potřebuji pár dalších názorů, zkušeností případně rad ohledně výběru přibližovadla.
Jasně, tohle je portál o mašichách, ale každý, nebo většina z Vás auto má, a určitě alespoň pár z vás řešilo stejný problém jako já teď.
Pokud tohle téma někoho bude obtěžovat,tak to nečtěte, případně pokud je to něco proti něčemu, ať to admini smažou...
K věci. Potřebuju vybrat diesla,kvůli spotřebě, pohodlnýho, co nejmíň náročnýho na opravy, se slušným zavazadelníkem.Aby to auto trochu vypadalo a nemusel sem se za něj stydět. Je to auto jak na dojíždění do rachoty, tak na dlouhé cesty.
Mám pár variant a chci vaše názory.
Škoda Octavia 1,9 tdi ( 66 nebo 81 kw, je mi to celkem jedno) 2001 a výš
VW Passat 1,9tdi 2000+
Renault Laguna 1,9 dci 2001+
Potom se nabízí ještě Alfa 156 a A4 , ale italku moc nechci, a A4 se mi vyloženě nelíbí.
Prosím Vás o rozumné rady a názory opravdu pouze k tématu, zbytek mažu.
...Miky...
E: zapoměl jsem na cenu.Měla by se vyšplhat max k 85 000.(bmw 320d je tímto mimo:)) Samozřejmě, rezerva tam ještě je...
Naposledy editováno 03.06.2011 10:57:27
PetrXX píše: Rencek má stejný motor? Nechci to googlit, ale moje zkušenost je skvělá a stejně tak spousty dalších lidí, kteří jej v C5 mají. 135 koní, 16 ventil. Citroen IMHO umí naftu velmi dobře. Horší to je s 2.2, ten mívá trable.
Mě jen zajímají věcné argumenty proti C5 protože se to vesměs vztahuje na JPP nebo úplně jiný typ Citroenu.
Jednu dobu jsem nad C5 taky uvazoval, ale ne kazdemu sedne ten "az moc konfortni podvozek". Kdyz to srovnam treba s mondeem tak tam ten kofort moc nezaostava, navic ale si furt zachovava tu presnost a stabilitu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
PetrXX píše: Rencek má stejný motor? Nechci to googlit, ale moje zkušenost je skvělá a stejně tak spousty dalších lidí, kteří jej v C5 mají. 135 koní, 16 ventil. Citroen IMHO umí naftu velmi dobře. Horší to je s 2.2, ten mívá trable.
Mě jen zajímají věcné argumenty proti C5 protože se to vesměs vztahuje na JPP nebo úplně jiný typ Citroenu.
Ty motory dela peugeot ... ale to je fuk - je to jeden motor pro dvacet ruznych aut ctyr ruznych vyrobcu .
2.2 trable? Mozna ten stary, 100konovy. To nevim, neznam nikoho, kdo ho ma.
Renault rozhodne nepouziva stejne motory jako PSA - krome 3.0V6 v benzinu (ktery uz se asi ani nemontuje - vecna skoda)
Argument proti citroenu (stejne jako proti peugeotu a renaultu) je jeden - je to francouzske, takze to nejede, je to mekke, nesedi to a sere se to. Nema cenu to vyvracet - kdo nema, nepochopi. Tyhle blaboly priznivcu traktoroveho zvuju, odchazejicich turbin a spotreby 4.435l/100km srazeji cenu francouzu dolu - a to mi maximalne vyhovuje .
jeste co se tyce poruchovosti bych doporucil statistiky ADAC treba tento clanek da se toho najit vic.
rich.puzzle píše: já sděluji své poznatky stejně jako ostatní, ale ty vypadáš, že si tady spíš něco dokazuješ, než aby si taky poradil něco užitečného
rich.puzzle píše: co jsem dostal dobrou radu, tak TDCi až od 2004, to už je ok, ale zase cenově jinde
rich.puzzle píše: jestli chceš pohodlí, tak C5 nebo Lagunu, Octa je pohodlná asi jako 40 let starý železniční vagón
rich.puzzle píše: 1. generace motoru TDCi fordu docela dost zničila pověst, jinak v benzínu je to dobré auto
,ano to je přesně, napsal jsem ford, a ty haníš něco,co jsi viděl jen na obrázku, nemusím si nic dokazovat sorry,to že se vždy zvrtne je jen věc názoru,a že tady člověk presentuje názor brachy bráchovo staré přítel jeho babičky, to už jsem si zvykl, holt,každý máme jiné životní zkušenosti. Kup si třeba R1PYčowoleNaposledy editováno 03.06.2011 08:52:57
PetrXX píše: Rencek má stejný motor? Nechci to googlit, ale moje zkušenost je skvělá a stejně tak spousty dalších lidí, kteří jej v C5 mají. 135 koní, 16 ventil. Citroen IMHO umí naftu velmi dobře. Horší to je s 2.2, ten mívá trable.
Mě jen zajímají věcné argumenty proti C5 protože se to vesměs vztahuje na JPP nebo úplně jiný typ Citroenu.
to netušim, čoveče...ale o tý dva dvojce jsem taky slyšel, že nic moc, proto mě právě překvapilo, co provedl ten dvoulitr - ale asi možná jenom špatnej kus
kolega má/měl C5 a kočár dobrej, jenom se to houpalo...
Medved píše: Ty motory dela peugeot ... ale to je fuk - je to jeden motor pro dvacet ruznych aut ctyr ruznych vyrobcu .
2.2 trable? Mozna ten stary, 100konovy. To nevim, neznam nikoho, kdo ho ma.
Renault rozhodne nepouziva stejne motory jako PSA - krome 3.0V6 v benzinu (ktery uz se asi ani nemontuje - vecna skoda)
Argument proti citroenu (stejne jako proti peugeotu a renaultu) je jeden - je to francouzske, takze to nejede, je to mekke, nesedi to a sere se to. Nema cenu to vyvracet - kdo nema, nepochopi. Tyhle blaboly priznivcu traktoroveho zvuju, odchazejicich turbin a spotreby 4.435l/100km srazeji cenu francouzu dolu - a to mi maximalne vyhovuje .
Já si to myslel, ale nebyl jsem si jistý, právě tím, že pár známých mělo s Lagunou v naftě s motory problémy se slovy "už nikdy".
Stran té dva dvojky v Citroenu to není má osobní zkušenost, čerpám z názorů majitelů 2.2 na C5 fóru. Oproti tomu majitelé 2.0 HDi motorizace jsou vysmátí. Mě to lítá za pět a půl, jezdím svižně léto zima, stabilita super, pohodlí ..no to se musí zažít :) neměnil bych, spokojenost opravdu 100%.
Jen stále čekám na argument proti C5 v 2.0 HDi :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
PetrXX píše: No já tě nepřesvědčuji, jen mě zajímalo to definitivní zavrhnutí, nota bene když uvažuješ o Laguně. C5 je krapet jinde, a záměrně jsem napsal i motorizaci 2.0 HDI, protože to je výborný motor ve výborném autě. Zkus se zeptat majitelů C5 A nedejbože se projet, protože pochopíš rozdíl mezi německým koncernovým trakařem a autem
(PS: srovávání s XM nebo čímkoli jiným je stejná blbost, jako tvrdit, že Superb sotjí za prd, protože sousedovi rezne Felicie.)
Je pravda že v C5 jsem ještě nejel, takže by to chtělo určitě vyzkoušet. Nebráním se už asi ničemu, kdyžbuž sem do výběru vzal i alfu... přicházím na to, že každý auto má něco, a to něco se vždycky nakonec pořádně prodraží...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
Miky1300 píše: PEPAFJR> tohle už mám vyřešený, přístup k naftě je.Jde mi o moor 1,9 tdi skrz malou spotřebu, benzín si vezme víc. Jasný, zase náklady když se vysere turbo a podobně... ale to sou plusy a mínusy o kterejch se dá dohadovat donekonečna. Takže proto tohle téma. Najedu za rok hodně,proto nafta
Lituji Tě, že si nenecháš poradit
Vlastních aut jsem měl 10, služebních 7. Nejlepší TéDéÍčko je benzín bez turba
Proč...???
1)Turbodiesel má dražší provoz (dražší a náročnější servis, ceny filtrů, olejů, atd)
2)Za dvě sady pneumatik vpředu spotřebuješ s turbodieselem 3, protože má těžší předek i větší krouťák, takže při brždění a v zatáčkách spotřebovává gumy rychleji a při akceleraci taky.
3)Nákupní cena turbodieslu je vyšší, než benzínu
4)Nedej bože, aby Ti odešlo cokoli na turbu - nedoplatíš se
5)Všechny turbodiesly jsou uštvané mnohasettisícovými služebními cestami a pak stočený tachometr
6)Spotřeba turbodieslu kolem 4-5 litrů je nesmysl, MÝTUS...! Do 2.000 otáček ano, ale když honíš čas a potřebuješ stihnout různé pracovní schůzky, nehledíš na spotřebu a TDi jezdí za 8 litrů...!!! Jsou chvíle, kdy i 10 litrů/100km, ale nebudu zde vysvětlovat rychlostní průměry...
7)Moje poslední služební auto mělo najeto 237.000 km, když se prodalo bazaristovi. Za měsíc jsem ho našel na TipCaru jako "Vynikající stav" a už omládlo na 137.000km... Dvouhmotový setrvačník je na pokraji života, vstřiky taky. Kdo ho koupil, bude chudák, případně žebrák... A to byl Passat 2,0 TDi (140koní) v plné palbě.
Nech si poradit, jestli nechceš jen vyhazovat peníze... Rozhodně doporučuji benzín, kolem 100koní, možná pro lepší pocit bezpečí 140(např.Mondeo 2,0 a pojedeš s ním na dovolenou za 7litrů, při závodění za 8)
Ale je mi jasné, že mému povídání těžko uvěříš, pravidelnou masáží prodejců jsou lidi z dieslů zblblí velmi. Já jen píšu zkušenosti ze zhruba 1,5 mil najetých kilometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
Miky1300 píše: Joraell> vidíš cenu jsem zapoměl dodat. hned napravím
No cena 85 hmmm . ty jo tak to bych do passata asi nsel to bude vic problemu jak uzitku, Oktava na tom bude podobne.
Tady bude nez znacka rozhodovat hlavne stav. Ja bych asi vybral nejakej ten Avensis s D4D.
napr.
sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/toyota/avensis/8798331
Ale za ty penize ber to co bude v nejlepsim stavu :)
hondacbf1000 píše: Lituji Tě, že si nenecháš poradit
Vlastních aut jsem měl 10, služebních 7. Nejlepší TéDéÍčko je benzín bez turba
Proč...???
1)Turbodiesel má dražší provoz (dražší a náročnější servis, ceny filtrů, olejů, atd)
2)Za dvě sady pneumatik vpředu spotřebuješ s turbodieselem 3, protože má těžší předek i větší krouťák, takže při brždění a v zatáčkách spotřebovává gumy rychleji a při akceleraci taky.
3)Nákupní cena turbodieslu je vyšší, než benzínu
4)Nedej bože, aby Ti odešlo cokoli na turbu - nedoplatíš se
5)Všechny turbodiesly jsou uštvané mnohasettisícovými služebními cestami a pak stočený tachometr
6)Spotřeba turbodieslu kolem 4-5 litrů je nesmysl, MÝTUS...! Do 2.000 otáček ano, ale když honíš čas a potřebuješ stihnout různé pracovní schůzky, nehledíš na spotřebu a TDi jezdí za 8 litrů...!!! Jsou chvíle, kdy i 10 litrů/100km, ale nebudu zde vysvětlovat rychlostní průměry...
7)Moje poslední služební auto mělo najeto 237.000 km, když se prodalo bazaristovi. Za měsíc jsem ho našel na TipCaru jako "Vynikající stav" a už omládlo na 137.000km... Dvouhmotový setrvačník je na pokraji života, vstřiky taky. Kdo ho koupil, bude chudák, případně žebrák... A to byl Passat 2,0 TDi (140koní) v plné palbě.
Nech si poradit, jestli nechceš jen vyhazovat peníze... Rozhodně doporučuji benzín, kolem 100koní, možná pro lepší pocit bezpečí 140(např.Mondeo 2,0 a pojedeš s ním na dovolenou za 7litrů, při závodění za 8)
Ale je mi jasné, že mému povídání těžko uvěříš, pravidelnou masáží prodejců jsou lidi z dieslů zblblí velmi. Já jen píšu zkušenosti ze zhruba 1,5 mil najetých kilometrů
Do puntiku souhlas
Naposledy editováno 03.06.2011 11:21:05
Miky1300 píše: Joraell> vidíš cenu jsem zapoměl dodat. hned napravím
Turbodiesel s cenou pod 85tis Kč bude mít najeto půl milionu kilometrů nebo 10-15 let stáří. Kilometry samozřejmě stočené, takže Ty uvidíš na tachometru tak do 150.000.
Jen Ti chci ušetřit peníze a starosti, takže radím, jak radím. Kupovat stejně budeš Ty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
Joraell píše: No cena 85 hmmm . ty jo tak to bych do passata asi nsel to bude vic problemu jak uzitku, Oktava na tom bude podobne.
Tady bude nez znacka rozhodovat hlavne stav. Ja bych asi vybral nejakej ten Avensis s D4D.
napr.
sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/toyota/avensis/8798331
Ale za ty penize ber to co bude v nejlepsim stavu :)
Ročně 14 tisíc kilometrů...??? Na to si nikdo nekupuje turbodiesel
Avensis je dobrý, ale v benzínu a s nenalhanými kilometry... Spíš od soukromé osoby z ČR.
hondacbf1000 píše: Ročně 14 tisíc kilometrů...??? Na to si nikdo nekupuje turbodiesel
Avensis je dobrý, ale v benzínu a s nenalhanými kilometry... Spíš od soukromé osoby z ČR.
hele nepopiram ze neni stoceny, muze byt a mozna i je, ale nemuzes kazdeho uzivatele soudit dle sebe. Nekdo proste ma auto a najede s nim malo a TD si vezmou treba ze jezdi hodne s nalozenym autem vozejkem a podobne a nebo protoze jsou proste zmasirovani tou reklamou o ktere tu pises vise. U nas se tocej na tvore vesmes jenom ropazrouti.
Miky1300 píše: Je pravda že v C5 jsem ještě nejel, takže by to chtělo určitě vyzkoušet. Nebráním se už asi ničemu, kdyžbuž sem do výběru vzal i alfu... přicházím na to, že každý auto má něco, a to něco se vždycky nakonec pořádně prodraží...
Jen znovu opakuju, že tě nelámu ani nikoho jinýho já nejsem zapřísáhlý Citroeňák, francouzů jsem už pár měl (mimo jiných), a ve finále jsem z tria Mondeo/A6/C5 vzal z ryze praktických důvodů C5 (rozhodoval jsem se na základě osobních zkušeností majitelů několik měsíců). Roli hrála bezpečnost, zpracování, spolehlivost, užitnost, provozní náklady.
C5 kombajn má kufr jako prase, na to jaký je to tank perfektní stabilitu, pohodlí je neskutečný, svižná jízda bez problémů. Navíc mě fascinuje, že pomalu nevíš že to je nafta, tichý motor s krásným zátahem až do horního spektra otáček. O automatickém srovnávání podvozku atd nemluvím. 2.0 HDi je velmi povedený motor, jen citlivý na kvalitní naftu a někomu vadí "tupější" řízení s malou odezvou na volantu. Podvozkově držák, zpracováním karoserie také. Tolik moje zkušenost s C5.
PS: vím, že majitele naseru, ale v Passatu, Octavii apod. opravdu trpím, tvrdé auto, tvrdé sedačky, klapot nafty, volant skákající v rytmu otáček a podobné výdobytky nemusím.. jak říká známý, jak Němci utíkali ze Sudet, tak si zvkli na trakaře a už jim to zůstalo
hondacbf1000 píše: Lituji Tě, že si nenecháš poradit
Vlastních aut jsem měl 10, služebních 7. Nejlepší TéDéÍčko je benzín bez turba
Proč...???
1)Turbodiesel má dražší provoz (dražší a náročnější servis, ceny filtrů, olejů, atd)
2)Za dvě sady pneumatik vpředu spotřebuješ s turbodieselem 3, protože má těžší předek i větší krouťák, takže při brždění a v zatáčkách spotřebovává gumy rychleji a při akceleraci taky.
3)Nákupní cena turbodieslu je vyšší, než benzínu
4)Nedej bože, aby Ti odešlo cokoli na turbu - nedoplatíš se
5)Všechny turbodiesly jsou uštvané mnohasettisícovými služebními cestami a pak stočený tachometr
6)Spotřeba turbodieslu kolem 4-5 litrů je nesmysl, MÝTUS...! Do 2.000 otáček ano, ale když honíš čas a potřebuješ stihnout různé pracovní schůzky, nehledíš na spotřebu a TDi jezdí za 8 litrů...!!! Jsou chvíle, kdy i 10 litrů/100km, ale nebudu zde vysvětlovat rychlostní průměry...
7)Moje poslední služební auto mělo najeto 237.000 km, když se prodalo bazaristovi. Za měsíc jsem ho našel na TipCaru jako "Vynikající stav" a už omládlo na 137.000km... Dvouhmotový setrvačník je na pokraji života, vstřiky taky. Kdo ho koupil, bude chudák, případně žebrák... A to byl Passat 2,0 TDi (140koní) v plné palbě.
Nech si poradit, jestli nechceš jen vyhazovat peníze... Rozhodně doporučuji benzín, kolem 100koní, možná pro lepší pocit bezpečí 140(např.Mondeo 2,0 a pojedeš s ním na dovolenou za 7litrů, při závodění za 8)
Ale je mi jasné, že mému povídání těžko uvěříš, pravidelnou masáží prodejců jsou lidi z dieslů zblblí velmi. Já jen píšu zkušenosti ze zhruba 1,5 mil najetých kilometrů
poslední auto mám Ford Galaxy 1.9TDi Ghia,115Kw,6místný..náhradní díly jsou levnější než na Š-Octavii a nic z toho co popisuješ se mi neposralo,ale je to kus od kusu,štěstí od štestí..jako vše,,se spotřebou mám zkušenosti,že dovedu jet za 5.5 ale a to hodně za 13.8,
při cestě z Ostravy do prahy 383km prům.r. 153Km/h za 2h28minut...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
Obecně bych řekl že u auta za 85 ale i za 150 je potřeba počítat s velkejma nákladama za servis protože málokdo se toho zbavuje když má auto v pořádku, to platí dvojnásob i dieslu. Proto mám raději ty levnější kde si to aspoň můžu dát do kupy za dalších 30-50.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
Miky1300 píše: brmbrm> bawor vypadá dost dobře, jen se docela bojím spotřeby.
bojíš spotřeby naftovýho dvoulitru? nebo se bojíš spotřeby, jako ceny náhradních dílů?
hondacbf1000 píše: Lituji Tě, že si nenecháš poradit
Vlastních aut jsem měl 10, služebních 7. Nejlepší TéDéÍčko je benzín bez turba
Proč...???
1)Turbodiesel má dražší provoz (dražší a náročnější servis, ceny filtrů, olejů, atd)
2)Za dvě sady pneumatik vpředu spotřebuješ s turbodieselem 3, protože má těžší předek i větší krouťák, takže při brždění a v zatáčkách spotřebovává gumy rychleji a při akceleraci taky.
3)Nákupní cena turbodieslu je vyšší, než benzínu
4)Nedej bože, aby Ti odešlo cokoli na turbu - nedoplatíš se
5)Všechny turbodiesly jsou uštvané mnohasettisícovými služebními cestami a pak stočený tachometr
6)Spotřeba turbodieslu kolem 4-5 litrů je nesmysl, MÝTUS...! Do 2.000 otáček ano, ale když honíš čas a potřebuješ stihnout různé pracovní schůzky, nehledíš na spotřebu a TDi jezdí za 8 litrů...!!! Jsou chvíle, kdy i 10 litrů/100km, ale nebudu zde vysvětlovat rychlostní průměry...
7)Moje poslední služební auto mělo najeto 237.000 km, když se prodalo bazaristovi. Za měsíc jsem ho našel na TipCaru jako "Vynikající stav" a už omládlo na 137.000km... Dvouhmotový setrvačník je na pokraji života, vstřiky taky. Kdo ho koupil, bude chudák, případně žebrák... A to byl Passat 2,0 TDi (140koní) v plné palbě.
Nech si poradit, jestli nechceš jen vyhazovat peníze... Rozhodně doporučuji benzín, kolem 100koní, možná pro lepší pocit bezpečí 140(např.Mondeo 2,0 a pojedeš s ním na dovolenou za 7litrů, při závodění za 8)
Ale je mi jasné, že mému povídání těžko uvěříš, pravidelnou masáží prodejců jsou lidi z dieslů zblblí velmi. Já jen píšu zkušenosti ze zhruba 1,5 mil najetých kilometrů
Já bych tohle docela potvrdil. Měl jsem xsaru TDI (66kW), teď fábku 1.4 16V (74kW). Provozní náklady (palivo, ručení, pneu, destičky, kotouče....+-stejný),jízdní dynamika stejná, fabia (benzin) mnohem kultivovanější chod, tišší. Maličko vyšší spotřebu dohání benzín nižšími nároky na spotřební matroš a fakt mě ty náklady(který docela sleduju) vycházej v přepočtu na kilák stejně.
Rozdíl je samozřejmě když se něco vysere - a teď počítej, když se vysere něco mimo motor, vyjde to taky nastejno, když v motoru, vždy vyjde diesel dráž.
Provozní náklady totiž nejsou jen spotřeba paliva.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta (dieselu)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta (dieselu)
brmbrm píše: ahoj spotřeby se bát nemusíš.je doopravdy okolo 6l při svižné jízdě.s vozy bmw jezdím už 17let mněl jsem jich celkem dost vzhledem k tomu že najezdím spoustu km.ted momentálně 525d.problém u naftových aut je někde jinde a to najeté km.má zkušenost je ta že kdo nenajede ročně 50 000km nekupuje si naftu.bavíme se o střední a vyšší třídě.viděl jsem nejednou roční bmw s najetými 100000km.jiná věc je výdrž těchto vozů jakmile u bmw uvidíš stopy rukou na volantu uteč má minimálně 250najeto.u ww,citr.atd je na vnitřku poznat již 50000km.různě se to loupe ošahává atd.stejný je to i s technikou.vydrží hodně.
..ale modely po r. 2003..už mají celkem přesnou servisní evidenci a kontrolu ujetých km!
..jasně vše jde "ojebat" ale je to dost složité a u BMW po tomto roce výroby i málo časté!
..jasně vše jde "ojebat" ale je to dost složité a u BMW po tomto roce výroby i málo časté! máš částečně pravdu,jen čechy jsou čechy.další věc je že po roce 2003 se zmněnily motory.už jsou to comon-reil z těchto motorů na výdrž i finance nejlíp vychází 318d.v německu stím jezdí služebně kde kdo.ty motory mají velký proběh km. a malou spotřebu.