000km v období březen až listopad. Vážím 110kg, měřím 189cm, přítelkyně váží 55kg. Myslíte, že jsme vybrali dobře? Chceme jezdit krátké výlety, i dálky. Troufneme si i na cizinu.
Zatím jsem na Virážce ujel asi 25 km. Mám z ní ale zatím dost nejistý pocit hlavně v zatáčkách. Nohy vpředu na přepákovaných pedálech a nízký posez mne trochu vadí při náklonech, bojím se do toho položit. Teď čekám na trochu lepší počasí, abych mohl trénovat. Dostal jsem bojový úkol od mé tandemistky se seznámit se strojem abych ji bezpečně vezl.
Výkon je teda fakt cítit. Z manuálu mi ale není jasné, jak moc si mohu troufnout podtáčet motor. Vím, že při tom momentu, co má taková podčtvercová 11 tistovka k dispozici, by to šlo asi pěkně od podlahy. Ale ocenil bych aspoň rámcově přibližný optimální rozsah otáček pro jednotlivé rychlosti.
Viděl jsem někde na výstavě dvouválcový čtyřtaktní cruiser (patrně 800ccm), který měl nastavený volnoběh na tak nízkých otáčkách, že to znělo jako když strejc nastartuje jednoválcového holdra. Prostě neskutečně nízké otáčky, až se zdálo, že to každou chvilku zdechne, ale drželo to krásně. Úžasný zvuk. Pak malé přidání plynu a bez zaváhání parádní náběh do otáček. Jak je to u Virážky? Je těch uváděných cca 800 ot/min u Virážky minimum, nebo jde jít ještě níž?
Dík za každou radu a poznatek.
Jarda
1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka
Pokud máš "čopra",tak by šel určitě volnoběh dát níž,ale nedoporučoval bych ti jít níž než co uvádí výrobce.Ber v potaz že volnoběžné otáčky rovněž určují tlak v mazací soustavě!
Podtáčení by snad tomuto motoru zas nemělo tak vadit,ale konkrétní otáčky by ti poradili hlavně majitelé.
Na váhu tohodle stroje si budeš muset zvyknout,když sis holt pořídil "litra" a ještě k tomu "čopra".
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka
Anti píše:
Podtáčení by snad tomuto motoru zas nemělo tak vadit
Myslím, že podtáčení motoru vadí všem motorům bez rozdílu. A asi víc než občasné přetočení.
Známý šel po x letech naježdění na Javě 350, na litra V-stroma a spokojený. Mně osobně čopr nic neříká.
Mně jde hlavně o ideální rozsah otáček. Podtáčení jako takové, v tom smyslu, jak je to chápáno, kdy už do toho kecaj ventily, jsem až tak nemyslel. Spíš od jakých otáček už jde zatěžovat s klidným svědomím
Ani se nedivím, že ti nic neříká. Ta potvůrka, co máš, je taky moc pěkná.
Něco takového byl "fall b)" pro případ, že by nás v bublifukách nic nezaujalo. Přítelkyně jezdí už delší dobu tandem kamarádovi na cesťáku BMW 1300. Ale chtěla trochu méně adrenalínu.
Ale Virážka nás vzala "za oko" a teď už i "za ucho", takže zatím se budeme kochat do těch cca 80ti. (km/h)
Naposledy editováno 19.03.2011 13:24:16
Nemám zkušenosti s tímhle,ale ty dva tisíce by si měl nechat líbit.
1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek tisícovka pro začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka
13rr píše: Na začátek se podle mého asi litr nehodí. Šestky si užiješ víc a hodně ti odpustí. A pak některé šestky jsou velmi ostré.
No jo, když ale "alea iacta est"
Jezdím opatrně a i když jsem se včera brouzdal vyloženě složitějším terénem (úzké točité silničky, střídání spádu a stoupání, přechody les - volný terén, sem tam i v zatáčkách nebo za nimi náhle voda ze svahu napříč) tak mne zatím nic nenachytalo. Asi se to chce hlavně vyrovnat s tou váhou a sílou a neblbnout. Taky jsem zjistil, že jsem ji měl drobet posledně podhuštěnou. Kluci v servisu mi říkali, že je připravena k jízdě, tak jsem jim věřil, že komplet. Zkušeností z provozu mám na motorce docela dost, i když jsem pauzíroval fakt dost let.
Každopádně je to paráda. Dnes na tom vyrazím do práce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tisícovka pro začátečníka
Při 189 cm ti musí být Virago malé, ne? Je to celkem drobná motorka, na svou kategorii. A taky asi nejlehčí nadlitrový chopper.
A aby to opravdu jelo, musí se motor vytáčet Nemá typicky chopperáckou charakteristiku, i když se s tím šudlat okolo 2000 otáček dá. Virago je vlastnostmi spíše naháč s vzhledem choppera.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblecenie k V-stromu pre zaciatocnika Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 28 | Včera v 21:49 abgx1 |
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom | NoAngel | 16 | 30.10.2024 v 17:23 Peppi |
Jaké pneu 80% terén/20% asfalt Honda XL 650V Transalp | Trumen28 | 13 | 23.10.2024 v 07:51 CloudJumper |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 16 | 22.10.2024 v 19:58 abgx1 |
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp | mordok | 17 | 12.10.2024 v 19:17 MilanR1 |