Naposledy editováno 24.01.2010 15:54:51
Che>Suzuveverka> My se těšíme a jsme zvědavi, co bratři germáni vyzkoumali - jestli chceš, tak to supermoto 5/01 Ti věnuju, páč můj Stroj tam stejně není. Zato sem se dozvěděl, že existuje motor, který má točky max momentu vejš, než max výkonu a zůstal sem v němém úžasu. Jinak všichni blahopřejeme
Ahoj a nešlo by ten test z toho supermota naskenovat a umístit zde? Budu velmi rád uvažuji o koupi ER-5tky a informací není nikdy dost.. předem díky
Edit: Jinak jestli tomu dobre rozumim, srovnavaj novejsi GS500F asi po roce 2000, protoze se tam pise o chladici oleje a ten stary GS nema. Ale jinak konstrukcne je ten motor asi nejstarsi ze srovnavanejch.
Naposledy editováno 28.05.2008 19:44:40
Pětistovky. Už ten pojem navozuje asociace. Mnoho motorkářů mělo pětistovku, některý Velocette Venom Thruxton, některý Kawasaki Mach III nebo jiný Yamaha RD500. Nesmíme zapomenout na krásnou, do žádné třídy nezapadající řadu Honda CX a kultovní Yamahy XT a SR500. Mají je zástupy studentů „naočkovaných dvoukolým bacilem“, s pětistovkou byl člověk někdo. Dnes vypadá královská třída opuštěně. Půllitrové motorky jsou v Německu zastoupeny méně než 5%, s klesajícím trendem. To si udatné „školačky“ z třídy pětistovek nezaslouží.
Zápis do třídní knihy: hlavní testovací jezdec časopisu MOTORRAD Karsten Schwers se zjevuje na setkání se širokým úsměvem: „Lidi, to je ohromná zábava, kličkovat zácpou s CBF“. Pouze den předtím pilotoval Karsten Turbo-Hayabusa s 320PS pod zadkem. A nyní tohle: 50PS a jedna pivní láhev zdvihového objemu, rozdělená do dvou válců, se nezávislými kotoučovými brzdami a jednoduchým páteřovým rámem. Namísto výkonu propagují pětistovky čistou lehkost bytí.
Bezstarostné proplutí životem, tento úkol bere Honda opravdu vážně. CB500, od roku 1993 často podceňovaná šedá myš, udělala kariéru. Dnes se jmenuje CBF, má moderní techniku a dospělý vzhled. Hrany a obliny působí kompaktně až k držadlu spolujezdce na zádi.
Italský šarm, shodný s větší sestrou CBF600. Právě od ní zdědila vedení linií a volitelné ABS za příplatek 600Euro. S tím může F znamenat pokrok (Fortschritt). Nebo F jako potěšení z jízdy (Fahrfreude)
Více lesku než bytí: Plně kapotovaná Suzuki GS500 F v továrních barvách připomíná GSX-R 1000. Působí to, jako by GS500 z roku 1989 měla silný make-up. Kdo má zájem, může si kapoty a 300Euro ušetřit. Pověst ve Španělsku navrhnuté Suzuki obhajuje, že jen v Německu má tento malý motocykl více než 40 000 ctitelů.
Kawasaki Er-5 zůstává věrná, přátelská, je to ověřená jistota ze sousedství. Od konce roku 1996 vždy spolehlivá, jedna, se kterou může člověk krást koně. Přes ohnivou červenou přináší barevně stálá Japonka jen decentní sex-appeal, zato ale nezbytnou schopnost navázat vztah (partnerství).
Pohnuté příběhy zajišťují téma hovoru na třídních srazech. Vysoko na nočním nebi svítí měsíc, jasně svítí reflektor na cestě městem. Ráno poté, pryč z města. Před radostí přijde povinnost: studený start. S nechutí jako pubertální osmák se letitý dvouválec od Suzuki dává do práce. V první minutě se zakuckává. Konstrukčně 27let starý agregát je dvouventilový a vzduchem chlazený. Přesto si kapotovaná verze v městském provozu (stop-and-go) zachovává díky chladičům oleje chladnou hlavu.
34mm rovnotlaký karburátor připravuje směs, zatímco sekundární vzduchový systém a U-katalyzátor pro normu Euro 2 se stará o čištění výfukových plynů. Vše jako u ER-5. Ta startuje bez komplikací. Celou školní slohovou práci vyplňuje příběh dvouválce Kawasaki, který od roku 1986 pohání celou rodinu střední třídy, GPZ, EN a KLE500. A taky ER-5.
Kawasaki splnila domácí úkol dobře, motor pěkně reaguje na plyn. Jako u dvouválce Honda je vodou chlazený, plněný čtyřmi ventily, s decentním chodem. Díky delšímu celkovému převodu stačí ER-5 nižší otáčky. Přesto má díky plnému výkonu nejlepší průběh výkonové křivky.
Střední vyspělost Hondy ukazuje ošklivý dávkovatelný sytič na karburátoru s gumovým chodem. Někdy může i vystřelit zpět . CBF má elastický chod, za plynem jde plynule, dobře táhne od spodních otáček, nenechá se zaskočit změnou zátěže... Na 33mm karburátoru hlásí senzor otevření škrtící klapky a tím umožňuje optimální nastavení předstihu zapalování. Zvuk dvouválce je jadrně breptavý.
Dvouventil Suzuki už nedosahuje výkonu třídy. Působí vždy trochu „usilovně“, představuje méně říznou a hlasitou mechaniku. Sériově vyráběná zavřená Suzuki poskytuje pouhých 34PS, na otevřenou, zde testovanou verzi se 45PS, s jiným šoupátkem a tryskou je třeba si připlatit.
Jízdní výkony CBF500 a ER-5 jsou srovnatelné, člověk si nepřipadá „nedostatečně motorizovaný“ Radost namísto frustrace: Dělá ohromnou radost. popohnat luxusní limuzínu střední třídy. . Samozřejmě k tomu jsou potřeba takřka pětimístné otáčky, kterých dosahují všechny pohonné jednotky bezbolestně
Docela me zarazily ty petimistny otacky (10 000 a vic) v manualu GS je vylozene napsano ze pres 10 000 by se nikdy tocit nemela.
Na kolik tocite GS?
Ja pri kochacce do 6000 (aby pritulce nebrnely stupacky), pri predjizdeni k tak do tech 8000. Kdyz jedu sam v dobry nalade a potkam peknou silnici tak jdu k 9000, pres ne vsak ne.
Naposledy editováno 03.06.2008 12:31:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |