Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)
Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).
A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :
1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?
2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?
-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.
3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..
Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.
Pokud máš v pořádku PALácký altík, není důvod tam dávat velké VAPE (SZ17), protože ten původní altík je už dostatečně kvalitní. Potřebuje k chodu baterii, která je v pořádku. Tím myslím baterii, která je v pořádku, protože potřebuje tvrdý zdroj napětí, špatná baterka může být zdrojem problémů, popřípadě i celý systém poškodit.
MZ04 je jen sada zapalování, dá se ale pořídit i el. regulátor R04.
SZ17 je celá sada zapalování i s dobíjením, díky principu alternátoru s perm. magnety nemá tak vysoké nároky na stat. zdroj napětí, takže se dá provozovat i s vybitou baterií. Není to optimální, soustava může být přetěžována, ale poškodit by se neměla.
Mě se dřív na předchozí jawě SZ17tka osvědčila v tom, že když jsem jel na motorce na výjezd do hasičárny, skoro vždycky jsem zapomněl klíček v bošárně a než jsme se vrátili z akce, tak byla baterka KO. A díky tomu jsem v pohodě nastartoval a odjel, jakoby nic. Ale to jsou extrémní případy.
Teď mám na jawě MZ04 z výroby a jsem spokojen, velké vape bych nekupoval, není důvod.
xBaryk píše:
Proč tedy nekoupit rovnou tu sadu Z-17, to je tak uděláno kvůli financím?
Jednak kvůli financím a halvně proto, že to je úplně zbytečné
Navíc se složitějšíá montáží, ja kse dívám na foto
tak se asi musí překopat celá elektrika..
Tu MZ04 nasadíš na stávající alternátor, nasadíš konektory, našroubuješ cívku a jedeš
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zítra pro to jdu, tak uvidíme
Jinak ještě k tomu sváru :
Praská to po nějaké době ?
Mám se něčeho obávat?
Kartry od sebe jsou docela rozkližené, tak nevím...
Zevnitř od sekundáru to svařeno je, avšak jestli i uvnitř kartrů to nevím, jen doufám.
Naposledy editováno 30.06.2011 23:34:38
nic přijemného, ale když to je opravené, tak pal to čert..
Pokud to bude dělat problémy, tak bych to rozpůlil, alespoň budeš vědět, jak je na tom
převodovka a je-li to svařené uvnitř. Rozpůlil bych to slícoval, jak se má. Nejdříve
zarovnat ten svár. Pak si dát na rovnou plochu nejlépe na sklo velký plát 1000, nebo 1500
smirkového papíru a zajistit. Pak jezdit vnitřní plochou karteru po tom brusném papíře.
Snadno tak očistíš hranu a zarovnáš nerovnosti a potom lépe slícuješ kártry. Já to tak
udělal u své staré čizy, co jsem renovoval a sedí to skvěle. Třinda to zatím nepotřebuje.
Je to starý způsob, ale funguje.
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Dnes mi došli nové válce (vybroušené), i to VApko, tak jsem rád, jen to VAPE mi jsem odbržel bez všech šroubů a uchycení + kabelů, takže musím zaimprovizovat, dal mi to pán v obchodě po dílech, ne v sadě.
Jinak, mi včera v tom větru spadla motorka, (bez motoru, takže lehká), zakrytá celtou, takže se z té celty stala plachta..
No, výsledek: rozbitý zadní pravý blinkr, (hranatý), a protože ty už se prý nevyrábí, tak jsem koupil ty kuželovité, které jsou na předku.
Rovnou samozřejmě oba dva.
Teď k mému dilema (nečekaně dalšímu )
Nemám k dispozici stahovák, tak jsem se rozhodl, po diskuzi s panem Vorlem v Brně, že staré jehličky zhodím, a vyhodím, a dám tam tohle s klecí..
Jen, nevím jestli to nemůžou ty klece praskat, je to plnohodnotná náhrada ?
Naposledy editováno 02.07.2011 00:23:14
To vape jsi si měl objednat přímo, z Vape Kroměříž, kde se vyrábí. Dostal by jsi to
komplet, a na www.vape.cz je i jaké na třindu zápalko přesně použít. Je tam dost druhů
na výběr a dostaneš to komplet. Objednáš a za 2 dny to máš. Já to tak udělal, když mě
odešel regulátor napětí a bylo to ok a ještě jsem ušetřil. Ten blinkr jsi mohl sehnat
na internetu ještě nový. Když dáš do vyhledávače na seznamu náhradní díly na Jawa 350
vyběhne ti spoustu prodejců. Mezi nimi Petr Szabó a ten je má stoprocentně.
Ale nevím jaká je cena, prý je dost drahý. Nebo by jsi to sehnal ve fichtlkrámku na
www.sesamoto.cz.
Tou klecí si nejsem jist. Moc bych s montáží nespěchal. Zkus napsat do jawy. Já tam psal
a vždy mi odpověděli a poradili. Ale nevím, jak je to nyní. Naposled jsem je kontaktoval
minulý rok kvůli číslu původní modré metalízy na třindu.
Ten svár na kartru občas kontroluj až budeš jezdit. Nevíš, jak dobře to je svařené. Aby se to díky vybracím nějak nerozsypalo. Nedělá to na mě dobrý dojem, zvláště v místě úchytu. Když jsi mašinu kupoval, řekl ti původní majitel, že je motorová skříň svařovaná? To je totiž dost podstatná informace.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Uznávám, to jsem měl objednat, vyhnul by sem se těmhle komplikacím...
Ty nové blinkry jsem sehnal v sadě oba za 200 stovky, takže to je v pohodě.
Dobře ještě o té kleci popřemýšlím, já si jí taky nejsem jist.. ale díky za radu.
K těm kartrům: já to rozervané místa zapatlu silikonem, a budu to kontrolovat, majitel mi to neřekl, ale když jsem se díval na zadní držák motorky (ten půlměsícovitý, pod kufrem) tak je sedřený + s brzdovou páčkou, takže vypadá, že padená byla, jinde sem známky po poškození nenašel.
motor uložený na silentblokách není, je kov na kov.
Ale co sem prolízal to téma, tak měli lidi prasklý v úplně stejným místě.. Takže se snažím ukojit myšlenkou, že to tam prostě praská, jelikož teď nemám prostor na půlení...
No ono po pravdě s tím borcem to bylo trošku kopmlikovanější, jakože motorka stála 14.000, ale potom co sem mu napsal všechny vady, tak mi ochotně poslal 6.000 zpět na opravu. Jinak byl ochotnej komunikovat, s tím problém nebyl. Takže motorka je za 8.000 kč. a to ho chválím, že měl tu slušnost. Podle TP jsem 3 majitel, ale je na něm napsáno, že je to duplikát.
xBaryk píše: ..
No ono po pravdě s tím borcem to bylo trošku kopmlikovanější, jakože motorka stála 14.000, ale potom co sem mu napsal všechny vady, tak mi ochotně poslal 6.000 zpět na opravu.
Tak to klobouk dolů To se ti nakonec povedl celkem dobrý kauf..
K VAPE - nejsem si jistý, ale předpokládám, že 2 šroubky na altíku použiješ stávajcí, kabeláž použiješ na 100% stávajcí, nic upravovat nemusíš. Jen nezapojš jeden kabel od kladívka, protože VAPE má snmač jen jeden, takže jeden kabel ti zůstane nezapojený. To je celé
Ty kartry zatím neřeš, kdyby to teklo, tak by jsis toho všiml asi už při prodeji.. A kdyby to v budoucnu dostalo nedejbože další ránu a prasklo znova, tak starší kartry seženeš za 1500Kč
Nojo, nakonec to nebude tak zlý
K tomu Vapečku, jestli je to tak, tak je to super , to by bylo ideální.
Kartry netečou, to je hlavní, to jsem si nevšiml, jasný, kdyby něco tak to v budoucnu vyměním,
hlavně ať mi to vydrží do zimy, potom to dostane generálku.
Tak to zlý bude, dneska sme sundali písty, a dávali nový, současný stav je, že jsou tam, takže zítra budu montovat motor do rámu, a hnedle se pustím do elektriky, problém se objevil v ojnici, pravá je v pohodě, nemá vůli, je dobrá. Ale levá ojnice má za sebou teror, nejenže má vůli , naštěstí spodní ložisko na klice je dobrý, ale vůli má vlevo a vpravo, když za ní vezmu cítím, že se hne. No o oko ojnice, na který sme nasazovali ty jehly kleci (nakonec jsem se rozhodl, že to tam dám, po tom co sem volal, jednomu pánovi kterej tu v Brně má obchod s ND, on říkal, že to nepraská, tak klec, a že to standartně montujou do generálek, už řadu let; jen nevím jestli kvůli pracnosti s jehličkama, nebo chtěl mít v budoucnu kšeft .. ..) tak trošku drhne v pravé a levé poloze, když píst dám na střed tak klouže jak má, z toho usuzuji, že ta ojnice je vyježděná od jehel na pravo a levo, a díky tomu, že by ta klec měla jezdit po celé ploše, a na pravo a levo na oku ojnice je vyžjědná tak drhne... a bojím se aby to neklepalo ve vysokých otáčkách. Nevím jestli změna jehel na jehly v kleci tomu prospěje, spíš ne.. Každopádně už se nebudu moct vrátit ke starým jehlám bez klece, protože ta klec mi to oko ojky vyjezdí... Vidím to tak, že bych na tom rád odjezdil sezonu, a po zimě, udělal celkovou generálku, ať to stojí co to stojí...
E: Nevím, jestli jsem to napsal srozumitelně.. kdyžtak ještě vysvětlím (pokusím se )
Ty kartry jsou jen slabej odvar, prdnu tam silikon a bude(zatím).. To už bych přemýšlel, že bych skoupil někde ze skladů jawy, rovnou novej motor.. ..
Naposledy editováno 02.07.2011 21:50:46
Já bych právě taky preferoval volné jehly, jenže momentálně když nemám ani stahovák, bych je tam zpátky asi nenatlačil, musel bych si vyrobit mezikus, který bych tam zasunul, ale stejně bez stahováku.. Tak je to vyřešeno provizorně těma ložiskama s klecí... Určitě souhlasím, že volné jehly budou lepší, už jen z technického hlediska, zejména u vyšších otáček..
To oko lze přebrousit? ale k tomu asi musím sundat ojnici, že ? To by bylo dobré odjezdil bych sezonu na kleci, pak bych přebrousil na volné jehly. Ale zase, jelikož nevím co mě čeká uvnitř motoru, tak by byla asi lepší generálka, s novými ojnicemi.. vymezit vůle..
Naposledy editováno 02.07.2011 23:41:34
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Jen ještě dotaz k tomu vapku:
Dneska sem si s tím hrál, a když vyndám celou desku s kladívkama, dám ten držák snímače, tak ta už nemůžu nastavit předstih + odrth? ta intenzita házení jiskry je už nastavená v cívce, nebo jak je to? Moc mi to nešlo do hlavy...
Pozor kamaráde nastavuješ. Ve velké dílenské příručce na jawu 350 je dodatek nastavení pro
jawky s el. vybavením vape. Vzdálenost snímače od výstupků rotoru má být 0,40. Pokud máš
měrky na auto, nebo jiné tak to snadno nastavíš.
Přišel jsem na to když jsem před 4 léty kupoval svojí jawku. Celou jednu sezonu jsem řešil
po koupi, že mi moto nejede, jak by mělo. Zarazilo mě i to, že jsem byl již 4 majitel za
6 let. Mašina byla vyrobena v roce 2001 a já ji kupoval v roce 2007. Měla najeto téměř
15000km. I to se mi nezdálo. Jenže ona to byla při bližší revizi motoru pravda. Vše
zachovalé téměř nejeté. Abych přišel na problém, tak jsem postupně vyloučil všechny
funkční skupiny motocyklu a dostal jsem se k samotnému zapalování. Dokonce jsem to málem
už řešil výbrusem, který mi nakonec v jedné firmě neudělali, na kterou jsem již zde
upozorňoval.
Příčinou špatné funkce byla výrobní chyba na straně jawy. Když jsem náhodou zkoušel
jestli se kryjí výstupky na rotoru se snímačem obou pístů v horní úvrati, zjistil jsem,
že každý výstupek je naprosto jinde a vůbec se nesetkával se snímačem, když byl píst v
horní úvrati. Bylo to díky tomu, že vodící kolík rotoru umístěný na klice byl špatně
nainastalován již z výroby. To byl celý problém. Přesně jsem naměřil v jaké poloze má
rotor být a musel jsem udělat nový zářez do vnitřní části rotoru, aby se správně potkával
se snímačem, když jsou písty na střídačku v horní úvrati. Na tu závadu jsem přišel právě
díky tomuto dodatku, který je doplněn vzadu ve velké dílenské příručce. Většina motorkářů
si myslí, že stačí vystředit snímač pomocí rysek na něm a na destičce, tak aby se kryli,
bohužel to není pravda. Předstih má být někde mezi, 2,3 - 2,8mm u obou pístů v horní
úvrati (nejlepší je nastavit to na 2,5) a jak jsem říkal, vzdálenost snímače od rotoru
o,40mm.
Jo zapoměl jsem dodat, že mám vape sadu SZ-17 -regulátor A-67, zapalovací cívka Z-67,
snímač S01 atd.. Je to už z výroby. Relé jsem musel dát nové a snímač také.
relé mi spálili právě na opravě ve firmě auto-moto Láník v Lukách nad Jihlavou.
A to je prosím autorizovaný servis jawy!
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Ale dneska mě to už začíná pěkně srát. Protože když sem montoval vapko, tak sem se pořádně podíval na rotor, a jeho vinutý je vypálený. !!! Respektive, pár drátků je upálených z původního vinutý zalitýho lakem, takže mám strach aby to neházelo zkraty... Když tam ty drátky při těch otáčkách budou skákat..
Celý odpoledne sem sháněl elektroizolační lak, ale marně..
Tak sem se rozhodl, že tu elektrickou mrtvolu už nemá cenu oživovat, zaplácám to epoxidem, a ve čtvrtek asi zajedu do Kroměříže pro celý to komplet Vapko.
Jen teď zase nevím, když mám tu soupravu Z-04 aby to nepřišlo v niveč, ty peníze za to, alespoň za cívku, ostatní vem čert..
Stahovák na rotor, kupodivu mám..
Tak bych rád aby mi v Kroměříži dali vše mimo cívky, ale nevím jestli to nedávaj v sadě... Jestli je to možný to dostat bez cívky..
Naposledy editováno 04.07.2011 23:50:21
xBaryk píše: Dobrá díky, na to si dám pozor, a ještě to proměřím ! Dík!
Ale dneska mě to už začíná pěkně srát. Protože když sem montoval vapko, tak sem se pořádně podíval na rotor, a jeho vinutý je vypálený. !!! Respektive, pár drátků je upálených z původního vinutý zalitýho lakem, takže mám strach aby to neházelo zkraty... Když tam ty drátky při těch otáčkách budou skákat..
Celý odpoledne sem sháněl elektroizolační lak, ale marně..
Tak sem se rozhodl, že tu elektrickou mrtvolu už nemá cenu oživovat, zaplácám to epoxidem, a ve čtvrtek asi zajedu do Kroměříže pro celý to komplet Vapko.
Jen teď zase nevím, když mám tu soupravu Z-04 aby to nepřišlo v niveč, ty peníze za to, alespoň za cívku, ostatní vem čert..
Stahovák na rotor, kupodivu mám..
Tak bych rád aby mi v Kroměříži dali vše mimo cívky, ale nevím jestli to nedávaj v sadě... Jestli je to možný to dostat bez cívky..
Mrkni se do popisu sad, ale mám dojem že ty cívky ze sad MZ04 a SZ17 jsou jiný a tudíž nezáměnný!
Edit:Jo, je to tak MZ-04 má Z04 a SZ-17 Z67....
Naposledy editováno 05.07.2011 00:16:40
No jo no, a nebo si počkám a zkusím ještě někde sehnat ten elektroizolační lak, ale stejně je to lazar.. oživená mrtvola, no nevím...
http://aukro.cz/listing.php/search?sg=0&string=jawa+350+rotor
Naposledy editováno 05.07.2011 09:47:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |