na výběr je jich hromada,jen nevím při jaké teplotě by se měl spínat..k mání jsou od cca 80-110 °C
řešil to už někdo,nebo najde se někdo kdo to má napsané na čidle a pod.??
myslím,že to maji všechny podobné motorky +- stejné..
c.j. píše: 530_argumentů> jen jednou se stalo,že při vypnutí motoru, po brodění bahnem, si to odfrklo z chladiče
Ale to by mě těď teda zajímalo, jaký spínač tam teda má fakticky být Teď v tom mrazu to moc neotestuju Ale jak už bylo napsáno, je to jedno, když v létě pojede ventilátor pořád, tak dám čidlo s jinou teplotou, když jsou náhrady za 250Kč, tak to je sranda.
někde jsme to tady řešili-dokonce snad na tomhle vlákně-ale nechce se mi to hledat,že když vezmeš v úvahu tlak co je v chladící soustavě a k tomu ještě přidáš,že nemrzka má o dost vyšší bod varu než voda,tak jsme se dopočítali k teplotě přes 130°C-takže je v podstatě jedno,jestli to čidlo sepne při 90°C,nebo 100°C-pořád je do vaření daleko...
PopiSV píše: >...Plánuju dát na motorku bezpečnostní vypínač motoru podobný tomu na vodních skůtrech, proto, že když se mi podaří odhodit motorku řidítkama ze svahu dolů tak podle mě nemůže dostatečně mazat motor ne? a než se k ní dostanu tak beží klidně i 15sekund... možná víc...
Neřešil to tu někdo? ...dík
Přemýšlel jsem o tom, ale spíš jen do brodů. Už jsem jednou Kawu utopil a měl jsem kliku, že to dopadlo dobře. Máme doma minibike a tam je origo bezpečnostní vypínač. Možná ho z toho vezmu, ale asi bude lepší, vyhýbat se vodě nad kolena .
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
na vrtulku vodní pumpy jsi se díval?
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
2 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
nevím co vás vede k teorii že bez termostatu jde všechna voda přes chladiče?
termostat snad funguje jako klapka, která pouští vodu buď rovnou do motoru nebo přes chladič, ale v krajních polohách vždy jednu trasu uzavře úplně...
při studeným motoru je výstup do hcladičů uzavřen a na plno otevřen výstup do motoru
při teplým motoru přesně obráceně
a když tam termostat není vůbec, jsou oba výstupy zaráz otevřeny a záleží jan na odporu jaký kapalině vytváří... tam kde je odpor menší proudí kapaliny více a logicky chladič bude vytvářet větší odpor než hadice....
nebo se pletu?
PopiSV píše: ..
termostat snad funguje jako klapka, která pouští vodu buď rovnou do motoru nebo přes chladič, ale v krajních polohách vždy jednu trasu uzavře úplně .....
To asi ne.. Uzavírá jen velký okruh, když je studený. Když je otevřený, tak rozhodně "žádnou trasu neuzavře".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Tak to se pleteš...
Při studeném motoru je otevřen "malý okruh", tj chladicí kapalina cirkuluje motorem. Účelem je rychlejší dosažení provozní teploty. Po otevření termostatu chladicí kapalina cirkuluje malým a "velkým" okruhem současně, tj teplá kapalina z motoru se chladí v chladičích. Termostat "pouze" zajišťuje to, aby byla kapalina využita optimálně, otvírá a zavírá vstup do chladiče. Pokud ho vyndáš, jde kapalina oběma okruhy, motor se podstatně déle ohřívá.
Takže je jen jedna "krajní poloha" -a to u studeného motoru.
Naposledy editováno 28.01.2012 18:08:12
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
nemám ten termostat, tak nevím jak přesně vypadá, a měl jsem za to, že při otevření malý okruh uzavře... tak jsem hledal obrázky na netu a opravdu je to tak jak říkáte...
malý okruh je otevřený neustále a otvírají jen chladiče...
což je pěkně na pytel... ideální by bylo kdyby malý okruh zavřel...
co ještě by mohlo způsobit že mi to neustále vře? chladiče nejsou téměř vůbec zdeformované, vrtule čerpadla se na hřídeli neprotáčí a dokud jde přes chladiče vzduch tak prolbém není, ale jak na chvíli zastavím nebo se zahrabu ve výjezdu a je přes 20°C okamžitě vaří...
budu teď dávat na chladič ventilátor a trochu si pohrávám s myšlenkou zaslepit malý okruh.
TE450 žádný malý okruh s termostatem nemá a zjevně to peoblém není... takže asi půjdu cestou taliánů...
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
PopiSV, dal bych tam termostat a rozhodně bych nic nezaslepoval a taky bych tam dal ten ventilátor, jak si psal.
PopiSV píše: Tank>
nemám ten termostat, tak nevím jak přesně vypadá, a měl jsem za to, že při otevření malý okruh uzavře... tak jsem hledal obrázky na netu a opravdu je to tak jak říkáte...
malý okruh je otevřený neustále a otvírají jen chladiče...
což je pěkně na pytel... ideální by bylo kdyby malý okruh zavřel...
co ještě by mohlo způsobit že mi to neustále vře? chladiče nejsou téměř vůbec zdeformované, vrtule čerpadla se na hřídeli neprotáčí a dokud jde přes chladiče vzduch tak prolbém není, ale jak na chvíli zastavím nebo se zahrabu ve výjezdu a je přes 20°C okamžitě vaří...
budu teď dávat na chladič ventilátor a trochu si pohrávám s myšlenkou zaslepit malý okruh.
TE450 žádný malý okruh s termostatem nemá a zjevně to peoblém není... takže asi půjdu cestou taliánů...
začínám mít podezření,že je prdlé těsnění pod hlavou,nebo něco horšího a ten termostat někdo vytáhnul schválně.
nech si změřit obsah CO2 ve vodě-jestli to netlakuje do vody....v každém slušnějším servise na to mají vercajk...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Tak samozřejmě jsou okruhy (termostatem) oddělené -a cirkuluje pouze kapalina obsažená v malém až na ten maličký obtokový otvůrek na termostatu
Těsnění pod hlavou -měla by se objevit emulze v oleji (našleháno pod víčkem), případně "olej ve vodě"(foukání do vody) -taky to jde poznat, kapalina má typickou "vůni", ale je to jen okometrická metoda, v servisu to umí přesněji.
Ventilátor na chladiči mám dodělávaný ( ještě od původního majitele), spíná přes vnější čidlo (dodal mikiberg). A běžel i v prosinci, při teplotách kolem 0.
Vyměnil bych víčko ( udělá to velký rozdíl, pokud to původní nefunguje), vrátil termostat -a pak hledal příčiny.
Naposledy editováno 28.01.2012 20:20:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Než řešit následky, tak by jsi měl vyřešit příčinu.. Co myslíš vůbec tím že ti to po chvilce vře? Že ti začne z pod uzávěru chladiče vytékat kapalina? Tak v první řadě vyměň víčko uzávěr chladiče..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Spíše si myslím,že máš prasklé těsnění pod hlavou. Motorka se začala přehřívat,tak někdo problém řešil tím,že vykuchal termostat.
Zkus termostat koupit a vrátit. Podle mě se to bude hřát dál.
A otázka na všechny- proč blbnete s ventilátory? Vám se to přehřívá? Tyvole,já CRF nepřehřál ještě nikdy a to dostala kolikrát safra céres.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Tak CRF má asi lépe dimenzované chlazení... já jsem jen bahenní šukal, a ventilátor už běžel. Otázka je, jestli to běží při přehřátí, nebo jako preventivní výrobník studené vody...Zase na LC4 jsem nikdy ventilátor neměl, a nikdy nevařil.
2 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Asi stejný trabl mají EXC, HB a asi i další.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Ale co se týče toho s tím termostatem,vsadím 100:1,že má v háji hlavu a ten termostat prostě někdo kuchnul v domnění,že to pomůže...
Janek píše: CRF je hold CRF . Kamarád má KLX 650R, kde taky není v základu ventilátor a nemusí být zrovna úplný hic a vaří taky . Hold to není na enduro a nějaký vyhnívání ve výjezdech. Dokud to jede, tak se uchladí, ale jak přijde najaký mrdáníčko v terénu, tak je zle.
Asi stejný trabl mají EXC, HB a asi i další.
Je teda pravda,že ve výjezdech moc "nezahnívám",většinou je prostě vyjedu.
prackarr píše: Tank> Tak se mnou jezdí borci na KTM a vaří to jen jednomu a to měl vadu v motoru. Jinak nikomu. Asi jsme jen lokální mrdalové...
Ale co se týče toho s tím termostatem,vsadím 100:1,že má v háji hlavu a ten termostat prostě někdo kuchnul v domnění,že to pomůže...
....ono taky pomůže..,trošku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Teda Janku, když to začnu demagogicky rozebírat -tak KTM i HB prostě všude projedou ,takže se uchladí. A pokud by náhodou, ale jen náhodou, neprošly-řeší to ventilátor. Zatímco honda se zajebáním a vyhníváním počítá automaticky, a podle toho dimenzuje chladič
Milane, to je něco pro Tebe
Jinak -právě tím, že jsem mr... ,tak asi i víc vařím. Prostě neprojedu, ale "protlačím", a na několik pokusů. Paradoxně pak nižší level přináší vyšší zátěž.
Naposledy editováno 28.01.2012 20:17:43
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Tank píše: Janek>
Teda Janku, když to začnu demagogicky rozebírat -tak KTM i HB prostě všude projedou ,takže se uchladí. A pokud by náhodou, ale jen náhodou, neprošly-řeší to ventilátor. Zatímco honda se zajebáním a vyhníváním počítá automaticky, a podle toho dimenzuje chladič
Milane, to je něco pro Tebe
Jinak -právě tím, že jsem mr... ,tak asi i víc vařím. Prostě neprojedu, ale "protlačím", a na několik pokusů. Paradoxně pak nižší level přináší vyšší zátěž.
Ale hovno.
Honda prostě nehonila každé deko,a dala větší chladiče. To je všechno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Dolph-cz píše: co se týká vaření motorky která je v pořádku-musí být v pořádku víčko a taky je dobré tam mít téměř čistý frydex-to taky hodně posouvá bod varu...
Já si naopak myslím,že fridex má menší chladící schopnosti,jak čistá voda. A ten termostat,jak jsi psal,trošku pomůže,ale spíše jen v tom,že to začne vřít později.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
prackarr píše: Já si naopak myslím,že fridex má menší chladící schopnosti,jak čistá voda. A ten termostat,jak jsi psal,trošku pomůže,ale spíše jen v tom,že to začne vřít později.
jo,lépe než voda nechladí-už jenom proto,že je hustší a pomaleji cirkuluje,ale teplotu varu má fest vyšší a to je zásadní-při každém stupni nahoru kdy chladící kapalina v motoru ještě nevaří a netvoří se v ní bublinky roste tepelný (chladící) výkon chladiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Chladicí kapalinu jsem taky měnil asi 3x a olej v ní taky není a nijak neobvykle nesmrděla...
Dolph-cz píše: jo,lépe než voda nechladí-už jenom proto,že je hustší a pomaleji cirkuluje,ale teplotu varu má fest vyšší a to je zásadní-při každém stupni nahoru kdy chladící kapalina v motoru ještě nevaří a netvoří se v ní bublinky roste tepelný (chladící) výkon chladiče
to jo,to je pravda. pak jde taky o tlak,ten taktéž hýbe bodem varu.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Takže metodou pokus-omyl- asi bych začal víčkem.