3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
TomasVF>Skalda> Des na to moc slozite a mas v tom zmatky...
kdyz toto rikas, cituj prosim 2 moje vyroky, ktere jsou v rozporu (ony "zmatky")
ja jsem rikal (a stale rikam), ze zrychleni neni umerne vykonu motoru, ale momentu. Pak ty sam prijdes s timto:
TomasVF> ...Moment na kolo (tj sila na silnici) bude u obou motoru STEJNA, akorat druhej motor bude mit dvakrat vetsi stalej prevod, zrychleni obou bude stejne - stejny vykon...
to je pravda a ani to neni v rozporu s nicim, co jsem rikal. To, ze vykon je moment * otacky tu bylo zmineno vicekrat. Jenze chyba tve uvahy spociva v tom, ze toto neznamena, ze zrychleni je umerne vykonu, protoze prave ony otacky se pri zrychlovani meni (s klasickou prevodovkou), takze pokud zacne moment za svym maximem klesat pomaleji, nez vzrustaji otacky, vykon stale roste, ackoliv zrychleni klesa... bohuzel
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
EDIT: vytucneni
Naposledy editováno 09.06.2009 03:09:43
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
treba by to tam lidi videli...
Skalda>TomasVF>Skalda> Des na to moc slozite a mas v tom zmatky...
kdyz toto rikas, cituj prosim 2 moje vyroky, ktere jsou v rozporu (ony "zmatky")
ja jsem rikal (a stale rikam), ze zrychleni neni umerne vykonu motoru, ale momentu. Pak ty sam prijdes s timto:
TomasVF> ...Moment na kolo (tj sila na silnici) bude u obou motoru STEJNA, akorat druhej motor bude mit dvakrat vetsi stalej prevod, zrychleni obou bude stejne - stejny vykon...
to je pravda a ani to neni v rozporu s nicim, co jsem rikal. To, ze vykon je moment * otacky tu bylo zmineno vicekrat. Jenze chyba tve uvahy spociva v tom, ze toto neznamena, ze zrychleni je umerne vykonu, protoze prave ony otacky se pri zrychlovani meni (s klasickou prevodovkou), takze pokud zacne moment za svym maximem klesat pomaleji, nez vzrustaji otacky, vykon stale roste, ackoliv zrychleni klesa... bohuzel .
EDIT: vytucneni
Jo s tim sme souhlasili uz davno.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Kinematika
rychlost: zmena drahy za jednotku casu (resp. derivace)
zrychleni: zmena rychlosti za jednotku casu (resp. derivace)
posuvna draha urazena pri rovnomernem zrychleni: 1/2 * zrychleni * cas^2
Dynamika
hybnost = rychlost * hmotnost (moment po vynasobeni ramenem)
sila = zrychleni * hmotnost (moment po vynasobeni ramenem)
impuls = sila * cas = zrychleni * hmotnost * cas = zmena rychlosti * hmotnost = zmena hybnosti
Energie
SS vypocet prace: soucin sily a drahy (sila * draha)
VS vypocet prace: intergral sily pres krivku
kineticka energie: 1/2 * hmotnost * rychlost^2 (vychazi z integrace)
Vykon
SS vypocet: prace / cas = sila * draha / cas = sila * rychlost
VS vypocet: casova derivace prace
Moment sily
SS vypocet: sila * rameno (kolme na silu)
souvislost s vykonem: vykon = sila * rychlost = sila * rameno / rameno * rychlost = moment sily * rychlost / rameno = moment sily * uhlova rychlost (uhlova rychlost je otacky * 2*pi)