Četla jsem si tu spoustu zajímavých rad, ale nějak jsem nenašla výstižné info, jak začít jezdit, když není nikdo, kdo by byl "rádce".
Nedávno jsem úspěšně složila zkoušky na An, pořídila Suzuki sv650s a odpověď - teď je to na tobě.
V autoškole to byla pohoda, protože jsem měla pocit, že se mnou neustále někdo je a když udělám "kravinu" nějak se to pořeší a musím být upřímná, těch 13 hodin jízdy ze mně žádného jezdce neudělalo.
První vyjížďka skončila strašně - celou cestu jsem jela max 40 a když jsem zastavila, nepodívala jsem se, kam dávám stojan a složila se i s moto. Nic se nestalo - jen nějaká modřina a oděrky, ale zpáteční cesta byla už ne čtyřicítkou, ale předjížděli mě i cyklisté... Pak dva týdny nic a najednou mám jaxi ne strach, ale obavu, že jsem ouplný outsider a nejsem si vůbec jistá. Neustále čekám na nějaký lepší počasí nebo konstalaci, ale mám obavu, když to bude trvat dlouho, že už na moto nesednu.
Jelikož momentálně nemám nikoho, kdo by jel předemnou a pomohl mi aspoň s odhadem rychlosti a dráhy jízdy a tak nějak mi pomohol, obracím se na Vás....
Máte někdo podobnou zkušenost?
Díky za plodné postřehy
2 reakcí na tento příspěvek Jak začít, když chybí učitel?
Kosmmi>Deadman> Moc děkuji - dala jsem toto forum na MOTORKÁŘKY - taky jsem si říkala, že holky mi budou víc rozumět. Klučičí tempo je trošku někde jinde. I přítel má moto, ale jeho tempu bych se ani nechtěla přiblížit a ze zkušenosti z auta mi jeho instrukce spíše rozproudí krev než něco dají. Proto jsem hledala rady jinde.
ty vole...to mě poser. Ona má přítele motorkáře a prudí tady. Chvílu jsem si říkal že to mám z Brna do Kromclu kousek............ale teď je to dál,než Namibie. Jak už bylo řečený...ať tě učí kdo tě...však víš
Crofka>Ahoj Kosmiku, nenech se znechutit odpovědí slečny nebo paní RR .Já jsem taky začátečník/vloni řidičák na mašinu/ a mám naprosto stejné postřehy z prvních jízd jako Ty...A to jezdím denně silnými auty/Audi A4 3TDI, Corvette C6, atd/, provoz mám v malíčku.K motorkám mám vřelý vztah,jako baťoh hooodně km.Přesto z mašiny zatím velký respekt. Nezavazím v hustém provozu, piluju se na okrskách.
zase kecy je tu plno témat matyho motoškola a určitě když na cestách zastavíš utřeba na benzince a optáš se řekněme slušného moorkáře - jak ho poznáš no nevím asi to budeš muset vysledovat z jeho chování a požádáš ho o radu určitě tě nepošle do p... a když jo je to standartní vůl a ty hledej dál určitě se ti jednou zadaří a určitě to bude naivo lepší než na obrazovce
přeju hodně km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
Bull>Crofka> jenom by mě zajímalo, jakou má spojitost řízení silných aut s jízdou na motorce ... ???
Oboji prodlužuje péro, néééé???? teda u chlapa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
Bull>Che> tedy mi zůstává záhadou, co prodlužuje u žen ...
já bych možná věděl ale mlčeti zlato
proti ženskejm na mašinách totiž (až na pár drobností v konkrétních případech) vůbec nic nemám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
LenkaKuře>když někdo moc chce - a je jedno, jestli je to ženská nebo chlap - tak se to naučí. Já měla obrovský strach a respekt, po prvních jízdách v motoškole se 100 kilovým chlapem za sebou jsem ztrácela naději, ale řidičák jsem udělala, asi 40ti minutovou jízdu, kdy mě komisař hnal i do zákazu vjezdu, já zastavila a říkám, že je tam zákaz a on, no, tak se obraťte - super finta...i šílený slalom kolem kuželů. Byla jsem fakt šťastná a začala jezdit na GS500, letos jsem ji vyměnila za horneta a tak jak mě baví řízení auta, tak moc moc i řízení motky. Zkouším, nakláním se, přidávám, brzdím, parkuju, otáčím se, no prostě dostávám to všechno umění do krve a je to paráda. Samozřejmě jakýsi strach a respekt stále zůstává a adrenalin to vyplňuje....
tak v "tomhle" poznávám pana zkušebního komisaře Gaše ,špatná volba dělat závěrečné zkoušky v Krnově u něj holky moc šancí nemají
Kosmmi-SV nevidím jako vyloženě špatnou volbu na začátek,pokud Ti v posezu,držení řídítek,ovládání,váze atd atd sedí-tzn.je to ta pravá pak si ji nechej a nedej na řeči tu,co je hlavní je se jí naučit zvládat-v autoškole Tě akorát "naučí" jezdit a pravidla silničníhom provozu -zvládnou svoji motku už musíš sama a věř že na to je nejlepší město,město a zase město,žádné vytáhnou motku z garage a hrr ven do zatáček-tam s prominutím nemáš co dělat pokud nezvládáš ovládání motky ve městě-dobržďování,brždění,rozjezdy a to i razantní,rychlé rozhodování,reakce na cyklisty,chodce,auta ....,výjezdy na ostrých T-čkách,rozjezdy dokopce a další a další,pak teprv přichází na řadu nájezdy do zatáček,stopa v zatáčkách,radikální brždění,zkoušení limitů co motka a její jezdec snese ...
co jsem za tu dobu u začátečnic pochopil je že:
-neudrží rovnováhu při dobržďování a cpou nohy na zem dřív než fakticky stojí
-to samé ale při rozjezdu-dokud nedají nohy na stupny je to někdy neuvěřitelný slalom-
trénovat rozjíždění a zastavování s nohama od sebe
na to stačí jen nečumět na budíky,nebo lehce před ně ,ale koukat se "dodálky"
-absolutně žádný cit v přední brzdě-buď skoro nebrzdí,nebo za to berou až moc a to
především při úplném zastavení-vidle se zaboří nadoraz -pro chlapa au pro ženskou ...
-vůbec nepoužívají zadní brzdu-já vím autoškoly to přímo zakazují a to ve dvou ve
městě se zadek skoro nedá urvat pokud se o tu páčku přímo nevzepřeš.A přitom je to tak
jednoduché si tu páčku lehce snížit z vodorovné polohy níž aby se ono případné vzepření o
ní eliminovalo a pak už se člověk nemusí bát jí používat-tímhle ztratí lehce na účinnosti
ale přidává na použitelnosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
Son>[
-vůbec nepoužívají zadní brzdu-já vím autoškoly to přímo zakazují a to ve dvou ve
městě se zadek skoro nedá urvat pokud se o tu páčku přímo nevzepřeš.A přitom je to tak
jednoduché si tu páčku lehce snížit z vodorovné polohy níž aby se ono případné vzepření o
ní eliminovalo a pak už se člověk nemusí bát jí používat-tímhle ztratí lehce na účinnosti
ale přidává na použitelnosti
už jsem toho četl fakt dost, ale citovaná moudra jsem nějak nepobral
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
ověřeno a nejen mojí vlastní zkušeností pokud se týká autoškoly a používání zadní brzdy při jízdách ,ale jak jsem psal ve dvou je při "normálním" brždění problém zadek utrhnout
nebo snad ono "sklopení" pedálu zadní brzdy?-zkus zadkem naplno brzdit když máš pedál hódně pod úrovní stupny-takhle moc nohu fakt neohnu a v patě fakt cit nemám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
A sklapeni ovladaci paky zadni brzdy je podle me tak akorat koleda o pruser v pravem naklonu. V lepsim pripade ji urves v horsim te to muze sundat. (Muj nazor)
v bodě jedna plnej souhlas
učitelů "motorkářů" je málo
v bodě dva-samozřejmě nesklápět až tak ,aby to nahrazovalo "šroubek náklonu" na stupačce
ale fakt jsem ještě nejel s holkou která by běžně používala zadní brzdu-když už tak se jí aspoň bála,ale našla se i taková která s ní se mnou brzdila poprvé-smutné ,ale poučné
1 reakcí na tento příspěvek Jak začít, když chybí učitel?
Jinak s brzdenim mam problemy dotedka. Zadni kolo jsem brzdou blokla uz snad na vsem, ale zablokovanyho zadniho kola se nebojim. Zato z bloknuti predniho kola mam hruzu a kdyz sednu na neco s kotoucem vepredu, musim dost myslet na to jak brzdim a primo si "zakazovat" pouzivat zadni brzdu, kdyz ji zrovna opravdu nepotrebuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
zkus si vzpomenout jak jezdíš a brzdíš tím předkem?
jezdíš trvale s jedním či dvěma prstama na páčce brzdy? a z toho vychází-brzdíš pak JEN oněma jedním či dvěma nebo hamstneš všema čtyřma?
a v tom to dost je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
Tak nejak obecne se ale snazim jet tak, abych moc na brzdy sahat nemusela, zvyk z jinych priblizovadel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
a víš Ty kolik metrů dokážeš při takové stovce ujet než stihneš dát onen prst či dva na páčku a zabrzdit?říká se tomu myslím reakční doba a tu vzdálenost bys "normálně s prstem na páčce" mohla přibržďovat,takhle tu vzdálenost promarníš a o to ostřeji musíš brzdit
učit se učit se učit se -jezdit s prstama na páčkách,jde to a jde při tom i přidávat plyn
já vím že se mi to kecá a taky moc dobře vím že holky mají kratší prsty,ale když je manžel či přítel šikovný tak se ta páčka i dá "lehce" přihnout ,upravit (dodělat tam regulaci a pohrát si se spínačem brzd.světla)
pravda je že úsporná jízda = jízda bez brždění ,ale i tak se sem tam brzdit musí
Naposledy editováno 31.08.2010 21:47:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
Son>Suzuveverka>
a víš Ty kolik metrů dokážeš při takové stovce ujet než stihneš dát onen prst či dva na páčku a zabrzdit?říká se tomu myslím reakční doba a tu vzdálenost bys "normálně s prstem na páčce" mohla přibržďovat,takhle tu vzdálenost promarníš a o to ostřeji musíš brzdit
Já pokládám prsty na brzdovou páčku až když cítím potenciální nebezpečí, že bych musel výrazněji brzdit. Například, kdykoliv se blížím ke křižovatce, kde mi auto dává přednost.
Nestalo se mi nikdy, že by to nestačilo. A to jezdím na motorce mnoho let denně do práce po městě, kde není o náhlé vypjaté situace nouze. Mít trvale prsty na brzdě je zbytečný opruz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
beru to,každý máme svoje zlozvyky a na obranu podotknu že až přijde "něco" neočekávaného ,tak pak budou ty "promarněné" metry chybět
můj obdiv ,že v tom dnešním provozu Tě nic takového nepotkalo a přeju ať nikdy nepotká
Son>Deadman>
beru to,každý máme svoje zlozvyky a na obranu podotknu že až přijde "něco" neočekávaného ,tak pak budou ty "promarněné" metry chybět
můj obdiv ,že v tom dnešním provozu Tě nic takového nepotkalo a přeju ať nikdy nepotká
Mě už téměř nic neočekávaného nepotkává. Schopnost vycítit z dopravní situace všechna potenciální rizika, co se za těch podmínek může stát a jet tak, aby žádný z těch možných scénářů nevedl ke krizovce, v tom spočívá umění bezpečné jízdy a je důvodem toho, že jsem za skoro 200 tis.km na motorce neutrpěl nikdy žádné zranění. Ikdyž první 3 roky to byl spíš zázrak, pač jsem spoustukrát unikl o vlásek, protože člověk se učí až z těch krizovek. Ve většině krizovek tě rozdíl sekundy v reakční době nespasí, většinou je potřeba nejdřív prudce změnit směr a teprve pak silně brzdit.
Bohužel je to taky důvod, proč si téměř žádnou zatáčku pořádně nenaklopím, přestože mám chuť.
Snad jedině esíčko uprostřed polí s nízkým porostem, kde dobře vidím celý povrch zatáčky a vše okolo.
Sakra, to zní jako sebechvála
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak začít, když chybí učitel?
Jizda na jinych motorkach, zejmena Dnepru, me ale spis uci mit neustale prehled o moznych unikovych zonach a jezdit tak, abych nikde prudceji brzdit nepotrebovala. Obecne se mi v provozu v Praze vyplaci spis strategie "rychle zmizet" nez "rychle brzdit".
tak to děláš dobře ,těžko lze při přidávání plynu brzdit předkem a jakmile mám konstantní plyn přehmátnu a prst na brzdu.
A ubrat jde jednoduše že pustíš sevření plynu a on se sám v pootevřené dlani ubere-vrátí na polohu volnoběhu
1) rozjeď se a postupně přidávej a řaď nahoru až budeš na posledním kvaltu, pak zavři plyn a sleduj kam až to ta motorka zvládne - na jak nízký otáčky - na nejvyšší kvalt, aniž by se podtáčela, cukala nebo byla nervozní. Pomůže ti to zjistit jak se motorka chová v jakých otáčkách a že i když v zatáčce máš jinej kvalt než jsi měla, motorka to zvládne a nenakope tě.
2) vem něco - batoh, klacky, kameny a postav si slalomovou dráhu a nejdřív se obtoč kolem každýho druhýho šutru a postupně ty oblouky dělej utaženější. Není to o manipulaci v co nejvyšší rychlosti. Kliďánko si zastav a vycukej se i bez motoru. Je to o tom naučit se manipulovat s motorkou.
3) rozjeď to a uč se brzdit z různých rychlostí. Například dej někam do prostředku dráhy něco výraznýho a rozjeď se k tomu a zkus zabrzdit tak abys to neporazila. Sleduj kolik prostoru potřebuješ když brzdíš ze 100-ky, z 50-ky atd. A taky jakej odhad vzdálenosti máš a zda jsi moc opatrná nebo spíš naopak.
Hlavní je uvědomit si, že tě nikdo na silnici nesežere a že vždy můžeš zastavit. Nikdo tě nenutí vjet někam kde si sama sebou nejsi jistá. Od toho máš motorku aby sis na ní jezdila jak je to příjemný tobě.
Každá motorka se chová jinak a má jiný jízdní vlastnosti. Tj. já toto seznamovací kolečko dělám s každou motorkou na kterou přesedám. Mám najeto kolem 70 tisíc km bez nehody a přesto, až vyměním motorku zase se vrátím zpátky na parkoviště či letiště a nejdřív si ji v klidu ošahám, otestuju, seznámím se s ní a pak teprve půjdu jezdit na silnici.
Možná by to někteří motorkáři pokládali za zbytečnost. Ale mě to vyhovuje. Časem si vybuduješ svůj vlastní styl jak na to....