globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Zdravím, tímto tématem chci dát palec nahoru Jawě, kterou jsem viděl na letošním motosalonu.
Jsem velice překvapen, těmito třemi modely, co se na výstavě vyskytly.
Ačkoliv jsem k nim měl předtím mnohé výtky. Vidět je naživo bylo pro mne obrovským zážitkem a velmi příjemným překvapením.

Jawa Sportard|:



Líbí se mi celkové rozvžení palub. desky a displej co bych naopak vytkl jsou ty nevzhledné čísla (otázka vkusu), absence červeného pásma otáček a ty nevzhledné šroubky bych se pokusil zakrýt aby nebyly jako pěst na oko.



Netřeba komentáře, takto to být musí. Asi.





Mé osobní výtky a co bych zlepšil je:

Posaz na spotardu je tvrdý, a řidítka mám daleko od ruk. Na přední masce bych kapotu dotáhl až dolů, tj.: k rámu pod maskou. Celkově je sportard dlouhý a přijde mi poněkud zploštělý.
A drobnosti, které jsou však též důležité jako jsou, viditelné kabely u světel, nejsou to pravé...



stupačky bych též volil jiné, ale nechci bejt rýpal...



Jawa Sportard Adenium:

Tak tahle motorka mě překvapila opravdu hodně, takovou motorku bych s koupil, cesta cestovního endura se mi zamlouvá nejvíc.
Chci motorku se, kterou objedu svět, která mě nikde nenechá, a přitom budu mít úžasný a ojedinělý pocit, že jedu právě na Jawě, že ctím generace minulé s jawou spjaté.







a



I když se jedná prakticky o totéž, vypadá to úplně jinak.
Ačkoliv mám pocit, že kamkoli se podívám, tam na mě vyčuhují díly z třindy, tak to ale má své kouzlo.
Za mě (Přál bych si však opravdové dospělé cestovní enduro, ale o to tu nejde.)

Největším překvapením byl pro mě Calíf!
Jawa 650 Californian:

Budíky jsou... zajímavé... Mě se líbí podání moderního, v retro stylu





Nečekal jsem, že se mi bude až tak líbit.
Jasně, nějaké neduhy to má, ale

Snad největším překvapením, tudíž víc než obrovským pro mě bylo tohle:







Na závěr chci vzdát lidím, co se podíleli na tvorbě těchto motorek obrovský
Jsem opravdu překvapen.


Naposledy editováno 09.03.2012 22:57:27
Anketa: Jak moc se Vám poslední produkty Jawy líbí?
Jsem ohromen!
3%
12
Jsem překvapen!
16%
65
Je to dobré, ale mohlo by to být lepší
11%
47
Dá se, ale nekoupil bych si to.
21%
86
Nic moc.
49%
205

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:19 | Nahoru | #91

leons píše: Des a hruza . Vse co opusti brany tovarny je neuveritelny hnus! Vsichni co maji docineni s vyvojem , zpracovanim atd. by zaslouzili popravit. Nejen, ze se na jejich vytvory z chiny neda koukat neda se na nich ani jezdit. Delaji ostudu stare dobre a kvalitni znacce ktera kdysi vladla svetu. Jawa dela ostudu ceske republice. Ten kdo psal tento clanek bud nikdy nejezdil na motorce nebo naposledy v 68 roce nebo spis je z tovarny jawy a snazi se nam tu mazat med kolem huby. Jinak si nedovedu predstavit kdo by si koupil motorku tezke jak goldwing s vykonem simsona a vzhledem pripominajici dnepra ci urala. Hnus hnus hnus. Kolik ti dali za ten clanek? meli ti ho alespon opravit.



souhlas.

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:22 | Nahoru | #92

czm175 píše: upřímně o nic míň k zblití než maska tvýho bmw



to nemyslíš vážně tuhle hloupost? nejspíš na jeho bmw nemáš, že?
ta maska u 660 je opravdu minimálně na oběšení toho burana,který tohle navrhl, a druhej provaz pro toho, kdo to pustil ven. hnus

Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:27 | Nahoru | #93
Komu je to vlastně určeno? Enduro to moc není, cesťák taky ne, cestovní enduro s jedním válcem(s takovým výkonem) je dle mého taky k ničemu..takže zbývá pár nadšenců Jawy,kteří jezdí sólo jízdu okolo komína. Porucha ve vzdálenosti tisíc km od domova by se mohla proměnit v dost slušnou noční můru. Vzhled stříkané motorky mě sice příjemně překvapil,za tu cenu jsou ale k sehnání osvědčení japonci. Značka má podle mě tak pokažené jméno, že bych si ji koupil jen za cenu o dost nižší ceny proti konkurenci.

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:28 | Nahoru | #94
Sete> třindu jsme chtěli všichni, ano, ale jen proto, že nám soudruzi nedali moc možností a v Tuzexu stála japonka majlant bonů..kdyby tady v letech té slavné třindy byly k dispozici zahraniční motorky z těch let,tak mi nikdo nebude tvrdit, že by si stejně ze srdíčka raději koupil zcela nevkusnou "půltunovou" jawu.

2 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:36 | Nahoru | #95
jak může někdo tvrdit, že tento vrchol nevkusu je hezký? motorka se člověku přece musí i líbit,ne?? a když se podívám na těch pár detailů, a mrknu na jakoukoliv konkureční motorku, je to přece jasný. tohle je design ála Venca Konopníků...hruza



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:43 | Nahoru | #96
PhoneutriaFera> No ty budiky jsou skutecne jak z roku 1990...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:50 | Nahoru | #97
PhoneutriaFera> A proč ukazuješ fotky A, prototypu B, individuální úpravy? A jinak, design je stejně subjektivní vjem, jako je čich či chuť. To, co někomu chutná, to druhý může nesnášet. A taky všem nepodsouvám, že to, co mi chutná, musí chutnat všem, ne?

Takhle to vypadá od výrobce:


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:50 | Nahoru | #98
Negativ> mě je jedno, odkud motorka je, pokud je hezká a vše nějak ok. rád bych řekl, jéé super, naše česká jawička udělala krásný modely..jenže to prostě nejde, pár nadšencu si to koupilo a ted i kdyby už sami zjistili, že je to mrdka, to budou chválit do nebes. i ty katastrofální budíky, i ty vykopnutý laufy, i ty nepochopitelný tři světla ála E.T. volá domů. cenovka je o sto tisíc dál, než patří. je to hnus šílenej. a někdo tady psal že čecháčci plivou na jawu klasika..je to naopak, ne? čecháček by nepochválil nic z venku a hájil by jawu,ne? je dobře že spousta lidí je schopna říct ano, je to hnus .

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:51 | Nahoru | #99
Negativ> Aspoň jsou ty budíky přehledné, což se o některých říct nedá...

1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:52 | Nahoru | #100
Budiky vem cert(mysleno Sportard), me vadi hlavne sladenost designu, zakryti nevzhlednych nezbytnych konstrukcnich dilu jako jsou draty, hadice, lanka ...nebo i srouby, japonci a anglani pouzivaj mimo jine tmavy srouby aby nesvitily v tmavych zakoutich. Taky polepy jsou tradicne tragicky, motorce by to taky pomohlo ve vzhledu, airbrush verze sportarda je sice opticky zajimava, ovsem nema nic spolecnyho s fabrickym standardem. Stve me, ze to je neustale jedno a to samy, pleteni bice z hovna. Uz se ho podarilo uplest ale evidnetne nepraska jak nutne potreba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:54 | Nahoru | #101
Drátík> souhlasím, názor na design je individuální věc. jasný. já na ni nejel, proto nekomentuju jízdní vlastnosti. já se jen vyjádřil, i kdyby ten motor byl užasnej, mašina užasně seděla , vše spolehlivé, dílensky zprac. dokonalé, design je kámen urazu. a mašina se člověku musí líbit, že? není to firemní Fobia 1,2htp,že?... je jasný, že se nám nemuže všem líbit to stejné. pro mne je to taková odpověď na bmw K1 :)

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 12:59 | Nahoru | #102
PhoneutriaFera>Ty, jestli jsi na sporty, tak samozřejmě něco podobného nezkousneš. Mně se to vyloženě škaredé nezdá ani omylem i když znám pěknější. Mě neberou třeba zase čopry a přitom jsem na výstavě procházel kolem skupinek lidí, kteří se z některých modelů mohli podělat nadšením. Asi si to nějaké ty příznivce najde,ale bude jich dost málo na to, aby to pomohlo značce a aby si na tom výrobce namastil kapsu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:00 | Nahoru | #103
PhoneutriaFera> Malinko se mýlíš, v čechách patriotismus skoro nefunguje. Můžeš se podívat, kolik lidí si kupuje některé české výrobky. A začneme u potravin - třeba máslo. Protože i když české může být lepší, koupí si víc jak 50% z národa máslo polské, protože je levnější. Zkusíme Kofolu - i když zažívá renesanci, přeci jen se prodá víc CocaColy a hospodští tento trend jen podporují. Zkusíme to jinak. OP Prostějov - kvalitní výrobce oděvů. Kdyby češi byli patrioti, OP Prostějov by nezkrachoval. Protože i když vyráběli kvalitní oděvy, byli dražší a většina si raději koupila a, nekvalitní šunt z číny b, kvalitní (i když ne kvalitnější) značkové tričko z (a to si jistě již domyslíte) ... z číny. Zkusím jít dál. Nábytek. Kolik lidí má doma český nábytek? A to i když by mohl být kvalitnější? (většina národa má nábytek z IKEA). Co zkusíme dál? Třeba talíře. Kolik z vás má keramiku z ČR? Málokdo. To samé ze sklem (a tady mi vytanulo na mysl heslo od p. Zázvorkové z Pelíšků - "a čeští skláři nemají co žrát") A to je jen tak pro ukázku - to všechno jsou výrobky, které se vyrábějí u nás...Opravdu si myslíte, že češi jsou nacionalisti?

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:04 | Nahoru | #104
PhoneutriaFera> Ja vim, ze to neni uplne fer primer, protoze rozjet na pocatku 90.let Triumph dalo spoustu prace a investic na zeleny louce, ale bohuzel z mojeho pohledu vidim u JAWY docela zasadni vady v pojeti celkovyho pristupu k navrhu motorky. Moje Daytona je koncepcne pres 20let stara, je to prvni model nove obnoveny znacky bez predchozich zkusenosti s konstrukci moderni motorky, pojeti konstrukce je dost konzervativni, nema to soudoby vychytavky jako nejmodernejsi stroje na pocatku 90.let .... presto ALE, nic nikde bezucelne necumi, vsechno na sebe navazuje a ladi spolu, to co by kazilo vzhled a je na povrchu, tak je nejak zakryty aspon opticky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:06 | Nahoru | #105
Drátík> Dvě motorky....stejně líbivé,stejně kvalitní,stejný servis,stejná cena,atd-beru českou místo japonce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:09 | Nahoru | #106

Kov píše: Drátík> Dvě motorky....stejně líbivé,stejně kvalitní,stejný servis,stejná cena,atd-beru českou místo japonce.



Přesně tak. I kdyby ta česká byla i o něco málo dražší, ale jinak srovnatelná jak píšeš, tak do ní jdu taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:10 | Nahoru | #107
Jindra650> Ano, lecos by na té motorce určitě zasloužilo dopilovat - viz tebou zmíněné šroubky. (Což si však šikovně zvládněš v garáži - pozor, to není omluva výrobce, naopak, je to prostor pro další úpravu - a samozřejmě takovou kritiku i výrobce rád uvítá) Co se týče nálepek, ve fabrice není problém vyrobit motorku prostou polepů - tady se třeba JAWA odlišuje od velkovýrobců. S oblibou říkám, že pokud tu motorku budeš chtít růžovofialovou se zeleným rámem, vyjde ti výrobce vstříc a udělá ti ji podle tvých představ, což ti defakto např. Honda neudělá. A protože je motorka individuální záležitost, JAWA je schopna se tvým požadavkům přizpůsobit a udělat Ti motorku s tebou požadovanými úpravami. Tady v tom např. Japonci sekají motorky jako cvičky, jednu vedle druhé, několik barevných kombinací a to je vše. Zase má jiné nedostatky. Ale nic nemůže být perfektní, zkoušeli jste si třeba u Japonce oddělat nádrž a podívat se pod? Tady z toho pohledu si troufám tvrdit, že na tom JAWA bude líp. A pokud budou sekat třeba sportardy místo v desetikusových sériích v tisícových, věřím, že např. šroubky na kapotě nebudou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:11 | Nahoru | #108
Drátík> Tak vzhledem k tomu, ze se 80% veskereho zbozi dela v cine, tak tezko kupovat vyhradne ceske vyrobky. Myslim, ze to nedela (krome cinanu) nikdo.

Je jina doba, doba globalizece. Nerikam ze jsem jejim fanouskem, ale je to tak.
A myslim, ze patriotismus se projevuje jinak, nez ze si koupim gauč ceskeho vyrobce (ted mne napda, ze zrovna sedacku mam ceskou...)

A koupit si predrazenou motorku, ktera se mi nelibi, jen proto ze je ceska... to neni znak patriotismu ale demence...

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:18 | Nahoru | #109
Sete> Malovýrobce, jakým je JAWA, nemůže mít servisní zázemí rovnající se servisnímu zázemí velkých firem, jakou je Honda aspol. To je jako výrobce např. Saabu - ten taky neměl takové zázemí, jako Škoda. Možná je to trochu míchání jablek s hruškama, ale v základu je to tak.

A ještě jinak - Evropský výrobce nebude nikdy levnější, než výrobce asijský (A je jedno, jestli čína, nebo japonsko) Stejně, jako např. HD bude zaostávat v ceně za defakto stejnou Yamahou.
Sportard, ač má rozporuplný design, je pod kapotou, troufnu si tvrdit, stejně kvalitní, jako srovnatelná konkurence... Schválně píšu srovnatelná

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:24 | Nahoru | #110
Negativ> Ale vždyť ti tu motorku nikdo nenutí. Motorka se kupuje srdcem. Pokud budeš kupovat motorku penězi, koupíš si auto nebo číňana.
Patriotismus se projevuje i tím, že podporuješ české výrobce. Ano, protože máme globalizaci, nelze lecos koupit českého, protože se to tady nedělá. Ale v jistých případech máš na výběr - teď se nebavím o motorce, která se ti subjektivně nelíbí - a stejně si to nekoupíš, třeba jen proto, že věříš tomu, že to bude kvalitnější - což není vždy pravda. (viz zmíněné OP)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:30 | Nahoru | #111
Sete> jenže ten Sportard kvalitní je - je vybaven kvalitními komponenty a jízdní vlastnosi má srovnatelné s konkurencí, je však dražší. Co se týče zpracování - rám a plasty jsou zpracovány také kvalitně, ale bohužel jsou třeba vidět šrouby či hadice (to o kvalitě však neříká nic, jen to zbytečně kazí dojem). A má kontroverzní design. Bohužel se tady však najde dost takových, kteří z fotky ví, jak to jezdí a jak je to kvalitní. Přijďte na JAWA Den, aspoň si to projedete a pak vynášejte názory, do té doby uznávám pouze argument líbí/nelíbí.

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 13:46 | Nahoru | #112
Drátík> jenze vetsina motorek s vice valci se musi pod nadrzi vyporadat s daleko vice blbostma, at uz je to treba splet hadic sekundarniho vzduchu starych karburatorovych modelu, co musely plnit emise, nebo jen snaha zakryt to co vzhledove neni zahodno videt. Ne vsade tyhle spleti jsou, ale treba Supersporty mely uz od pocatku 90. let strasne nacpany prostory pod kapotama a nadrzi, ale je to dan za drobny a obratny motorky. Rozhodne neni dobry se vymezovat vuci konkurenci co ma a nebo co nema a ze neco staci, nebo se "lehce" dodela. Budu se opakovat, dnesni zakaznik je strasne narocnej a uz mu nejde jen o porizeni vozidla na dojizdeni do prace co proste jede a uz to neni jeho jedina volba.

Naposledy editováno 12.03.2012 13:49:18

Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 14:14 | Nahoru | #113
Mě se třeba Sportard líbí. Nevím co vám vadí na palubce, je jednoduchá a přehledná . V brně jsem si na Sportarda konečně sedl a posaz mě mile překlvapil. Vadila mě jen jedna věc a to sedlo. Tlačilo mě do stehen a podivně vrzalo . Za celek ale .

Moc jsem se těšil na Califa. Moc jsem nepochopil proč je na retru plexi a kufr... Bez nich by byl daleko hezčí. Jen jedna věc která mě poměrně zarazila. Kdo mohl vymyslet umístění budíku? To bylo naprosto otřesný. Doma jsem si pak zkusil v photoshopu plexi a držák s kufrem a světe div se, calif byl hodně podobnej tomu návrhu od Bezziho (zamozřejmě když nemyslím výfuky). Takže bez těhle zbytečností je z něj moc pěkná motorka .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 14:17 | Nahoru | #114
Drátík> Mám jeden dotaz. Když by se ujaly 250 Calif a Four, zůstaly by v nabídce i nadále nebo je vyřazení z výroby jistý?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 14:25 | Nahoru | #115
FORM> U sedla vrzala koženka po nádrži... sice to není omluva, ale závada také ne :) Kufr a plexi byl na kalifornianovi proto, že majitel tohoto prototypu s tím jezdí a tak to tam má nainstalované - čili čistě z jeho důvodů. V neděli jsem záměrně ten kufr z motorky odstrojil. Pokud se těch 250 prodá za rok rozumné množství (a je jedno, jestli Travela, Califa nebo Four) je reálná šance, že ta motorka neskončí. Takže pokud o někom víš, kdo by ty motorky chtěl (nebo sháněl 250), dej mu tip :)

1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 14:35 | Nahoru | #116
A vy si myslíte, že to co trvalo japoncům 30let(doatžený detail potěchy oka) , italům 70let(doatžený "detail" kvality) Němcům se stále nedaří(/ne/dotažený detail ducha stroje)... že jako Jawa po krásným startu z první republiky a 50letým spánku pak najednou udělá mašinu, že si z ní Pininfarina i Brabus sednou na zadek ?
...dejte jim čas ...10 - 15let...nebojte, doženou to a snad i jim se začnou ty vejfuky na tý Californii 660 zdát jak pěst na oko - na druhou stranu - chápejte jakej obrovskej krok, zrovna ohledně vejfuků už udělali, když si vzpomenu na ty první modely s rotaxem a tou divně zdvojenou parodií na vejfuk a'la "dvojitá vuruzela" ... to už tyhle jsou hezký ...ještě tak najít správný místo kam a jak je namontovat

ty budíky co tu autor vyzdvihoval...ty jak vypadají zhruba tak jak před 30ti rokama (po dvou světýlkách na každý straně) s hlavním - a to pozor - inovovaným integrovaným budíkem uprostřed - to je ale síííla - proboha to používaj stejnou formu i materiál, ne ?


Mě těší, že se zlepšujou ...je otázkou, jestli budou mít dost aktiv na 10let výroby bez znatelnýho nárůstu odběrů...

Naposledy editováno 12.03.2012 14:55:08

Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 14:40 | Nahoru | #117
Pokud 250 v Jawě skončí (jako, že to tak vypadá), tak to je pádný důvod si Califa nebo Four koupit. Člověk bude mít raritku a přesto nebude problém s náhradními díly. Ten motor běhá v desítkách typů (staré CB 250) a zbytek je Jawa, kterou stále třinda a náhradní díly na ní živí.

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 14:57 | Nahoru | #118
Drátík> rozumný množství je kolik, resp. kolik se jich prodává ročně teď +-?

1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 16:20 | Nahoru | #119
...možná kdyby vyhrabali plány a znovu stavěli staré 500 OHV, udělali by nejlíp, to bych si jako druhou motorku pro radost i koupil.

(reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012

12.3.2012 v 17:23 | Nahoru | #120
Buellrider> ...a koupil by sis ji, kdyby stála cca 300 000 - 350 000Kč? (hrubý odhad...)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic Sofía 51 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov
Dražba Jawy 650 Limited edition [1 ... 4, 5] Jawa 650 Classic panTerek 137 4.6.2021 v 06:18 FJRPEPA


TOPlist