Téma: Nejlepší otáčky pro řazení...?
 
28.5.2009 v 08:52
Závodníci poraďte, podle tohoto grafu z brzdy, kdy jsou ideální otáčky pro řazení vyššího kvaltu?

Předchozí
1 2 3 4
Následující

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?

9.6.2009 v 03:08 | Nahoru | #91

TomasVF>Skalda> Des na to moc slozite a mas v tom zmatky...


kdyz toto rikas, cituj prosim 2 moje vyroky, ktere jsou v rozporu (ony "zmatky")

ja jsem rikal (a stale rikam), ze zrychleni neni umerne vykonu motoru, ale momentu. Pak ty sam prijdes s timto:

TomasVF> ...Moment na kolo (tj sila na silnici) bude u obou motoru STEJNA, akorat druhej motor bude mit dvakrat vetsi stalej prevod, zrychleni obou bude stejne - stejny vykon...


to je pravda a ani to neni v rozporu s nicim, co jsem rikal. To, ze vykon je moment * otacky tu bylo zmineno vicekrat. Jenze chyba tve uvahy spociva v tom, ze toto neznamena, ze zrychleni je umerne vykonu, protoze prave ony otacky se pri zrychlovani meni (s klasickou prevodovkou), takze pokud zacne moment za svym maximem klesat pomaleji, nez vzrustaji otacky, vykon stale roste, ackoliv zrychleni klesa... bohuzel .

EDIT: vytucneni

Naposledy editováno 09.06.2009 03:09:43

(reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?

9.6.2009 v 09:45 | Nahoru | #92
Skalda> to je zbytecne. Ty jsi se zjevne Dynamiku naucil, ostatni vetsina ne.
To je cele.

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?

9.6.2009 v 10:11 | Nahoru | #93
Mozna by pomohlo hodit sem par zakladni vzorcu(kineticka energie,vypocet vykonu apd.)

treba by to tam lidi videli...

(reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?

9.6.2009 v 11:13 | Nahoru | #94
Skalda> Tak sem se na to mrknul a je to jak rikas, mas pravdu

(reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?

9.6.2009 v 11:25 | Nahoru | #95

Skalda>TomasVF>Skalda> Des na to moc slozite a mas v tom zmatky...
kdyz toto rikas, cituj prosim 2 moje vyroky, ktere jsou v rozporu (ony "zmatky")

ja jsem rikal (a stale rikam), ze zrychleni neni umerne vykonu motoru, ale momentu. Pak ty sam prijdes s timto:

TomasVF> ...Moment na kolo (tj sila na silnici) bude u obou motoru STEJNA, akorat druhej motor bude mit dvakrat vetsi stalej prevod, zrychleni obou bude stejne - stejny vykon...
to je pravda a ani to neni v rozporu s nicim, co jsem rikal. To, ze vykon je moment * otacky tu bylo zmineno vicekrat. Jenze chyba tve uvahy spociva v tom, ze toto neznamena, ze zrychleni je umerne vykonu, protoze prave ony otacky se pri zrychlovani meni (s klasickou prevodovkou), takze pokud zacne moment za svym maximem klesat pomaleji, nez vzrustaji otacky, vykon stale roste, ackoliv zrychleni klesa... bohuzel .

EDIT: vytucneni



Jo s tim sme souhlasili uz davno.

Nejlepší otáčky pro řazení...?

9.6.2009 v 12:50 | Nahoru | #96
Když to vezmu selským rozumem...vytočená jednička na max.(kde jak říkáte už zásadně klesá krouťák), má stále větší krouťák na asfalt než po přeřazení dvojka v místě největšího krouťáku motoru. Což znamená!!...točit, točit, točit. Tentok graf o tom vypovídá, je vněm krouťák na kole a ne na motoru: [url= [/url]

(reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?

9.6.2009 v 13:41 | Nahoru | #97
spalovac> tak tady ve "zjednodusenem" zneni:

Kinematika
rychlost: zmena drahy za jednotku casu (resp. derivace)
zrychleni: zmena rychlosti za jednotku casu (resp. derivace)
posuvna draha urazena pri rovnomernem zrychleni: 1/2 * zrychleni * cas^2

Dynamika
hybnost = rychlost * hmotnost (moment po vynasobeni ramenem)
sila = zrychleni * hmotnost (moment po vynasobeni ramenem)
impuls = sila * cas = zrychleni * hmotnost * cas = zmena rychlosti * hmotnost = zmena hybnosti

Energie
SS vypocet prace: soucin sily a drahy (sila * draha)
VS vypocet prace: intergral sily pres krivku
kineticka energie: 1/2 * hmotnost * rychlost^2 (vychazi z integrace)

Vykon
SS vypocet: prace / cas = sila * draha / cas = sila * rychlost
VS vypocet: casova derivace prace

Moment sily
SS vypocet: sila * rameno (kolme na silu)
souvislost s vykonem: vykon = sila * rychlost = sila * rameno / rameno * rychlost = moment sily * rychlost / rameno = moment sily * uhlova rychlost (uhlova rychlost je otacky * 2*pi)
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist